... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

E46/320d - problemy, riesenia, navody (318d, 330d)

Štvrtok, 18. Decembra 2008, 22:06

Motor 320d najma ten 100kW variant urcite nie je zly motor, ale povedzme si na rovinu, ani dobry. Vela problemov pocnuc cerpadlom, milionom senzorov, turbiny, a tak dalej... stretavam sa s vela problemami 320d, vcera aj dneska s chalanmi ktori si nevedia dat rady, auto im ide v nudzaku a tak. Myslim ze na to ze aky je rozsireny medzi clenmi klubu zasluzi si mat vlastnu temu ktora sa bude zaoberat vyhradne postrhmi a problemami s 320d. Malo by to zefektivnit forum, a aj pre uplnych novacikov sprehladnit diskusiu, aby nemuseli za kazdu blbost zakladat novu temu. Takze dufam ze tato tema bude na uzitok

*Zmysel tejto temy je vzajome si pomoct, poradit co je zle, co treba skontrolovat, co je nachylne a pre tych menej skusenych clenov nezaskodi ani nejaka rada ako sa k motoru spravat. A nechcem aby tu bola reklama ale co kde sa da zohnat za kolko tiez pomoze. Samozrejme posledne casy je oblubena tema aky olej, tak aj to sem mozete hodit:D


Obrázok
Naposledy upravil/-a Martin46 v Piatok, 19. Decembra 2008, 09:33, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Štvrtok, 18. Decembra 2008, 22:26

turbo
takze prvy prispevok bude odo mna, v 145 000km som musel menit turbo. Vsetkym ktorym zacne piskat a zrat olej odporucam repas v nejakej serioznej firme, ja som to dal ako debil do polska, tam ho totalne dodrbali a musel som kupovat nove. Cena v BMW je asi 56 000sk, da sa zohnat cez cesku firmu Rema turbo, nakoniec to bolo "len" 29 980sk. Ci to nebolo skoro neriesim, pretoze na otcovej octavi II odislo uz v 130 000km a tam ho vyslovene roztrhlo a oprava za 100 litrov v autorizovanom servise.


Motoru vyslovene skodi, hlavne turbine ak ju studenu prehanate, takze nech je moj priklad pre kazdeho vystrahou.

EGR ventil

je to ventil ktory cast spalin vedie znovu do motora, a tym je spalovanie ekologickejsie, proste jebe bordel spat do motora. Odporuca sa zaslepit, tu uz koncim a poprosim alfiho nech sem hodi detailnu fotodokumentaz, kedze ani ja sam neviem ako postupovat, len teoriu ovladam:))

foto copyright by alfi

Obrázok
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Piatok, 19. Decembra 2008, 09:46

ehm :D tak pridavam dalsie fotky :roll:

Vynechavanie na volnobehu pri zohriatom motore

Update: Umna pomohlo zaslepenie EGR ventilu. - ked som ho chcel uvolnit teraz na zimu, tak zavada sa okamzite vratila spat ;)

Ja som sa k cisteniu celeho sacieho traktu dostal prave kvoli tejto chybe ;)
Prejavovalo sa to tak, ako keby miestami vynechal jeden valec. Chyba sa obcas prejavila aj za jazdy pri vyrovnanej rychlosti.

Problem mi zmizol po vycisteni sania, EGR ventilu, MAP senzoru ktory je v sacom trakte a po zablokovani EGR ;) Ako som neskor zistil, samotne zablokovanie privodu do EGR ventilu bolo riesenim ;)

Saci trakt je z jedneho kusu plasu a neda sa rozobrat :( .. cize jedine srobovakom zoskrabat hruby nanos.. cez vsetky mozne otvory ktore to ma ;) ... potom to umyvat ARVA, naftou, benzinon alebo nieco podobne co sluzi na odstranovanie mastnoty.
Ked to rozoberiete, tak budete vidiet, ze co je spina a co tam nepatri ;)
Napriklad prieskovanim by sa to dalo asi paradne vycistit, ja som vsak taku moznost nemal :roll:
Prílohy
Image154_small.jpg
Sanie motora
Image154_small.jpg (78.87 KiB) 9045 zobrazení
Image151_small.jpg
Spinavy EGR ventil
Image151_small.jpg (74.38 KiB) 9275 zobrazení
Image223.jpg
Zaslepka z dosky plosneho spoja ;)
Image223.jpg (50.53 KiB) 9268 zobrazení
Image220.jpg
Pouzita zaslepka z DPS. Vidiet sadze ktore sa do sania uz nedostali ;)
Image220.jpg (71.39 KiB) 9267 zobrazení
Image219.jpg
Miesto kam som umiestnil zaslepku
Image219.jpg (68.01 KiB) 9271 zobrazení
ODYwMjJfcA==.png
Na obrazku je vidiet co treba vycistit
1, samotny saci trakt (Intake Manifold ),
11, EGR ventil
17, System pressure senzor - toto dava udaje otom kolko tlaci turbo ;)
ODYwMjJfcA==.png (31.56 KiB) 9416 zobrazení
Naposledy upravil/-a alfi666 v Piatok, 2. Januára 2009, 14:26, upravené celkom 1 krát.
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Decembra 2008, 10:07

Pridane fotky zaslepky EGR pre tych co to zaujima ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Pondelok, 29. Decembra 2008, 10:18

dakujeme vsetci, az teraz som pochopil co mam zaslepit:)) ... p.s. jeden dotaz: "nie je doska plosneho spoja z plastu??? ci to vydrzi, lebo ja som planoval dat ocelovy plat"
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:09

Martin46 napísal:
"nie je doska plosneho spoja z plastu??? ci to vydrzi, lebo ja som planoval dat ocelovy plat"


Nie ;) je to tkanina(existuje aj karton) napustena nejakou zivicou (podobne ako laminat).

Je to pevne, pruzne a tepelne stale ;) na tento ucel uplne v pohode ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:34

S tou DPS je to super nápad, tam asi nejaké tlaky nebudú že?

DPS vydrží pomerne dosť a je dosť nehorľavá (česť čínskym výnimkám čo vidno v kadejakých prístrojoch z číny ktoré majú tú vlastnosť že sa ľahko zlomia). 1,5ka kuprextit je pružná a pevná zároveň.

Dostať to kúpiť napr v GM v rozmeroch 100x110mm obojstranná za 86SK. Netreba sa zľaknúť, má na sebe fotocitlivú vrstvu ktorá ale po vybalení už k ničomu nebude, treba ju očistiť, myslím že acetónom to pojde dole alebo vývojkou :D
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Decembra 2008, 12:08

Konkretne to co som pouzil je lacny cuprexkart :D... neni to take dobre ako cuprextit ale na toto bohate staci ;)

A tlaky tam su take, ze by si to zadrzal rukou, cize nic extra ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
piti888
Príspevky: 143
Registrovaný: 23.1.2008
Bydlisko: Ba

Pondelok, 29. Decembra 2008, 13:35

Alfi a iba si zaslepil ten ventil?, hadice si neodstavoval ako niektori pisali? Mne to sice nerobí nic podobne ako ste pisali(Jaro tusim vymienal cely egr ked som od neho auto kupoval), ale mozno do buducnosti sa zide. Jedina nevihoda toho zaslepenia je asi to zohrietie motora, ja ho mam zohriaty behom chvilky. :wink:
NISSAN QASHQAI 2,0i 103kw
e46 320d 110kw EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Autor témy
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Streda, 31. Decembra 2008, 12:12

TURBO

no turbinka je nachylna na zle zaobchadzanie, ja mam uz druhu... odisla v 140t km, otcovi odisla v Octavi este skorej(1. majitel) takze minuly rok bol na turbiny v nasej rodine dost smolny;)

Odporucam dat na repas... dobri su Turbo servis v BA, KE a ZA. Inde by som turbo nezveril. Tak ak vam piska alebo papa olej cim skorej, neodkladajte to.

V pripade potreby kupenia noveho sa oplati kontaktovat cesku firmu Rema turbo. maju super ceny, seriozny pristup ... no a ziadny fake. Original Honeywll Garret made in England.


zaobchadzanie s turbom
*mozno to kazdy uz milionkrat pocul ale este raz pre novacikov
-pokat kym date motoru kasu, odporuca sa dvakrat taky cas ako sa zohreje voda... olej totiz je stale studeny
-nechat turbo vyfuknut, kludnou jazdou, aspon 5 min, alebo statim na volnobeh, staci 2min po zatazi.
-lopatky totiz zostanu horuce a vplyvom gravitacie skrivia a uz nie su vystredene, pri otackach 100 000 za min, je to dost problem a zacne sa opotrebuvavat lozisko, vychylovat, az moze prist ku kontaktu lopatiek s telom turbiny.
-to uz znamena totalnu destrukciu...
-rovnako sa moze olej zapiect na loziskach, ak ho nenechate vychladnut, turbo je chladene iba olejom, vodou chladnenie sa rozmohlo az v novsich motoroch a modeloch
-menit filtre vzduch aj olej kazdych 15 000km, je ovela lepsie kupovat Valvoline olej za 300sk liter a menit pravidelne ako nejky castrol za 600 a menit ho kazdych 25-30 000km
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Sobota, 3. Januára 2009, 00:21

Vymena zhavicov

Ked auto tazsie startuje hlavne v chladne rana, jednym z dovodov moze byt nefunkcny zhavic ;)
V sekcii navody je super postup ako vymenit zhavice ;)
Dakujeme autorovi ;)

http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?p=180414
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Sobota, 3. Januára 2009, 16:10

-menit filtre vzduch aj olej kazdych 15 000km, je ovela lepsie kupovat Valvoline olej za 300sk liter a menit pravidelne ako nejky castrol za 600 a menit ho kazdych 25-30 000km[/quote]


Súhlasim,ale s tym valvolinom nie......neviem čo má kto stále s tou značkou texaco.....je to šit olej......aspon tie lacnejšie určite.....Nehovorím to len z vlastnéj skusenosti,ale aj zo skusenosti kamošov servisakov....jedna taká perlička....olej texaco po dlhšom používani rozožiera tesnenia a guferá na motore a začnú tiect....niekto si možno mysli že tu trepem cocotiny,ale kamatat servisuje hasičský vozový park a vieme aké vykonné su tie motory a v akom stave musia byt ked idú do akcie.....po texacu sa im začaly sypat motory,a nevedeli prečo,ale zistili že ten olej rozožiera gugera na klukách,atd....tiež mysleli šefovia že ušetria na kvalitnom oleji a pritom im to dojebalo všetky motory.....ja som tiež chcel ešte predtym dávať do auta valvoline,ale dakujem neprosím.....ale ako hovorím každy si urobí ako chce....)))))Ešte mám jedného kamaratáta bývaleho pretekara v motokrose a v automobilizme ktory mi robí aj servismana, a povedal mi.....pri každom jednom aute a motorke sa mi sypal motor,vyskušal som všetky oleje na trhu,ale zostal som len pri jednom......CASTROL.....toto su všetko situácie zo života a nie z časopisu a testov a zaplatených reklám.....takže nech si dáva kto cche čo chce,ale ja CASTROL....)))))))

PS: samozrejme treba dodržovať servisny interval!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naposledy upravil/-a TT-SIMIK v Sobota, 3. Januára 2009, 22:26, upravené celkom 1 krát.
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
pysta
Príspevky: 150
Registrovaný: 12.8.2006

Sobota, 3. Januára 2009, 17:48

a gugero je co? :-D
Ak olej splna specifikacie, je uplne jedno kto ho vyraba. Na druhej strane ak niekto nakupi hektolitre co najlacnejsej sracky (ako spravili aj nasi hasici cirou zhodou nahod;)) tak nech sa pak nedivi
 
SigSauerBang
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

Sobota, 3. Januára 2009, 19:21

zhmp napísal:
-menit filtre vzduch aj olej kazdych 15 000km, je ovela lepsie kupovat Valvoline olej za 300sk liter a menit pravidelne ako nejky castrol za 600 a menit ho kazdych 25-30 000km





No ten VALVOLINE durablend diesel 5w-40
je dobrý olej pokial chodíš do 2500otáčok.
V VW TDIčku bol dobrý,lebo tam motor neťahal za 3500otáčkami,ale
v BMW 320D,330d ťahá v celom rozmedzí otáčok aj za 4000ot/min a tam je už počuť klukovku.Pokial som Používal Aral,ten mazal aj v tých vyšších otáčkach, ale Valnoline je nejaký slabý. Je dobrý pokial ozaj šetrne jazdíš ale extrém mu už nechutí
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

hmm

Sobota, 3. Januára 2009, 22:33

SigSauerBang napísal:
No ten VALVOLINE durablend diesel 5w-40
je dobrý olej pokial chodíš do 2500otáčok.
V VW TDIčku bol dobrý,lebo tam motor neťahal za 3500otáčkami,ale
v BMW 320D,330d ťahá v celom rozmedzí otáčok aj za 4000ot/min a tam je už počuť klukovku.Pokial som Používal Aral,ten mazal aj v tých vyšších otáčkach, ale Valnoline je nejaký slabý. Je dobrý pokial ozaj šetrne jazdíš ale extrém mu už nechutí


Nie nadarmo sa hovorí,že KTO MAŽE TEN JEDE.....a je to svetá pravda......)))) 8) 8)
Naposledy upravil/-a TT-SIMIK v Nedeľa, 4. Januára 2009, 13:04, upravené celkom 1 krát.
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných