Strana 1 z 2
E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Sobota, 2. Októbra 2010, 15:21
od SigSauerBang
Zdravím.
Chcem sa spýtať ako to je na vaších 320tkach dieslových 100kilowatových s brzdami.
Mne po športovej jazde cca 10 minutovej totálne klesá účinok bŕzd ,hlavne vo vyšších rýchlostiach. Včera sa mi dokonca stalo,že mi totálne ztuhol brzdový pedál a nedalo sa zabrzdiť,horko ťažko som zabrzdil a to som nejazdil nejako extrémne

(asi zovrela brzdová kvapalina).cítil som aj spálené brzdy a kotúče boli fialové. Mám pocit akokeby slabo brzdili zadné brzdy a pritom kotúče nie sú zodraté sú originál BMW a obloženia sú nové. Videl som kopu rozbitých 320d na nete a myslím si že za to môžu práve brzdy. Pri vyšších rýchlostiach majú slabý účinok,akokeby vypadával účinok zadných kotúčov a všetko ostávalo napredku....
- ktoré kotúče by ste mi odporučili vo výhodnej cenivej relácii? Rozmýšlal som nad ATPčkami ale kamarát ich má a že vraj sa mu prehriali ešte skôr ako origináli.
VĎAKA
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Sobota, 2. Októbra 2010, 15:48
od johnyfly1
zadne brzdy len dobrzdievaju

ved ake by to bolo keby ti brzdili viac ako predok..to by si mal ako rucnu a pekne by to smykalo
alebo skus ist na stk na test brzd tam ti povie ktora brzda ti ako brzdi

Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Sobota, 2. Októbra 2010, 16:19
od ice.blade
sranda ale vsetky bmw od 316 po 328 mali tak isto riesene brzdy... teda benzinove 4 valce mali vzadu 10nu plny kotuc a iny strmen... ostatne uz su vetrane... tak ak mas problem ze ti to zle brzdi aelbo pri velkej rychlosti zeravi skus popozerat niekde ci nemas problem s tym ze by ti pakne same viac brzdili.... napr mne zadne lave koleso brzdi 3x viac ako prave... ide tam vacsi tlak... tym padom rychlejsie sa opotrebuju platnicky, kotuc sa nazhavi a nestiha ochladit tym padom brzdny ucinok klesa...
treba pozret, precistit, skontrolovat
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Nedeľa, 3. Októbra 2010, 08:33
od 1morok
daj si tam brzdy zo 110kw verzie teda 300mm vpredu a 294mm vzadu. potom ale obuješ min. 16" plechy alebo 15" hliníky z e39
alebo ešte lepšie z 330i/d 325mm predok a 320mm zadok, potom ale už len 17" kolesá, možno 16" z e39
a brzdíš ako kráľ
podľa mňa najlepšia možnosť ako upgradovať brzdy na všetkých e36, e46, z3, z4 s origo bmw dielmi
žiadne športové vrtané kotúče a podobné hovadiny
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Nedeľa, 3. Októbra 2010, 09:15
od ice.blade
1morok napísal:daj si tam brzdy zo 110kw verzie teda 300mm vpredu a 294mm vzadu. potom ale obuješ min. 16" plechy alebo 15" hliníky z e39
alebo ešte lepšie z 330i/d 325mm predok a 320mm zadok, potom ale už len 17" kolesá, možno 16" z e39
a brzdíš ako kráľ
podľa mňa najlepšia možnosť ako upgradovať brzdy na všetkých e36, e46, z3, z4 s origo bmw dielmi
žiadne športové vrtané kotúče a podobné hovadiny
ak by daval z 330i/d tak prednu napravu spravi ale zadnu potrebuje komplet novu koli rucnej brzde

ja mam spraveny upgrade na 300 v predu a 294vzadu... rozdiel som zatial nepocitil :) chcelo by to sirsie platnicky ale na tieto "mensie" motorizacie su vsetky platnicky rovnake...
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Nedeľa, 3. Októbra 2010, 09:37
od 1morok
ja som dával 300mm a 294mm z 325xi na e36 320i a to auto určite brzdilo lepšie ako predtým
pasujú tam pakne z e46
mylím že všetky e46-ky majú rovnaké pakne
takže tam by som problém nevidel
ale ak to máš odskúšané, nebudem sa hádať
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Nedeľa, 3. Októbra 2010, 14:33
od Pistik
ja mam vzadu novu seriu na 325ci.
Vpredu seriovy rozmer, ale kotuce Ate PowerDisc + dosky EBC RED stuff.(udajne ceramic).
Vysledok je ten, ze z 200kmh sa plynule brzdi skoro az na nulu, nemoznost prehriat predok.
Seriove brzdy sa bezne prehrievaju a nebrzdia.
Idealna volba su dierovane+drazkovane kotuce EBC + EBC red stuff dosky
Alebo EBC kotuce a Ferodo DS-2500 dosky (tiez ale za studena nebrzdia), na e46fanatics niekto vychvaloval.
Vysledok v oboch pripadoch je ten, ze clovek doslova poleti cez predne sklo.
Najidealnejsia volba by boli brzdy z 3litra alebo z Mka (stacia aj brzdice) a do nich EBC dosky a kotuce

(odskusane na e36M a vyborne).
Sipka cez celne sklo ista !

ad usporne bmw (citaj 320d) - treba skontrolovat aj brzdove hadice a vymenit brzdovu kvapalinu za DOT5. (vyssi bod varu)
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Nedeľa, 3. Októbra 2010, 14:55
od SigSauerBang
ice.blade napísal:ak by daval z 330i/d tak prednu napravu spravi ale zadnu potrebuje komplet novu koli rucnej brzde

ja mam spraveny upgrade na 300 v predu a 294vzadu... rozdiel som zatial nepocitil :) chcelo by to sirsie platnicky ale na tieto "mensie" motorizacie su vsetky platnicky rovnake...
A to ked tam chcem zameniť 300mm kotúč do predu a dozadu dať tiež väčší,tak to by som nemusel meniť aj brzdové strmene? lebo pokial viem,tak už 286mm-vý kotúč je vpredu dosť natesno od strmena a podlamna tam 300mm kotúč nenapajsrujem ...
Ď
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Nedeľa, 3. Októbra 2010, 19:09
od MarcusAurelius
SigSauerBang napísal:Zdravím.
Chcem sa spýtať ako to je na vaších 320tkach dieslových 100kilowatových s brzdami.
Mne po športovej jazde cca 10 minutovej totálne klesá účinok bŕzd ,hlavne vo vyšších rýchlostiach. Včera sa mi dokonca stalo,že mi totálne ztuhol brzdový pedál a nedalo sa zabrzdiť,horko ťažko som zabrzdil a to som nejazdil nejako extrémne

(asi zovrela brzdová kvapalina).cítil som aj spálené brzdy a kotúče boli fialové. Mám pocit akokeby slabo brzdili zadné brzdy a pritom kotúče nie sú zodraté sú originál BMW a obloženia sú nové. Videl som kopu rozbitých 320d na nete a myslím si že za to môžu práve brzdy. Pri vyšších rýchlostiach majú slabý účinok,akokeby vypadával účinok zadných kotúčov a všetko ostávalo napredku....
- ktoré kotúče by ste mi odporučili vo výhodnej cenivej relácii? Rozmýšlal som nad ATPčkami ale kamarát ich má a že vraj sa mu prehriali ešte skôr ako origináli.
VĎAKA
no neviem ci su vo vacsine tych rozbitych 320tok zrovna na chybe tie brzdy

z drvyvej vacsiny je to demencia vodicov, ktori ked si sadnu do bmw uz si myslia o sebe, ze su neviem kto.. potom to tak aj dopadne
co sa tyka brzd.. tipol by som to mozno na ten brzdny valec co je v prasati (oblozeni), ktory vytvara tlak pri brzdeni.. moze byt poruseny (zhrdzaveny) mozno to ti tam robi problemy.
Ja mam facelift E46 ale brzdi mi to dobre.. zo 150km/h nema problem rychlo zbrzdit.. nieze by som nejak casto brzdieval

, ale stalo sa mi akurat predvcerom, ze som nahle potreboval zbrzdit a ziadny problem :)
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Nedeľa, 3. Októbra 2010, 21:09
od 1morok
SigSauerBang napísal:
A to ked tam chcem zameniť 300mm kotúč do predu a dozadu dať tiež väčší,tak to by som nemusel meniť aj brzdové strmene? lebo pokial viem,tak už 286mm-vý kotúč je vpredu dosť natesno od strmena a podlamna tam 300mm kotúč nenapajsrujem ...
Ď
nový kotúč a držiak strmeňa
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Pondelok, 21. Novembra 2011, 19:14
od buco
aj ja by som chcel silnejsie brzdy,ale nie stoho dovodu ze by to nebrzdilo,ale ze sa mi neviem z akeho dovodu pokrutia kotuce a trasu.staci jedna dobra jazda a kotuce su v pici

ked dam dierovane bude to lepsie?
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Utorok, 22. Novembra 2011, 10:52
od TT-SIMIK
1morok napísal:podľa mňa najlepšia možnosť ako upgradovať brzdy na všetkých e36, e46, z3, z4 s origo bmw dielmi
žiadne športové vrtané kotúče a podobné hovadiny
Presne OEM kotuče a kvalitne platničky, ja už roky používam TEXTAR a spokojnost, či za tepla,alebo za studena,ked sa zohreju dokonca brzdia lepšie....
Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Utorok, 22. Novembra 2011, 16:50
od buco
ked tam dam zase seriove kotuce a platnicky a zacnu mi po 2 mesiacoch triast tak zase kupim seriovky

? co som tento rok vyhodil za brzdy tak by som tam mal uz niake naslahane bremba

Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Streda, 23. Novembra 2011, 09:20
od mono3
tiez som chcel troska usetrit a kupil som lacnejsie meyle komplet predok aj zadok kotuce+platnicky vobec nejazdim sportovo uplna pohoda ale do mesiaca isli hned prec vobec to nebzdilo
teraz tam mam ATE POWER a poviem vam to je pocit ked viem bezpecne zabrzdit

Re: E46/320d - účinok bŕzd
Napísané: Streda, 23. Novembra 2011, 12:56
od elaxes
Medzi 100kW a 110kW 320d je v brzdení mega rozdiel. Doma máme oba, možno je to aj tým že 110kW má nielen väčšie kotúče ale aj systém BAS (tuším sa to tak volá)
keď vymeníš len kotúče za väčšie vôbec ti to nepomôže....treba aj druhé strmene. Ak tam bude ten istý strmeň nič sa nezmení, ak tak k horšiemu (väčší kotúč má väčšiu zotrvačnosť).....