Strana 1 z 3

Vakuova pumpa

Napísané: Piatok, 4. Mája 2012, 12:13
od fishbone
Zdravím všetkých,
po viac násobnom hľadaním únika malého množstva oleja sa dospelo k záveru, že olej preteká z vákuovej pumpy. Ide o relatívne malé množstvá, nepríjemné je ale to že olej kvapne priamo na zvody a potom je v aute tak fajn aróma :-) Podľa ETK je celá vákuová pumpa ako jeden diel (11 66 7 542 498) a ktomu ide gumenné tesnenie (11 66 7 509 080) ktoré sa sme už vymenili ale zjavne bez výsledku. Ide o to či sa to nedá rozobrať a pretesniť a ak áno tak či s tým má niekto skúsenosti.
Ešte uvediem motor N42 B20 ale zda sa ze to maju vsetky motory s Valvetronicom. Za každú radu a nápad ďakujem.

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 00:01
od BMWslav
predtym som mal 316ti, s tiez N42 motorom. S tym istym problemom.

nakoniec bol krivy kryt ventilov..

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Nedeľa, 6. Mája 2012, 00:02
od BMWslav
predtym som mal 316ti, s tiez N42 motorom. S tym istym problemom.

nakoniec bol krivy kryt ventilov (valve cover)..

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 10:48
od fishbone
No chalan co to pozeral tvrdil ze cez veko ventilov to urcite netecie... ale nikdy nehovor nikdy. Len ide o to aby som nekupil novu pumpu za 250eciek a nepomoze to , lebo to ma uz fakt drbne...

Nikto iny s tym nema skusenosti? Vsak vakuovu pumpu maju aj dizle (aj ked asi inu)...

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 10:59
od TT-SIMIK
bol si osobne pri výmene???vakuovka je zo zadu,tak trošku nič moc pristup.....vakuovka sama o sebe by nemala tiect!!!olejovy odlučovač si menil???ak nie,tak vznika pretlak v klukovej skrini a pretlača tesnienia....hmmmm



Obrázok

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 15:43
od fishbone
Ja viem že vakuova pumpa je vzadu a prístup je úplne naprd. No vychádzalo to z toho že z prednej a bočnej strány bol motor relatívne čistý. A zazadu bolo badať známky po tečení. Keď odkvapne aj malé množstvo oleja zo zadnej strany motora tak to kvapne priamo na zvody a cítit to.... Ale ako som písal , pumpa bola demontovaná a vymenené gum. tesnenie pod ňou. A nakoľko stále bolo cítit smrad z oleja tak sa to pozrelo opäť a dospelo sa k takemu záveru.
Olejový separator som nemenil a hoci som tu čítal o tom niekoľko krát tak som bol presvedčený tento motor ho nemá - nevedel som ho na ETK nájsť :oops: . ďakujem za tip a určite sa na to pozriem. Ešte ma napadá že keby to bolo ako píšeš , nebol by zadrbaný celý motor od oleja?

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Pondelok, 7. Mája 2012, 20:48
od TT-SIMIK
ten screen je s tvojho typu motora,tak si bud istý že tam je, to že si ho nenašiel ty, neznamená že ho tam inžinieri nedali....... :mrgreen: :mrgreen: olej vyteka vždy cez najslabšiu čast a čo vidím často aj na dieselových motoroch, je to prave cez vakuovku.......

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 06:16
od fishbone
TT-SIMIK napísal:
ten screen je s tvojho typu motora,tak si bud istý že tam je, to že si ho nenašiel ty, neznamená že ho tam inžinieri nedali....... :mrgreen: :mrgreen: olej vyteka vždy cez najslabšiu čast a čo vidím často aj na dieselových motoroch, je to prave cez vakuovku.......


Nasiel som to (ten moj) , pri inych motoroch bol ten separator znaceny pri "cylinder head cover" a pri mojom tam nic nebolo...tak som myslel ze tam nic neni. Som lama :-) ale vacsia pecka je, ked povies mechanikovi ze ci s tym nemoze byt problem a on na to, ze taky vyraz este nepocul a uz vobec netusi o co ide :-))...

"olej vyteka vždy cez najslabšiu čast a čo vidím často aj na dieselových motoroch, je to prave cez vakuovku......." teraz si ma zmiatol , pred tym si pisal ze z tade vakuovka by nemala tiect :-) . Mal si asi na mysli ten olej separator ;-)... ci? Este raz vdaka za radu

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Streda, 9. Mája 2012, 10:27
od TT-SIMIK
Myslel som vakuovka ako teleso, jej obal je jedno teleso!!Tak som to myslel, jasne že z pod vakuovky može tiect, to je už pričina toho čo som písal.....

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Utorok, 12. Júna 2012, 12:23
od fishbone
Separator vymeneny (bolo potrebne k nemu vymenit aj 1 hadicku)... Stary bol povodny este aj rok bol na nom napisany. Servisak hovoril ze tym ze bol zahlteny a prakticky nefunkcny - pustal male mnozstva vody ktora vytvarala kondenz na tycke oleja.
No ale popravde olej citit stale (aj ked menej casto) . Podla toho co pisal Simik tak rozbrat sa neda, ale vzdhladom na to ze tesnenie pod nou uz bolo menene ma uz nenapada nic ine ako ju odmastnit a zacapkat silikonom. No a posledna alternativa vymenit...ale je to celkom draha vecicka...

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Streda, 18. Júla 2012, 09:54
od fishbone
No ja sem pisem uz len pre informaciu. Vakuovu pumpu rozobrali vymenili tesnenie v nej a problem sa vyriesil (snad). Tesnenie nebolo original diel pretoze bmw ho ani neponuka (ponuka len komplet vakuovku) ale paslo tam nejake univerzalne za par korun. Nejaku dobu to uz funguje a vakuovka je sucha na dotyk a tym padom nekvapka na vyfuk, ale ci to je definitivne ukaze sa casom ...
Dakujem za rady a nazory.

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Streda, 18. Júla 2012, 17:37
od caliopcar
Zrejme mám podobný, keď nie taký istý problém. Tak sa chcem opýtať ako moc ti tiekol olej a ako často, alebo po kolkých km si musel dolievať?

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Streda, 18. Júla 2012, 22:17
od TT-SIMIK
A že su benzínové autá menej poruchové!!!! :mrgreen: :mrgreen: Babkin drevák, doteraz mi chodili 10:1 diesele,teraz v poslednej dobe tak mi chodia 10:5,stále nejake problémy z benzínami..... :-k :-k

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Piatok, 20. Júla 2012, 14:35
od fishbone
TT-SIMIK napísal:
A že su benzínové autá menej poruchové!!!! :mrgreen: :mrgreen: Babkin drevák, doteraz mi chodili 10:1 diesele,teraz v poslednej dobe tak mi chodia 10:5,stále nejake problémy z benzínami..... :-k :-k


No tiez som vsade cital o poruchovosti dizlov , ale fakt je ze aj s benzinom si clovek uzije :-)
A ten pomer bude rast s rozsirenim downsizeovanych turbo 1.4iek :-)))

To caliopcar : no skus to overit tak ze vopchas ruku za motor a nahmatas tam tu vakuovku... ked bude zatecena tak to vyries tou vymenou. Mas N42 motor? Dolieval som ako bolo treba ale km neviem. Ten zapach oleja sa prejavoval hlavne po starte motora .

Re: Vakuova pumpa

Napísané: Piatok, 20. Júla 2012, 15:32
od caliopcar
No ja tam mám motor N46B18A. Tak ale ja neviem, mne to "zaváňa" hlavne keď mu troška postúpam na krk a potom dajme tomu zastavím na križovatke, alebo cúvnem. Vtedy sa mi smrad dostane do kabíny a to je paráda.
Inak dík za radu, skúsim trocha omakať ten motor a uvidím čo ďalej. Už som asi zbytočne vymenil tesnenie pod vekom ventilov, tak nech nevyhadzujem prachy len tak do luftu.