Strana 1 z 3
E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2010, 23:45
od pipo81
poradte aky je vymenný interval na výmenu palivoveho filtra.
Re: BMW E46 320D r.v 2000 100kw pal. filter
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 10:08
od Georgo
Ahoj,
Priblizne pri kazdej tretej vymene oleja.
Re: BMW E46 320D r.v 2000 100kw pal. filter
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 14:36
od alfi666
Ja by som menil uz len pri zvazovani, ze ci ho treba vymenit !... obzvlast pri tomto motore... po vymene by som ho tam dlhsie ako 40 tisic nenechal...
Re: BMW E46 320D r.v 2000 100kw pal. filter
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 15:14
od chico69
VK-Tomáš napísal:ja menim vsetky filtre pri vymene oleja ci to je palivovy, kabinovy,vzduchovy.
Proste mam lepsi pocit a az tak drahe to nieje

nápodobne .. myslíte že je to zbytočné ?
Re: BMW E46 320D r.v 2000 100kw pal. filter
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 17:54
od hpbaxxter
2 VK-tomas:
prosim ta, kolko tak vyjdu tieto filtre, ked to menievas na kompletku?
Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 21:53
od alfi666
Tomas, neviem ako casto menis olej, ale ja napriklad kazdych 12-13 tisic km a to na vzduchovom filtri ledva vidiet, ze bol pouzivany

Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 23:11
od pipo81
neviem či to je pravda ale keď sa som nou rozlúčilo čerpadlo vysokotlakové tak mechanik v bmw v tempuse v BA mi povedal či mi pred nedávnom nemenili pal. filter ja že áno že prečo lebo keď sa nedá pozor pri výmene, že tam môže natiecť špinavá nafta asi zo starého filtra keď sa viťahuje a môže potom dôjsť pokazeniu čerpadla tak ja mam strach s tej výmeny a nie z ceny filtra ta je zanedbateľná napíšte svoj názor na toto naozaj som si to nevymyslel, ale neviem či to môže byť pravda
Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2010, 23:35
od pepo286
pipo81 napísal:neviem či to je pravda ale keď sa som nou rozlúčilo čerpadlo vysokotlakové tak mechanik v bmw v tempuse v BA mi povedal či mi pred nedávnom nemenili pal. filter ja že áno že prečo lebo keď sa nedá pozor pri výmene, že tam môže natiecť špinavá nafta asi zo starého filtra keď sa viťahuje a môže potom dôjsť pokazeniu čerpadla tak ja mam strach s tej výmeny a nie z ceny filtra ta je zanedbateľná napíšte svoj názor na toto naozaj som si to nevymyslel, ale neviem či to môže byť pravda
ja som to menil nedavno (palivovy filter) a nie je to nic zlozite, aj pristup k nemu je paradny .. odkrutis veko, vytiahnes stary, zalozis novy, zakrutis veko .. nemalo by z neho kvapkat bordel .. a ked aj kus, tak to predsa nenechas odkvapkat priamo nad tym otvorenym miestom :)
Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Utorok, 19. Januára 2010, 09:30
od alfi666
Ten filter je tam pomerne nahovno vyrieseny a celkom realne sa nieco taketo moze stat

Pred filtrom sa zbieraju pilinky z podavacieho cerpadla... filter ich nepusti dalej.. ale ked sa meni, tak tieto pilinky mozu pretiect do otvoru smerom do vstrekovacieho cerpadla a moze to velmi lahko zadriet cerpadlo

Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Utorok, 19. Januára 2010, 09:52
od pepo286
alfi666 napísal:Ten filter je tam pomerne nahovno vyrieseny a celkom realne sa nieco taketo moze stat

Pred filtrom sa zbieraju pilinky z podavacieho cerpadla... filter ich nepusti dalej.. ale ked sa meni, tak tieto pilinky mozu pretiect do otvoru smerom do vstrekovacieho cerpadla a moze to velmi lahko zadriet cerpadlo

tak aky je najlepsi postup na vymenu aby sa to nestalo .. daj dajake hinty ..
Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Utorok, 19. Januára 2010, 10:08
od alfi666
Stat sa to moze stale... ale ja som po vymene odsal so striekackou a hadickou naftu z celeho drziaku filtra a aj ztej trubky v strede kadial ta nafta potom ide do vstrek. cerpadla... takze spolu stym som odsal aj tych zopar piliniek...
Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Utorok, 19. Januára 2010, 12:33
od pipo81
no ked mi odyšlo vysokotlak. čerpadlo tak som mal v nadrži pilinky tak sa to najprv vičistilo, ale ja som si myslel že tie pilinky vytvara vysokotlakové čerpadlo a nie podavacie čerpadlo, lebo to je problem lebo podavacie som nemenil.
Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Utorok, 19. Januára 2010, 13:34
od elaxes
Ja myslím, že sa nemáš čoho báť, vymeň ho ako alfi poradil (inak super nápad, alfi

) ja som ho menil hneď ako som auto doviezol. Odvtedy nie, ale tankujem len v rakúsku, tak si myslím že tá nafta je čistá.
Ak máš obavu, že sa ti pri výmene filtra zadre čarpadlo, tak to sprav čím skôr, aj tak to budeš musieť spraviť (alebo auto predať). Čo keď sa ti zadrie, potom keď to budeš najviac potrebovať?
BTW, za otvorenie dekla čo drží filter nič nedáš, odsaj naftu, a uvidíš či sú tam pilinky....
Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Utorok, 19. Januára 2010, 16:06
od alfi666
pipo81 napísal:ale ja som si myslel že tie pilinky vytvara vysokotlakové čerpadlo a nie podavacie čerpadlo, lebo to je problem lebo podavacie som nemenil.
Netvrdim na 100% ze su z podavacieho cerpadla, teoreticky sa mozu vracat do filtra cez prepad na tryskach, ale skor si myslim, ze by zapchali trysku...
Ak si uz menil vstrekovacie cerpadlo, tak len pre zaujimavost skus pozriet, ze ci mas aj potom pilinky vo filtri...
Re: E46/320D r.v 2000 100kw - Palivovy filter
Napísané: Utorok, 19. Januára 2010, 17:30
od 73miha73
Ahojte,tiez som menil naftovy filter a odvtedy mam prolem,odchadza(nastastie)to podavacie cerpadlo,asi to je tym ze tie pilinky sa vratili do pod.cerpadla a je v prdeli.cerpadlo je hlucne dal som namiesto noveho filtra stary ci to nieje tym filtrom ak ma nejaku inu priepustnost,cez stary piskalo(bzucalo) cerpadlo tiez.Este jedna vec comu nerozumiem je,ked som dal stary filter tak sla cista nafta a ked som dal novy tak sla cierna(nejaka kalna).Zo dva razy som ich prehadzoval furt to iste(stary cista-novy-kalna,tmava),nerozumiem tomu.Nakoniec som nehal ten stary filter a idem zhanat to podavacie cerpadlo.Ak by ste vedeli o niecom dajte vediet.Este rozmyslam ci zhanat stare alebo investovat do noveho.Stare kupis -dva krat kupis . Este sa opytam akoby sa tie pilinky dostaly do vstr. cerpadla pri vymene filtra ved,ak sa nejake pilinky zo stareho filtra vratia do pod.cerpadla tak po zallozeni noveho ich zachyti novy.Pokial to nieje nejak inak zokruhovane. Rozmyslal som nad moznostov ked sa da stary filter dole zapnut kluc (cerpadlo)odcerpa cca pol litra(spina prejde do dakej politrovky a zalozi sa novy. Inak ten novy filter bol BOSCH ale vyrabal ho nejaky izraelcan.Vymenim to podavacie cerpadlo a dam novy naft.filter original,ale stoji 44e v BMW Zilina. Dik.