Strana 1 z 2

Prevodovka :!)

Napísané: Pondelok, 18. Júla 2011, 13:10
od Matussko1987
Nazdar páni !!!
Mam otazočku či sa da vymeniť aaj v manualnej prevodovke olej na e 46-ke ????
Lebo mi bolo povedané že tam je celoživotný olej tak neviem a chcel by som to vymeniť !!!
A ako je to aj s diferákom ??? či aj tam meniť ?? lebo aj tam mi bolo povedane že pokial netečie netreba sa do neho montovať !!!

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Pondelok, 18. Júla 2011, 13:42
od joy1
jasne, ze sa to meni, ale nie zase zbytocne, iba vtedy ak ide paka tazko.robi sa to zospodu

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Utorok, 19. Júla 2011, 05:51
od Matussko1987
joy1 napísal:
jasne, ze sa to meni, ale nie zase zbytocne, iba vtedy ak ide paka tazko.robi sa to zospodu


Mne idu rýchlosti celkom peknee len ked podradujem zo 4 do 3 tak mi to hodi 5 tak to taha a hodim 5. ale väčšinou to robí najviac a dosť v zime ale iba pokial sa nezohreje !! tak som myslel ci nebude malo oleja !!!

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Utorok, 19. Júla 2011, 10:00
od M3driver
Matussko1987 napísal:

Mne idu rýchlosti celkom peknee len ked podradujem zo 4 do 3 tak mi to hodi 5 tak to taha a hodim 5. ale väčšinou to robí najviac a dosť v zime ale iba pokial sa nezohreje !! tak som myslel ci nebude malo oleja !!!


toto nieje problem oleja. v zime ak zaradis 5tku, nevracia sa ti do stredu, mam pravdu? tento problem je celkom bezny jav u E46, da sa to odstanit, myslim ze musi ist prevodovka dole. je tu niekde aj navod...

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Utorok, 19. Júla 2011, 22:20
od Matej
U e46 "choroba". Uz sa to tu x-krat riesilo. Prevodovka musi dolu. Idealne riesit pri vymene spojky. Ked uz je dolu tak to uz to je laitik.
Problem spociva v tom, ze kovovy valcek sa zadiera v kovovom puzdre s teflon-bronzovou vystelkou. Logicky by sa zdalo, ze puzdro sa opotrebuje a je volne, ale opak je pravdou!!! Puzdro nieje tak velmi namahane aby sa za zivotnost auta zodralo a navise je mazane naplnou prevodovky. A tu nastava problem puzdro je velmi presne (vola cca 0,05-0,1mm- hrubka vlasu-kancelarskeko papiera) To ze, je presne je ok, ale teflonova vystelka vplivom naplne prevodovky casom "napucnie" (chybna volba inzinierov v BMW) vola sa zmensuje az na nulu a vtedy to zacina "drhnut" a robit problemy-paka ostava "vysiet" majma cez zimu v patke. Rieseni je niekolko:
1. vymenit puzdra (zbytocne narocne (montaz a demontaz puzdier neovlada kazdy a treba vhodne pripravky) zdlhave a majma nakladne
2. jednoducho puzdra prevrtat vhodnym vrtakom co je sice rychle, lacne (vrtak je bezne dostupny) a ucinne, ale dost nepresne a povrch puzdra je dost drsny
3. nepouzit vrtak, ale pozicat v strojarskej dielni vhodny vystruznik ktory je presny a kalibrovany. Povrch puzdra zanecha hladky. Lacne a porovnatelne s novym puzdrom. Ako aj pri vrtaku odpada kupa a majma montaz puzdier.

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Streda, 20. Júla 2011, 06:00
od Matussko1987
Matej napísal:
U e46 "choroba". Uz sa to tu x-krat riesilo. Prevodovka musi dolu. Idealne riesit pri vymene spojky. Ked uz je dolu tak to uz to je laitik.
Problem spociva v tom, ze kovovy valcek sa zadiera v kovovom puzdre s teflon-bronzovou vystelkou. Logicky by sa zdalo, ze puzdro sa opotrebuje a je volne, ale opak je pravdou!!! Puzdro nieje tak velmi namahane aby sa za zivotnost auta zodralo a navise je mazane naplnou prevodovky. A tu nastava problem puzdro je velmi presne (vola cca 0,05-0,1mm- hrubka vlasu-kancelarskeko papiera) To ze, je presne je ok, ale teflonova vystelka vplivom naplne prevodovky casom "napucnie" (chybna volba inzinierov v BMW) vola sa zmensuje az na nulu a vtedy to zacina "drhnut" a robit problemy-paka ostava "vysiet" majma cez zimu v patke. Rieseni je niekolko:
1. vymenit puzdra (zbytocne narocne (montaz a demontaz puzdier neovlada kazdy a treba vhodne pripravky) zdlhave a majma nakladne
2. jednoducho puzdra prevrtat vhodnym vrtakom co je sice rychle, lacne (vrtak je bezne dostupny) a ucinne, ale dost nepresne a povrch puzdra je dost drsny
3. nepouzit vrtak, ale pozicat v strojarskej dielni vhodny vystruznik ktory je presny a kalibrovany. Povrch puzdra zanecha hladky. Lacne a porovnatelne s novym puzdrom. Ako aj pri vrtaku odpada kupa a majma montaz puzdier.



Díky !!! ani nie že ostava v päťke ked podradujem zo štvorky do trojky tak mi to tam jebne (stiahne do päťky) päťku ale v podstate ked dam neutral a vytkacim paku k spolujazdcovi tak mi ju nevrati do neutralu ale zostane tak vytlacena k spolujazdcovi ked ju dam ku svojumu sedadlu tak sa vrati pekne !!! a musi isť prevodovka von ????

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Streda, 20. Júla 2011, 21:07
od Matej
Som to zle napisal, ze "ostava v patke" sorry. Myslel som to presne ako si to opisal. Ostava vpravo a ked potlacis do predu neskoci trojka ale patka. Presne to je ta zavada. Ten valcek posuva spat strunka a kedze to drhne tak sila strunky uz nestaci. Ked pake pomozes rukou tak sa este vrati, zatial. A ano prevodovka musi dole. Preto sa to vacsinou riesi spolu pri vymene spojky.

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Štvrtok, 21. Júla 2011, 10:08
od M3driver
super si to rozpisal =D>

bolo by fajn keby to moderator spojil s uz exist. topicom, tusim od alfi-ho :-"

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Piatok, 22. Júla 2011, 08:10
od Matussko1987
Matej napísal:
Som to zle napisal, ze "ostava v patke" sorry. Myslel som to presne ako si to opisal. Ostava vpravo a ked potlacis do predu neskoci trojka ale patka. Presne to je ta zavada. Ten valcek posuva spat strunka a kedze to drhne tak sila strunky uz nestaci. Ked pake pomozes rukou tak sa este vrati, zatial. A ano prevodovka musi dole. Preto sa to vacsinou riesi spolu pri vymene spojky.



Na vadí to niečomu ????? Može sa stať že mi auto nepoje ze sa tam niečo odtrhne alebo tak ???

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Piatok, 22. Júla 2011, 15:18
od lovec31
Matussko1987 napísal:
Nazdar páni !!!
Mam otazočku či sa da vymeniť aaj v manualnej prevodovke olej na e 46-ke ????
Lebo mi bolo povedané že tam je celoživotný olej tak neviem a chcel by som to vymeniť !!!
A ako je to aj s diferákom ??? či aj tam meniť ?? lebo aj tam mi bolo povedane že pokial netečie netreba sa do neho montovať !!!


no to bolo povedane aj mne ze je celozivotny ale ja som ich aj tak vymenil a mam svaty pokoj...a do diferaku som dal aj xeramix..taka mala tuba ako zubna pasta a stala cez 18 €...inac ten olez z difu bol cierny ako motorovy olej po 15000 km...

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Piatok, 22. Júla 2011, 16:30
od Matej
Na vadí to niečomu ????? Može sa stať že mi auto nepoje ze sa tam niečo odtrhne alebo tak ???[/quote


Ak to nemas v plane riesit mozes na tom v pohode jazdit nic tym nepokazis :wink: . Skor ti zozeru kasnu cerviky ako sa ti kvoli tomu rozsype prevodovka. Mal som ju komplet vykuchanu :lol: tak viem o com hovorim.

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Pondelok, 22. Augusta 2011, 14:18
od Matussko1987
Matej napísal:
Na vadí to niečomu ????? Može sa stať že mi auto nepoje ze sa tam niečo odtrhne alebo tak ???[/quote


Ak to nemas v plane riesit mozes na tom v pohode jazdit nic tym nepokazis :wink: . Skor ti zozeru kasnu cerviky ako sa ti kvoli tomu rozsype prevodovka. Mal som ju komplet vykuchanu :lol: tak viem o com hovorim.



Diky Brona malo je takych machrov ako ty ze aj nam laikom to takto krasne polopate vysvetlia !!! :-) :shock:
Ď

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Nedeľa, 18. Septembra 2011, 12:11
od retepp1
Ahojte.

No ja mám teraz presne tento istý problém, prevodvku si viem dať dole, možno už prehodim aj lamelu a výtlačné ložisko, ale to je jedno, ide hlavne oto či nemáte nejaké foto, ktorý je to presne diel, alebo aspoň dačo z ETK, lebo momentalne mi tam nechce nič otvoriť...

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Utorok, 20. Septembra 2011, 16:55
od tom1283
M3driver napísal:
super si to rozpisal =D>

bolo by fajn keby to moderator spojil s uz exist. topicom, tusim od alfi-ho :-"

topic od alfiho je tu :arrow: navody-a-manualy/oprava-zasekavania-and-centrovania-radiacej-paky-e46-t14964.html?hilit=E46%20prevodovka

Re: Prevodovka :!)

Napísané: Streda, 21. Septembra 2011, 08:06
od eniac
ja mám zas iný problém. Mne sa zas ťažko radí 1 a 2 ostatné rýchlosti idú v pohode ľahko.
Niekedy to ide až tak ťažko, že pri štartovaní niekedy musím dať 3 a potom už ide zaradiť 1.
Neviete čo by to mohlo spôsobovať?
Niekedy mi samo vyradí 2 ku nemá to s tým nejakú spojitosť?
Ďakujem.