Strana 1 z 1

:: E46 elektronicka vrtula - priebehy napatia

Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 08:07
od ice.blade
zdar, neviete ake su napatia na konetore ktory sa zapaja do sahary (elektronickej vrtule) a pri akych napatiach na senzore zopina vrtula?

nieco som meral... hnedy je zem, zeleny (cierny pasik ci aky) ma stalych 12-15V podla toho ci je nastasrtovane alebo nie
na signalovom tom najtensom pri vypnuti kluca je 0V, po zapnuti klucika do 1 polohy hodi okolo 4,25V

pri cerstvom nastartovanom aute je na signalovom (tenkom) kabli 4,25V, pri zahriati ide teplota vyzsie az na 4,47V

potom otvori termostat - 2,45V a pri zvysovani teploty motora napatie klesa... meral som to po 1,19V...

kedy ma vlastne vrtula zapnut? pri akych hodnotach napatia na signalovom (tenkom) kabli a na ake otacky sa ma zapinat vrtula?

Re: :: E46 elektronicka vrtula - priebehy napatia

Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 10:59
od TT-SIMIK
Ta vrtula by mala byt ovladana pwm,od 0-100% tušim,teda tak to je na dieseloch,zda sa mi že aj na benzinoch,lebo ja mam na dieseli benzinovu vrtulu.....ale neviem presne.....

Re: :: E46 elektronicka vrtula - priebehy napatia

Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 12:27
od ice.blade
TT-SIMIK napísal:
Ta vrtula by mala byt ovladana pwm,od 0-100% tušim,teda tak to je na dieseloch,zda sa mi že aj na benzinoch,lebo ja mam na dieseli benzinovu vrtulu.....ale neviem presne.....


ano, ako 99% veci v aute je regulovanych pwm ale o to nejde... tuto srandu ma na starosti riadiaca jednotka ktora sa lubi poskodit, proste riadiaca jednotka je napojena jednym pinom na nejaky senzor, typoval som termostat ale je to nieco ine, a to nieco ovlada regulator...

mam pocit ze riadiaca jednotka ma v sebe nejaky termistor ktorym je tak isto tocena vrtula... inak by som si nevedel vysvetlit stale napatie do riadiacej jednotky kedze na pine senzoru je po vypnuti kluca vzdy 0V

myslis si zeby mal senzor vystup tak isto pwm? nemam osciloskop... inak by som to uz davno zmeral

Re: :: E46 elektronicka vrtula - priebehy napatia

Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 12:40
od TT-SIMIK
Podla mna to všetko reguluje RJ motora na zavislosti od teploty motora,ktore vyhodnocuje čidlo v bloku...viem,že diagnostikou vetrak môžem spustit na 0-100%,to znamená,že rj motora vysiela pwm signal ktora ho reguluje, ta rj vertaku ten signal spracuje na nadstavý otačky vetraku, inak aj ja som skušal opravovat tu rj vetraku,ale podla mna to vždy urobi že je odhnity,zoxidovany jeden z kablov,inak som mal rj dobru,takže podla mna stači vyriešit nové napojenie tych odhnitých kablov,ale je to len domienka....nemam to potvrdéne,ale videl som vela regulatorov a každy mal odhnity nejaky kontakt....)))

Re: :: E46 elektronicka vrtula - priebehy napatia

Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 12:53
od ice.blade
TT-SIMIK napísal:
Podla mna to všetko reguluje RJ motora na zavislosti od teploty motora,ktore vyhodnocuje čidlo v bloku...viem,že diagnostikou vetrak môžem spustit na 0-100%,to znamená,že rj motora vysiela pwm signal ktora ho reguluje, ta rj vertaku ten signal spracuje na nadstavý otačky vetraku, inak aj ja som skušal opravovat tu rj vetraku,ale podla mna to vždy urobi že je odhnity,zoxidovany jeden z kablov,inak som mal rj dobru,takže podla mna stači vyriešit nové napojenie tych odhnitých kablov,ale je to len domienka....nemam to potvrdéne,ale videl som vela regulatorov a každy mal odhnity nejaky kontakt....)))


cize vies pomocou diagnostiky zapinat vrtulu? toto by mohlo pomoct :) vedel by si zmerat napatie na konektore vrtule? ten tenky kabel voci zemi pri 10% az 100%? :) a da sa diagnostikou simulovat aj nieco ine s vrtulou?

Re: :: E46 elektronicka vrtula - priebehy napatia

Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 12:58
od TT-SIMIK
Nie neda,len ju dokažem spustit nakolko chcem, ale obyč merakom neviem čo nameram....ked sa bude dat,tak to mrknem....

Re: :: E46 elektronicka vrtula - priebehy napatia

Napísané: Pondelok, 11. Júla 2011, 14:40
od ice.blade
TT-SIMIK napísal:
Nie neda,len ju dokažem spustit nakolko chcem, ale obyč merakom neviem čo nameram....ked sa bude dat,tak to mrknem....


nameras, preco by si nemal namerat ;) sak si meral zadne svetla a mali menej nez 12V a tak isto boli pwm... proste ak zapnes vrtulu na 10% zmeraj mi ake je napatie (na 3pin konektore ktory sa zapaja do visco) medzi tenkym ciernym kablom na senzor a hnedou zemou... takto mi please sprav 10 merani od 10% az po 100% a mas u mna pivo ;)

zatial mam spravenu vrtulu na reladko ktore zapne po nastartovani... fucim furt ale pri takomto horku to neuskodi