Strana 1 z 30
E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Utorok, 9. Februára 2010, 22:19
od karcis
Zdravim.Dnes som bol v BMW na výmenu opeja v automate. A samozrejme na kompletnej diagnostike a prehliadke. Vsetko chvala bohu bolo OK len jeden zhavic a cidlo alarmu vyhodilo sporadicku chybu. Ale dovod pre ktory pisem je iny. Upozornili ma,ze mam sacie potrubie co ma klapky(pretoze neskor zacali montovat bezklapkove potrubia) a teda dali mi aj navrch ci nechcem pre istotu odpojit hadicku na tlakovom ventile co ovlada klapky v sani. Udajne sa stava,ze sa klapky opotrebuju a uvolnia sa nity a rozpadnu a vcucne ich cez sanie do valca a samozrejme dalej uz hovorit nemusim.... Vraj taketo problemy riesia sem tam. A vtedy je to oprava za cca 4500 e. Preto zacali vyrabat a montovat,aby tomu predisli sacie potrubie bez tych klapiek. Vymena tochto potrubia cca 400e. Alebo u tochto typu potrubia co maju tie klapky ten ventil odpoja od tych klapiek podtlakovou hadickou. Dal som si to teda odpojit a teda klapky su stale otvorene a nefunkcne. Auto jazdi normalne ako predtym,ale mam blby pocit ci som spravil dobre.
Neviem ci mam jazdit na odpojenych klapkach,alebo mam ventil naspat zapojit a dufat,ze klapky vydrzia. Neriesil by som to keby ma na to neupozornili v BMW.
Poprosim tych ktori vedia o com je rec,aby sa vyjadrili aky maju na to nazor??? Dakujem za odpovede.
Jedna sa o E46 330XD
Re: Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Utorok, 9. Februára 2010, 23:20
od bona1
Ahoj.najlepsie by bolo vymenit sanie za novy typ,co uz ma zosilnene klapky,alebo vobec nema.minimalne skontrolovat stav klapiek,ci su neni poskodene,uvolnene.
mam sanie bez klapiek od vyroby,nastastie.
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 09:09
od olafson
od jakeho roku zacali montovat saci potrubi bez vyrivych klapek? Ted zrovna premyslim jestli to v aute mam... 320d 9/2004 dik

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 09:51
od karcis
olafson napísal:od jakeho roku zacali montovat saci potrubi bez vyrivych klapek? Ted zrovna premyslim jestli to v aute mam... 320d 9/2004 dik

to neviem,ale pojdem este do TOB a zistim to.

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 09:53
od olafson
dik, pak dej vedet

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 12:01
od TT-SIMIK
olafson napísal:dik, pak dej vedet

No do tvojho auta sa začali montovať od 10/2004, to znamená že ak máš EU4, to znamená elekronické ovladanie turba....ak hej,tak máš už zosilnené.....aj ja ich mám zosilnené.....
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 12:03
od TT-SIMIK
karcis napísal:to neviem,ale pojdem este do TOB a zistim to.

Tiež záleží aku máš emisnu normu(EU3,alebo 4)....
PS: a keď odpojiť,tak bud zafixovať je jednej polohe,alebo uplne odstraniť, a vyplniť tie diery po tom...už to tu niekto riešil tuším...
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 13:34
od olafson
TT-SIMIK napísal:No do tvojho auta sa začali montovať od 10/2004, to znamená že ak máš EU4, to znamená elekronické ovladanie turba....ak hej,tak máš už zosilnené.....aj ja ich mám zosilnené.....
takze sani bez klapek zacali davat az od 10/2004? sakra, to je smula pac mam 9/2004. To znamena ze mam tedy ty osicky klapek pouze zesilene, ale mam je tam... Riziko ulomeni by tedy malo byt mensi..
jinak mam EU4, pac pri zaslepeni EGR mi to hlasilo chybu na BC...., po opetovnem zapojeni a smazani chyby diagnostikou to bylo OK...
diky za radu.
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 13:39
od TT-SIMIK
Nie ja ich tam mám tiež.....na E46 320D 150ps sa davali stale...ja nemám info,že bysa nedavali.....ani do 3L diesla nemám také info..len to že od EU4 boli zosilene........inak to egr u teba je normalne..kedže máš aj lambda sondu v kate.....inak da sa to urobiť...niekto to tu pisal,že sa to dá egr nadobro odstaviť v RJ motora...donuzo to tušim pisal.....že to dal robiť cez diagnostiku alebo tak nejak...čitaj....
technicke-okienko/zaslepenie-egr-t21757-60.html
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 13:49
od pexon
az sa bojim spytat, to znamena ze 5/2001 M57 (330d 135kW) ma este tento problem ?
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 13:52
od TT-SIMIK
hmmmm...myslim,že hej.....aj tia 150kw to tušim mali menene...ale nieje to relevantna info....tak sa ma nedrž...

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 14:30
od olafson
aspon ze jsou zesilene, diky za info. ten EGR uz neresim, necham ho tak jak je

do RJ se mi srat nechce.
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 16:16
od elaxes
chalani, pozeral som etk, a na obrázku sania som ich nikde nenašiel, kde to je presne v saní, ma niekto obrázok?
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 18:28
od bona1
no ja mam rv 12. 2000 a nemam klapky na 135kw.ale poznam auto 8. 2000 a uz ma klapky tiez135kw.takze najlepsie to pozret.
Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapojene?
Napísané: Streda, 10. Februára 2010, 20:10
od karcis
TT-SIMIK napísal:
Tiež záleží aku máš emisnu normu(EU3,alebo 4)....
PS: a keď odpojiť,tak bud zafixovať je jednej polohe,alebo uplne odstraniť, a vyplniť tie diery po tom...už to tu niekto riešil tuším...
Cau. Ked mi ich v TOB odpojili tak som sa pytal ci ich netreba nejak upevnit. Povedali ze oni su automaticky otvorene a ten tlakovy ventil ich tlaci aby sa privierali. A to sanie co som spomynal,to bez klapiek sa normalne vyraba. To zacali vyrabat ked sa tieto lamali. A v tychto novych to uz vobec nie je! Tak mi povedali tam. Davalo sa to vraj len kvoli norme EURO 3 alebo 4 uz neviem. Dnes som spravil 200km s odpojenymi klapkami a ziadna zmena. Jazdi ako predtym.......
PS:TT-SIMIK este ti dlzim tie foto...Poslem,len som sa k nim este ani nedostal. Auto nevydrzi byt chvilu ciste

Ale poslem...