Strana 1 z 3
E46 318i LPG - Zdochina motor
Napísané: Nedeľa, 23. Januára 2011, 21:05
od Jano318
čavte chlapi mam problem s E46 318i r.v.2003 asi pred 2 mesiacmi som si don dal plyn s priamim vstrekovanim no hned od začiatku sa mi auto nezdalo počas jazdy mi motor sam od seba zhasina napr. ked sa bližim k semaforu stlačim spojku a začnem brzdit auto zdochne to je ešte ten lepši pripad stalo sa mi to aj pri predchadzani ked som prehadzoval rychlost na spojke mi zhasol a teraz mi už splynovač ani nechce spustit. Bol som v servise kde mi splynovač zakladali ale tam mi povedali že BMW-čka E46 nemaju podtlak a preto zdochynat vždy bude ale poznam chlapika ktori ma ten isty motor a takyto problem nema s tym že mi splynovač nechce spustit musim ist znova na reklamaciu ale neviem či nemam zmenit servis lebo oni viditelne nemaju o BMW-čkach ani šajnu mam toto auto 3 mesiace je to moje prve BMW takže skusenosti ešte nemam nevedeli by ste mi poradit? Dakujem
Re: E46 318i LPG - PROBLEM MOTOR ZDOCHYNA
Napísané: Pondelok, 24. Januára 2011, 10:17
od BlackMW
ak ti to na benzin nezdochinalo a na plyn zdochynalo tak to je zle nakalibrovane.
preco to nezapina zistis jedine na diagnostike (teplota, tlak, nemas plyn - moze zle ukazovat nadrz..)
ked podla nich bmw nemaju podtlak tak dakujem pekne, skus sa ich spytat ci bmw maju motor..
isiel by som tam na reklamaciu a zatial to nedavaj inde lebo ak to niekto iny prekalibruje stratis zaruku,
po dvoch neuspesnych reklamaciach ak sa zavada objavi treti krat, mas narok na vratenie penazi alebo zlavu,
az potom by som to zobral niekde inde..
Re: E46 318i LPG - PROBLEM MOTOR ZDOCHYNA
Napísané: Pondelok, 24. Januára 2011, 10:37
od Jano318
zajtra to bude druhy krat čo s nim pojdem na reklamaciu uvidim čo mi povie... ale plynu mam dost to ma napadlo ako prve že tam budem mat malo plynu tak som šiel a natankoval som plnu nadrž ale aj tak mi to nespustilo... skusim mu spomenut to nakalibrovanie a uvidim čo mi na to povie a aj to že podtlak by sa mal dat nastavit...
Re: E46 318i LPG - PROBLEM MOTOR ZDOCHYNA
Napísané: Pondelok, 24. Januára 2011, 10:56
od Gloocky
To Jano318:
Aky mas v aute namontovany system LPG...neni mozne aby to v dobrej firme takto dobabrali. LPG musi fungovat ako hodinky - ak nie tak je to len a len ich problem.
Re: E46 318i LPG - PROBLEM MOTOR ZDOCHYNA
Napísané: Pondelok, 24. Januára 2011, 12:07
od BlackMW
Jano318 napísal:zajtra to bude druhy krat čo s nim pojdem na reklamaciu uvidim čo mi povie... ale plynu mam dost to ma napadlo ako prve že tam budem mat malo plynu tak som šiel a natankoval som plnu nadrž ale aj tak mi to nespustilo... skusim mu spomenut to nakalibrovanie a uvidim čo mi na to povie a aj to že podtlak by sa mal dat nastavit...
podtlak je v kazdom motore, otazka je kde sa nanho napojili, ak spravili vyhybku z nejakej hadicky co tam uz bola napr. do vstrekovacej listy,
moze to robit zlobu a opozdenie.
ak to skapina len pri plyne pri preradovani alebo brzdeni ked vyslapnes spojku, treba zdvihnut krivku multiplikatora v nizsich otackach.
Re: E46 318i LPG - PROBLEM MOTOR ZDOCHYNA
Napísané: Pondelok, 24. Januára 2011, 13:05
od Jano318
BlackMW napísal:
podtlak je v kazdom motore, otazka je kde sa nanho napojili, ak spravili vyhybku z nejakej hadicky co tam uz bola napr. do vstrekovacej listy,
moze to robit zlobu a opozdenie.
ak to skapina len pri plyne pri preradovani alebo brzdeni ked vyslapnes spojku, treba zdvihnut krivku multiplikatora v nizsich otackach.
a čo to je ta krivka multiplikatora? ja sa do toho nerozumiem a kde by sa bolo najlepšie napojit na podtlak pri bmw? ja sa ho tam spytam kde mi to napojili lebo ani to neviem...
Re: E46 318i LPG - PROBLEM MOTOR ZDOCHYNA
Napísané: Pondelok, 24. Januára 2011, 13:46
od BlackMW
Jano318 napísal:a čo to je ta krivka multiplikatora? ja sa do toho nerozumiem a kde by sa bolo najlepšie napojit na podtlak pri bmw? ja sa ho tam spytam kde mi to napojili lebo ani to neviem...
tym sa nastavuje plyn (kalibracia), znamena to kolko nasobne dlhsie/kratsie sa otvaraju plynove vstreky pri urcitych otackach.
ak to je moc malo vzhladom na dany tlak a priemer trysiek, benzinova mapa s tym nerata
a ked padnu otacky (pustil si plyn a stlacil spojku), nestihne uz pridat a skape to.
ked ti lieta rucicka hore dole okolo volnobehu az sa tam ustali tak to neni dobre,
mala by prist pekne zhora pomaly a zastat na otackach volnobehu tak ako na benzin.
podtlak sa napaja do sania na volnu trubku (pri 6-valcoch M52 sa vzdy pouzije hadicka k nefunkcnej vyfukovej klapke :] )
alebo sa vrta do sania ale aj tam sa da trafit nestastne miesto,
alebo sa prestrihne hadicka co ide niekam inam a da sa tam T-ckova vyhybka.
upozornujem ale ze niesom ziadny odbornik na plyn, a nerucim za to ze sa v niektorej veci nemylim,
ale co pisem je z vlastnej skusenosti, nie JPP.
Re: E46 318i LPG - PROBLEM MOTOR ZDOCHYNA
Napísané: Pondelok, 24. Januára 2011, 13:56
od Jano318
BlackMW napísal:
tym sa nastavuje plyn (kalibracia), znamena to kolko nasobne dlhsie/kratsie sa otvaraju plynove vstreky pri urcitych otackach.
ak to je moc malo vzhladom na dany tlak a priemer trysiek, benzinova mapa s tym nerata
a ked padnu otacky (pustil si plyn a stlacil spojku), nestihne uz pridat a skape to.
ked ti lieta rucicka hore dole okolo volnobehu az sa tam ustali tak to neni dobre,
mala by prist pekne zhora pomaly a zastat na otackach volnobehu tak ako na benzin.
podtlak sa napaja do sania na volnu trubku (pri 6-valcoch M52 sa vzdy pouzije hadicka k nefunkcnej vyfukovej klapke :] )
alebo sa vrta do sania ale aj tam sa da trafit nestastne miesto,
alebo sa prestrihne hadicka co ide niekam inam a da sa tam T-ckova vyhybka.
upozornujem ale ze niesom ziadny odbornik na plyn, a nerucim za to ze sa v niektorej veci nemylim,
ale co pisem je z vlastnej skusenosti, nie JPP.
pri plyne mi robi presne to čo si pisal s tymi otačkami na volnobehu lietaju hore dole a trocha trva kym sa ustalia ak sa ustalia lebo sa často stavalo že sa ani neustalili stale si pridavalo a uberalo ja vobec netušim čo mam s tym robit necham to na nich ale ked mi to nespravia ako reklamaciu pojdem niekde inde kde sa do toho vyznaju trocha viac aj keby som mal za to zaplatit ale lepšie ako si nechat pokazit auto niekym kto sa tvari že to ovlada... a dakujem za vysvetlenie :)
Re: E46 318i LPG - Zdochina motor
Napísané: Nedeľa, 13. Marca 2011, 13:00
od neeeeo
Ahoj,
tiez mam LPG v E46 / 318i.
Mam tam ZENIT od AG.
Po namontovani v servise som este musel dokoncit kabelaz (co nechali bola pavucina), v zime po zohriati a zapnuti kurenia mi plyn zamrzal. Samozrejme servis vravel ze oni to urobili dobre. (dali T cka na hadice na kurenie a cerpadlo kurania strhavalo do splynovaca chladnu vodu). Tak som si to napojil na "chladenie oleja" (podla mna je to skor hrianie) a od vtedy uz nemrzne.
No samzrejme, ze ten podtlak bol pre servis dalsia zahada. Pravda je taka, ze podtlak sice ma, ale nelinearny. (je to koli valvetronic, ktory nastavuje vysku zdvihu ventilov a tym meni mnozstvo nasatej zmesi pri konstantnom podtlaku)
TJ: Na volnobehu je podtlak slaby a pri 1800 otackach stupne na max a dalej sa nemeni. (myslim, ze preto ma motor tah az od 2000 otacok - v inych autach stupa podtlak priamoumerne otackam a tym nasava linearne umerne mnozstvo zmesi)
Tak som si stiahol soft, kupil napajaci kabel (ebay) a zacal som robit mapu manualne.
Trvalo to dost dlho skusania a prepisovania. (Behal som s laptopom v aute mozno aj 3 mesiace)
Vo finale mam napisanu mapu rucne a LPG fakci ako hodinky.
Je fakt, ze LPG na BMW je dobra cesta. (Motor je stavany na beznin s 99 oktanmi a LPG ma este aj trosku viac 105-110) Na rozdiel od mbecky (skody) to tak motoru (ventilom) neskodi. Dalsi problem je, ze LPG robi vlhko a motor N42 ma problem s kondenzom v zime (takze mi uz zamrzlo odvetravanie vane a sanie si loglo olej) bolo to den prace vsetko rozobrat, vycistit...
Teraz v lete tam preto chcem dat taku zbernu nadobu na kondez a malo by to byt v poho.
Takze vo finale po 2ch rokoch co jazdim na LGP som zatial spokojny. (hlavne ked ceny benzimu lamu rekordy)
Akurat sa kazi vsetko ostane (ale to sa dalo cakat na 10 rocne auto)
Ak ti treba nejako pomoct, tak sa pytaj.
Re: E46 318i LPG - Zdochina motor
Napísané: Sobota, 19. Marca 2011, 19:55
od neeeeo
RE: Ahoj tak mal by som vela otazok hlavne na tu mapku ktoru si nastavoval to nevadilo motoru že si to tam prestavil? išlo všetko tak ako malo? ja sa do toho nerozumiem a toto BMW je moje prve takže do tychto motorov už vobec. ja mam ist s autom znova do toho servisu aby mi na to zasa pozreli ale pochybujem že s tym niečo spravia mam pocit že sa do BMWčiek chapu ešte menej ako ja... tu mampku ktoru si si sam spravil ta by mohla fungovat aj u mna? a čo sa tyka toho mrznutia s tym som problem nemal vždy to išlo bez problemov ale v oleji sa mi emulzia robi toto som zasa chcel dat skontrolovat do servisu...
Pisme cez forum, aby to mohlo pomoct aj inym.
Takze, v prvom rade mi napis aky mas typ LPG zariadenia a ak mas taky isty ako ja, mozem ti nahrat moju mapu.
Len pre info, nemenim mapu benzinovu, co je v riadiacej jednotke auta, ale mapu LPG a ta je v LPG pocitaci, ktory ovlada trysky plynu. Takze co kolvek s tym robim, benzim slape v pohode.
Dalej bude asi dobre nastavit v tvojom pripade auto prepnutie LPG na benzin pri otackach pod 1000rpm, takze ti to nebude zdochynat a robit problemi na volnobehu. Ono sa to same prepne na LPG pri RPM nad 1000.
Ak s tym nemas skusenosti, odporucim pohladat nejaky dobry LPG servis a poziadaj o nastavenie. Spomen tam to prepnutie.
Re: E46 318i LPG - Zdochina motor
Napísané: Pondelok, 21. Marca 2011, 13:15
od Jano318
Mam tam autogaz AC STAG 4 a prepnutie z plynu na bendzin mam nastavene tak že ak mi klesnu otačky pod 700 takže tvoja mapka mi asi nepomože kedže mam iny typ splynovača však?
neeeeo napísal:RE: Ahoj tak mal by som vela otazok hlavne na tu mapku ktoru si nastavoval to nevadilo motoru že si to tam prestavil? išlo všetko tak ako malo? ja sa do toho nerozumiem a toto BMW je moje prve takže do tychto motorov už vobec. ja mam ist s autom znova do toho servisu aby mi na to zasa pozreli ale pochybujem že s tym niečo spravia mam pocit že sa do BMWčiek chapu ešte menej ako ja... tu mampku ktoru si si sam spravil ta by mohla fungovat aj u mna? a čo sa tyka toho mrznutia s tym som problem nemal vždy to išlo bez problemov ale v oleji sa mi emulzia robi toto som zasa chcel dat skontrolovat do servisu...
Pisme cez forum, aby to mohlo pomoct aj inym.
Takze, v prvom rade mi napis aky mas typ LPG zariadenia a ak mas taky isty ako ja, mozem ti nahrat moju mapu.
Len pre info, nemenim mapu benzinovu, co je v riadiacej jednotke auta, ale mapu LPG a ta je v LPG pocitaci, ktory ovlada trysky plynu. Takze co kolvek s tym robim, benzim slape v pohode.
Dalej bude asi dobre nastavit v tvojom pripade auto prepnutie LPG na benzin pri otackach pod 1000rpm, takze ti to nebude zdochynat a robit problemi na volnobehu. Ono sa to same prepne na LPG pri RPM nad 1000.
Ak s tym nemas skusenosti, odporucim pohladat nejaky dobry LPG servis a poziadaj o nastavenie. Spomen tam to prepnutie.
Re: E46 318i LPG - Zdochina motor
Napísané: Sobota, 26. Marca 2011, 21:59
od neeeeo
To nie.
Este skus prestavit to prepnutie na benzin pod 1000 rpm a naspat na bezin nad 1500. U mna to takto slape v poho.
Re: E46 318i LPG - Zdochina motor
Napísané: Utorok, 29. Marca 2011, 18:42
od patoe46
daj si to vymontovat von....je to picovina....s bavorakom tankovat plyn????
Re: E46 318i LPG - Zdochina motor
Napísané: Štvrtok, 26. Mája 2011, 07:59
od Pietro330d
Caute mam presne ten isty problem idem na semafor a motor mi neudrzi otacky musim ist na kalibraciu alebo nastavit tak ako si spominal pod 1000rpm prepnut na benzin lebo co som bol na poslednej kalibracii tak mi vadilo ze okolo 5200rpm ked som chcel ist sviznejsie

tak mi to trhlo tak som si dal nastavit ze nad 5000 mi prepina na benzin vtedy to dostane grady ale obcas to nefunguje a trha to .

Inac tie nove splynovace su pecka na benzine pri mojich odjazdenych kilometrov by som sa nedoplatil a citelne to nestratilo vykon ked tak inac sa to sprava pri urtcitych otackach

Pietro
Re: E46 318i LPG - Zdochina motor
Napísané: Štvrtok, 26. Mája 2011, 12:14
od lakye36
Caute ja mam v E36ke 316i plyn STAG 300+ montuju ho aj na slovensku? ja ho mam montovany v Polsku . Nemam s nim dake vazdne problemy akurat zo zaciatku kym sa nezahreje motor tak mi sem tam zdochne alebo rucicka na otackomery skace hore dole okolo volnonehu pokial automaticky neprepne na nebzin a dalsia vec co ma zaujima vsimol som si ked dlho jazdim po meste ked je horuco tak mi automaticky prepina benzin namiesto lpg neviete cim to je? Myslim ze ten splynovac ma daku autokalibraciu. Sused si daval montovat daky novy BRC a udajne ma kazsy 8smi vstrek benzinu aby sa setril motor poculi ste niekto o tom nieco?