Strana 1 z 1

BMW E46 316i katalizator

Napísané: Streda, 2. Decembra 2020, 01:29
od jajo210
Zdravim len v rychlosti... moja otazka znie:
Autu za studena trasie vyfuk a vydava tak rezonujuci zvuk avsak nikde som nic nenasiel povolene ani tepelna izolacia sa nedotyka.. nemoze s tym mat nieco ucpany katalizator? Respektive stalo by sa nieco ak by som kat vybral a nahradil rurou? Co sa tyka emisnej to by nemal byt problem.. ide mi skor o to kedze jedna lambda je pred a druha po katalizatore ci tomu nebude šibat.. kedze mam pocit ze po tych 20 rokoch ten kat vo vnutri je uplne rozpadnuty... a auto ma cca nieco okolo 340k km ...velmi pekne dakujem za normalnu odpoved.

Re: BMW E46 316i katalizator

Napísané: Piatok, 4. Decembra 2020, 17:23
od Rocketman0
Radsej zozen druhy pouzivany a nebudes mat problem ani so sondami. Pouzivany zozenies uz za par eur. Moj nazor

Re: BMW E46 316i katalizator

Napísané: Piatok, 4. Decembra 2020, 17:44
od ptz
kup novy univerzalny za par eur a nechaj prevarit

Re: BMW E46 316i katalizator

Napísané: Piatok, 4. Decembra 2020, 18:24
od Jozef96
Ja som kupoval novy za 400€ a na STK bez problemov.

Re: BMW E46 316i katalizator

Napísané: Sobota, 5. Decembra 2020, 09:16
od janest
Na začiatku spomínaš upchatý kat na konci rozpadnutý. Medzi tým hovoríš o emisnej, že to nebude problém a potom sa obávaš či lambdám nebude "švitoriť". Nuž tak to je potom odpoveď ťažká. To auto bolo naprojektované na prevádzku s funkčným katalyzátorom a lambda sondami ktoré nemajú po životnosti. ( 160.000km )
Podľa toho čo to má nalietané tak by som do toho asi veľa neinvestoval čo bude asi aj tvoj prípad. Pozri gumové príruby na ktorých je výfuk uchytený, časom sa to vyťahá a aj popraská sú to 10 eurové záležitosti.
Ďalší zdroj vibrácií je zotrvačník-dvojhmota ( 400 € ), ktorý tam nemusí byť a je vymenený za obyčajný lebo je lacnejší. Prípadne tam je ale je už kaput. Relatívne by to mohlo byť aj zapaľovanie kedy ti občas neodpáli niektorý válec. Čo sa týka katu a lambda sond, tak jazdenie na starom sa ti predraží na palive a prípadne môžeš podpáliť ventily podľa toho čo za signál dávajú. Tam jedine diagnostika.
Pokiaľ je stav taký, že niekto už prerazil kat roksorom tak ti lambdy dávajú pokyn na ochudobnenie zmesi lebo cez nich valí plyny ktoré sú o 5 % bohatšie tak ako sa to projektuje aby to zhorelo v kate, no a u teba už nemá kde. Cez to všetko by to nemalo spôsobovať vibrácie. Či je kat upchatý poznáš podľa toho že upcháš výfuk na cca 3-5 sec. a malo by ho zreteľne natlakovať a po uvoľnení by si to mal jasne cítiť.
Myslím že by si nemal jazdiť bez finančnej hotovosti v peňaženke v takej výške aby si sa dostal do cieľa autobusom.

Re: BMW E46 316i katalizator

Napísané: Sobota, 5. Decembra 2020, 09:59
od ptz
janest, nepises uplne presne, pretoze zmes sa riadi lambdou, ktora je PRED katalyzatorom.. zadna je tam len na to, aby zistila, ci funguje katalyzator

Re: BMW E46 316i katalizator

Napísané: Sobota, 5. Decembra 2020, 12:45
od ice.blade
To ano, predne su regulacne ale zabudas na procedury ochrany katalizatorov ktore pomocou kontrolnych lambd ovplyvnuju motormanagement ;-)

Re: BMW E46 316i katalizator

Napísané: Sobota, 5. Decembra 2020, 19:08
od janest
ptz napísal:
janest, nepises uplne presne, pretoze zmes sa riadi lambdou, ktora je PRED katalyzatorom.. zadna je tam len na to, aby zistila, ci funguje katalyzator

Toto zrejme dedukuješ z jej označenia " kontrolná" ale nie je tam na to aby primárne kontrolovala katalyzátor aj keď túto funkciu má, ale o tom neskôr.
Sondu za katalyzátor bol výrobca donútený dať z dôvodu sprísňovania emisií pri prechode na normu Euro 3 či 4. Podstatné je však to, že pokiaľ by tam bola iba na to aby signalizovala nefunkčnosť katalyzátora tak by to neviedlo k želanému efektu a to zníženiu objemu nežiadúcich spalín. Nuž teda čo tam potom asi tá potvora robí ?
Ono je to totiž tak, že stechiometrický pomer je niečo k čomu sa riadiaca jednotka nesmie dopracovať. Až tu vidím údiv :) Preto-lebo: aby zmes mohla prejsť katalytickou reakciou v katalyzátore musí byť bohatšia o cca 5-7%. Potom to dokáže tzv. dodatočne horieť v katalyzátore. Takže konštruktér už na začiatku nastaví RJ tak aby šľapala s prebytkom paliva a úlohou PREDNEJ sondy je tento prebytok udržiavať. RJ na zmeny napätia ( v tomto prípade, lebo sú aj iné princípy merania ) reaguje zadefinovanou korekciou ktorú nastavil konštruktér RJ. potom spaliny prejdú katalyzátorom a čaká sa na signál od ZADNEJ sondy, či korekcia bola dostatočná alebo nie. Lebo veľkosť korekcie záleží od mnohých veličín a bolo by kontraproduktívne sledovať všetky. Toľko snímačov by auto neodviezlo a pokiaľ áno nebolo by si kam sadnúť :)
Sondy robia tik-tak 8 krát za sekundu tj. za 0,125 sec prebehne jeden interval jedno meranie kedy sa pošlú veličiny do RJ. Rj pracuje s určitou latenciou lebo ináč by sa neustále prepínala do zmieňovaného "núdzového režimu" ktorý pritom vôbec nie je núdzový ale celkom bežný a vypočítaný stav kedy RJ nemá konzistentný výpočet.
V takom prípade nahodí stechio napr. 13,5 a fičí sa ďalej.
Predná zahlási stav zmes bohatá,
RJ počká,
zadná zahlási stav bohatá,
RJ uberie palivo,
predná zahlási bohatá ale už menej,
RJ počká,
zadná zahlási stav rovnako bohatá ako predtým
a RJ zmení korekciu na VYŠŠIU !
Takže zadná je kontrolná ale v zmysle vykonanej korekcie ktorú realizovala predná sonda !
Pokiaľ veličiny na sondách sú rovnaké po určitú dobu, rádovo v desiatkách sekúnd môže nastať signalizácia združenou kontrolkou motora na palubnej doske.
Vtedy nastane tebou popísaný stav, že zadná skontrolovala katalyzátor a zistila že nekatalyzuje alebo je prerazený či prípadne tam vôbec nie je.
Okrem toho lambdy rozsvietia kontrolku iba v prípade pokiaľ ich napätie je mimo toleranciu napr. 0,1 až 1,0 V ináč sa kontrolka nerozsvieti. Ich poruchový stav môže byť napríklad, že dávajú rovnaké napätie bez ohľadu na zmeny alebo reagujú pomaly a nestíhajú pípať jeden krát za 0,125 sec. a mnoho ďalších. V tomto smere sa nedá nijako spoľahnúť na palubný diagnostický systém ale iba na diagnostiku a meranie na emisnej.
Ale aby si mal o čom rozmýšľať skús zapojiť novú Lambdu do zástrčky a starú nechaj vo výfuku. Týmto totiž simuluješ stav totálne nepriechodného katalyzátoru a potom nám napíš čo si postrehol a na čo si prišiel.
Očakával by som, že potom vymeníš mechanika. A pokiaľ si sám mechanik tak by ti mali vrátiť školné :)