Strana 1 z 4

e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 1. Júla 2011, 08:43
od Blake
ahoj, preliezol som toto forum a rozne sa tu popisuje/riesi/neriesi dymenie pri akceleracii.
dovolil som si urobit svoje resume a poznatky pripajam nizsie.
ak tu uz nieco podobne je a ja som to prehliadol, tak poprosim moderatorov o presunutie temy do spravneho priecinka/dik


pripajam sa do klubu cierneho pekla pri akceleracii:)

tento jav pozorujem uz vyse roka co jazdim s 320d 110kw (cca 60 tis. km-takze mam cas to pozorovat pri dennodennom jazdeni)-auto inac jazdi super bez sebemensich naznakov straty vykonu atd..je v plnej kondicii-ma najazdeno cca 240 000 km, cely cas jazdenia pouzivam aditivum VIF (letne v lete, zimne v zime-spokojnost)

moje navyky pri jazdeni:
mesto nejazdim(do mesta pouzivam nohy, kolo, MHD), maximalne tak 5% celkoveho najazdu km, takze som vkuse na okreskach a dialniciach. neviem ci to dymi za studena, pretoze som este nikdy nevytocil motor nad 2000 rpm pokial nebola zohriata voda, a aj potom len do cca 2300-2500 rpm, pokial som nespravil aspon 20km a bol ako tak zohriaty aj olej a vsetko okolo toho....ostatne nejazdim nejak svizne, skor sa snazim plynule, co je vidiet aj na spotrebe pod mojim podpisom.
turbo dochladzujem po kazdej jazde aspon minutu, niekedy aj dlhsie (mozno to zbytocne prehanam, ale mam lepsi vnutorny pocit)

par pozorovacich prikladov:

1. studeny start, motor nezahriaty-dym nevidim a ani nepridavam, takze neviem ci by dymel-neplanujem to skusat
2. teply motor - po akceleracii cierny dym na akykolvek prevodovy stupen, spravidla cim nizsi stupen, tym viac dymu. (mam take miesto, kde to skusim pridupnut na 2 prevodovom stupni a ostatne za mnou kudol dymu + cierna lajna na ceste v dlzke asi cca 5m (zrejme od plnej akceleracie)
3. teply motor - vlazna jazda cca 40-50km, po najazde na dialnicu a naslednej prudsej akceleracii cierny oblak dymu (je dobre vidiet v svetlach auta iducich za mnou)
4. teply motor - auto stoji na mieste po akceleracii na volnobeh cca 3500-4000 rpm lietaju sadze z vyfuku, ze ostane cierny flek na zemi
5. teply motor - jazda sviznejsim tempom (nie brzda-plyn, ale plynula rychla jazda) cca 600-700 km (dialnice, okresky prevazne v noci-priemerna rychlost cca 100km podla BC) autak pri snahe vyvolat dymovy efekt nedymi skoro vobec
6. teply motor - po dlhej sviznej jazde podla bodu 5. auto stoji na mieste po akceleracii na volnobeh cca 3500-4000 rpm ziadne sadze ani cierny flek na zemi
7. zima vs leto - nijaky vyrazny rozdiel v dymeni.
8. skusal som vysadit aditivum na 2-3 nadrze, no ziadny rozdiel
9. odpojeny EGR ventil (iba odpojena hadicka) mam dojem, ze to dymi menej, zatial nechcem nic tvrdit na 100% ale to este planujem teraz dlhodobejsie pozorovat, takze snad dodam nejake skusenosti, ci to nemoze byt EGR. samozrejme svieti kontrolka motoru na palubovke (co mi dost vadi)
10. ... len pre naplnenie desatora, casom nieco dopisem :)

-zavery si urobite sami (sam to zatial skumam a nedosiel som zatial k nejakemu jasnemu zaveru, iba par hypotezam co by to mohlo sposobovat, ktore ste tu uz spomenuli)

-u auta menim pravidelne naplne a filtre atd, to nema cenu vypisovat vsetko (olej+filter kazdych 15tis., odvetravak kazdych 30tis, naposledy pred tyzdnom-tym to asi nebude.
-turbo je v dobrej kondicii, taha pekne, snazim sa mu to nezneprijemnovat nespravnym chovanim
-hadice a hadicky su snad tiez ok

mozno je to cele tak, ze proste auto dymi a je to jeho vlastnost.
nebolo by od veci porovnat par dizlakov a nejak za rovnakych podmienok pozorovat dymivost, aj ked je to u kazdeho dost individualne a 10 problemov moze mat ten isty prejav-dymivost

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 1. Júla 2011, 10:43
od irons
No kamarat pekne si to spisal, krasny sloh je to. :D Ja mam rovnaky efekt po pridani plynu + mam vyrazne vyssiu spotrebu, ako byva pri tychto motoroch zvykom. Uz som navstivil par ludi s diagnostikou a resume je podla nich nasledovne: vstrekovace. Aj podla zvuku motora by som povedal, ze niektory vstrek sti. Buduci tyzden sa chystam na repas, tak dam vediet ci sa to zlepsilo.

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 1. Júla 2011, 18:08
od TT-SIMIK
Tak tak na 90% tryska,treba to napichnut a pozriet live hodnoty....

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Sobota, 2. Júla 2011, 22:04
od rss
tiez ta ista "diadnoza"co mam toto auto s tymto motorom pouzivam vif v lete aj zime
bol som na diagnostike korekcne davky paliva boli od -0,2 do +0,5 chlapik co mi robil diag povedal aby som vstreky neriesil ???
tak uz zhruba rok sa s tym snazim zit
niekde som uz pisal ze mam pocit akoby to boli sadze ktore sa vo vyfukovej sustave usadzaju pri dusivej jazde 1500-1700ot lebo ked motor povytacam a vydymim tak mam na cas pokoj
ale je to len moj skromny nazor

:-"

ked mas chut pokecat o tom posli cislo v sukromnej sprave mozno to dvaja lepsie rozdiagnostikujeme cez fon :D

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Nedeľa, 3. Júla 2011, 11:51
od karcis
rss napísal:
tiez ta ista "diadnoza"co mam toto auto s tymto motorom pouzivam vif v lete aj zime
bol som na diagnostike korekcne davky paliva boli od -0,2 do +0,5 chlapik co mi robil diag povedal aby som vstreky neriesil ???
tak uz zhruba rok sa s tym snazim zit
niekde som uz pisal ze mam pocit akoby to boli sadze ktore sa vo vyfukovej sustave usadzaju pri dusivej jazde 1500-1700ot lebo ked motor povytacam a vydymim tak mam na cas pokoj
ale je to len moj skromny nazor

:-"

ked mas chut pokecat o tom posli cislo v sukromnej sprave mozno to dvaja lepsie rozdiagnostikujeme cez fon :D


Ahojte. Skor to je pravda, nie pocit. U oboch pripadoch. Ked sa jazdi pri nizsich otackach sa vyfukove zvody zanesu a potom to dymi, kym sa nevypalia. Keby to bola tryska mas niekedy problem nastartovat-a po napichnuti vypise chybu "slaby tlak na rempe." Takze trysku podla mna treba vylucit, aj kvoli tomu ze by to dymilo stale. A Vam to robi pri dlhodobej pomalej jadze. Druha moznost moze byt zaneseny kat. Sevas.

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Nedeľa, 3. Júla 2011, 23:54
od mj5
Čauko...ja mám e46/320d nabehanych 240tis km a tiež som si všimol dym keď tomu dam papať. Najviac to robí v dvojke do kopca vo vyšších stupňoch je to menej. Najlepšie to vidieť keď ťa osvetluje auto. Tiež by ma zaujimalo v čom to bude ;)

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Pondelok, 4. Júla 2011, 10:01
od TT-SIMIK
karcis napísal:

Ahojte. Skor to je pravda, nie pocit. U oboch pripadoch. Ked sa jazdi pri nizsich otackach sa vyfukove zvody zanesu a potom to dymi, kym sa nevypalia. Keby to bola tryska mas niekedy problem nastartovat-a po napichnuti vypise chybu "slaby tlak na rempe." Takze trysku podla mna treba vylucit, aj kvoli tomu ze by to dymilo stale. A Vam to robi pri dlhodobej pomalej jadze. Druha moznost moze byt zaneseny kat. Sevas.



Na to si ako prišiel??tryska môže byt zla dvomi spôsobmi, bud ští(vtedy dymí),alebo ide do prepadu a vtedy neštartuje dobre za tepla, trysky treba testovat aj pod zatažou, na volnobehu ti to moc nepovie.....

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 07:13
od Blake
nedalo mi to a urobil som maly test a to nasledovne:

1priklad: auto ma korektne zapojeny EGR ventil a pri plnom knedliku dymi asi takto : http://www.youtube.com/watch?v=9RzQSN3IyVc (video je ilustracne-vnimajte samozrejem e46:) ) mnozstvo dymu je u mna identicke

2prilklad: auto ma odpojeny EGR ventil (iba vytiahnuta hadicka) a vysledok je skoro ziadny dym pri plnej akceleracii: http://www.youtube.com/watch?v=w8MNY-QNC-Q (toto je uz zaber z mojho kokpitu-je tam na zaciatku este pred preradenim do 3ky a naslednemu podskoceniu telefonu hore trochu oblak cierneho dymu, ale skoro nepatrny a povedal by som, ze v norme)

je na to nejake vysvetlenie? preco to teda s odpojenym EGR auto dymy omnoho menej az skoro vobec?

stale by sa mohlo jednat o vadne vstreky?

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 07:53
od svanto66
pripajam sa do klubu "dymicov" :mrgreen: hmm s tym EGR je to zaujimave :-k

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 11:05
od TT-SIMIK
Blake napísal:
nedalo mi to a urobil som maly test a to nasledovne:

1priklad: auto ma korektne zapojeny EGR ventil a pri plnom knedliku dymi asi takto : http://www.youtube.com/watch?v=9RzQSN3IyVc (video je ilustracne-vnimajte samozrejem e46:) ) mnozstvo dymu je u mna identicke

2prilklad: auto ma odpojeny EGR ventil (iba vytiahnuta hadicka) a vysledok je skoro ziadny dym pri plnej akceleracii: http://www.youtube.com/watch?v=w8MNY-QNC-Q (toto je uz zaber z mojho kokpitu-je tam na zaciatku este pred preradenim do 3ky a naslednemu podskoceniu telefonu hore trochu oblak cierneho dymu, ale skoro nepatrny a povedal by som, ze v norme)

je na to nejake vysvetlenie? preco to teda s odpojenym EGR auto dymy omnoho menej az skoro vobec?

stale by sa mohlo jednat o vadne vstreky?



Tak čo sa týka dymenia, tu hadičku si len odpojil,alebo aj zapchal???Ak len odpojil,tak to auto nemohlo mat dobry zatah kedže regulacia turba je priamo zavysla na podtlaku čo vyraba motor,takže ak si ju nezapchal tak to auto nešlo v spodných otáčkach na plno a preto nedymilo tolko.Ak bola zapchatá tak potom máš nejaky problem z egr.(čo by ale nemalo spôsobovat to nedymenie,skorej si myslím,že išlo viacej vzduchu,tak preto nedymilo,ako ked bol egr zapojeny,vtedy ibu skorej spaliny ako vzduch aj ked iba do určitých otačok,to chápeš nie?,že pri recilkulácii spalin sa spaluje viac krat už spalene palivo)


Tak či tak skušali ste trysky iba na volnobeh,??

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 11:16
od TT-SIMIK
svanto66 napísal:
pripajam sa do klubu "dymicov" :mrgreen: hmm s tym EGR je to zaujimave :-k



Ty už vieš kde máš problém som ti hovoril..... 8) Ale máš to ešte stale v norme...

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 12:30
od svanto66
TT-SIMIK napísal:



Ty už vieš kde máš problém som ti hovoril..... 8) Ale máš to ešte stale v norme...[/quot

no jo trysku si mi spominal tusim..ale zas to dymenie az take hrozne nie je aj ked miestami by som bol radsej keby to nedymelo..mozno casom poriesime tu trysku :roll: mozno este ked dostelujeme to turbo sa to zmierni alebo nie? :roll:

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 12:33
od Blake
TT-SIMIK napísal:


Tak čo sa týka dymenia, tu hadičku si len odpojil,alebo aj zapchal???Ak len odpojil,tak to auto nemohlo mat dobry zatah kedže regulacia turba je priamo zavysla na podtlaku čo vyraba motor,takže ak si ju nezapchal tak to auto nešlo v spodných otáčkach na plno a preto nedymilo tolko.Ak bola zapchatá tak potom máš nejaky problem z egr.(čo by ale nemalo spôsobovat to nedymenie,skorej si myslím,že išlo viacej vzduchu,tak preto nedymilo,ako ked bol egr zapojeny,vtedy ibu skorej spaliny ako vzduch aj ked iba do určitých otačok,to chápeš nie?,že pri recilkulácii spalin sa spaluje viac krat už spalene palivo)


Tak či tak skušali ste trysky iba na volnobeh,??


hm, no hadicku som iba odpojil a nieje zapchata, tak do nej skusim dat nejaky sroubek, a otestujem znova. (nieje to jedno?, fakt je dolezite ju zapchat?)
jasne, to chapem, ze do egr nesli uz raz spalene splodiny, ale cerstvy vzduch.

a co sa tyka trysiek, tak to nemam vyskusane nijak. nejak nemam kontakty na nikoho, kto by mi to korektne, ako sa ma a hlavne na pockanie spravil (kezde sa mi nechce auto nechavat dlhsie u niekoho)

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 14:26
od alfi666
Cierne dymenie = nedobre spalene palivo.

2 mozne dovody:
- vela paliva - sti tryska(trysky) alebo je nacipovany motor a turbo nestiha tlacit.
- malo vzduchu - turbo netlaci tolko co ma

Re: e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii

Napísané: Piatok, 15. Júla 2011, 14:32
od Blake
ak by stala tryska, je to opravitelne?
alfi666 niesom si isty, ale ktosi tu mazal kontrolku motora pri odpojenom egr, si to ty?