Strana 1 z 2

E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 12:56
od TT-SIMIK
Vie niekto prečo sa nachádza stále olej v hadici do sánia turba????? Olej ide z odvetrávania kľukovej skrine..... Olej som nikdy nenalial cez max a nedávno vymenený olejový separátor za ten nový plastový...... Vie niekto prečo sa tam ten olej stále drbe??? #-o #-o #-o #-o #-o Nechcem riskovať,že raz sa nazbiera v intercooleri a potom BUUUM!!!! Díky za každý postreh!!!!

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 13:40
od slamec
v ktorej hadici?

za turbom či v saní na hlave?
alebo ... v tej čo myslíš ty?

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 14:03
od TT-SIMIK
slamec napísal:
v ktorej hadici?

za turbom či v saní na hlave?
alebo ... v tej čo myslíš ty?

olej v hadici do sánia turba

jasnejšie sa to nedá už napísať.....))))

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 14:07
od alfi666
Kolko oleja tam je?.. vela?... a v hadici co ide do intercooleru si nepozeral?.. skus pre istotu aj to pozriet ;)

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 15:14
od slamec
tak to som mal zasraté tiež

a my to pripadalo, že je to olej čo sa zachytí v separátore a ten steká od sania medzi filter a turbo
(asi sa nemá kam tratiť - tak je to takto urobené :-k )

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2009, 19:36
od starML
Tou hadicí (7) se má odsávat ze separátoru jen čistý vzduch. Ten separátor musí ten olej oddělit a ten separovaný olej by se měl zase vrátit do klikové skříně.
Obrázok

Pokud ten separátor olej neoddělí a ten proniká dále do sání, je někde chyba - možnosti :
* v prostoru separátoru (vanička) nejsou velké zbytky oleje, protože se v tom látkovém nebo filcovém válečku vůbec nezachytí => vzduch s olejovými párami proudí jinudy, než má :
- protože netěsní některá gumička, všechny náhradní gumičky jsou v té soupravě náhradních dílů,
- protože je to blbě složeno,
==> v obou případech jde odsávání olejových par z klikové skříně do turba bez separace

* v prostoru té vaničky zůstane velké množství oleje => váleček sice olej oddělil, ale nemá kudy odtéct
- je ucpaná odtoková dírka v té vaničce,
- nefunguje ten přepouštěcí ventilek ve vedlejší komoře.

Obrázok

Obrázok =D>

Princip činnosti toho odlučovače je ten, že olejové páry jsou odsávány přes ten váleček, zde by se měly kapičky oleje zachytit a stékat dolů. Protože podtlak v klikové skříni i sání motoru se mění v závislosti na otáčkách, zatížení a poloze plynového pedálu, (na volnoběh menší, v otáčkách větší) dá se tohoto rozdílu využít i k vrácení separovaného oleje zpět do klikové skříně. K tomu slouží ten jednosměrný ventil v té druhé komoře. Pokud najdu obrázek, tak to sem dám, popisovat to nebudu.

Návod na výměnu odlučovače oleje je zde : http://vs31.sweb.cz//Oil%20separator.ppt
Tímto děkuji členovi "Cert" z http://e46.bmwklub.cz/ =D>

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Štvrtok, 10. Decembra 2009, 21:03
od hawkmoon
Kluci moc pekny navod, akorat kde koupit odlucovac oleje za tech 650,- ? Diky

starML napísal:
Tou hadicí (7) se má odsávat ze separátoru jen čistý vzduch. Ten separátor musí ten olej oddělit a ten separovaný olej by se měl zase vrátit do klikové skříně.
Obrázok

Pokud ten separátor olej neoddělí a ten proniká dále do sání, je někde chyba - možnosti :
* v prostoru separátoru (vanička) nejsou velké zbytky oleje, protože se v tom látkovém nebo filcovém válečku vůbec nezachytí => vzduch s olejovými párami proudí jinudy, než má :
- protože netěsní některá gumička, všechny náhradní gumičky jsou v té soupravě náhradních dílů,
- protože je to blbě složeno,
==> v obou případech jde odsávání olejových par z klikové skříně do turba bez separace

* v prostoru té vaničky zůstane velké množství oleje => váleček sice olej oddělil, ale nemá kudy odtéct
- je ucpaná odtoková dírka v té vaničce,
- nefunguje ten přepouštěcí ventilek ve vedlejší komoře.

Obrázok

Obrázok =D>

Princip činnosti toho odlučovače je ten, že olejové páry jsou odsávány přes ten váleček, zde by se měly kapičky oleje zachytit a stékat dolů. Protože podtlak v klikové skříni i sání motoru se mění v závislosti na otáčkách, zatížení a poloze plynového pedálu, (na volnoběh menší, v otáčkách větší) dá se tohoto rozdílu využít i k vrácení separovaného oleje zpět do klikové skříně. K tomu slouží ten jednosměrný ventil v té druhé komoře. Pokud najdu obrázek, tak to sem dám, popisovat to nebudu.

Návod na výměnu odlučovače oleje je zde : http://vs31.sweb.cz//Oil%20separator.ppt
Tímto děkuji členovi "Cert" z http://e46.bmwklub.cz/ =D>

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Piatok, 11. Decembra 2009, 10:53
od olafson
autor se nejmenuje "Cert", ale "Olafson", kdyz jsem to doma na notasovi tvoril, tak ten byl pojmenovany cert, ale to je jedno... :twisted: :lol:

koupil jsem ho od kamarada, takze tam byla i nejaka sleva, ale normalne zkus napsat do BMW, ja si myslim ze se o moc lisit asi nebudes..... a prace je to pohodova na vymenu..

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Sobota, 12. Decembra 2009, 11:03
od Majo320
chalani a vy to kupujete pod cislom dielu 11 ci staci vymenit le tu 15ku??

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Sobota, 12. Decembra 2009, 19:22
od starML
Já jsem si pro sebe, motor M57, objednal díl č.15. Přišlo mi tohle :
Obrázok

Obrázok
Takže s tom RepairKitu jsou i další těsnění 12 a 13, tak proč je nevyměnit. Samostatně tu (15) asi neseženeš. Ale pozor, to BMW číslo na krabičce (foto výše) patří pro motor M57, ty máš na fotce M47N, takže BMW číslo bude jiné.

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Nedeľa, 13. Decembra 2009, 18:11
od olafson
me prislo : 2x tesneni a jednou takovej plastovej srac, misto toho valecku :-) ale cislo uz nevim...

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Pondelok, 25. Októbra 2010, 13:14
od marosss
Ako často treba separátor meniť? mám ho už vyše 70tis km. V aute mi začali smrdieť výfukové plyny alebo niečo podobné. Tak skontrolujem výfuk(pletenec menený pred rokom a pol), ale rozmýšlam, či by to nemohlo bych aj tým odlučovačom

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Utorok, 26. Októbra 2010, 19:16
od hpbaxxter
simik, mal si sa mi pozriet pod kapotu, ja mam v sani olej vsade, uz aj vzduchovy filter je zafulany od niecoho masneho, co nechapem...ja som sanie cakal ciste, a tam bordeeeel

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Utorok, 26. Októbra 2010, 19:58
od TT-SIMIK
No v prvom rade treba pozriet ten separator!!!!Ty tam musíš mat niekde netesnost,na hadiciach okolo turba,lebo dymíš jak lokomotíva!!!!!! :mrgreen: :mrgreen:

Re: E46 320D 110kw/ olej v hadici zo sánia!!!!!!!

Napísané: Utorok, 26. Októbra 2010, 20:45
od hpbaxxter
separator som mal rozobraty, precisteny a neviem este co...nic nezvycajne som nenasiel