Strana 1 z 1
E46 - Trysky
Napísané: Štvrtok, 3. Septembra 2009, 20:02
od jankode
Úvodom chcem pozdraviť Vás všetkýck, ktorí tu prispievate a snažíte sa aj svojimi poznatkami každému pomôcť. Ja som tiež potreboval pomoc a vďaka Alfimu som aj vyriešil svoj problém. Mám E46 kombi r. v. 2002. Sem tam mi trhalo otáčkami, na mieste bolo dosť variantov od EGR až ku tryskám. Dostal som sa na diagnostiku kde mi diagnostikovali že je vadná elektronicky riadená tryska. Hovorím si asi to tak má byť auto má nabehaných cez 250 000 km. Chlap a Auto motíve a druhý aj v Tempuse mi povedali že nová tryska cca. 313 EUR. K tomu robota a bla bla bla. Nedalo mi zavolal som do Agat dieslu v Pezinku /že vraj sú najlepší v celom BA kraji/ chlap mi vysvetlil že nová Delphi tryska stojí cca. 150 EUR a repas tých troch normálnych myslím 30 EUR kus + montáž demontáž atd. LEnže oni ajú stále veľa roboty, ja jazdiť musím každý deň lebo ma auto živý. Alfi mi poradil servis Bosch Rosch na Mierovej ul. Vybral som sa tam. Mechanik ma poslal za takým ujom do suterénu ktorý si spokojne bafkal svoju fajku. Vysvetlil som mu aký mám problém. On mal na stole trysku ukázal mi to ako laikovi ako tá tryska fukguje a že trysky musí vybrať a odskúšať. Dohodli sme termín, mechanik sa natrápil kým ich povyberal, ráno som pristavil auto, okolo obeda už ujo s fajkou mi oznamoval že všetky 4 trysky sú už na odchode /ak si dobre pamätám tak majú mať nejakú hodnotu podla tabuliek okolo 220 a moje mali okolo 175 - neviem nerozumiem sa tomu do detailov/. Pekne predo mnou ich hodil na mašinu a ukázal mi kde a ako sú vadnú, čo je vadné, kde preteká a pod. Bol som veľmi milo prekvapený jeho ochotou, ja by som asi nato nemal nervy. Potom vybral takú strašne hrubú knihu, kukol seriové čísla, objednal špičky na všetky 4 trysky nahodili naspäť a auto ide ako hodinky. Ujo mi velmi milo vysvetlil že je uplne zbytočne kupovať celú trysku mení sa špička a držiaky sú predsa nepoškodené, že je to zbytočné ťahanie penazí z ľudí. Na tie trysky je samozrejme záruka a vraví že pri dodržaní kvalitnej nafty tie trysky pojdú dalších 250 000 km. Trysky na sklade nemali na druhý deň boli z Nemecka dovezené sem /nechápal som tú promptnosť/. Ešte sa ma pýtal že kde tankujem, vravím že na Agipe v Rakúsku lebo to mám cca. 10 km od domu alebo tu na Agip resp. Shell. Ona sa zasmial a ukázal mi pol litrovú fľašu od Coly ktorá bola do polky zaliata 2 tekutinami, časť bola nafta a časťbol sajrajt ktorý si zákazník natankoval na pumpe OMW aj s naftou. Prišlo ku nim auto na reklamačku čerpadla ktoré malo od novoty nabehaných cca. 2000 km, zákazník natankoval na OMW a asi tam mali slabý deň, lebo ich kvalitnou naftou mu odišlo čerpadlo. Len som sa zabudol opýtať ktorý to bola OMW....Takže asi toľko k úrovniam našich čerpačiek, ved my ako naivný vodiči si myslíme akú kvalitu tankujeme lenže do nádrže ani do hadice nevidíme čo vlastne tankujeme a to si treba uvedomiť!!! Ukončím svoj príspevok výmena všetkých 4 trysiek v Boschi + robota 420 EUR... PARADA... Ešte mi ujo stihol povadať že ne Octaviu sú drahšie trysky ako na moje BMW - hned som mal krajší deň. Záverom som sa len chcel podakovať Alfimu za odporučenie a Vám ostatným som možno pomohol keby ste mali obdobný problém. Už mám aj vizitku na šéfa a myslím že aj nejaká zlava by sa ušla....Fakt som bol veľmi milo prekvapený prístupom, rýchlosťou a cenou....
Re: TRYSKY E46 /odporúčam prečítať/
Napísané: Štvrtok, 3. Septembra 2009, 21:16
od alfi666
Tak som rad, ze sa podarilo

.. ja som snimi este priamo do styku neprisiel, ale tiez som raz riesil nejaky problem a chystal som sa knim (nastastie nebolo treba) a vtedy sa mi zdali cez telefon v pohode

Inak - ja uz sa nepamatam, ale asi mas common-rail ked mas rv 2002.... cize 110kW.. vsak?
Re: TRYSKY E46
Napísané: Nedeľa, 6. Septembra 2009, 08:20
od jankode
Nie ja mám 318d tie ešte nie sú Common rail... aj ked mám motorizáciu 2002 ale common rail sa dával do 320d nie do 318d... ale aj tak dakujem
Re: TRYSKY E46
Napísané: Nedeľa, 6. Septembra 2009, 09:48
od TT-SIMIK
jankode napísal:Nie ja mám 318d tie ešte nie sú Common rail... aj ked mám motorizáciu 2002 ale common rail sa dával do 320d nie do 318d... ale aj tak dakujem
To si píš,že common rail sa daval aj do 318D!!!!!....aj keď ten tvoj nemusí byť.....

Re: TRYSKY E46
Napísané: Pondelok, 7. Septembra 2009, 08:13
od bohusenko
No tak to su riadne rozdiely teda v tych cenach a aj pristupe...a povie mi niekto kde mam potom tankovat? Mne hovorili chalani, ze OMW v Bratislavkom kraji ma zapadnu naftu( viac na vychod to je uz 50:50) a vsetky ostatne cerpacky beru naftu zo Slovnaftu, co vraj nieje bohvieco. Tak ja uz fakt neviem kde tankovat, aby som nenalial do auta nieco podobne ako mal ten pan v pollitrovke od kokakoly...
Re: TRYSKY E46
Napísané: Utorok, 8. Septembra 2009, 19:54
od jankode
Ved o tom som presne písal, môže Ti hovoriť kto chce čo chce Ty do tej hadice nevidíš akú naftu dávaš do auta a fakt môžeš byť kdekoľvek...Ja tankujem preto v Rakúsku lebo to mám 10 km od domu a okrem toho že je to lacnejšie som presvedčený že Rakúšania sú perfekcionisti a myslím že tam si dávajú sakra bacha na tom aby v čas čistili cisterny a pod. a aby si netankoval somarinu...Ale to je len môj osoný názor, môžem sa aj mýliť...
Re: TRYSKY E46
Napísané: Utorok, 8. Septembra 2009, 21:11
od Gali6
Common - rail mám i ja v dieslovej 318 a je to o dva roky mladšie ako tvoje. Common rail tam proste musíš mať!!!
Re: E46 - Trysky
Napísané: Streda, 9. Septembra 2009, 19:22
od jankode
Common rail tam proste nemám a fakt ma chalani nepresviedčajte o tom že ho tam mám. Túto teoriu mi osobne najprv vyvrátili v Top auto Motíve na Trnavskej ceste a následne aj v Boschi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Je možné že do 318d sa dávali od 2003 lebo vtedy prechádzali dalším faxceliftom myslím že už tretím v poradí tejto kategórii. A poznámočka aj mechanik v Boschi mi povedal že keby to bol Common rail tak to vyjdre trošku drahšie!!!!!!!!!!!!!!!!Fakt ho tam nemám, kto mi neverí pošlem mu Vinko a môžete si to overiť v BMW že tento ročník ho nemá, zmena je iba v čerpadle!!!
Re: E46 - Trysky
Napísané: Streda, 9. Septembra 2009, 19:39
od alfi666
Co to tu splietate

... hadam v BOSCHi vedeli ci mu opravuju common rail alebo nie.... okrem toho.. common rail trysky nieje tak jednoduche reparovat...
318d z roku 2002 este kludne moze byt non-common rail model, cize rotacne cerpadlo ako v 320d 100kW

Re: E46 - Trysky
Napísané: Štvrtok, 10. Septembra 2009, 13:47
od TT-SIMIK
Re: E46 - Trysky
Napísané: Štvrtok, 10. Septembra 2009, 16:14
od alfi666
TT-SIMIK napísal:ja len hovorím,že sa robili aj 318D common rail(M47N)
Ano to je pravda

Re: E46 - Trysky
Napísané: Nedeľa, 8. Novembra 2009, 15:51
od tuner_bn
a mohol by si presne opísať čo ti to robí??? Diky.
Re: E46 - Trysky
Napísané: Nedeľa, 8. Novembra 2009, 20:50
od miso808
co sa tyka tankovania nafty tak ten kto je z BA odporucam chodit do rakuska cca 17km do mesta wildungsmauer kde je pumpa omw...
to co usetrim na cene nafty v porovnani u nas a rakusku dam na cestu tam mozno ani nie ale viem ze mam dobru naftu...oni si nemozu dovolit mat bordel v nafte, aspon teda myslim..:)