Strana 1 z 1
E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Piatok, 26. Februára 2010, 18:56
od kardenas
Dobrý deň!
chcem sa spýtať , aké máte skúsenosti so servom na e46kách. Kamarát má E39 a ide mu úplne parádne ľahko točiť volantom na mieste aj počas jazdy. Pokiaľ viem , tak E39 mali všetky servotronic a E46ky nemali vôbec. Je veľký rozdiel medzi E46kou a E39nou vo výkone serva?
Lebo na mojej E46ke ide dosť z tuha posilovač riadenia oproti tej e39ne.
Už som aj odvzdušňoval celý hydraulický systém aj menil Servo olej VAT A.T.F type 2D, Ale servo ako by sa nejako opäť zavzdušnilo... Nie je to až také hrozné, dá sa s tým jazdiť , ale oproti Servotroniku na E39 530D to ide neskutočne tažko, tam sa dá točiť volantom na mieste jedným prstom a na mojej E46ke musím zaprieť poriadne dlaňou, aby sa mi nešmykla ruka....
Ide aj vám tak ztuha servo na E46kách?
Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Piatok, 26. Februára 2010, 19:05
od Gali6
Čau Kardenas!
Treba si uvedomiť v prvom rade že E39 je rada ako Audi A6 čiže s týmito vyššími strednými triedami sa začali troška viac hrajkať, môj názor. Ja som postrehol, kamoš má benzínovú E46 a volant sa mi na nej otáčal o trocha lahšie ako na mojej dieslovej E46..
Ked som sedel v Bráchovej služobnej oktávke tak točiť volant tam bola radosť a ked som si sadol k sebe išlo to s tuha. Ja sa tiež zapieram a pritom mam nový servo olej, nič si s toho nerob.. Myslím, že chlapci sa ti vyjadria presnejšie na túto tému, toto je iba môj postreh..

Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Piatok, 26. Februára 2010, 19:11
od kardenas
Gali6 napísal:Čau Kardenas!
Treba si uvedomiť v prvom rade že E39 je rada ako Audi A6 čiže s týmito vyššími strednými triedami sa začali troška viac hrajkať, môj názor. Ja som postrehol, kamoš má benzínovú E46 a volant sa mi na nej otáčal o trocha lahšie ako na mojej dieslovej E46..
Ked som sedel v Bráchovej služobnej oktávke tak točiť volant tam bola radosť a ked som si sadol k sebe išlo to s tuha. Ja sa tiež zapieram a pritom mam nový servo olej, nič si s toho nerob.. Myslím, že chlapci sa ti vyjadria presnejšie na túto tému, toto je iba môj postreh..

A aká to bola Octávia 2 okolo r.v. 2006-2009? Lebo na tej ide parádne už točiť, mám dojem, že tam je už elekrický posilovač. Horšie je to že na mojej e46ke ide ešte ťažšie točiť volantom ako napr. na octávii 1 alebo VW golf 4

Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Piatok, 26. Februára 2010, 19:38
od Gali6
áno, je to ročník 2008... Mna tiez trápi ten volant, lebo ked sa stale zaprieram a hlavne cez leto mi ostáva s toho volantu na ruke taká čierna drť

, respektíve sa mi šúcha, neviem ti v tomto poradiť, čakám presne ako ty na to čo tú múdrejší a skúsenejší ludia s klubu napíšu..
Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Piatok, 26. Februára 2010, 21:01
od alfi666
Jazdim aj na Oktavii aj na E46... oktavia je preposilnovana... tocite volantom a nic necitite z cesty... E46 je sportovejsie ladene a tym padom posilovac funguje slabsie
Ked citite cestu, viete ako sa auto sprava a lepsie sa snim znijete - tomu sa hovori radost z jazdy...
Riesenie pre Vas - kupte si Oktavky

Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Piatok, 26. Februára 2010, 21:42
od kardenas
alfi666 napísal:Jazdim aj na Oktavii aj na E46... oktavia je preposilnovana... tocite volantom a nic necitite z cesty... E46 je sportovejsie ladene a tym padom posilovac funguje slabsie
Ked citite cestu, viete ako sa auto sprava a lepsie sa snim znijete - tomu sa hovori radost z jazdy...
Riesenie pre Vas - kupte si Oktavky

Prečo práve oktávky

Radšej B6 passat aj ten sa radí do tej istej triedy ako bmw3 a posilovač ide lahšie ale podvozok vysoký ako na koze... Mal som viac BMW E12ka 528i bolo prvé auto,to nebola tiež výhra volantovať ale ,išlo to predsa lahšie ako terajšia e46, potom som mal 520i E34 bez servotroniku r.v 1990 a tam išlo úplne super točiť volantom,tak akurát....
Na terajšej e46 320d mám radosť z jazdy, kedˇ volantom potočím do pravej strany na doraz pri vypnutom motore a potom naštartujem motor a v zápetí točím do lavej strany, tak volačo mi vydá taký zvuk akokeby prešmykoval remeň,vtedy ide volant totálne lahko,ale iba chvílu. Asi sa to vtedy odvzdušní... Potom si idem zajazdiť a volantom idekrútiť tak akurát ani moc lahko ani moc ťažko, mám úplny kontakt s vozovkou a super sa jazdí a dokážem byť rýchli aj v zákrutách a vtedy je to pôžitok a radosť z jazdy. No ale potom keď auto večer zaparkujem ,tak na druhý deň už ide volant o dosť ťažšie a už to nie je ono,ako keby sa opäť zavzdušnil systém, už nemám taký pôžitok a radosť z jazdy, lebo už necítim tak ten asfalt a už si ani nedovolím tak rýchlo reagovať v zákruách s volantom,lebo mám vtedy pocit ako keby som mal v rukách volant žiguláka

.A už ani nejde odvzdušniť ,ani pri vypnutom motore,ani pri naštartovanom,aj ked´ otvorím vrchnák servonádobky a točím pomaly od dorazu na doraz.Tak by sa malo odvzdušňovať servo odporučaním výrobcu BMW. Podarí sa mi to odvzdušniť tak cca 1raz za týždeň a vtedy si užívam jazdu. ServoOlej nevidím,že by nejako mizol, ale videl som trošku masmé hadice od oleja ,čo idú od servopumpy k chladiču.....
Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Sobota, 27. Februára 2010, 11:48
od Hoky
Na E46-kách ide volant podstatne ťažšie ako na ostatných autách takej istej triedy alebo ešte aj nižšej. Je to tak zámerne spravené, aby to riadenie nebolo také citlivé a jazda športovejšia. Mne to ale takto dosť vyhovuje. Jazdím aj iné značky a keď vám mám pravdu povedať, tak tie škodovácke servá sú úplne na grc. Tak citlivé riadenie, že strach... Cez zimu, keď sa trochu šmýka, nevieš čo to auto pri točení volantom urobí. Pri BMW to viem pekne dopredu a to sa vraj v zime na snehu so zimným náhonom na prd jazdí

Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Sobota, 27. Februára 2010, 11:57
od caliopcar
alfi666 napísal:Jazdim aj na Oktavii aj na E46... oktavia je preposilnovana... tocite volantom a nic necitite z cesty... E46 je sportovejsie ladene a tym padom posilovac funguje slabsie
Ked citite cestu, viete ako sa auto sprava a lepsie sa snim znijete - tomu sa hovori radost z jazdy...
Riesenie pre Vas - kupte si Oktavky

Presne môj názor, kolega má firemnú fábiu, a to je tak preposilované, že je až nepríjemné s tým autom jazdiť, nieje cítiť kontakt auta s cestou, slabá spätná väzba, no des, servo v E 46, je super. Pokial ti ide ale až tak ťažko, že sa ti drolí volant, tak asi niečo v poriadku nebude.
Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Sobota, 27. Februára 2010, 15:37
od Gali6
alfi666 napísal:Jazdim aj na Oktavii aj na E46... oktavia je preposilnovana... tocite volantom a nic necitite z cesty... E46 je sportovejsie ladene a tym padom posilovac funguje slabsie
Ked citite cestu, viete ako sa auto sprava a lepsie sa snim znijete - tomu sa hovori radost z jazdy...
Riesenie pre Vas - kupte si Oktavky

No ochcávku alebo fóbiu určite riešiť nebudem

Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Sobota, 27. Februára 2010, 20:59
od lasakdsa
caliopcar napísal:
Presne môj názor, kolega má firemnú fábiu, a to je tak preposilované, že je až nepríjemné s tým autom jazdiť, nieje cítiť kontakt auta s cestou, slabá spätná väzba, no des, servo v E 46, je super. Pokial ti ide ale až tak ťažko, že sa ti drolí volant, tak asi niečo v poriadku nebude.
Mne robí servo to iste (ide ťažšie a v lete sa mi tiež drolí povrch volantu). Takže som bol v BMW servise a povedali mi to isté, že je to tak robené, že to nieje žiadna chyba.
Ale inak mne to tiež vyhovuje.
Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Nedeľa, 28. Februára 2010, 09:06
od profor
len tie nenávidené oktávie a fábie majú možnosť meniť priebeh posilovania v cca 10 módoch.
To že to E46 nemá je smutné, veď inžinieri mohli dať servo a meniť tuhosť, určite by to zvládli.
druhá strana mince ale je tá, že kde neni elektronika, nič sa neposerie

hehe v tomto má u mna plus E46.
Aj moja E46 ide ťažko, ale šak čo, dajte 185ky gumy, zahustite o amosféru viac a pojde lahšie

Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Pondelok, 1. Marca 2010, 11:10
od TT-SIMIK
Presne ako hovorí profor.....E46 ide o dosť ťažšie ako iné autá....stačilo by keby na mieste na parkovisku išlo FIAT

....pri parkovaní super....ale za jazdy to chce tuhšie ako hovorí alfi.....)))))
Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Utorok, 2. Marca 2010, 12:10
od irons
Klapci klapci, ste nejaki moc rozmaznani, posilovaciky, klimosky, radijka, kozicka, vyhrievane ritky...

Aby ste sa manekyni nepokakali.

Mali by ste si skusit karu bez posilnovaca, to je ina akcia, pri parkovani sa sice spotite ako v posilke, ale vam to len prospeje, rozmaznanci a aspon sa budete castejsie sprchovat, takze sa autu este podakujete za kvalitnejsiu hygienu

Inak myslim, ze posilnovac v e46 je akurat, zdravy kompromis medzi odozvou riadenia a pohodlim, trosku viac naladeny na sportovy pocit z jazdy.
Re: E46 320d Servo / výkon posilňovača riadenia
Napísané: Sobota, 21. Júla 2012, 16:59
od zvmato
Cavte chalani, a keby sme to porovnali tuhost E46 predfacelift a pofacelift je tam rozdiel? Lebo pred tým som mal predfl a išiel mi ľahšie ako teraz na pofl. Na predfl na parkovisku som otočil aj jednou rukou ale teraz nehrozi :-). A ešte v týchto fajnových 30kovych teplotach mi do ľavej strany huči servo - inokedy to nerobi. Oleja je dost. Nemate s tým nejakú skúsenosť?