Strana 1 z 2
zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 16:47
od havranxx
Zdravíčko.... otázka:
1- je dobré keď ráno nechám auto naštartované cca 7min aby sa trošku zohrial motor? Aké sú riziká, prípadne výhody.
2- v rozpetí akých otáčok je najlepšie držať studený motor za jazdy?
3- štartovať bez spojky elebo so spojkou? riziká....
diki moc
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 16:57
od kosti123
zbytocne nechat auto ist na volnobeh, vtedy sa motor zahrieva fakt len minimalne a pomaly. Sadnut a ist. A nevytacat na viac ako 2000 rpm. A stale startovat s vytlacenou spojkou, negativa nie su ziadne. Ak ma niekto iny nazor, kludne ho vyslovte, toto je moj.
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 17:14
od fox1k
presne, ja to robim rovnako, ziadne vytacanie, ziadny volnobech a vzdy je lepsie startovat so spokojkou (motor nemusi pri starte prekonat odpor studeneho oleja)

Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 17:22
od durike
1. nastartovat a ist, na volnobehu sa pomaly zohrieva cize dlhsie ide na studeno, navyse motor nema volnobeh velmi rad lebo su vtedy dost velke vibracie.
2. jazdit okolo 2000 otacok. zas nevadi az tak ked ides nad 2000 napr do 2500, hlavne jemne na plyn stupat.
3. startovat bez spojky, tj bez nohy na spojke a zaradeny neutral - ze pri stlacenej spojke sa viac nejake loziska opotrebuvaju. myslim ze s prevodovym olejom starter problem nema, to nie je stara embecka...
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 17:30
od kosti123
s prevodovym olejom mozno problem nema, ale stane sa, ze zabudnes rychlost vyhodit a nastartujes so zaradenou..aj ke dlen raz za 200 startov, ale stava sa..preto radsej so spojkou. neviem o tom, ze by sa spojkove lozisko opotrebovalo pri tomto zosliapnuti viac ako pri hociktorom inom pocas radenia.
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 17:44
od TT-SIMIK
štartovat jednoznačne zo stlačenou spojku,E90 bez spojky ani nenaštartuješ napr., lepšie je ked štartér točí len motorom, aby nemusel prekonavať ešte aj prevodovku.....
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 18:39
od havranxx
tak teraz uz naozaj neviem ako startovat. Jeden tak druhy inak. Udajne ked sa startuje so stlacenou spojkou, nicia sa axialne loziska v spojke ci niekde tam, teda ze ked motor nebezi resp. je studeny tak ich nemaze.
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 18:42
od kosti123
Na spojke je jedno jedine lozisko, ktore nie je nijako aktivne mazane.
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 19:08
od durike
o tej spojke tu tusim uz bola debata, tiez jeden tak a druhy tak. nie som mechanik tak neviem co to presne robi alebo nerobi, pisem len to co som sa dozvedel nasavanim informacii z roznych zdrojov... este sa mi nestalo zeby som zabudol kvalt pri startovani, proste odkedy jazdim som zvyknuty startovat bez spojky.
btw E46 manual hovori:
- radiaca paka v neutrali
- pri nizkej teplote zosliapnut pedal spojky
z coho mi vyplyva ze za normalnych okolnosti startovat bez zoslapnutia spojky...
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 19:14
od kosti123
Tebe sa mozno nestalo ze by si kvalt zabudol, ale poznam X ludi co sa im to stalo. Skratka sa starteru lahsie toci motorom ked neprekonava este prevody v prevodovke, aj ked je to len neutral. V zime je olej samozrejme hustejsi a preto ta spojka robi znacny rozdiel, ale ani v lete nevies, ci ked si vyradil, z eje naozaj vyradene

kazdopadne to nicomu neskodi, ak startujes so spojkou a skor to pomaha.
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 19:42
od Euronimos
Štartovanie s vyšlapnutou spojkou určite menej škodí prítlačnému ložisku ako keď na križovatke ostaneš stáť s vyšliapnutou spojku, kým prejde kolóna áut.
V zimnom období, ako bolo spomenuté štartovať so stlačeným pedálom spojky. Štartovanie motora str.52 a 53 v uživateľskom manuály BMW.
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Streda, 15. Februára 2012, 21:21
od Milaaan
rob komu dvôveruješ niekto pisal niesom mechanik tt simik robi denne 5 baworakou tak asi skôr vie a je to lepšie z tou spojkou stlačenou lebo naštartuj auto a dvihni na dvihak a točia sa kolesa...tak radšej nech to štartuje bez toho aby točilo aj kvalty a najlepšie z off radiom, svetlami a všetko čo je na elektriku nech ide prud len do štartu
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Štvrtok, 16. Februára 2012, 13:40
od Kubo320d
ja som čítal v jednom článku ako šetriť diesel a bolo tam jasne napísané že motor treba nechať bežať až kým otacky nepadnu na 700 ot./min alebo sa môže ísť rovno po štarte ked vodič vie že bude stat na semafóre alebo niekde v kolóne tak ja neviem asi si budem robiť po svojom a nechám ten motor chvylku bežať
Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Štvrtok, 16. Februára 2012, 14:02
od TT-SIMIK
Každé auto je konštruované tak, že do neho nasadneš a ideš, čakat na niečo je somarina. Ja mám automat a jedine čo robím, je že keď prvý krát idem štartovať tak naštartujem, po naštartovaní pridám plyn na cca. 1200 otáčok a čakám asi tak 10 sekúnd aby sa rozcirkuloval olej v prevodovke a až potom zaradím Rko(na výjazd z garáže)....ale ako hovorím vždy moje motto: každý si robí tak ako chce.....

Re: zahrievanie motora 320d 110kW
Napísané: Štvrtok, 16. Februára 2012, 14:59
od kubko45
musim oponovat mam bmw e 46 pri jazde sa mi zohreje pomalsie ako ked vrci na volnobeh - sak jed sa auto hybe vzduch prudi okolo motora a ochladzuje ho. mne staci 5-8 minut na volnobehu v klude povrcat a potom vyrazam.... samozrejme len ked vo vonku 5-10 inac nie