Strana 1 z 2
E46/320d - problemy, riesenia, navody (318d, 330d)
Napísané: Štvrtok, 18. Decembra 2008, 22:06
od Martin46
Motor 320d najma ten 100kW variant urcite nie je zly motor, ale povedzme si na rovinu, ani dobry. Vela problemov pocnuc cerpadlom, milionom senzorov, turbiny, a tak dalej... stretavam sa s vela problemami 320d, vcera aj dneska s chalanmi ktori si nevedia dat rady, auto im ide v nudzaku a tak. Myslim ze na to ze aky je rozsireny medzi clenmi klubu zasluzi si mat vlastnu temu ktora sa bude zaoberat vyhradne postrhmi a problemami s 320d. Malo by to zefektivnit forum, a aj pre uplnych novacikov sprehladnit diskusiu, aby nemuseli za kazdu blbost zakladat novu temu. Takze dufam ze tato tema bude na uzitok
*Zmysel tejto temy je vzajome si pomoct, poradit co je zle, co treba skontrolovat, co je nachylne a pre tych menej skusenych clenov nezaskodi ani nejaka rada ako sa k motoru spravat. A nechcem aby tu bola reklama ale co kde sa da zohnat za kolko tiez pomoze. Samozrejme posledne casy je oblubena tema aky olej, tak aj to sem mozete hodit:D

Napísané: Štvrtok, 18. Decembra 2008, 22:26
od Martin46
turbo
takze prvy prispevok bude odo mna, v 145 000km som musel menit turbo. Vsetkym ktorym zacne piskat a zrat olej odporucam repas v nejakej serioznej firme, ja som to dal ako debil do polska, tam ho totalne dodrbali a musel som kupovat nove. Cena v BMW je asi 56 000sk, da sa zohnat cez cesku firmu Rema turbo, nakoniec to bolo "len" 29 980sk. Ci to nebolo skoro neriesim, pretoze na otcovej octavi II odislo uz v 130 000km a tam ho vyslovene roztrhlo a oprava za 100 litrov v autorizovanom servise.
Motoru vyslovene skodi, hlavne turbine ak ju studenu prehanate, takze nech je moj priklad pre kazdeho vystrahou.
EGR ventil
je to ventil ktory cast spalin vedie znovu do motora, a tym je spalovanie ekologickejsie, proste jebe bordel spat do motora. Odporuca sa zaslepit, tu uz koncim a poprosim alfiho nech sem hodi detailnu fotodokumentaz, kedze ani ja sam neviem ako postupovat, len teoriu ovladam:))
foto copyright by alfi

Napísané: Piatok, 19. Decembra 2008, 09:46
od alfi666
ehm

tak pridavam dalsie fotky
Vynechavanie na volnobehu pri zohriatom motore
Update: Umna pomohlo zaslepenie EGR ventilu. - ked som ho chcel uvolnit teraz na zimu, tak zavada sa okamzite vratila spat
Ja som sa k cisteniu celeho sacieho traktu dostal prave kvoli tejto chybe
Prejavovalo sa to tak, ako keby miestami vynechal jeden valec. Chyba sa obcas prejavila aj za jazdy pri vyrovnanej rychlosti.
Problem mi zmizol po vycisteni sania, EGR ventilu, MAP senzoru ktory je v sacom trakte a po zablokovani EGR

Ako som neskor zistil, samotne zablokovanie privodu do EGR ventilu bolo riesenim
Saci trakt je z jedneho kusu plasu a neda sa rozobrat

.. cize jedine srobovakom zoskrabat hruby nanos.. cez vsetky mozne otvory ktore to ma

... potom to umyvat ARVA, naftou, benzinon alebo nieco podobne co sluzi na odstranovanie mastnoty.
Ked to rozoberiete, tak budete vidiet, ze co je spina a co tam nepatri
Napriklad prieskovanim by sa to dalo asi paradne vycistit, ja som vsak taku moznost nemal

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 10:07
od alfi666
Pridane fotky zaslepky EGR pre tych co to zaujima

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 10:18
od Martin46
dakujeme vsetci, az teraz som pochopil co mam zaslepit:)) ... p.s. jeden dotaz: "nie je doska plosneho spoja z plastu??? ci to vydrzi, lebo ja som planoval dat ocelovy plat"
Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:09
od alfi666
Martin46 napísal:"nie je doska plosneho spoja z plastu??? ci to vydrzi, lebo ja som planoval dat ocelovy plat"
Nie

je to tkanina(existuje aj karton) napustena nejakou zivicou (podobne ako laminat).
Je to pevne, pruzne a tepelne stale

na tento ucel uplne v pohode

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:34
od profor
S tou DPS je to super nápad, tam asi nejaké tlaky nebudú že?
DPS vydrží pomerne dosť a je dosť nehorľavá (česť čínskym výnimkám čo vidno v kadejakých prístrojoch z číny ktoré majú tú vlastnosť že sa ľahko zlomia). 1,5ka kuprextit je pružná a pevná zároveň.
Dostať to kúpiť napr v GM v rozmeroch
100x110mm obojstranná za 86SK. Netreba sa zľaknúť, má na sebe fotocitlivú vrstvu ktorá ale po vybalení už k ničomu nebude, treba ju očistiť, myslím že acetónom to pojde dole alebo vývojkou

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 12:08
od alfi666
Konkretne to co som pouzil je lacny cuprexkart

... neni to take dobre ako cuprextit ale na toto bohate staci
A tlaky tam su take, ze by si to zadrzal rukou, cize nic extra

Napísané: Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:35
od piti888
Alfi a iba si zaslepil ten ventil?, hadice si neodstavoval ako niektori pisali? Mne to sice nerobí nic podobne ako ste pisali(Jaro tusim vymienal cely egr ked som od neho auto kupoval), ale mozno do buducnosti sa zide. Jedina nevihoda toho zaslepenia je asi to zohrietie motora, ja ho mam zohriaty behom chvilky.

Napísané: Streda, 31. Decembra 2008, 12:12
od Martin46
TURBO
no turbinka je nachylna na zle zaobchadzanie, ja mam uz druhu... odisla v 140t km, otcovi odisla v Octavi este skorej(1. majitel) takze minuly rok bol na turbiny v nasej rodine dost smolny;)
Odporucam dat na repas... dobri su Turbo servis v BA, KE a ZA. Inde by som turbo nezveril. Tak ak vam piska alebo papa olej cim skorej, neodkladajte to.
V pripade potreby kupenia noveho sa oplati kontaktovat cesku firmu Rema turbo. maju super ceny, seriozny pristup ... no a ziadny fake. Original Honeywll Garret made in England.
zaobchadzanie s turbom
*mozno to kazdy uz milionkrat pocul ale este raz pre novacikov
-pokat kym date motoru kasu, odporuca sa dvakrat taky cas ako sa zohreje voda... olej totiz je stale studeny
-nechat turbo vyfuknut, kludnou jazdou, aspon 5 min, alebo statim na volnobeh, staci 2min po zatazi.
-lopatky totiz zostanu horuce a vplyvom gravitacie skrivia a uz nie su vystredene, pri otackach 100 000 za min, je to dost problem a zacne sa opotrebuvavat lozisko, vychylovat, az moze prist ku kontaktu lopatiek s telom turbiny.
-to uz znamena totalnu destrukciu...
-rovnako sa moze olej zapiect na loziskach, ak ho nenechate vychladnut, turbo je chladene iba olejom, vodou chladnenie sa rozmohlo az v novsich motoroch a modeloch
-menit filtre vzduch aj olej kazdych 15 000km, je ovela lepsie kupovat Valvoline olej za 300sk liter a menit pravidelne ako nejky castrol za 600 a menit ho kazdych 25-30 000km
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 00:21
od alfi666
Vymena zhavicov
Ked auto tazsie startuje hlavne v chladne rana, jednym z dovodov moze byt nefunkcny zhavic
V sekcii navody je super postup ako vymenit zhavice
Dakujeme autorovi
http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?p=180414
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 16:10
od TT-SIMIK
-menit filtre vzduch aj olej kazdych 15 000km, je ovela lepsie kupovat Valvoline olej za 300sk liter a menit pravidelne ako nejky castrol za 600 a menit ho kazdych 25-30 000km[/quote]
Súhlasim,ale s tym valvolinom nie......neviem čo má kto stále s tou značkou texaco.....je to šit olej......aspon tie lacnejšie určite.....Nehovorím to len z vlastnéj skusenosti,ale aj zo skusenosti kamošov servisakov....jedna taká perlička....olej texaco po dlhšom používani rozožiera tesnenia a guferá na motore a začnú tiect....niekto si možno mysli že tu trepem cocotiny,ale kamatat servisuje hasičský vozový park a vieme aké vykonné su tie motory a v akom stave musia byt ked idú do akcie.....po texacu sa im začaly sypat motory,a nevedeli prečo,ale zistili že ten olej rozožiera gugera na klukách,atd....tiež mysleli šefovia že ušetria na kvalitnom oleji a pritom im to dojebalo všetky motory.....ja som tiež chcel ešte predtym dávať do auta valvoline,ale dakujem neprosím.....ale ako hovorím každy si urobí ako chce....)))))Ešte mám jedného kamaratáta bývaleho pretekara v motokrose a v automobilizme ktory mi robí aj servismana, a povedal mi.....pri každom jednom aute a motorke sa mi sypal motor,vyskušal som všetky oleje na trhu,ale zostal som len pri jednom......CASTROL.....toto su všetko situácie zo života a nie z časopisu a testov a zaplatených reklám.....takže nech si dáva kto cche čo chce,ale ja CASTROL....)))))))
PS: samozrejme treba dodržovať servisny interval!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 17:48
od pysta
a gugero je co?
Ak olej splna specifikacie, je uplne jedno kto ho vyraba. Na druhej strane ak niekto nakupi hektolitre co najlacnejsej sracky (ako spravili aj nasi hasici cirou zhodou nahod;)) tak nech sa pak nedivi
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 19:21
od SigSauerBang
zhmp napísal:-menit filtre vzduch aj olej kazdych 15 000km, je ovela lepsie kupovat Valvoline olej za 300sk liter a menit pravidelne ako nejky castrol za 600 a menit ho kazdych 25-30 000km
No ten VALVOLINE durablend diesel 5w-40
je dobrý olej pokial chodíš do 2500otáčok.
V VW TDIčku bol dobrý,lebo tam motor neťahal za 3500otáčkami,ale
v BMW 320D,330d ťahá v celom rozmedzí otáčok aj za 4000ot/min a tam je už počuť klukovku.Pokial som Používal Aral,ten mazal aj v tých vyšších otáčkach, ale Valnoline je nejaký slabý. Je dobrý pokial ozaj šetrne jazdíš ale extrém mu už nechutí
hmm
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 22:33
od TT-SIMIK
SigSauerBang napísal:No ten VALVOLINE durablend diesel 5w-40
je dobrý olej pokial chodíš do 2500otáčok.
V VW TDIčku bol dobrý,lebo tam motor neťahal za 3500otáčkami,ale
v BMW 320D,330d ťahá v celom rozmedzí otáčok aj za 4000ot/min a tam je už počuť klukovku.Pokial som Používal Aral,ten mazal aj v tých vyšších otáčkach, ale Valnoline je nejaký slabý. Je dobrý pokial ozaj šetrne jazdíš ale extrém mu už nechutí
Nie nadarmo sa hovorí,že KTO MAŽE TEN JEDE.....a je to svetá pravda......))))
