Strana 1 z 1
rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 10:43
od shotgun
Zdravim na mojej E46 110KW prejdem cca 6-7km a mam ho zohriate na 90.je to normalne ?aj ked 90 nikdy neprekroci zdasa mi to moc rychlo. ak to nieje v norme tak prosim o radu...cim to moze byt?
Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 10:59
od TT-SIMIK
kámo je to v norme......vedšinou sa všetci stažuju že sa zohrieva dlho,ty si jediny expemplár,ktorý sa pýta opačne.....)))))je to ok, mne sa tiež tak zohrieva.....
Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 14:22
od dufusko
No mne na to stačí momentalne cca 5km. A tešim sa

Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 18:29
od tanner540i
To ze teplomer ukazuje stred neznamena, ze ma voda 90°. Kdyz auto napichnes na diag., zjistis ze ma treba 60° a na 90 se vubec nedostanes. Takhle se chovaj nejen bmw, ale i treba vsecky koncernovy auta. Proste budik ukazuje stred treba v rozpeti 60-100°, asi aby te to moc neznervoznovalo

. Naopak treba u nekterich citroenu se raficka neustale pohybuje, protoze ukazuje realnou teplotu.
Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 18:41
od ice.blade
tanner540i napísal:To ze teplomer ukazuje stred neznamena, ze ma voda 90°. Kdyz auto napichnes na diag., zjistis ze ma treba 60° a na 90 se vubec nedostanes. Takhle se chovaj nejen bmw, ale i treba vsecky koncernovy auta. Proste budik ukazuje stred treba v rozpeti 60-100°, asi aby te to moc neznervoznovalo

. Naopak treba u nekterich citroenu se raficka neustale pohybuje, protoze ukazuje realnou teplotu.
??? toto pocujem prvy krat... cize ak mi ukazuje auto rucickou v cervenom ze sa mi prehrieva v skutocnosti sa este neprehrieva lebo voda ma teplotu len 90 stupnov?
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
vyhod si z auta termostat, jemne pridri lozisko vodnej pumpy a uvidis ako ti bude raficka neustale lietat

do 10km musi byt voda zohriata na prevadzkovu teplotu, kurit musi zacat skor... to ze sa blok s hlavou a ostatnymi kovovymi castami motora zahrievaju pomalsie je normalne...
Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 19:18
od Milosss
Este raz pre ice blade. Rucicka v strede na budikoch je u aut, kde neni v strede palicka, cize e36 s novsimi budikmi, e39, e38 s novsimi budikmi, e46 a novsie zobrazuju v strede palicku pri teplote od cca 75 do 110° C. Jedno ktorukolvek teplotu z tohto intervalu auto ma, ukazuje budik stale presny stred.
Ked bude teplota v cervenom, auto je samozrejme prehriate, od tych cca 110°C vyssie ta rucicka ide relativne rychlo hore, tam uz to ukazuje zas teplotu ako skutocnu, cize cervene pole moze byt tipnem 120°C + - autobus.
Vyhoda: v lete sa nestresujes ze v kolone lezie teplota ku 105°C
Nevyhoda: Ak sa to zacne prehrievat, je kratsia doba aby sa s tym nieco spravilo, odstavenie vozidla, cize vyssie riziko v pripade uvarenia motora.
Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 19:29
od tanner540i
Tak sem to urcite nemyslel. Skus si vzit do auta diagnostiku, ktera ti bude ukazovat realnou teplotu kterou snima cidlo na hlave. Uvidis ze kdyz bude real. teplota treba teprve 70°, ty uz budes mit na palubaku raficku presne uprostred. Samozrejme se bude dal ohrivat az do teploty, kdy otevre termostat, potom treba zase o par stupnu spadne, termostat se privze a voda se zase vic ohreje a tak porad dokola.. Presto vsechno budes mit stale raficku uprostred.
To proto ze pracovni teplotra motoru neni proste 90°, ale treba rozsah teplot 80° az 100°. Pokud jedes 90km/h v -10°, urcite nebudes mit stejnou teplotu vody jako pri plus 30° na krizovatce.
Samozrejme kazdy motor nema stejnou idealni teplotu. Treba motory M62 a M73 maji pracovni teplotu mezi 103° az 113°C
Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 19:32
od tanner540i
Milosss byl rychlejsi a napsal presne to, co sem mel na mysli
Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Streda, 11. Januára 2012, 19:52
od ice.blade
jop, takto uz je to pochopitelnejsie napisane :) viem ze je rucicka "upravovana" aby nekmytala hore dole podla aktualnej teploty tak isto ako aj rucicka mnozstva paliva ale nevedel som ze stred ukazuje uz od tak nizkej teploty... sranda je ze ked som jazdil s vykuchanym termostatom som mal rucicku posunutu kusok nizsie od ideal stavu cize sa mi kvapalina chladila na menej nez cca 70 stupnov? nuz asi je to mozne
Re: rychle zohriatie....pomoc
Napísané: Pondelok, 6. Februára 2012, 20:13
od shotgun
dakujem pekne pani....