Strana 1 z 3

E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Pondelok, 3. Januára 2011, 18:42
od raso78
Som asi 3 mesacnym majitelom E46/320d, 2001, 190 000 km. Vcelku zatial spokojnost, pohodova kvalitna vozba. Dilemu mam vsak trochu s cinostou turba, respektive s podtlakovym ovladanim turba. Po precitani roznych prispevkov tu a aj na inych forach sa mi zda, ze ovladanie nefunguje tak ako ma. Netvrdim ze auto netaha, ale pri istych podmienkach by mohlo viac tahat odspodu. Ako priklad uvediem druhy prevodovy stupen. Pri odbocovani pribrzdim, dam dvojku, auto stale v slusnom pohybe, pridam a auto len pomaly zrychluje. na jednotku je rychost auta privysoka, dvojka sa na zaciatku trapi. Aj "pritlacenie do sedacky" sa mi nezda vzdy adekvatne, respektive nie je ho vzdy citit. Stale beriem v uvahu, ze mam len 100 kw motor, ale aj tak. Viem ze tento problem nemusi mat na svedomi len turbo, ale .... Ale spat k podtlaku, k plechovke. Videl som par videii a po zhliadnuti cinnosti mojho regulatoru si myslim, ze chyba by "mohla" byt aj tu. Mozno sa len mylim, nemam tolko skusenosti, preto som sem zavesil aj video s cinnostou plechovky aj s popisom. Kluc do polohy 2 (uz tu plechovka potiahne hriadelku, nemala by az po nastartovani???) start, 3x tocenie motora v rozmedzi 800 - 4000 otacok a vypnutie motora. Mozno vas zaujme piskot turba, ten sa objavil po nedavnej vymene pletenca a vykuchani prveho katu. Zaslepil som a vycistil aj EGR ventil, ale piskot a chod motora sa zlepsil po jeho opatovnom odslepeni :-). Podtlakove hadicky od hlavneho potrubia po plechovku su tiez vymenene. Takze otazka znie : Ma takto fungovat ovladanie variability turba? Diagnostika ma este len caka, ta urcite napovie viac. Vopred vsetkym dakujem za predmetnu diskusiu. :-)

[youtube]2TNk3IuW7-4&feature=player_embedded#![/youtube] [youtube]W3zOrUHxhFg&feature=player_embedded[/youtube]

Edit: Takze som pridal dalsie videa, na ktorych je znazornena spravna funkcia ovladania turba. Na tychto videach je jasne vidiet, ze tiahlo potiahne az po nastartovani, no mne ho podtlak potiahne uz pri zapnuti kluca do polohy c.2. Kde sa tam berie podtlak, ked je este motor nenastartovany? V com by mohla byt chyba? Vymontoval som aj elektricky ventil, ktory ovlada podtlak k ovladaniu turba a zistil som, ze pri odpojeni 12+ som ho aj tak mierne dokazal prefuknut a sat cezen vzduch, pri zapojeni 12+ to islo samozrejme ako ma, pri otvorenom ventile. To iste mi robi aj ventil, ktory ovlada EGR, taktiez ide prefuknut aj ked je uzavrety. Ma tam byt urcita vola, alebo ma byt na 100% uzavrety? Zeby boli obidva ventily zle?

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Pondelok, 3. Januára 2011, 21:26
od Milcoln
raso78 napísal:
Som asi 3 mesacnym majitelom E46/320d, 2001, 190 000 km. Vcelku zatial spokojnost, pohodova kvalitna vozba. Dilemu mam vsak trochu s cinostou turba, respektive s podtlakovym ovladanim turba. Po precitani roznych prispevkov tu a aj na inych forach sa mi zda, ze ovaldanie nefunguje tak ako ma. Netvrdim ze auto netaha, ale pri istych podmienkach by mohlo viac tahat odspodu. Ako priklad uvediem druhy prevodovy stupen. Pri odbocovani pribrzdim, dam dvojku, auto stale v slusnom pohybe, pridam a auto len pomaly zrychluje. na jednotku je rychost auta privysoka, dvojka sa na zaciatku trapi. Aj "pritlacenie do sedacky" sa mi nezda vzdy adekvatne, respektive nie je ho vzdy citit. Stale beriem v uvahu, ze mam len 100 kw motori, ale aj tak. Viem ze tento problem nemusi mat na svedomi len turbo, ale .... Ale spat k podtlaku, k plechovke. Videl som par videii a po zhliadnuti cinnosti mojho regulatoru si myslim, ze chyba by "mohla" byt aj tu. Mozno sa len mylim, nemam tolko skusenosti, preto som sem zavesil aj video s cinnostou plechovky aj s popisom. Kluc do polohy 2 (uz tu plechovka potiahne hriadelku, nemala by az po nastartovani???) start, 3x tocenie motora v rozmedzi 800 - 4000 otacok a vypnutie motora. Mozno vas zaujme piskot turba, ten sa objavil po nedavnej vymene pletenca a vykuchani prveho katu. Zaslepil som a vycistil aj EGR ventil, ale piskot a chod motora sa zlepsil po jeho opatovnom odslepeni :-). Podtlakove hadicky od hlavneho potrubia po plechovku su tiez vymenene. Takze otazka znie : Ma takto fungovat ovladanie variability turba? Diagnostika ma este len caka, ta urcite napovie viac. Vopred vsetkym dakujem za predmetnu diskusiu. :-)


Ahoj, tiez mam presne to iste vozidlo co ty aj rocnik a na tachometri mam 185 tis, cize v celku o tom istom. Co chcem povedat, je to typ touring a z dvojky do trojky ma zdvihne na zadne kolesa...tolko k vykonu. Trochu mi pri tom zvibruje kardan, ale uz to riesim (kazde auto sa ma chybu). K tvojmu problemu, mal som nieco podobne nechcelo to tahat a bola zvysena spotreba, isiel ma slak trafit no prisiel som na to ze v potrubi z turba do sania je dierka a unika tadial tlak, cize nasledne ziskavas nizky vykon, egr ventil nevie co ma robit a pod.

Hope this helps. :bmwball:

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Utorok, 4. Januára 2011, 07:47
od profor
Ja dám offtopic: Hambi sa! Strašne čisté to máš! :)

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Utorok, 4. Januára 2011, 08:47
od raso78
profor napísal:
Ja dám offtopic: Hambi sa! Strašne čisté to máš! :)


Haha, no to vies, kazdy den ho pulirujem. Po frajerke je to moj duhy milacik :-))

edit: No nebudes mi verit, ale vazne som na chvilu rozmyslal ze ci tam nepridam dodatok : Alebo je to naopak? :-)

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Utorok, 4. Januára 2011, 10:05
od profor
tu kludne môžeš napísať aj opak :D hehehehe

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Utorok, 11. Januára 2011, 21:18
od raso78
Vie niekto poradit?

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Streda, 12. Januára 2011, 10:52
od TT-SIMIK
DO ventilu sa nefuka,ale saje,aby si zistil či je dobry......kde berie auto podtlak ked nieje naštartované, máš dole taku umelu malu nadobku,to je zasobnik podtlaku, ale len na par použiti, pri vypnutom motore,ked chceš zistiť či je zly ventil tak naštartuj a odpoj konektor a modru hadicku a vyskušaj či saje pri vypnutom konektore a naštartovanom motore,ak nesaje tak je ok...

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Streda, 12. Januára 2011, 20:19
od raso78
TT-SIMIK napísal:
DO ventilu sa nefuka,ale saje,aby si zistil či je dobry......kde berie auto podtlak ked nieje naštartované, máš dole taku umelu malu nadobku,to je zasobnik podtlaku, ale len na par použiti, pri vypnutom motore,ked chceš zistiť či je zly ventil tak naštartuj a odpoj konektor a modru hadicku a vyskušaj či saje pri vypnutom konektore a naštartovanom motore,ak nesaje tak je ok...


Dik za radu, ze mna to hned nenapadlo vyskusat to takymto sposobom. Fukal som don a aj som sal, ale prepustal tak i tak. Zajtra sa na to vrhnem a vyskusam funkcnost ventilov. Este raz dik za pomoc.

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Štvrtok, 13. Januára 2011, 18:39
od stefan2104
Milcoln napísal:
Ahoj, tiez mam presne to iste vozidlo co ty aj rocnik a na tachometri mam 185 tis, cize v celku o tom istom. Co chcem povedat, je to typ touring a z dvojky do trojky ma zdvihne na zadne kolesa...tolko k vykonu. Trochu mi pri tom zvibruje kardan, ale uz to riesim (kazde auto sa ma chybu). K tvojmu problemu, mal som nieco podobne nechcelo to tahat a bola zvysena spotreba, isiel ma slak trafit no prisiel som na to ze v potrubi z turba do sania je dierka a unika tadial tlak, cize nasledne ziskavas nizky vykon, egr ventil nevie co ma robit a pod.


Zdravím, ja mám tiež tento typ BMW a túto značku mám po prvý krát a neviem pri akých otáčkach by malo zapínať turbo...Zdá sa mi že turbo zapína pri 2600otáčkach čo sa mi zdá trochu neskoro a auto je dosť lenivé pokiaľ nezapne. Taktiež mám dosť veľkú spotrebu paliva. Doteraz som mal golfy a tam sa mi to javilo úplne inak. Viete mi poradiť??
Vopred dakujem :D
Hope this helps. :bmwball:

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Štvrtok, 13. Januára 2011, 18:41
od stefan2104
Zdravím, ja mám tiež tento typ BMW E46 320d 100kw a túto značku mám po prvý krát a neviem pri akých otáčkach by malo zapínať turbo...Zdá sa mi že turbo zapína pri 2600otáčkach čo sa mi zdá trochu neskoro a auto je dosť lenivé pokiaľ nezapne. Taktiež mám dosť veľkú spotrebu paliva. Doteraz som mal golfy a tam sa mi to javilo úplne inak. Viete mi poradiť??
Vopred dakujem :D
Hope this helps. :bmwball:[/quote][/quote]

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Piatok, 14. Januára 2011, 11:38
od TT-SIMIK
Ako tu to stále točím dokola,treba skontrolovat podtlakové hadičky na regulacii turba a egr ventilu, tieto veci zapričinuju,nespravávny tah zospodu......

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Piatok, 14. Januára 2011, 18:02
od stefan2104
TT-SIMIK napísal:
Ako tu to stále točím dokola,treba skontrolovat podtlakové hadičky na regulacii turba a egr ventilu, tieto veci zapričinuju,nespravávny tah zospodu......


Ďakujem za radu zajtra to skontrolujem a odpíšem

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 15:07
od stefan2104
stefan2104 napísal:

Ďakujem za radu zajtra to skontrolujem a odpíšem


Všetko som skontroloval a je to v poriadku

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Nedeľa, 16. Januára 2011, 19:58
od Kubo320d
stefan2104 napísal:

Všetko som skontroloval a je to v poriadku

mne zabera turbo pri tych 1200 len pohladim plyn a uz piska to asi ties nieje dobre ale tak od niskych otacok taha jak besny a povedal by som ze tak 2fazovo ma zapiera do sedacky hned tak kolo 1300-1400 a potom druha faza 2200 priblizne a aj to neviem ci to tak ma byt alebo nie ak tak skuste sa vyjadrit ci to je nadstavenim alebo len neakymi popraskanymi hadickami :-)

Re: E46/320d 100kw M47 - podtlakove ovladanie turba + video

Napísané: Pondelok, 17. Januára 2011, 11:20
od TT-SIMIK
To že ho počuješ pískat neznamená,že má aj reálny zátah, to pískanie ti hlasi,že turbo sa roztáča do vyšších otáčok.....))))))Ak by si mal silný zátah od tých otáčok,tak to by sme ti všetci závideli.......)))))