Strana 1 z 1
E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Nedeľa, 22. Marca 2009, 12:49
od Henky
Zdravim chlapi.
Motor mojej
320D začal trhať r.v.2000

.
Cital som temy na tento problem a pipisujete to AGR ventilu. Chcem Vas poprosit ci mi niekto pomoze ci aj ja mam v prdeli AGR vent.
Motor trha tak nepravidelne. Zo zaciatku sa to stalo ked som prudko spomalil (pustil plyn) a hnet prudko zrychlil (pridal plyn) tak nim ras trhlo a slapal dalej. Teras je to trhanie castejsie a mam sa problem niekedy dostat nad cca 2000 - 2200 ot. inokedy v pohode ide az do 3000 a potom zacne trhat, ale zase niekedy vobec netrha aj do 4000 ot. a slape. To trhanie je take ako keby ho nieco dusilo alebo ras mi dosla nafta tak nieco podobne clovek pridava a s autom trha aj ked pomalicky zrychluje ale radsej mu uberiem a necham ho bezat v nizsich otackach kde to netrha. To trhanie je za jazdy ale aj ked so vytacam na volnobehu.
Za Vase rady a pripomienky vopred dakujem. Uz mi tento klub pomohol zopar problemov vyriesit.
PS: Nepoznate niekoho kto ma BMW diagnostiku v okoli Presova.
Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Nedeľa, 22. Marca 2009, 18:23
od alfi666
Moze to byt EGR (AGR) ... ale takisto kopa dalsich veci

..... EGR vacsinou ovplyvnuje chovanie motora len na volnobehu - cize ak ti trha motorom aj na volnobehu, tak to moze byt ono.... ak nie, tak skor trysky, alebo vstrekovacie cerpadlo... v kazdom pripade diagnostika ti mozno nieco povie

Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Nedeľa, 22. Marca 2009, 19:01
od fano031
Pozri si tesnosť hadíc a hadičiek. Mne začalo sem tam trhať a začalo byť lenivšie. Bola to prasknutá prívodná hadica od intercoolera k EGR ventilu.

Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Nedeľa, 22. Marca 2009, 21:08
od jura55
Ahoj, me ma 100kW 320d taky nechtela tahat:
1.problem byl stary software a nova vaha vzduchu (musi se nakodovat pri vymene)
2.EGR ventil, je asi nejaky zasekany, kdyz jsem tomu slapl od 2000ot nahoru auto vubec netahlo (na 4ku a 5tku) a ukazatel spotreby na 10l/100 . Jen v pripade, kdyz jsem to na tu rychlost roztahoval od cca 1400ot, tak to zatahlo i nad 2000ot. Vyresil jsem odpojenim podtlakove hadicky z EGR ventilu
Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Nedeľa, 22. Marca 2009, 23:31
od Henky
Zatial vdaka za rady, skusim si tie veci skontrolovat. Nevie niekto o niekom kto by spravil diagnostiku BMW v okolí Prešova alebo Košic?
Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Pondelok, 23. Marca 2009, 10:06
od slamec
skôr by som tipoval na MAF - váha vzduchu
odpoj ju a choď sa previesť - ak sa to nezlepší tak je v poriadku
Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Pondelok, 23. Marca 2009, 12:19
od fano031
Henky napísal:Zatial vdaka za rady, skusim si tie veci skontrolovat. Nevie niekto o niekom kto by spravil diagnostiku BMW v okolí Prešova alebo Košic?
Mám kamoša, čo robí i mne (Pišta, mobil 0903909088) no je to v Košiciach. Ak tak sa odvolaj ne Feriho so čiernou SEDMOU, to bude určite vedieť, lebo sa s ňou trápi

Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Pondelok, 23. Marca 2009, 12:24
od jura55
slamec napísal:skôr by som tipoval na MAF - váha vzduchu
odpoj ju a choď sa previesť - ak sa to nezlepší tak je v poriadku
Je treba si uvedomit, ze odpojeni MAF uvede motor a ridici jednotku do nouzoveho rezimu. Auto netahne, ale cukat by nemelo.
Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Pondelok, 23. Marca 2009, 12:46
od fano031
jura55 napísal:
Je treba si uvedomit, ze odpojeni MAF uvede motor a ridici jednotku do nouzoveho rezimu. Auto netahne, ale cukat by nemelo.
Tak to ti musím oponovať, mám to oskúšané a to naposledy pred troma dňami na AUDI 2,5TDI. Auto bolo tupé nešlo do otáčok. Na chvíľu (na skúšobnú jazdu) sa odpojila váha vzduchu a kamoš nechápal, že kde mal do teraz tých 150HP. Následne sme to naspäť pripojili a auto išlo ako OCTAVIA SDI. To isté sme to skúšali i s ďalším autom e39 525d, lebo bol to leňochod a to pred polrokom. A bola to váha vzduchu v TEMPUSE 11000,-Sk. Auto ide ako raketa. Odpojenie musí byť iba krátkodobé na skúšku.

Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Pondelok, 23. Marca 2009, 13:22
od alfi666
ECU vie po odpojeni MAF, ze tam to MAF neni

.. cize vychadza z udajov ktore ma naprogramovane v svojej mape a nezaratava tam udaje z MAF....
Pokial je MAF funkcne, tak jeho hodnoty pouziva ECU aby optimalnejsie davkovala palivo - cize je lepsi vykon a mensia spotreba - bez neho to zerie viac a ide horsie..... OVSEM.. ked je MAF nefunkcne a jeho hodnoty su blbost, ECU to nema ako zistit a rata stymi zlymi hodnotami - cize preto sa moze stat, ze auto ide s MAFom horsie ako bez neho.... ked sa to vsak vymeni, tak MAF pomaha k znizovaniu spotreby a lepsiemu vykonu

Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Pondelok, 23. Marca 2009, 13:59
od Henky
Vdaka, ak nic nepomoze tak sa mu ozvem a pojdem za nim.
Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Štvrtok, 26. Marca 2009, 23:33
od Henky
No zatial nic nepomaha. Ma niekto este niejaky napad? Kazda rada je dobra.
Auto raz nide super a obcas zacne trhat (nereaguje ani na pekne slovo

), neda sa presne urcit kedy. Najvacsi problem je ked to zacne robit v kopci, slimak je rychlesi. Vacsia rychlost ho dusi v malej su vyssie otacky a tak trha.
Vsimol som si, ze prevazne trha ked sa zohreje.AGR ventil je OK.
Vaha vzduchu, ked som ju odpojil auto aj tak trhalo.
Hadice vyzeraju byt v poriadku.
Na diagnostike mi vypisalo: Snimac topení a regulator vstrekovania. Ale ten co mi ju robil s BMW nema skusenosti mam 320D a on mi tvrdil ze je to 318. Tak asi budem hladat niekoho schopnesieho. Zajtra sa chystam vycistit nadrz, mam taky pocit ze bude voda v nafte. Nechce sa mi verit, ze by mohlo byt vstrekovacie cerpadlo v ...
Ma niekto skusenost s cistením nadrze, ako postupovat alebo naco si davat pozor?
Re: E46/320D 100kW - trhanie motora
Napísané: Utorok, 22. Januára 2013, 20:45
od ondrej320d
zdravim no mam aj ja problem a to taky ze mne auto ked mam vyradenu rachlost a brzdim tak vtedy mi auto teda motor akoby vynechaval akoby stahovalo otacky taky nepravidelny chod akonahle auto zastane tak otacky krasne klesnu su stale a motor ma krasny zvuk to ked prudsie zabrzdium hlavne ... a este k tej vahe ja som ju odpojil auto slo ako sdi ..... takze neviem ked som odpojil auto neslo vobec nevim ci to je zle alebo dorbe ... .diky za radu a egr ventil u mna to isto neni lebo ho mam zaslepeny jedine ak tak este dam prec podtlakovu hadicku :) ... poradte prosim diky moc :)