E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU
Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 11:44
Zdravím Vás chlapi.
Vcera sa mi stala taká nepríjemná vec. Naštartoval som moju E46 (318i 105kW, r.v 11/2004), všetko prebehlo korektne, kontrolky všetky zhasli. Z miesta parkovania som sa pohol a prešiel cca 600m, keď som dorazil k výjazdu na hlavnú cestu. vsetko bolo OK.
Zaradil som 1-ku vyšiel na hlavnú cestu, preradil do 2-ky a jemne pridal plyn (keďže bol studený motor, tak neakcelerujem). Zvuk motora ma donútil pozrieť na otáčkomer na ktorom bolo 2000 ot/min. Pritlačil som plynový pedál nech sa tak nevlečiem a s očami na otáčkomere sledujem ručičku, ktorá nie a nie sa dvihnúť vyššie. No kurva, strácam výkon. Vtom som pohľad venoval spätným zrkadlám a to bola sila. Z VÝFUKU KÚDOL BIELEHO DYMU, ako z vojenskej dymovnice. No brutálna dymová clona.
Zaslal som po cca 60m na kraji cesty a vypol motor. Dal som si cigaretu, takže mohlo prejsť asi 5 - 6 minút. Vykonal som kotrolu chladiacej kvapaliny, plaváčik ma maxime.
Vytiahol som mierku oleja, tá bolo zaolejovaná, tak som ju poutieral a zasul znova. Po vytiahnutí olej na mierke tesne pod maximom. Naštartoval som a znovu brutálny biely s modrým nádychom dym z výfuku. Bolo cítiť spálený olej. Zavolal známemu a čakal som na jeho príchod asi 35minút. Auto bolo celý ten čas v kľude. Keď dorazil, naštartovali sme a zase ten kúdol bielého dymu. Hneď sme vypli motor a ešte raz skonrolovali hladiny: Chladiaca - maximum, olej totálne v zmizol.
Doteraz nebol s autom žiaden problém až na jeden, keď presne pred rokom som menil snímač kľuky a jedno relé, lebo štartovalo, keď sa jemu chcelo. Odvtedy fungovalo ako hodinky.
Prosím Vás o radu, na čo sa zamerať alebo s čím to môže mať súvislosť. Ďakujem.
Vcera sa mi stala taká nepríjemná vec. Naštartoval som moju E46 (318i 105kW, r.v 11/2004), všetko prebehlo korektne, kontrolky všetky zhasli. Z miesta parkovania som sa pohol a prešiel cca 600m, keď som dorazil k výjazdu na hlavnú cestu. vsetko bolo OK.
Zaradil som 1-ku vyšiel na hlavnú cestu, preradil do 2-ky a jemne pridal plyn (keďže bol studený motor, tak neakcelerujem). Zvuk motora ma donútil pozrieť na otáčkomer na ktorom bolo 2000 ot/min. Pritlačil som plynový pedál nech sa tak nevlečiem a s očami na otáčkomere sledujem ručičku, ktorá nie a nie sa dvihnúť vyššie. No kurva, strácam výkon. Vtom som pohľad venoval spätným zrkadlám a to bola sila. Z VÝFUKU KÚDOL BIELEHO DYMU, ako z vojenskej dymovnice. No brutálna dymová clona.
Zaslal som po cca 60m na kraji cesty a vypol motor. Dal som si cigaretu, takže mohlo prejsť asi 5 - 6 minút. Vykonal som kotrolu chladiacej kvapaliny, plaváčik ma maxime.
Vytiahol som mierku oleja, tá bolo zaolejovaná, tak som ju poutieral a zasul znova. Po vytiahnutí olej na mierke tesne pod maximom. Naštartoval som a znovu brutálny biely s modrým nádychom dym z výfuku. Bolo cítiť spálený olej. Zavolal známemu a čakal som na jeho príchod asi 35minút. Auto bolo celý ten čas v kľude. Keď dorazil, naštartovali sme a zase ten kúdol bielého dymu. Hneď sme vypli motor a ešte raz skonrolovali hladiny: Chladiaca - maximum, olej totálne v zmizol.
Doteraz nebol s autom žiaden problém až na jeden, keď presne pred rokom som menil snímač kľuky a jedno relé, lebo štartovalo, keď sa jemu chcelo. Odvtedy fungovalo ako hodinky.
Prosím Vás o radu, na čo sa zamerať alebo s čím to môže mať súvislosť. Ďakujem.