E46 330it cviknutá ľavá predná brzda - aj po výmene strmeňa
Napísané: Streda, 29. Decembra 2021, 16:19
Ahojte,
je to klasika, po toľkých rokoch načisto zhnitý valček v strmeni a tak sa nechcel vrátiť ani o ten kúsok, ktorý potrebuje.
Pár krát som to rozhýbal, pár dní bol pokoj, no vždy došlo k prehrievaniu pri 90/100kmh a triaslo celým autom... - všetko horúce vrátane disku.
Tak som vymenil strmene za repasované, ktoré sa dajú objednať aj u mmdiely.sk. Pravá strana OK - tá aj pred tým bola v poriadku, ľavá je LEN lepšia... nehreje sa až tak aby vibrovalo ani pri 130km, autu dovolí aby sa na mieste hojdal dopredu/dozadu kým sama nezastane, pred tým bolo cítit cvikanie brzdami.. - na snehu sa až netočilo koleso.
Hreje sa však stále, ruku vydržím mať na kotúči, no len krátko - pravá strana je ok - len vlažná po jazde.
otázka je, môže byť ešte zavzdušnené, alebo alebo to môže spôsobiť aj "napuchnutý" držiak strmeňa od hrzde a tým pádom nejako bráni pohybu platničiek? - myslím či má strmeň a držiak platničku za tie ušká držať/cvikať alebo sa má platnička voľne kĺzať po tom držiaku v tých "drážkach"? (u 320d čo som mal dávno som dokonca kvôli hrdze nové platničky ani nevedle vložiť, tu však vošli v pohode, bolo ich ale treba kus zatlačiť na svoje miesto) samozrejme myslím platničku, ktorá je voľná a nie tú zaklipnutú vo valci. Vodiace tyčky som namazal priloženým mazivom k strmeňom a diež gumové púzdra v strmeňoch.
Platničky sú TRW s keramickou prímesou, kotúče sú Zimmermann s drážkami - Zimmermann black Z - ak by boli iné, asi by sa tým teplom ohli nafurt, tieto však netrasia vôbec ani teraz.
je to klasika, po toľkých rokoch načisto zhnitý valček v strmeni a tak sa nechcel vrátiť ani o ten kúsok, ktorý potrebuje.
Pár krát som to rozhýbal, pár dní bol pokoj, no vždy došlo k prehrievaniu pri 90/100kmh a triaslo celým autom... - všetko horúce vrátane disku.
Tak som vymenil strmene za repasované, ktoré sa dajú objednať aj u mmdiely.sk. Pravá strana OK - tá aj pred tým bola v poriadku, ľavá je LEN lepšia... nehreje sa až tak aby vibrovalo ani pri 130km, autu dovolí aby sa na mieste hojdal dopredu/dozadu kým sama nezastane, pred tým bolo cítit cvikanie brzdami.. - na snehu sa až netočilo koleso.
Hreje sa však stále, ruku vydržím mať na kotúči, no len krátko - pravá strana je ok - len vlažná po jazde.
otázka je, môže byť ešte zavzdušnené, alebo alebo to môže spôsobiť aj "napuchnutý" držiak strmeňa od hrzde a tým pádom nejako bráni pohybu platničiek? - myslím či má strmeň a držiak platničku za tie ušká držať/cvikať alebo sa má platnička voľne kĺzať po tom držiaku v tých "drážkach"? (u 320d čo som mal dávno som dokonca kvôli hrdze nové platničky ani nevedle vložiť, tu však vošli v pohode, bolo ich ale treba kus zatlačiť na svoje miesto) samozrejme myslím platničku, ktorá je voľná a nie tú zaklipnutú vo valci. Vodiace tyčky som namazal priloženým mazivom k strmeňom a diež gumové púzdra v strmeňoch.
Platničky sú TRW s keramickou prímesou, kotúče sú Zimmermann s drážkami - Zimmermann black Z - ak by boli iné, asi by sa tým teplom ohli nafurt, tieto však netrasia vôbec ani teraz.