Strana 1 z 1

Problém so štartom E46 320d

Napísané: Piatok, 13. Novembra 2020, 23:23
od Rubick_san
Zdravím,
obraciam sa na Vás s prosbou a malou dušičkou lebo už si neviem dať rady, viem že je to problém ktorý môže spôsobovať milion vecí.

Mám e46 coupé 320d rok výroby 2004 a mám problém so štartovaním.

Stáva sa mi niekedy keď je chladno (3 - 5 stupňov) že neviem naštartovať. Keď idem štartovať prvý krát tak auto "drcne" akoby už chcelo naskočiť ale nenaštartuje, potom sa motor už len pretáča a niekedy musím vrátiť klučik späť do prvej polohy a skúsiť štart aj na 5 a viac krát aby som naštartoval. Keď už auto naštartuje tak ide krásne akoby sa nič nedeje, autu sa nestráca voda, nežere olej, nedymí, ide krásne za plynom hneď. Len toto ma trápi lebo sa bojím, že raz keď bude zima tak nenaštartujem.
Diagnostika hlási chybu po takomto nepodarenom štarte "Nízky tlak v raily". Bol som na test vstrekovačov tie sú v dobrom stave, myslel som si že by mohol byť problém v podávacom čerpadle nafty tak som ho vymenil. Problém sa odstránil asi na mesiac, myslel som si že je to vyriešené ale dnes som mal opäť problém naštartovať.
Je zvláštne že niekedy je veľmi chladno a auto stojí aj 3 dni tak naštartuje "na drc" a niekedy mám problém ráno o 7 naštartovať keď večer predtým o 23 som prišiel domov...
Nechal som auto aj v servise pár krát cez noc aby to skúsili zdiagnostikovať pri rannom štarte ale ako na potvoru sa u nich nikdy vada neprejavila...

Prvý krát sa mi stalo že som nemohol naštartovať bolo pred rokom keď bolo asi -7 stupňov a išiel som si auto preparkovať bližšie k práci do podzemnej garáže. Naštartoval som úplne v pohode ako vždy, prešiel som asi 10 min autom do garáže kde bolo 20 stupňov, nechal tam auto asi 2 hodiny a po práci keď som ho išiel naštartovať tak už nechcelo chytiť, naštartovalo asi až na 10 krát od vtedy sa to vezie...
Ak by ste mali nejaké nápady v čom by to mohlo byť tak prosím dajte vedieť, to auto je úžasné, ide krásne tak by som bol rád keby sa to vyriešilo,

ďakujem za pomoc.

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2020, 10:24
od janest
Úvodom chcem poznamenať že to čo napíšem mám odsledované na benzíne a s naftou až tak veľké skúsenosti nemám.
Takže k veci:
Podobným spôsobom sa správa "zamrznutá" lambda sonda. To znamená že "ide" na jednom nemeniacom sa napätí prípadne občas ide a občas nie. Pripomínam, že majú stanovenú životnosť cca 160 tis. km a postupom času ako sa blížia ku koncu životnosti tak vykazujú chyby ktoré nemusí ani diagnostika prečítať. Ono ich vlastne iba zanesie karbón a snímač vyhodnocuje teda lepšie povedané pošle do riadiacej jednotky inú hodnotu než odpovedá reálnej.
Čo sa stane:
Auto postupne a nebadateľne po malých krokoch zvyšuje spotrebu. Horšie akceleruje, občas za zakucká alebo ním bez príčiny trhne a začína mať problém so štartovaním.
Prečo je to tak:
RJ dostáva chybné hodnoty a "myslí si", že auto ide napríklad dole kopcom bez plynu a odpojí vstreky pretože pedál plynu je v nulovej polohe. To je jedna z možností ktorá môže spôsobovať tvoj problém. To znamená, že lambda sonda môže dávať trvale signál o bohatej zmesi ktorú sa potom RJ snaží ochudobniť alebo opačne.
Ako to zistiť:
Pri štartovaní keď to nechce naskočiť skús šliapnúť na pedál plynu tak do jednej tretiny. Až to chytne tak si na správnej ceste k výmene sond.
Čo ešte môže spôsobovať tento stav:
Ako bolo spomínané pedál plynu ktorý je elektronický - premerať. Lambdy po životnosti preskúšať na osciloskope alebo aspoň pozrieť na ELM 327 či to "kreslí" krivku.
Samotné pozeranie na čísielka hodnôt z lambdy nemá význam nakoľko je dôležité či sa hýbu a ako sa hýbu.
Chyba RJ - tak to už len diagnostika.
No a ešte tlakový regulačný ventil reg. vent. č.2.

Skrátene a záverom:
Pri neúspešnom štartovaní šliapni na plyn do 1/3. Ak to pomôže a auto naštartuješ potom vymeň lambdy ( aj tak budú mať asi po životnosti -netuším koľko ich máš lebo si nedal VIN ale myslím, že iba jedna tam bude ). Pokiaľ naďalej problém pretrváva aj po výmene sondy pozri reg. ventil, keď nie je problém ani tam choď na poriadnu diagnostiku.
No a samostatná kapitola je nafta a jej predaj. Nie vždy je nafta naftou a nezriedka pri rozbore sa to tvári viac ako iný poddruh nekvalitného paliva pre svietidlá z predminulého storočia.

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2020, 12:42
od ALAS
Lambda sonda v diesloch neni.
Treba skontrolovat tlak od podavacieho cerpadla v nadrzi, je mozne ze odchadza.
Najpravdepodobnejsie to bude uz spomenuty regulacny ventil tlaku.
Moze to byt aj prietokovy regulacny venti priamo na CR cerpadle.
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... sure_pump/

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2020, 14:02
od janest
ALAS napísal:
Lambda sonda v diesloch neni.
Treba skontrolovat tlak od podavacieho cerpadla v nadrzi, je mozne ze odchadza.
Najpravdepodobnejsie to bude uz spomenuty regulacny ventil tlaku.
Moze to byt aj prietokovy regulacny venti priamo na CR cerpadle.
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... sure_pump/

Lambda v dieseloch kupodivu je ! Diel č. 15 , OEM : 13 627 793 825,emisná normaEuro 4

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Sobota, 14. Novembra 2020, 23:08
od Rubick_san
Díky chlapi za vyčerpávajúce info.
Ja mám emisnú normu ešte Euro 3 bez PDF, vin: WBABV51000PN03974.

Na zlú naftu som mal podozrenie najskôr, pretože keď sa mi minulú zimu začal prejavovať tento problém a dal som do nafty zimné aditíva tak auto na nejaký čas opäť štartovalo ok na prvý krát aj keď bolo -8 stupňov.
Ale celý rok tankujem len na omv MaxxMotion, nič iné, tak neviem či je problém v nafte...

Podávacie čerpadlo v nádrži je nové. Nad regulačným ventilom tlaku som premýšlal ale nechcem meniť diely len tak..

Na poriadnu diagnostiku by som išiel rád, ale neviem ku komu pretože mám zlé skúsenosti so servisákmi, aj takými ktorí boli po známosti.
Ak by ste vedeli o niekom kto by toto vedel poriešiť dajte kontakt,

ďakujem.

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2020, 00:36
od janest
Upchatý prípadne zanesený KAT alebo DPF.
Kontrola: priložiť ruku k výfuku, musíš zjavne cítiť pulzovanie výfukových plynov podľa otáčok, pokiaľ je tlak rovnomerný bez tlakových pulzov alebo len s minimálnou pulzáciou je to zanesené. Po pridaní a následnom ubratí plynu sa musí okamžite zmeniť aj tlak vo výfukovom potrubí. Pokiaľ je tam "dobeh" tlaku s pozvoľným poklesom je to upchaté.

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2020, 10:30
od PeqpeK
menil si len cerpadlo v nadrzi? lebo zvykne odchadzat to pod vodicom - tiez sa mi stalo na e46...vsimaj si ci ho pocujes bzucat alebo nie...ak vtedy ked nestartuje, tak ani nebzuci, je to jasne...ale moze ti kludne aj padat nafta

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2020, 13:01
od Rubick_san
To neviem, menili mi ho v servise a potom mi ho aj ukazoval, bol to taký valec cca 20cm. Nevedel som ani že sú tam 2 podávacie čerpadlá

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Pondelok, 16. Novembra 2020, 22:16
od PeqpeK
tak ten valec je to pod sedadlom, zameraj sa teda na to, ci ho pocujes...

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Utorok, 17. Novembra 2020, 18:50
od vchanecka
Este by som kukol na kabel ku snimacu na rampe..ja som tam mal jeden zlomeny kabel a takto sa mi to prejavovalo....a tie vstreky ako testovali? To by ma zaujimalo

Re: Problém so štartom E46 320d

Napísané: Piatok, 27. Novembra 2020, 12:14
od Rubick_san
Ďakujem chlapi za odpovede.
Nakoniec to bolo relé na palivové čerpadlo :-)