Strana 1 z 2
E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Pondelok, 28. Decembra 2009, 17:00
od Ľuboš PP
Ahojte!
Takze dnes som sa dostal opet na diagnsotiku, zacalo mi svietit ABS, tak som chcel zistit, na ktorej naprave a ktorej strane je snimac v prdeli. Samozrejme, ze som si presiel cele auto,ako na tom je a podobne. Ukazalo mi este 2 vadne zhavice ( hned objednane) a taktiez sa mi nepozdavali vstreky...posielam fotku z diagnostiky, kde ukazuje MNOZSTVO...co odporucate? Repas? Kupit novy? Co celkovo hovorite na hodnoty...dik za odborne rady! Taktiez vas prosim,ci s tym mozem este jazdit,ci to hned opravovat,kedze teraz som dal do auta cez 12OO euro a nie som na tom teraz finance najlepsie.
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Utorok, 29. Decembra 2009, 00:04
od Georgo
Ahoj,
ja mam presne take iste hodnoty (no upchaty mam vstrek na 1 valci). Akurat tie ostatne 3 mam skoro uplne zhodne. Netrasie ti nahodou motor ked jemne pridas? Nedymi ked tomu poriadne nalozis? Netrasie sa viac ako je zdrave (je to citit aj na sedackach, ze jemne vibruju)?
Moznosti mas tri:
1. das vycistit vstreky ultrazvukom (cca. 120-150 Eur za vsetky) - nemusi to, ale pomoct, lebo vsetko sa neda vycistit
2. kupis novy vstrek na 4 valec
3. budes s tym dalej jazdit pokial ta to neobmedzuje. Poskodit motor by si si nemal urcite. Kriticke hodnoty su az niekde okolo 3-4 mg.
Neviem ci moje rady su odborne, ale snad pomozu :).
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Utorok, 29. Decembra 2009, 09:14
od luky2208
Mali ešte napojiť flaše na vstreky aby bolo jasne či to uteká do prepadu alebo vstrek "ští". ak do prepadu tak je navyne vnutorna netesnosť a môžeš kludne jazdiť až na to že ak ten unik bude moc velký tak auto bude tažšie štartovať alebo vôbec nenaštartuje.
A ak je ten unik spôsobený "štaním" vstreku tak by si nemal jazdiť vôbec lebo hrozí poškodenie valca/piestu a nespalená nafta steká po valci do do klukovej skrine / riediš olej naftou a ničíš motor.
max. povolený rozdiel je 2mg/z medzi jednotlivými valcami. Ešte treba zistiť či KTS-ka ukazuje 4tý valec v poradí na motore alebo 4ty v poradý zapalovania. Tým padom to bude 2hý na motore.
Určite nedavaj čistiť vstreky !!!! su to zbytočne vyhodené peniaze. Bud repas alebo nový !!!
PS: u koho si bol ?? môžeš aj PM

Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Štvrtok, 31. Decembra 2009, 18:46
od Ľuboš PP
Je nejaka sanca ten vstrek trosku precistit, ked natankujem v-power diesel,alebo nalejem nejaky radikal na precistenie? Lebo planovana oprava bude az za mesiac...

Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Piatok, 1. Januára 2010, 10:26
od luky2208
Ľuboš PP napísal:Je nejaka sanca ten vstrek trosku precistit, ked natankujem v-power diesel,alebo nalejem nejaky radikal na precistenie? Lebo planovana oprava bude az za mesiac...

ak ští tak to môže pomôct, ale ak to uniká do prepadu tak to nepomôže

Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Piatok, 1. Januára 2010, 21:05
od Georgo
ako sa da zistit ci vstrek "sti" alebo tecie do prepadu? Videl som nejake napajanie na flase, ale moc sa nevyznam. Ak by mal niekto cas a chut napisat

, ako vyzera ten prepad? Nafta sa vracia spat do obehu, alebo co sa potom s nou robi?
Dik
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Piatok, 1. Januára 2010, 22:17
od luky2208
Georgo napísal:ako sa da zistit ci vstrek "sti" alebo tecie do prepadu? Videl som nejake napajanie na flase, ale moc sa nevyznam. Ak by mal niekto cas a chut napisat

, ako vyzera ten prepad? Nafta sa vracia spat do obehu, alebo co sa potom s nou robi?
Dik
napajonie na flaše = kontrola prepadu vstrekovačov. nafta z prepadu vstrekov sa vracia do prepadovej vetvy. to znamená prepad vstrekov+prepad čerpadla ide do filtra a ten je prepojený z prepadom nadrže. Ak prepad nevykazuje rozdiel medzi jednotlivými valcami a nepresahuje povolené množstvo tak je predpoklad že vstrek nerozprašuje správne.Bud je zanesený a vstrekuje malo nafty a nespravne alebo je pridretý a nafty ide do valca vela a vstrek ští/nerozpráši.
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Piatok, 1. Januára 2010, 23:22
od Georgo
takze prepadova vetva je na tomto obrazku cislo 20?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ctor_line/Da sa to jednoducho zmerat? (okrem toho, ze treba dat dole asi sanie :). Diagnostika to nevie urcit?
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Sobota, 2. Januára 2010, 00:50
od donuzo
Presne tak,,moze aj pekne stat..xixi...uz som mal rozobratych zopar motorov,co si pani mysleli,ze to vydrzi a potom lamentovali nad dierov v pieste...
Da sa sice zmerat ake mnozstvo tece z kazdeho do prepadu a identifikovat vadny,nikdy sa nezisti ci sti alebo dobre rozprasuje.
Moze byt aj vadne tesniace telo,tympadom vali vsetko do prepadu a tryska moze byt ok,akurat zmes je chudobna :))
inak mam doma este 5ks po repase(nabehnute cca.2000km) ..
lubos
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Sobota, 2. Januára 2010, 10:14
od luky2208
Georgo napísal:
Diagnostika ti len napovie ktorý valec je o kolko lepší/horší od tých ostatných. Pozor !!! vela zakazníkov je pri meraní a ked vydí že všetky čisla a hodnoty su rovnake tak si mislý že vstreky su OK ale ked mu poviem že flaše sa sice naplnili rovnako ale trvalo to ani nie 1min a už su skoro plné tak že má všetky vstreky zlé. Tak pozerá na mna že ako ho chcem ojeb..ť .
Ano to č.20 je prepad zo vstrekov.
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Sobota, 2. Januára 2010, 11:15
od Georgo
Dik za odpoved. Asi to tiez poriesim repasom, alebo kupim 1 novy (podla cisel z diagnostiky by som mal mat zapchaty iba jeden).
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Sobota, 2. Januára 2010, 11:37
od Georgo
teraz ma nieco napadlo. Dajme tomu, ze diagnostika ukaze, ze na 2. vstrekovac pridava 2mg oproti ostatnym. Napojim to potom na flase a zisitim, ze 2 vstrekovac naplni tu flasku ovela skor ako ostatne. Mozem potom z tohto usudit, ze vstrekovac nesti, ale ze dava do prepadu?
Btw. to ze dava do prapadu je asi lepsie ako ked sti, ze?

Teoreticky by sa tym nemalo v motore nic pokazit. Je to tak?
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Sobota, 2. Januára 2010, 12:25
od luky2208
Georgo napísal:teraz ma nieco napadlo. Dajme tomu, ze diagnostika ukaze, ze na 2. vstrekovac pridava 2mg oproti ostatnym. Napojim to potom na flase a zisitim, ze 2 vstrekovac naplni tu flasku ovela skor ako ostatne. Mozem potom z tohto usudit, ze vstrekovac nesti, ale ze dava do prepadu?
Btw. to ze dava do prapadu je asi lepsie ako ked sti, ze?

Teoreticky by sa tym nemalo v motore nic pokazit. Je to tak?
Teoreticky maš pravdu ale prakticky je to tak že ak množstvo unikajucej nafty prekročí určitú hranicu tak sa motor nebude dať naštartovať.
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Utorok, 5. Januára 2010, 21:34
od donuzo
luky2208 napísal:Teoreticky maš pravdu ale prakticky je to tak že ak množstvo unikajucej nafty prekročí určitú hranicu tak sa motor nebude dať naštartovať.
A dalsia vec ze stat moze bezohladu na to ako tlaci do prepadu,,,poskodena spicka sa neda zdiagnostikovat zvonka,,,len vymontovat a zaniest na tester...
Re: E46 - 320D (110 kw) - VSTREKY
Napísané: Sobota, 30. Januára 2010, 17:55
od Georgo
Ahojte,
idem dat auto do servisu na repas tych vstrekov. Podla diagnostiky mam zly/upchaty asi iba jeden (dufam

). V servise povedali, ze odporucaju vymontovat vsetky 4, nech ich skontroluju a "nastavia na rovnaky tlak" (aleba tak nejako to povedal). Lebo, ze keby sa opravil len ten jeden, tak by riadiaca jednotka asi znovu vyrovnavala chod motora a chod motora by aj tak nebol kludny.
Je to pravda? Treba naozaj vymontavat vsetky? Naozaj to odporuca 9 z 10 zubarov na Slovensku a komora zubnych lekarov?
Lebo sak nakoniec je to v prvej rade vzdy len o peniazoch

.
Dik