Strana 1 z 2
E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 18:39
od sanderot
Caute. Vedeli by ste mi napisat nieco o porovnani trakcie a jazdnych vlastnosti na klzkom povrchu (sneh, mokra cesta) - 330xd r.v.04(150kw) oproti porovnatelnemu quattru? S quattrom mam celkom slusne skusenosti ale neviem ako na tom to pred xdrive-ove bmw bude, a hlavne by ma zaujimalo ake velke rozdiely tam budu.
Re: xd vs quattro
Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 19:04
od jararak
skus ohladom toho mrknut na tuningklub.sk, tam tomu bolo venovane dost stran, tak ci onak vysiel lepsie xd, ale bolo to asi pol roka dozadu, mozno prisla ta ci ona strana s niecim lepsim.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 21:24
od sanderot
Tak som pozrel ten tuningklub.sk, ale ziadnu serioznu informaciu som sa nedocital.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Pondelok, 26. Januára 2009, 21:52
od Mimo
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 07:23
od fioro
a tam su tiez len bludy

Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 09:14
od array
ono na normalne vozenie po snehu, lyzovacky, hory, zasnezene mesto, ti to bude jedno ci mas xdrive, or quattro. aj ked kvatro sa pasuje za priekopnika, ono ma ten pohon ako kazdy iste nedostatky. neviem velmi porovnat sXdrivom, lebo som ho nejak detailne neskumal, ale pocul som od viacerych znamych ze je lepsie ako kvatro, aj ked vravim v ebznej premavke to nepostrehnes.
kvatro ked sa kolesa na oboch napravach otacaju zhodne tak rozdeluje moment medzi napravy v urcitom default pomere, lisi sa od typu a verzie stredoveho diferencialu torsen-torque sensing.akonahle sa ruchlosti nan napravach lisia tak redistribuje hnaciu silu na napravu s lepsiou trakciou.
akurat som sa docital ze bmw Xdrive nema stredovy diferak, ze ho malo len par kusov v prvych X5, teraz ze maju len akesi spojkove pripojenie suplujuce stredny diferencial. takze neviem ci stvorkolka je trvala, resp. v akom pomere.
ale co sa tyka porovnania s kvatrom tak vraj technicky je system dokonalejsi ako kvatro. takze minimalne budes poskojny tak ako s audi.
pre predstavu, skusal som aj kvatro aj novy 4matic ETS v novom ML, a akonahle jedno z prednych kolies ide vo vzdychu, resp. lad tak auto stoji, nespravis nic, 3 kola na zemi suchej a auto sa nehne. ale to su extremne podmienky. to asi s malym sedanom nikdy nebudes skusat.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 13:01
od sanderot
Ja o xdrive nepochybujem. Xdrive je urcite spicka a quattru sa minimalne vyrovna. Ja som sa skor zaujimal o 330xd ktora este nepouziva xdrive, ale ten starsi system, tam mam trochu obavy o jeho ucinnost. Momentalne jazdim quattro ale rozmyslam, ze to predam a chcel by som si konecne splnit sen = bmw. Na to quattro som si dost zvykol, predsa len je to ina stabilita na mokrej ceste a hlavne snehu a kedze chodim sem tam lyzovat, tak sa nejakym tym zasnezenym kopcom nevyhnem a tu mam prave obavy o schopnosti toho starsieho x - systemu ... na nieco s xdrivom nemam takze vazne rozmyslam nad 330xd r.v.04.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 13:41
od jararak
no ten starsi system bude asi to co mala aj e46 a tusim diablo ma 330xd a to co on robil v kosiciach na zraze stalo zato. sice to bola pekne sucha letna asfaltka, isiel ako lokomotiva, ved tomu znacil aj skoro najlepsi cas. nakoniec ho dala dole m5 a hned za nim boli m3.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 13:42
od lupo
sanderot napísal:Ja o xdrive nepochybujem. Xdrive je urcite spicka a quattru sa minimalne vyrovna. Ja som sa skor zaujimal o 330xd ktora este nepouziva xdrive, ale ten starsi system, tam mam trochu obavy o jeho ucinnost. Momentalne jazdim quattro ale rozmyslam, ze to predam a chcel by som si konecne splnit sen = bmw. Na to quattro som si dost zvykol, predsa len je to ina stabilita na mokrej ceste a hlavne snehu a kedze chodim sem tam lyzovat, tak sa nejakym tym zasnezenym kopcom nevyhnem a tu mam prave obavy o schopnosti toho starsieho x - systemu ... na nieco s xdrivom nemam takze vazne rozmyslam nad 330xd r.v.04.
stare xka pouzivali tri klasicke otvorene difaky ako mercedes (4matic, doteraz pouziva) a "uzavierku" robilo v tomto pripade ESP pribrzdovanim kolies. trakcne vlastnosti su de facto len na okrasu a ak mas na ktorychkolvek dvoch kolesach nedostatocnu trakciu, tak si skoncil (vid Diablov pokus dostat sa na letisko v rosine, neviem ci su tu niekde fotky...)
torsen je v tomto pripade vyrazne lepsi, nakolko je to cisto mechanicky system a v spolupraci s ESP sa dokaze dostat dost daleko, kedze hnacia sila je medzi napravami rozdelovana mechanicky a uzavierky napravovych difakov supluje ESP.
len pre ilustraciu, torsen ako stredovy difak pouziva aj taka ikona offroadov ako je landcruiser (samozrejme ten ma aj uzavierky napravovych difakov).
cize odpoved na tvoju otazku je asi taka, ze pri beznom jazdeni OK, na zasnezenych kopcoch budes voci quattru pocitovat nedostatky v trakcii. alebo inak povedane, tam kde quattro este ide len s miernymi zasahmi ESP ide xdrive omnoho pomalsie, lebo si musi uzavierku stredoveho difaku suplovat brzdenim kolies.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 14:33
od array
stare xka pouzivali tri klasicke otvorene difaky ako mercedes (4matic, doteraz pouziva) a "uzavierku" robilo v tomto pripade ESP pribrzdovanim kolies. trakcne vlastnosti su de facto len na okrasu a ak mas na ktorychkolvek dvoch kolesach nedostatocnu trakciu, tak si skoncil (vid Diablov pokus dostat sa na letisko v rosine, neviem ci su tu niekde fotky...)
torsen je v tomto pripade vyrazne lepsi, nakolko je to cisto mechanicky system a v spolupraci s ESP sa dokaze dostat dost daleko, kedze hnacia sila je medzi napravami rozdelovana mechanicky a uzavierky napravovych difakov supluje ESP.
len pre ilustraciu, torsen ako stredovy difak pouziva aj taka ikona offroadov ako je landcruiser (samozrejme ten ma aj uzavierky napravovych difakov).
cize odpoved na tvoju otazku je asi taka, ze pri beznom jazdeni OK, na zasnezenych kopcoch budes voci quattru pocitovat nedostatky v trakcii. alebo inak povedane, tam kde quattro este ide len s miernymi zasahmi ESP ide xdrive omnoho pomalsie, lebo si musi uzavierku stredoveho difaku suplovat brzdenim kolies.
ano ale to co pises - torsen distibuuje hnaciu silu, nema aspon teda v audi nie je opatreny uzavierkou. takze to ze je o nico lepsi je dost diskutabilne. zazil som par krat ze audi quattro zostala presne tak isto vysiet ako opisujes ty.
suplovanie elektroniky prostrednictvom abs/esp je ucinne, ale len po urcitu hranicu, ktoru malokto odhadne, jednoducho otvoreny diferak bez uzavierky sa elektronikou nahradit neda. to je pravda, aj to ze torsen je mechanicky.ale elektronika u xdrive zasahuje porovnatelne rovnako rychlo, takze moj nazor je , ze to bude pre neho mozno na par situacii rovnake s xdrive ako s Q.
ja by som sa toho nebal a isiel do bmw ak to je tvoj sen, vsak pokial sa nevtrepes do hlbokeho blata alebo snehu, tak sa iste pohnes. a z hlbokeho sa nepohens ani s quattrom.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 15:23
od Helldiver
stare xka pouzivali tri klasicke otvorene difaky
Ja len dodam ze este starsie xka (E30 325iX a E34 525iX) pouzivali tri diffy z ktorych boli ale dva (zadny a stredovy) zasperovane visko-sperou, u E34 bola navyse elektronicky na zaklade preklzu kolies regulovana svornost zadneho diferaku (ventil reguloval prietok oleja ktory k sebe pritlacal lamely, taka hodne zvlastna konstrukcia diferaku...), bol som celkom prekvapeny kam vsade sa 525iX vytrepe, samozrejme co sa tyka povrchu, pri vacsich terennych nerovnostiach je ako kazdy osobak s nizkou svetlou vyskou a nezavislo zavesenymi napravami nahrana...
Jararak: Torsen je zo svojho principu samosvorny a je to vyborny system -lamelove a visko spery su v tejto oblasti pouzitia (priechodnost) menej dokonale (lacnejsie), otvoreny differ kde uzavierku supluje brzdova elektronika je potom ten uplne najlacnejsi (a podla mna najhorsi) system.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 16:22
od 1morok
záleží aj kt. quattro lebo a3 a tt nieje ozajsné q. ale iba haldex
ale asi ako bolo povedané:pokial neuviazneš na bruchu,je jedno či sedíš v q a či v x
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 16:23
od lupo
Helldiver napísal:Ja len dodam ze este starsie xka (E30 325iX a E34 525iX) pouzivali tri diffy z ktorych boli ale dva (zadny a stredovy) zasperovane visko-sperou, u E34 bola navyse elektronicky na zaklade preklzu kolies regulovana svornost zadneho diferaku (ventil reguloval prietok oleja ktory k sebe pritlacal lamely, taka hodne zvlastna konstrukcia diferaku...), bol som celkom prekvapeny kam vsade sa 525iX vytrepe, samozrejme co sa tyka povrchu, pri vacsich terennych nerovnostiach je ako kazdy osobak s nizkou svetlou vyskou a nezavislo zavesenymi napravami nahrana...
Jararak: Torsen je zo svojho principu samosvorny a je to vyborny system -lamelove a visko spery su v tejto oblasti pouzitia (priechodnost) menej dokonale (lacnejsie), otvoreny differ kde uzavierku supluje brzdova elektronika je potom ten uplne najlacnejsi (a podla mna najhorsi) system.
suhlas, pisal tu ale o E46, cize uplne stare xka som neuvazoval.
jararak, ako pise helldiver, torsen je samosvorny diferencial, ktory dokaze posielat az 100% jednym smerom. a kedze je to mechanika, rozdelovanie sily je bez casovej odozvy (len mechanicka vola prevodov), oproti tomu elektronika aj ked sa pysi neviemakymhyperrychlymi reakciami je o hooooodne pomalsia.
kto by chcel vidiet ako vyzera (zniceny) torsen z audi A6 quattro, tak moze kuknut tu:
http://www.racealtered.sk/modules/myalb ... php?lid=23 a klikat na predchadzajuce foto. dovod znicenia bol taky, ze najvacsi odbornici na ZU isli odmerat vykon fulltime 4x4 auta tak, ze jednu napravu nechali na sucho, druhu na valcoch, povyberali poistky (podla nich je torsen elektronicky system...) a huraaaaa merali. skoda za 250t, odmerali 40kw kym to prdlo. cize zvysnych 140kw islo na naparavu ,co bola na pevnom podklade.
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Utorok, 27. Januára 2009, 16:23
od lupo
1morok napísal:záleží aj kt. quattro lebo a3 a tt nieje ozajsné q. ale iba haldex
ale asi ako bolo povedané:pokial neuviazneš na bruchu,je jedno či sedíš v q a či v x
povedane inak, vsetky golf klony s motorom napriec su haldex, vsetky ozajstne audiny su torsen :-)
Re: E46/330xd - Porovnanie s quattrom?
Napísané: Štvrtok, 30. Decembra 2010, 17:59
od Jozef
pišem do starej temy , ale že sa pripojim sice nemam xd ale včera som skušal audi quattro a poviem vam je to riadne po ..... :) Predok zadok, v zadu uzavierka :) v snehu to ide riadne