Strana 1 z 1

E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 11:44
od Euronimos
Zdravím Vás chlapi.
Vcera sa mi stala taká nepríjemná vec. Naštartoval som moju E46 (318i 105kW, r.v 11/2004), všetko prebehlo korektne, kontrolky všetky zhasli. Z miesta parkovania som sa pohol a prešiel cca 600m, keď som dorazil k výjazdu na hlavnú cestu. vsetko bolo OK.
Zaradil som 1-ku vyšiel na hlavnú cestu, preradil do 2-ky a jemne pridal plyn (keďže bol studený motor, tak neakcelerujem). Zvuk motora ma donútil pozrieť na otáčkomer na ktorom bolo 2000 ot/min. Pritlačil som plynový pedál nech sa tak nevlečiem a s očami na otáčkomere sledujem ručičku, ktorá nie a nie sa dvihnúť vyššie. No kurva, strácam výkon. Vtom som pohľad venoval spätným zrkadlám a to bola sila. Z VÝFUKU KÚDOL BIELEHO DYMU, ako z vojenskej dymovnice. No brutálna dymová clona.
Zaslal som po cca 60m na kraji cesty a vypol motor. Dal som si cigaretu, takže mohlo prejsť asi 5 - 6 minút. Vykonal som kotrolu chladiacej kvapaliny, plaváčik ma maxime.
Vytiahol som mierku oleja, tá bolo zaolejovaná, tak som ju poutieral a zasul znova. Po vytiahnutí olej na mierke tesne pod maximom. Naštartoval som a znovu brutálny biely s modrým nádychom dym z výfuku. Bolo cítiť spálený olej. Zavolal známemu a čakal som na jeho príchod asi 35minút. Auto bolo celý ten čas v kľude. Keď dorazil, naštartovali sme a zase ten kúdol bielého dymu. Hneď sme vypli motor a ešte raz skonrolovali hladiny: Chladiaca - maximum, olej totálne v zmizol.
Doteraz nebol s autom žiaden problém až na jeden, keď presne pred rokom som menil snímač kľuky a jedno relé, lebo štartovalo, keď sa jemu chcelo. Odvtedy fungovalo ako hodinky.
Prosím Vás o radu, na čo sa zamerať alebo s čím to môže mať súvislosť. Ďakujem.

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 12:18
od kosti123
Poviem ti presne co to je. Mas zaneseny separator oleja, mozno je dokonca uz uplne po smrti. Pred par tyzdnami sme toto riesili, motor sem tam nesiel do otacok a vykuk chrlil biely dym, bolo citit spaleny olej, a dokonca sem tam preblikla kontrolka motora. Vymenili sme separator, ktory bol uplne zaneseny a odvtedy auto slape v pohode.

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 12:24
od Euronimos
Ďakujem. Kuknem na to a dam vedieť. Ale až cez týždeň. Len dúfam, že nebude treba meniť tesnenie hlavy válcov, semering ventilov, či membranu odvetrávania.

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 14:11
od kosti123
Membranu odvetravania? Tu praveze treba vymenit, ta je v separatore (Crank Case Ventilation Valve). :)

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 14:51
od 1morok
presne tento motor, tento istý problém
teraz v zime je to asi bežné, skondenzovaná voda sa zachytí v separátore a úplne ho zabije
kedže nedochádza k vyrovnávaniu tlaku medzi kľukovou skriňou a hlavou, motor si pekne nasaje olej do valca, niečo spáli a zvyšok odkvapkáva z výfuku
nový separátor, doliať olej a po nejakých 10km sa vypáli olej z výfuku a bude to ok

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Nedeľa, 29. Januára 2012, 16:01
od starML
Přesně tak, máš trochu ucpaný separátor v systému odvětrání klikové skříně. A teď, při teplotách pod bodem mrazu v něm ještě zamrzla zkondenzovaná voda a je totálně neprůchodný. Místo toho, aby se odlučovala olejová mlhovina, tak to do sání nasává olej a ten, když se spaluje, tak to takto kouří. Separátor vymontuj, dej na topení, vyčisti a namontuj zpět. Bohužel část oleje už je ve výfukovém systému. Kolik ho tam uteklo zjistíš, když budeš olej do motoru doplňovat. Pokud by to bylo více než 3/4 litru, doporučuji vypláchnout benzínem katalyzátor + část výfuku před katalyzátorem, aby se spalováním oleje neotrávil a neucpal. Zbytek výfuku to už nějak přežije, nebo na to použij ten benzín z přední části. Ale ještě tak 70-100km se to bude vypalovat.

Druhá možnost by byl děravý píst, ale k tomu by nedošlo tak brzo po startu. Pro jistotu vyndej svíčky, stejně budou zaolejované. Pokud budou zaolejované všechny, bylo to tím separátorem. Pokud by byla zaolejovaná je jedna, tak by to byl děravý píst na tomto válci. To zjistíš změřením kompresních tlaků.

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Pondelok, 30. Januára 2012, 15:09
od quattro
Možno to bude blbá otázka na vás veľké ryby :smile: ale doteraz ste sa bavili o e46 105 kw 318i z roku 2004. Môže sa to isté stať aj na e46 87 kW 318i z roku 99?

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Pondelok, 30. Januára 2012, 16:02
od kosti123
Ano. Vsetko je mozne ;)

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Pondelok, 30. Januára 2012, 17:36
od caliopcar
Mne sa stalo to isté, mám 316i 85Kw. Presne také isté príznaky. Práve som od Martina 46 objednal separátor oleja.

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Štvrtok, 2. Februára 2012, 19:51
od Euronimos
Separator oleja vymenený. Fungel nový aj s hadicami z BMW. Boli presušené dve hadice a asi aj membrána. Auto chodí a takmer nedimí. SUPEEEEEEEEEEER!

Len nech už skončia tie vyjebané mrazy.

Re: E46 318i - Biely kudol dymu z vyfuku - NUTNY DODATOK

Napísané: Piatok, 3. Februára 2012, 21:53
od Euronimos
Zdravím Vás chlapi.
Mám jednú otázku. Dnes mi napriek výmene odlučovača (separátora) oleja, zakolísali otáčky. Teplomer mi na BC ukazoval -13°C, motor bol zohriatý na 90°C (predpokladám)
lebo ručička ukazovateľa bola v polohe 12h. Dnes bola urobená skúšobná jazda technikom z Bavarie a prevedená diagnostika taktiež v Bavarii. Výsledok diagnostiky bol NULA CHÝB. Po odchode zo servisu som urobil cca 20km a pri zastavení na červenú to prišlo. Motor si priadol asi tak 650 ot/min a zrazu ručička spadla tesne k 500-ke, motor "zakašľaľ " a otáčky sa opäť vrátili cca na 650-ku. Naskočila zelená a odbočil som na najbližšie parkovisko. Nechal som motor bežať na voľnobehu a sledoval čo sa bude diať. Mal som zapnuté topenie ale ventilátor bol na tri paličky (piánko). Zapol som klimatizáciu a otáčky mi ešte poklesli, čo som prekvapený lebo pred výmenou odlučovača mi vždy na voľnobehu pri zapnutí klímy vyskočili na cca 850 ot/min. Všetko som povypínal a otáčky zrazu boli plynulé okolo 700-ky.
Môže to byť spôsobené nedostatočne vypálenym olejom v palivovej sústave? Má na to niekto rozumnú odpoveď ? Ďakujem.

P.S. : Problém s kolísaním otáčok sa prejavil mesiac pred totálným odpálením odlučovača oleja.

Re: E46 318i - BIELY KUDOL DYMU Z VYFUKU

Napísané: Sobota, 4. Februára 2012, 11:08
od TT-SIMIK
Ježko kurenia, urobí niekedy,lebo ked zastavíš tak ho nestíha chladiť naporovy vzduch a prehreje sa a zakolíše.....nemusi to robit vždy,ale mne to občas robí tiež, po víku ho nením....