Strana 1 z 2

E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 11:59
od pepo286
tak ma zaujima .. aky vplyv ma zle nastavena geometria na funkciu DSC .. konkretne mam na mysli pripad .. kedy je sice gometria (odklony, zbiehavost ..) nastavena dobre .. ale volant nie je presne na stred .. tym padom si senzor natocenia volantu mysli ze by auto malo zatacat .. ale ide rovno (to zrejme berie zo snimacov ABS alebo zo senzora pretazenia .. to uz neviem) .. co vtedy ? .. ako sa sprava DSC ? ..

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 12:08
od depressman
A to ked ti robili geometriu tak ti volant nevyrovnali? Pokial ja viem tak sa geometria robi tak ze volant sa nastavi do rovnej polohy, a podla toho to nameraju. Potom dotiahnu alebo uvolnuju napravu, ci?

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 12:11
od pepo286
depressman napísal:
A to ked ti robili geometriu tak ti volant nevyrovnali? Pokial ja viem tak sa geometria robi tak ze volant sa nastavi do rovnej polohy, a podla toho to nameraju. Potom dotiahnu alebo uvolnuju napravu, ci?

ja mam ASC .. takze sa nejedna o mna :mrgreen: .. to ti ako odpoved musi stacit 8)

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 12:13
od depressman
Ok tak sa opytam este raz aky je rozdiel v geomtrii kolies ked mas ASC alebo DSC, celkom ma to zaujima, lebo podla mna s tym geometria nema nic spolocne ci?

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 12:22
od pepo286
depressman napísal:
Ok tak sa opytam este raz aky je rozdiel v geomtrii kolies ked mas ASC alebo DSC, celkom ma to zaujima, lebo podla mna s tym geometria nema nic spolocne ci?

rozdiel je v tom ze auto s ASC (cize aj moje) nema snimac natocenia volantu :) .. a tym padom mozem mat volant dobludu otoceny .. a auto o tom nevie ..

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 12:35
od depressman
aha.....) to jake dobre je..... Dakujem

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 16:18
od TT-SIMIK
No kurva to zaujíma aj mna.......lebo mám tiež presadený volant....(((ešte som nebol na geoške......Ps: neviem či to nesníma náhlu zmenu počas jazdy,nie základnu.....

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 22:16
od jararak
no chalani, asc poslednej generacie ma uz aj snimac natocenia volantu :)

btw pepo uz mam mudrejsiu masinku ked tak sa stavte :)

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Utorok, 5. Októbra 2010, 22:45
od ice.blade
ja mam tiez trosku volant dolava... vsimol som si len to ze sa mi zadne lave pakne o nieco viac deru nez prave (neviem ci to ma suvys s tym ze mi viac dolava pribrzda koli tomu) ale inak vsjo rovnake ako ked by bol volant v strede :)

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Streda, 6. Októbra 2010, 13:37
od marosss
Ja som mal tiež po geometrii nevycentrovaný volant pár stupňov do prava, aj napriek tomu že ho mali takou tyčou zaistený na stred. Ja som si potom dal volant dole a posunul o jeden zub do ľava, všetko funguje v pohode. Teraz keď spomínate ten súvis s DSC, tak neviem či to možem takto mať

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Streda, 6. Októbra 2010, 14:10
od Jannci
marosss napísal:
Ja som mal tiež po geometrii nevycentrovaný volant pár stupňov do prava, aj napriek tomu že ho mali takou tyčou zaistený na stred. Ja som si potom dal volant dole a posunul o jeden zub do ľava, všetko funguje v pohode. Teraz keď spomínate ten súvis s DSC, tak neviem či to možem takto mať


:lol: ale ten snimac mas na tyci a nie na volante. kebyze mas ten snimac, tak by ti pootocenie volantu o zub nepomohlo

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Sobota, 16. Októbra 2010, 21:54
od lionlion
ked je zle volant (cize snimac je v nespravnej polohe) system bude fungovat ale po urcitom case cca. 10min sa vypne (zasviety kontrolka) a uz sa neda zapnut, zapne sa az po vypnuty zapalovania a opatovnom nastartovani... a takto to ide vzdy dokola

poznam to z vlastnej skusenosti, geo nastavena ale volant nakrivo (aj som ho prelozil aby stal rovno) a takto mi to robilo a chodil som stym par mesiacov.... potom geo nanovo kvoli volantu (volantova tyc a volant ma pri tisic-hrane bodku, ked odsrubujete tu srubu co drzi volant, takze sa to da presne nastavit, ta bodka ma byt v strede hore v oboch pripadoch) vsetko sa nastavilo ako ma a vsetko funguje na jednicku bez pouzitia diagnostiky

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Nedeľa, 17. Októbra 2010, 08:27
od marosss
Mne sa žiadna kontrolka nerozsvieti. A nemám pocit,že by niečo nefungovalo správne, možem to nejak otestovat?

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Nedeľa, 17. Októbra 2010, 13:57
od TT-SIMIK
Tak tak ako hovorí maross,jedine žeby si to mal uplne nakrivo,a to možno...ale inak všetko ide ako ma....

Re: E46 - DSC vs. geometria (nevycentrovany volant)

Napísané: Nedeľa, 17. Októbra 2010, 19:54
od lionlion
jasne ze neaky ta tolerancia na volante je ale nie zase velka je to mozno 2-3 stupne vychylka, ale dalsia vec je verzia systemu tie starsie nemali senzor natocenia volantu, tak mozno preto to niektorym neblbne hoci maju volant nakrivo.
System ASC to nema urcite ale neviem ako je to s prvym verziami DSC asi to tiez nemali, no neviem. Moje DSC je verzia 3 (bosch 5.7) to uz ma toho az az co som si tak zistoval (3 hlavne systemi a 7 podsystemov)
Ja som ho mal nakrivo asi o 20 stupnou dolava

Otestovat asi len tak ze skusit pri rozbehu presmyknut, ale ked nic nesvieti tak vsetko by malo fungovat. Bud ide vsetko alebo nic, v mojom pripade system s toho bol hotovy a preto sa po case radsej vypol