Strana 1 z 1

E46 110kW CR - Nasatá škrtiaca klapka

Napísané: Piatok, 17. Decembra 2010, 12:01
od JuroE46
Stala sa mi nemilá vec. Som prvý majiteľ, teda na aute nikto nič neprerábal, alebo nejako na kolene neopravoval a teraz pri 147 tis km sa mi po jednom rozbehu v križovatke zrazu stalo, že sa motor začal chvieť, teda tarokovať. Výrazné to bolo pri voľnobežných otáčkach. Na palubovke však nesvietilo nič. Pri vyšších otáčkach, teda 2000 a viac sa správalo auto úplne normálne. Išiel som teda do BMW na motor tester. Tam mi podľa výsledkov povedali, že to budú vstreky. Hodnoty som mal: 1valec:-4,8, 3.valec:-0,3, 4.valec:+5,2, 2.valec:-0,8.
Označili mi 4.valec. Tak som išiel do Boschu, aby mi dali teda vstreky na tester a následne ich zrepasovali. Stál som pri rozoberaní auta. Ako dali dole sanie do motora, hneď mi ukázali, že mi chýba v ňom jedna klapka. http://www.treffbilder.de/show.php?show=19565559imga0490ysh.jpg
Samovoľne sa uvoľnila a motor si ju natiahol do seba. Zmerali ešte kompresiu, zistili že jeden valec ju nemá, takže ho môžem dať rovno na generálku. Z plného zdravia auta a rokov odslúžených bez chybičky. Na nemeckých diskusných fórkach som potom našiel o tomto probléme obrovskú diskusiu s najčastejším vývodom, zdemontovať si tie klapky, nakoľko napomáhajú iba kvalite spaľovania pri nízkych otáčkach a voľnobehu. Pri normálnej prevádzke auta sú aj tak naplno otvorené. Teraz hľadám niekoho kto mi to urobí. Nie sú to malé a lacné starosti. Píšem to preto pre všetkých, aby ak sa majú záujem, sa proti takémuto ešte ochránili.

Re: Nasatá škrtiaca klapka E46 110kW CR

Napísané: Piatok, 17. Decembra 2010, 12:38
od TT-SIMIK
Kôli tomuto a aj inému som už predal 7 týchto motorov,nakolko sa oprava moc neopacala tým ludom......takže vela štastia,ked tak volaj,riešil som to viac krat....telefon v mojej sekcii...

Re: Nasatá škrtiaca klapka E46 110kW CR

Napísané: Piatok, 17. Decembra 2010, 12:52
od eko.fresh
tie klapky maju vsetky 110kw ? Maju ich aj 318d M47N ? 8)

Re: Nasatá škrtiaca klapka E46 110kW CR

Napísané: Piatok, 17. Decembra 2010, 19:11
od JuroE46
Nie že by som nemal niečo lepšie na robote ako si tu vypisovať, ale vážne ma táto porucha šokovala, lebo po všetkých zradách lacných a jednoduchšie konštruovaných posúvadiel od mopeda štadión počnúc som mal fakt pevné presvedčenie, že pokiaľ to auto sám nerozmlátim a budem ho poctivo servisovať, nemá sa mu čo stať. Ale toto, že z ničoho nič sa mu odpáli motor, no nemám komentár. Ale ak to trafí niekoho iného, možno mu tento príspevok dá rady do tej neistoty čo ho stretne. Takže auto som dal naložiť na odťahovku a previezť do servisu. Prvé správy som dostal, že zhodili hlavu a vôbec to nevyzerá tragicky. V Boschi ma ale pripravili už na to, že daná súčiastka ak preletela spaľovacím priestorom, tak ďalej musela navštíviť aj turbo a to tu na okolí nerepasuje nikto. Ďalší zase človek čo opravuje Mercedesi ma presviedčal, že keby to chytilo turbo, že pri tých otáčkach čo turbo má niekde okolo 190 tis by som počul pískanie, alebo iný lomoz. V Boschi ma ešte upokojil, že sa mu nezdá, žeby sa tá klapka dostala do styku s piestom, lebo nebol zvýšený stav oleja. Takže piest, ani krúžky by sa meniť nemali. Napriek tomu že som s tým jazdil, tam som s tým autom prišiel, mi v mene toho motora zakázali ho čo len naštartovať.
Na každý pád presný rozsah škôd videli až po zdemontovaní hlavy motora. Uvidím ešte ako ďalej presne, lebo zatiaľ ma v Boschi,(pričom len zŕňam fakty a som im vďačný za to čo pre mňa urobili) pripravili na to, že hlavu bude treba zrepasovať celkovo a čo to bude stáť sa ukáže až po jej zdemontovaní, že budem musieť urobiť ešte repasy tých trysiek, prečo som tam pôvodne prišiel a hovorili mi ešte že vyzerá zohnutý piest. Možno ale mal na mysli ventil, lebo povedal vzápätí jeho cenu 100Eur čo sa mi na piest zdá málo. No nič uvidíme ďalší týždeň, ale opäť opakujem, dúfam toto dá raz kľud v neistote niekomu, čo si túto tému raz prečíta potom, čo celú avantúru budem mať už za sebou.

Re: Nasatá škrtiaca klapka E46 110kW CR

Napísané: Piatok, 17. Decembra 2010, 19:14
od Rony
Aj tu na tomto fore mas ohladom tejto temy 9 stran a nie si prvy ani posledny co sa mu to stalo. :(
http://www.bmwklub.sk/bmw3/e46-odpojit-klapky-u-sacieho-potrubia-alebo-nechat-zapojene-t27828.html

Re: E46 110kW CR - Nasatá škrtiaca klapka

Napísané: Sobota, 18. Decembra 2010, 11:10
od TT-SIMIK
Tak tak, je to achilova päta týchto motorov!!!!Stáli členovia klubu o tom vedia už nejaký čas,a každý zdravo uvažujúci člen už ich má vyhodené,že chlapci????... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nechcem ti kaziť dobré vyhliadky,ale ak tá 4mm oska skončila medzi piestom a hlavou,tak tá škoda nebude až tak malá,aj ked sa na prvý pohľad zdá.....minimálne dostala ranu ojnica,piest a možno aj kluka,presne takto si to myslel zakaznik,že je už všetko ok,až pokial mu ojnica potom nevyletela blokom.....)))),keďže sa podcenila oprava!!!Toto je téme pre špičkových mechanikov,čo vedia odmerat či sa náhodou,mierne neohla kluka a tak....nie pre hocijakých servisákov,ale to je na dlhú tému....ak bude turbo na rit,tak repas nedávaj,lebo budeš časom riešit to že to auto nepôjde čo sa stáva po tých repasoch,lebo to nevedia vyladiť to turbo!!!!!Potom radšej používané turbo!!!!S nedoladením turbom som sa stretol za posledný polrok asi tak 10x.....vela štastia....))))

Re: Nasatá škrtiaca klapka E46 110kW CR

Napísané: Sobota, 18. Decembra 2010, 11:11
od TT-SIMIK
eko.fresh napísal:
tie klapky maju vsetky 110kw ? Maju ich aj 318d M47N ? 8)


Ak máš manualnu prevodovku tak nie.....))))

Re: Nasatá škrtiaca klapka E46 110kW CR

Napísané: Nedeľa, 19. Decembra 2010, 01:53
od airbone
JuroE46 napísal:
Nie že by som nemal niečo lepšie na robote ako si tu vypisovať, ale vážne ma táto porucha šokovala, lebo po všetkých zradách lacných a jednoduchšie konštruovaných posúvadiel od mopeda štadión počnúc som mal fakt pevné presvedčenie, že pokiaľ to auto sám nerozmlátim a budem ho poctivo servisovať, nemá sa mu čo stať. Ale toto, že z ničoho nič sa mu odpáli motor, no nemám komentár. Ale ak to trafí niekoho iného, možno mu tento príspevok dá rady do tej neistoty čo ho stretne. Takže auto som dal naložiť na odťahovku a previezť do servisu. Prvé správy som dostal, že zhodili hlavu a vôbec to nevyzerá tragicky. V Boschi ma ale pripravili už na to, že daná súčiastka ak preletela spaľovacím priestorom, tak ďalej musela navštíviť aj turbo a to tu na okolí nerepasuje nikto. Ďalší zase človek čo opravuje Mercedesi ma presviedčal, že keby to chytilo turbo, že pri tých otáčkach čo turbo má niekde okolo 190 tis by som počul pískanie, alebo iný lomoz. V Boschi ma ešte upokojil, že sa mu nezdá, žeby sa tá klapka dostala do styku s piestom, lebo nebol zvýšený stav oleja. Takže piest, ani krúžky by sa meniť nemali. Napriek tomu že som s tým jazdil, tam som s tým autom prišiel, mi v mene toho motora zakázali ho čo len naštartovať.
Na každý pád presný rozsah škôd videli až po zdemontovaní hlavy motora. Uvidím ešte ako ďalej presne, lebo zatiaľ ma v Boschi,(pričom len zŕňam fakty a som im vďačný za to čo pre mňa urobili) pripravili na to, že hlavu bude treba zrepasovať celkovo a čo to bude stáť sa ukáže až po jej zdemontovaní, že budem musieť urobiť ešte repasy tých trysiek, prečo som tam pôvodne prišiel a hovorili mi ešte že vyzerá zohnutý piest. Možno ale mal na mysli ventil, lebo povedal vzápätí jeho cenu 100Eur čo sa mi na piest zdá málo. No nič uvidíme ďalší týždeň, ale opäť opakujem, dúfam toto dá raz kľud v neistote niekomu, čo si túto tému raz prečíta potom, čo celú avantúru budem mať už za sebou.


Dobre ti poradim - nestresuj. V kazdom pripade to co ti hovoria v servis BOSCH ber len ako polopravdu, oni sa sice chvalia co vsetko dokazu spravit a kolko maju certifikatov, ale prakticke skusenosti maju nulove a najradsej riesia len rychle veci ako vymena brzd a podobne. Su to obycajne servisy ktore maju certifikat od boschu lebo splnili niekolko primitivnych podmienok pre jeho ziskanie, ale prakticky niesu az taki zdatni ako sa tvaria. Mam skusenosti bohate s poskodenim motora a poradim ti ako postupovat:
tie hodnotky chodu motora co uvadzas su uplne na sracky vysoko mimo tolerancii, rozhadzane ako hovado a je zrejme ze kompresia na niektorom z valcov je i totalne v prdeli alebo nulova.
Ako hovoris, hlava je dolu. Treba skontrolovat stav piestov. Ak nic nenasvedcuje poskodeniu, treba celu hlavu dat na skusku pretlakovat, ale pravdepodobne bude problem v hlave a vo ventiloch, ta klapka alebo jej zvysku kludne mohla skoncit v hlave a aj ked ventily mozu vyzerat nepsokodene, nikdy nevies, co je vnutri...... Reci o ohnutych ojniciach sice strasia, ale su velmi malo pravdepodobne. Nasledne dat hlavu pretlakovat a zrepasovat - stoji to do 300eur. Ja som daval repasovat hlavu z 6valca a stalo to 330eur aj s dopravou (robili ju v polsku ale odviedli kus dobrej prace)
Mozno bude motor v prdeli ale nesplas sa. Ak nema na valci ryhy tak netreba stresovat. Ak je v riti piest, da sa vymenit bez problemov , a je to lacnejsie a aj lepsie riesenie ako menit cely motor, nakolko kupa takeho motora je horsie nez macka vo vreci a je efektivnejsie opravit povodny motor. Piest stoji okolo 200eur. Reciam BOSHU ze piest sa nema menit vobec never. Mne tiez BOSCH tlacil do hlavy kaleraby ze je to nemozne a ze treba menit vsetky piesty aj kruzky apd. ale je to blud. Od bmw sa piest da normalne objendat bez problemov a su v BMW aj presne technologicke postupy jeho vymeny apd, takze to co ti tvrdia ludia od BOSCH im never - vacsinou maluju len certov na stenu, nic viac. Nepristupuju k rieseniu problemov systematicky ako sa ma a najradsej by ti vymenili cele auto za nove... Je mozne, ze to schytalo aj turbo, ale to nie je tragedia, zrepasovane na vymenu zozenies za 500eur a mas svaty pokoj, to stare by aj tak raz islo do dochodku. Samozrejme pri spatnej montazi vyrvat odtial vsetky zvysne klapky, aby uz neprelietavali motorom......
Vela stastia.

Re: E46 110kW CR - Nasatá škrtiaca klapka

Napísané: Nedeľa, 19. Decembra 2010, 17:52
od SurrendeR
podla toho co tu citam tak hovoris ze to nieje take zle... myslim ze by to nebolo zle keby sa nic take nestalo.. ale ako citam, tak som uz naratal polozku cca 800e a pre mna by to bolo trochu velka investicia.. a predpokladam ze robota nieco stoji, problemy pri vymene a problemy po poskladani tiez nastanu a ta ciastka urcite nebude konecna... osobne neviem co by som robil :( ale asi by som zhanal komplet novy motor alebo tak nejak..

Re: E46 110kW CR - Nasatá škrtiaca klapka

Napísané: Nedeľa, 19. Decembra 2010, 18:34
od TT-SIMIK
V nejakých vecoch má airbone pravdu,ale..........., stačí aby narazil na nič moc majstra a a tá oprava ho víde daleko viac ako výmena motora,tým si nerobím reklamu,(tých motorov išlo od nás už 7)ale môžem hovoriť za druhých čo tie motory mali zničené,a riešili to najprv opravou,a nakoniec motor nešiel ako mal,a musela isť výmena.....nie každý vie hlavu zrepasovat,a ak ju neurobí dobre,tak montáže,demontáže,skušky,atd ho víde pekne draho, v bmw asi vedia prečo tie motory neopravujú,ale posielaju do nemecka,lebo moc ludí bmw motory nevie robit.......tý ludia čo maju odnás motory by vedeli hovorit,čo ich kolko stálo a nakoniec to skončilo pri výmene motora, nech sa chapec rozhodne sám,ale hlavne nech dá auto šikovnému majstrovi!!!!

Ps: aj ked nehovorím,že niektoré prípady sa nedaju riešit opravou, vlastne všetko je opravitelné....))))

Re: E46 110kW CR - Nasatá škrtiaca klapka

Napísané: Nedeľa, 19. Decembra 2010, 21:01
od 1morok
ak máš kúpiť motor "so zárukou" zvalený niekde v pajte a zakrytý plachtou, to si daj radšej spraviť ten tvoj
ako bolo napísané vyššie, ak nieje piest a valec doryhovaný, nemuselo by to byť až také zlé
vydel som už motor 1,9jtd s preskočeným rozvodom o dva zuby, otlačených 8 ventilov o piesty
nové tesnenie, naštelovaný rozvod, došponovaný a motor ide ako hodinky, dodnes
chcel som povedať, že keď je to už rozobrané, určite to daj premerať, spočítaj si to a rozhodni sa.
každý z náhradných motorov bude mať čosi za sebou a určite ti žiadny predávajúci nepovie pravdu
nepovie, že varil vodu, strácala sa voda, žral olej a pod

Re: E46 110kW CR - Nasatá škrtiaca klapka

Napísané: Nedeľa, 19. Decembra 2010, 21:16
od TT-SIMIK
Ako ktorý,nehádžme všetkých do jedného vreca,ja som nemal ešte ani jednu stažnost!!!!!Ale tiež som mal možnost kúpit motor v polsku a posunut klientovi,ale neurobil som tak.....su predajcovia a predajcovia....!!!!Treba dat pozriet spočítat,vynasobit,vydelit a potom sa rozhodnut.....

Re: E46 110kW CR - Nasatá škrtiaca klapka

Napísané: Nedeľa, 20. Marca 2011, 14:15
od andy320d
Čaute, mám e46, 320 M6, r. v. 28.12.2004, to by som tam mal mať už tie zosilnene klapky? ale aj tak podla toho čo sa tu piše a ake následky tie klapky mozu mat , tak asi sa ich zbavím, že?

Re: E46 110kW CR - Nasatá škrtiaca klapka

Napísané: Nedeľa, 20. Marca 2011, 16:45
od JuroE46
Auto mi jazdí teraz ako hodinky, no o nejaké 2 tisícky neskôr. Za to som mohol ísť okolo sveta aj 3 krát a možno aj s Bohoušom. Cenníková cena tej opravy bola 6 tisíc. Nakoniec bolo odpísané aj turbo, takže aj to sa muselo repasovať, vstrekovače vykazovail po poskladaní zlé hodnoty, tak aj tie išli nové, jeden piest bol prasknutý, tak aj ten nový. Proste sexu na dva životy. A to sa z BMW tvárili, že ich sa nič netýka. Že proste smola. Hodne chytrý je v slovenskom BMW majster Peter Petrovič. To je presne ten typ, ktorý sa tvári ako majster sveta, lebo má objektívny status, no výsledky by boli za ním ako za manažermi Vysokých Tatier, že podľa reklamy má človek pocit, že St, Moric je iba zapadlá dedinka oproti Tatrám, pokiaľ tam človek nevkročí. Pískajúce ložisko niekde v náprave, či vŕzgajúce dvere, či iná periférna závada sa dá pochopiť. No ak sa motor sám seba zdeštruuje, tak k tomu sa postaviť, že smola je čisto Vysokotaraovomenežérske.
Skrátka po takejto závade je ten motor v podstate úplne na zahodenie. Keď ma kamarát potom viezol v trojročnej E90 trojke 6 valcovej, tak ma až zamrazilo, keď mi povedal, že ju kúpil za 10 tis od jednej rakúšanky, čo si išla kúpiť novší model. A takáto oprava iba motora 6 tisíc.
Ale tí čo to potom dali dokopy sú fakt dobrí.