Tou hadicí (7) se má odsávat ze separátoru jen čistý vzduch. Ten separátor musí ten olej oddělit a ten separovaný olej by se měl zase vrátit do klikové skříně.

Pokud ten separátor olej neoddělí a ten proniká dále do sání, je někde chyba - možnosti :
* v prostoru separátoru (vanička) nejsou velké zbytky oleje, protože se v tom látkovém nebo filcovém válečku vůbec nezachytí => vzduch s olejovými párami proudí jinudy, než má :
- protože netěsní některá gumička, všechny náhradní gumičky jsou v té soupravě náhradních dílů,
- protože je to blbě složeno,
==> v obou případech jde odsávání olejových par z klikové skříně do turba bez separace
* v prostoru té vaničky zůstane velké množství oleje => váleček sice olej oddělil, ale nemá kudy odtéct
- je ucpaná odtoková dírka v té vaničce,
- nefunguje ten přepouštěcí ventilek ve vedlejší komoře.

Princip činnosti toho odlučovače je ten, že olejové páry jsou odsávány přes ten váleček, zde by se měly kapičky oleje zachytit a stékat dolů. Protože podtlak v klikové skříni i sání motoru se mění v závislosti na otáčkách, zatížení a poloze plynového pedálu, (na volnoběh menší, v otáčkách větší) dá se tohoto rozdílu využít i k vrácení separovaného oleje zpět do klikové skříně. K tomu slouží ten jednosměrný ventil v té druhé komoře. Pokud najdu obrázek, tak to sem dám, popisovat to nebudu.
Návod na výměnu odlučovače oleje je zde :
http://vs31.sweb.cz//Oil%20separator.ppt Tímto děkuji členovi "Cert" z
http://e46.bmwklub.cz/ 