E46 320d 100kw r.v. 1999
Napísané: Pondelok, 19. Marca 2012, 18:36
chlapi, kupil som tot od chalana E46ku 320d 100kw r.v. 1999.
o VP44 bolo uz dost popisane, s tym som zmiereny... no chcem sa poradit o par veciach ktore som objavil. co riesit hned, co chvilku pocka, ako riesit, a kde... funkciu hladat som intenzivne pouzival no moc mudrejsi nie som. tak hadam sa najde niekto ochotny co privita noveho bawistu a prida za kotol uzitocnych rad
:
1) vyzera to tak ze zadne silentbloky vpredu su znacne vyklepane, budem menit... otazka znie: mozu tieto silentbloky sposobovat, ze ked mam jemne dolava pootoceny volant a mierne brzdim, ze mi trasie volantom? robi mi to iba pri miernom pootoceni volantu dolava a miernom brzdeni... pedalom mi netrasie
co stoji vymena tychto silentblokov?
2) platnicky predne aj zadne su jak nove, masa a masa... a kotuce tiez vyzeraju byt nezjazdene, aj ked po okrajoch su trochu spalene... ergo. nemenil by som, no je tu jeden problem, ked zatiahnem rucnu brzdu fakt nadoraz, auto nema problem ist dozadu, dopredu s nim nepohnem... ked som sa pokusil dat dole zadne kotuce, nejde to, vyzera ze ma drzia pakne... otazka znie, mam kvoli rucnej brzde menit cely kotuc aj pakne? da sa nejako zistit stav pakni, eventuelne nejak rozumne nastelovat rucnu brzdu, aby to este nieco brzdilo? nestane sa mi, ze ak pritiahnem sroby na rucnej brzde, ze pretrhnem lanka? pomoze mi to pritiahnut? alebo sa da nejako rozobrat zadny kotuc v pripade ze by pakne vyjazdili donho uz ryhu co mi brani rozobrat to... poradte prosim co s tym
3) remen na alternator a vodnu pumpu je poriadne popraskany, budem menit... otazka je, musim zhodit cely predok, alebo existuje nejaky sikovny trik, ako to spravit? vymenit rovno aj kladky ked uz budem menit remen?
4) nejde klima, a ked som stlacil ventil, nezasycalo nic... co ma prekvapuje je, ze ked stlacim * na klima paneli, zostane zapnuty, ale kompresor sa nespusti... to ma zaraza, ze preco ju nevypne, tlak tam je absolutne nulovy, lebo nezasyci... otazka je: myslite, ze staci natlakovat, pretesnit, a naplnit? alebo sa mam pripravit na nejaky horsi scenar? co to stoji natlakovat, skontrolovat, pretesnit, vycistit, naplnit? navyse, za grilom, neni vrtula, len srobky potrete medenou pastou... neviem ci tam nahodou nechyba klima ventilator... videl som, ze su auta bez toho, a auta s tym... da sa nejako zistit ci to tam mam mat alebo nie?
5) podtlakova hadicka ktora otvara klapky (zaluzie) na chladici bola na aute odpojena, klapky trvalo otvorene... ked ju pripojim, klapky su furt otvorene, ked ju odpojim zavru sa... vyzera to tak, ze ovladanie funguje... predchadzajuci majitel hovoril, ze je chyba vo ventile... otazka je: ako surne treba menit? co stoji ten ventil? moze byt zrada este niekde inde? ako to ma fungovat? auto sa mi totiz podla mna velmi pomaly zohrieva (30km a rucicka len na prvej palicke a do stredu sa dostala az ked som zastal na krizovatke... potom sa uz stamat nepohla)...
6) kvoli tomu chladeniu motora, skusal som auto nechat na mieste, zatvorene klapky na chladici a sem tam som ho vytocil docervena... neprehrial sa (aspon rucicka teplomeru si pekne hovela v strede), znamena to, ze vodna pumpa, termostat a ostatne veci okolo chladenia su ok? nemusim sa bat o termostat? bude problem len v tom, ze bolo pod nulou, a ze kvoli tym klapkam trvalo otvorenym sa motor nezohrieval?
7) svieti kontrolka airbagu... bol som na diagnostike, vypisalo nejakych 5 chyb, ale neviem akych, zmazali mi ich, len povedali, ze je to kvoli sedackam... predchadzajuci majitel menil sedacky... kontrolka airbagu zhasla po zmazani chyb, ale zasvietila potom co si na spolujazdcovu sedacku sadol spolujazdec a svieti doteraz... otazka je: strelia airbagy? kabelaz pod spolujazdcovou sedackou vyzera byt OK, pod vodicovou to vyzera byt podivne pajkovane... moze to byt aj niecim inym sposobene ako zatazovym cidlom na spolujazdcovej sedacke? predpinace pasov? inak ako diagnostikou to nepojde, ci?
8 ) nefunguje webasto... neviem vobec zdetekovat co s nim je zle... je nejaky fachman v ziline a blizkom okoli, co by mi to vedel za rozumnu cenu zdetekovat a opravit?
9) turbo sa divne prejavuje... ako keby nastupovalo na dvakrat... najprv toci do cca 2500-3000, potom na cca. 1-2 sekundy nic a potom nastupi znovu... predpokladam, ze to neni nijak korektne spravanie sa turba... co s tym moze byt? posrana variabilita? magneticke ovladanie? moze to sposobovat zaslepeny EGR? alebo je proste turbo pomaly na ceste do vecnych lovist?
10) Snimac vonkajsej teploty ukazuje hodnoty od 25.5 do 27.0 stupnov, ergo. somariny... riadi sa tymito hodnotami nieco? klima/kurenie? lebo som si vsimol, ze ak nastavim na paneli hodnotu o nieco mensiu ako je ta ktora prichadza zvonku, pusta mi dovnutra cca. studeny vzduch, taky ako je vonku... ak nastavim nad tuto hodnotu, pusta mi dovnutra teply vzduch od motora... no mne sa zda, ze by klima/kurenie mala mat vlastny teplomer niekde na vstupe, kde zmiesava... hmmm?
11) klakson len tak tichucko sepota... viete mi povedat, kde najdem sirenu, ze by som sa na to pozrel? nejak to neviem najst... cim to moze byt, ze to poriadne netrubi?
Napisal som toho vela, prosim napiste svoje postrehy, ev. niekto kto to auto pozna
ak by som este nieco objavil, tiez by som pripisal...
ak sa najde nejaky fachman v Ziline a blizkom okoli, najlepsie rovno s diagnostikou, ktory by bol ochotny sa mi na to pozriet, velmi by som bol rad...
otazka na zaver: isli by ste s autom v takomto stave zo Ziliny do Valaskeho Mezirici? alebo to radsej nemam riskovat a spravit najprv aspon remen a silentbloky?
moc dakujem.
o VP44 bolo uz dost popisane, s tym som zmiereny... no chcem sa poradit o par veciach ktore som objavil. co riesit hned, co chvilku pocka, ako riesit, a kde... funkciu hladat som intenzivne pouzival no moc mudrejsi nie som. tak hadam sa najde niekto ochotny co privita noveho bawistu a prida za kotol uzitocnych rad

1) vyzera to tak ze zadne silentbloky vpredu su znacne vyklepane, budem menit... otazka znie: mozu tieto silentbloky sposobovat, ze ked mam jemne dolava pootoceny volant a mierne brzdim, ze mi trasie volantom? robi mi to iba pri miernom pootoceni volantu dolava a miernom brzdeni... pedalom mi netrasie
co stoji vymena tychto silentblokov?
2) platnicky predne aj zadne su jak nove, masa a masa... a kotuce tiez vyzeraju byt nezjazdene, aj ked po okrajoch su trochu spalene... ergo. nemenil by som, no je tu jeden problem, ked zatiahnem rucnu brzdu fakt nadoraz, auto nema problem ist dozadu, dopredu s nim nepohnem... ked som sa pokusil dat dole zadne kotuce, nejde to, vyzera ze ma drzia pakne... otazka znie, mam kvoli rucnej brzde menit cely kotuc aj pakne? da sa nejako zistit stav pakni, eventuelne nejak rozumne nastelovat rucnu brzdu, aby to este nieco brzdilo? nestane sa mi, ze ak pritiahnem sroby na rucnej brzde, ze pretrhnem lanka? pomoze mi to pritiahnut? alebo sa da nejako rozobrat zadny kotuc v pripade ze by pakne vyjazdili donho uz ryhu co mi brani rozobrat to... poradte prosim co s tym
3) remen na alternator a vodnu pumpu je poriadne popraskany, budem menit... otazka je, musim zhodit cely predok, alebo existuje nejaky sikovny trik, ako to spravit? vymenit rovno aj kladky ked uz budem menit remen?
4) nejde klima, a ked som stlacil ventil, nezasycalo nic... co ma prekvapuje je, ze ked stlacim * na klima paneli, zostane zapnuty, ale kompresor sa nespusti... to ma zaraza, ze preco ju nevypne, tlak tam je absolutne nulovy, lebo nezasyci... otazka je: myslite, ze staci natlakovat, pretesnit, a naplnit? alebo sa mam pripravit na nejaky horsi scenar? co to stoji natlakovat, skontrolovat, pretesnit, vycistit, naplnit? navyse, za grilom, neni vrtula, len srobky potrete medenou pastou... neviem ci tam nahodou nechyba klima ventilator... videl som, ze su auta bez toho, a auta s tym... da sa nejako zistit ci to tam mam mat alebo nie?
5) podtlakova hadicka ktora otvara klapky (zaluzie) na chladici bola na aute odpojena, klapky trvalo otvorene... ked ju pripojim, klapky su furt otvorene, ked ju odpojim zavru sa... vyzera to tak, ze ovladanie funguje... predchadzajuci majitel hovoril, ze je chyba vo ventile... otazka je: ako surne treba menit? co stoji ten ventil? moze byt zrada este niekde inde? ako to ma fungovat? auto sa mi totiz podla mna velmi pomaly zohrieva (30km a rucicka len na prvej palicke a do stredu sa dostala az ked som zastal na krizovatke... potom sa uz stamat nepohla)...
6) kvoli tomu chladeniu motora, skusal som auto nechat na mieste, zatvorene klapky na chladici a sem tam som ho vytocil docervena... neprehrial sa (aspon rucicka teplomeru si pekne hovela v strede), znamena to, ze vodna pumpa, termostat a ostatne veci okolo chladenia su ok? nemusim sa bat o termostat? bude problem len v tom, ze bolo pod nulou, a ze kvoli tym klapkam trvalo otvorenym sa motor nezohrieval?
7) svieti kontrolka airbagu... bol som na diagnostike, vypisalo nejakych 5 chyb, ale neviem akych, zmazali mi ich, len povedali, ze je to kvoli sedackam... predchadzajuci majitel menil sedacky... kontrolka airbagu zhasla po zmazani chyb, ale zasvietila potom co si na spolujazdcovu sedacku sadol spolujazdec a svieti doteraz... otazka je: strelia airbagy? kabelaz pod spolujazdcovou sedackou vyzera byt OK, pod vodicovou to vyzera byt podivne pajkovane... moze to byt aj niecim inym sposobene ako zatazovym cidlom na spolujazdcovej sedacke? predpinace pasov? inak ako diagnostikou to nepojde, ci?
8 ) nefunguje webasto... neviem vobec zdetekovat co s nim je zle... je nejaky fachman v ziline a blizkom okoli, co by mi to vedel za rozumnu cenu zdetekovat a opravit?
9) turbo sa divne prejavuje... ako keby nastupovalo na dvakrat... najprv toci do cca 2500-3000, potom na cca. 1-2 sekundy nic a potom nastupi znovu... predpokladam, ze to neni nijak korektne spravanie sa turba... co s tym moze byt? posrana variabilita? magneticke ovladanie? moze to sposobovat zaslepeny EGR? alebo je proste turbo pomaly na ceste do vecnych lovist?
10) Snimac vonkajsej teploty ukazuje hodnoty od 25.5 do 27.0 stupnov, ergo. somariny... riadi sa tymito hodnotami nieco? klima/kurenie? lebo som si vsimol, ze ak nastavim na paneli hodnotu o nieco mensiu ako je ta ktora prichadza zvonku, pusta mi dovnutra cca. studeny vzduch, taky ako je vonku... ak nastavim nad tuto hodnotu, pusta mi dovnutra teply vzduch od motora... no mne sa zda, ze by klima/kurenie mala mat vlastny teplomer niekde na vstupe, kde zmiesava... hmmm?
11) klakson len tak tichucko sepota... viete mi povedat, kde najdem sirenu, ze by som sa na to pozrel? nejak to neviem najst... cim to moze byt, ze to poriadne netrubi?
Napisal som toho vela, prosim napiste svoje postrehy, ev. niekto kto to auto pozna

ak sa najde nejaky fachman v Ziline a blizkom okoli, najlepsie rovno s diagnostikou, ktory by bol ochotny sa mi na to pozriet, velmi by som bol rad...
otazka na zaver: isli by ste s autom v takomto stave zo Ziliny do Valaskeho Mezirici? alebo to radsej nemam riskovat a spravit najprv aspon remen a silentbloky?
moc dakujem.