e46/320d-110-kw cierny dym pri akceleracii
Napísané: Piatok, 1. Júla 2011, 08:43
ahoj, preliezol som toto forum a rozne sa tu popisuje/riesi/neriesi dymenie pri akceleracii.
dovolil som si urobit svoje resume a poznatky pripajam nizsie.
ak tu uz nieco podobne je a ja som to prehliadol, tak poprosim moderatorov o presunutie temy do spravneho priecinka/dik
pripajam sa do klubu cierneho pekla pri akceleracii:)
tento jav pozorujem uz vyse roka co jazdim s 320d 110kw (cca 60 tis. km-takze mam cas to pozorovat pri dennodennom jazdeni)-auto inac jazdi super bez sebemensich naznakov straty vykonu atd..je v plnej kondicii-ma najazdeno cca 240 000 km, cely cas jazdenia pouzivam aditivum VIF (letne v lete, zimne v zime-spokojnost)
moje navyky pri jazdeni:
mesto nejazdim(do mesta pouzivam nohy, kolo, MHD), maximalne tak 5% celkoveho najazdu km, takze som vkuse na okreskach a dialniciach. neviem ci to dymi za studena, pretoze som este nikdy nevytocil motor nad 2000 rpm pokial nebola zohriata voda, a aj potom len do cca 2300-2500 rpm, pokial som nespravil aspon 20km a bol ako tak zohriaty aj olej a vsetko okolo toho....ostatne nejazdim nejak svizne, skor sa snazim plynule, co je vidiet aj na spotrebe pod mojim podpisom.
turbo dochladzujem po kazdej jazde aspon minutu, niekedy aj dlhsie (mozno to zbytocne prehanam, ale mam lepsi vnutorny pocit)
par pozorovacich prikladov:
1. studeny start, motor nezahriaty-dym nevidim a ani nepridavam, takze neviem ci by dymel-neplanujem to skusat
2. teply motor - po akceleracii cierny dym na akykolvek prevodovy stupen, spravidla cim nizsi stupen, tym viac dymu. (mam take miesto, kde to skusim pridupnut na 2 prevodovom stupni a ostatne za mnou kudol dymu + cierna lajna na ceste v dlzke asi cca 5m (zrejme od plnej akceleracie)
3. teply motor - vlazna jazda cca 40-50km, po najazde na dialnicu a naslednej prudsej akceleracii cierny oblak dymu (je dobre vidiet v svetlach auta iducich za mnou)
4. teply motor - auto stoji na mieste po akceleracii na volnobeh cca 3500-4000 rpm lietaju sadze z vyfuku, ze ostane cierny flek na zemi
5. teply motor - jazda sviznejsim tempom (nie brzda-plyn, ale plynula rychla jazda) cca 600-700 km (dialnice, okresky prevazne v noci-priemerna rychlost cca 100km podla BC) autak pri snahe vyvolat dymovy efekt nedymi skoro vobec
6. teply motor - po dlhej sviznej jazde podla bodu 5. auto stoji na mieste po akceleracii na volnobeh cca 3500-4000 rpm ziadne sadze ani cierny flek na zemi
7. zima vs leto - nijaky vyrazny rozdiel v dymeni.
8. skusal som vysadit aditivum na 2-3 nadrze, no ziadny rozdiel
9. odpojeny EGR ventil (iba odpojena hadicka) mam dojem, ze to dymi menej, zatial nechcem nic tvrdit na 100% ale to este planujem teraz dlhodobejsie pozorovat, takze snad dodam nejake skusenosti, ci to nemoze byt EGR. samozrejme svieti kontrolka motoru na palubovke (co mi dost vadi)
10. ... len pre naplnenie desatora, casom nieco dopisem :)
-zavery si urobite sami (sam to zatial skumam a nedosiel som zatial k nejakemu jasnemu zaveru, iba par hypotezam co by to mohlo sposobovat, ktore ste tu uz spomenuli)
-u auta menim pravidelne naplne a filtre atd, to nema cenu vypisovat vsetko (olej+filter kazdych 15tis., odvetravak kazdych 30tis, naposledy pred tyzdnom-tym to asi nebude.
-turbo je v dobrej kondicii, taha pekne, snazim sa mu to nezneprijemnovat nespravnym chovanim
-hadice a hadicky su snad tiez ok
mozno je to cele tak, ze proste auto dymi a je to jeho vlastnost.
nebolo by od veci porovnat par dizlakov a nejak za rovnakych podmienok pozorovat dymivost, aj ked je to u kazdeho dost individualne a 10 problemov moze mat ten isty prejav-dymivost
dovolil som si urobit svoje resume a poznatky pripajam nizsie.
ak tu uz nieco podobne je a ja som to prehliadol, tak poprosim moderatorov o presunutie temy do spravneho priecinka/dik
pripajam sa do klubu cierneho pekla pri akceleracii:)
tento jav pozorujem uz vyse roka co jazdim s 320d 110kw (cca 60 tis. km-takze mam cas to pozorovat pri dennodennom jazdeni)-auto inac jazdi super bez sebemensich naznakov straty vykonu atd..je v plnej kondicii-ma najazdeno cca 240 000 km, cely cas jazdenia pouzivam aditivum VIF (letne v lete, zimne v zime-spokojnost)
moje navyky pri jazdeni:
mesto nejazdim(do mesta pouzivam nohy, kolo, MHD), maximalne tak 5% celkoveho najazdu km, takze som vkuse na okreskach a dialniciach. neviem ci to dymi za studena, pretoze som este nikdy nevytocil motor nad 2000 rpm pokial nebola zohriata voda, a aj potom len do cca 2300-2500 rpm, pokial som nespravil aspon 20km a bol ako tak zohriaty aj olej a vsetko okolo toho....ostatne nejazdim nejak svizne, skor sa snazim plynule, co je vidiet aj na spotrebe pod mojim podpisom.
turbo dochladzujem po kazdej jazde aspon minutu, niekedy aj dlhsie (mozno to zbytocne prehanam, ale mam lepsi vnutorny pocit)
par pozorovacich prikladov:
1. studeny start, motor nezahriaty-dym nevidim a ani nepridavam, takze neviem ci by dymel-neplanujem to skusat
2. teply motor - po akceleracii cierny dym na akykolvek prevodovy stupen, spravidla cim nizsi stupen, tym viac dymu. (mam take miesto, kde to skusim pridupnut na 2 prevodovom stupni a ostatne za mnou kudol dymu + cierna lajna na ceste v dlzke asi cca 5m (zrejme od plnej akceleracie)
3. teply motor - vlazna jazda cca 40-50km, po najazde na dialnicu a naslednej prudsej akceleracii cierny oblak dymu (je dobre vidiet v svetlach auta iducich za mnou)
4. teply motor - auto stoji na mieste po akceleracii na volnobeh cca 3500-4000 rpm lietaju sadze z vyfuku, ze ostane cierny flek na zemi
5. teply motor - jazda sviznejsim tempom (nie brzda-plyn, ale plynula rychla jazda) cca 600-700 km (dialnice, okresky prevazne v noci-priemerna rychlost cca 100km podla BC) autak pri snahe vyvolat dymovy efekt nedymi skoro vobec
6. teply motor - po dlhej sviznej jazde podla bodu 5. auto stoji na mieste po akceleracii na volnobeh cca 3500-4000 rpm ziadne sadze ani cierny flek na zemi
7. zima vs leto - nijaky vyrazny rozdiel v dymeni.
8. skusal som vysadit aditivum na 2-3 nadrze, no ziadny rozdiel
9. odpojeny EGR ventil (iba odpojena hadicka) mam dojem, ze to dymi menej, zatial nechcem nic tvrdit na 100% ale to este planujem teraz dlhodobejsie pozorovat, takze snad dodam nejake skusenosti, ci to nemoze byt EGR. samozrejme svieti kontrolka motoru na palubovke (co mi dost vadi)
10. ... len pre naplnenie desatora, casom nieco dopisem :)
-zavery si urobite sami (sam to zatial skumam a nedosiel som zatial k nejakemu jasnemu zaveru, iba par hypotezam co by to mohlo sposobovat, ktore ste tu uz spomenuli)
-u auta menim pravidelne naplne a filtre atd, to nema cenu vypisovat vsetko (olej+filter kazdych 15tis., odvetravak kazdych 30tis, naposledy pred tyzdnom-tym to asi nebude.
-turbo je v dobrej kondicii, taha pekne, snazim sa mu to nezneprijemnovat nespravnym chovanim
-hadice a hadicky su snad tiez ok
mozno je to cele tak, ze proste auto dymi a je to jeho vlastnost.
nebolo by od veci porovnat par dizlakov a nejak za rovnakych podmienok pozorovat dymivost, aj ked je to u kazdeho dost individualne a 10 problemov moze mat ten isty prejav-dymivost