Strana 1 z 1

E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Sobota, 8. Augusta 2020, 19:28
od aateac
Zdravím,

menil som originál pôvodné turbo za nové originál Garett. Staré turbo sa rozpadlo (https://ibb.co/8z9FTLk). Nové turbo je ovládané podtlakom. Problém je v tom že turbo začína tlačiť náhodne, niekedy zabere pri 2200 niekedy pri 2500, prípadne vyššie. Najhoršie je to pri 1. a 2. prevodovom stupni, vtedy to zaberá až niekedy nad 2500 a auto dymí. Auto pred výmenou turba chodilo v poriadku. Nové turbo sme poslali aj 2x na stolicu na kontrolu, výsledok je taký že turbo je v 100% stave. Diagnostika nevykazuje žiadne chyby okrem 2 vadných žhavičov.

Dolezita poznamka !!!!

Bolo zalozene nove turbo original Garett avsak v hadici po vymene zostala skrutka (z povodneho turba) ktora sa dostala do noveho turba po par KM.
Sroba ktoru nasalo nove turbo (https://ibb.co/hHXFvzH)


Mechanik ju prostre prehliadol a tym padom rozbilo nove turbo.



Toto je "nove" turbo po par km.

https://ibb.co/4Rsg4Qf

Sroba ktoru nasalo nove turbo (https://ibb.co/hHXFvzH)




V "novom "turbe sa vymenil turbo stred a nasledne slo 2x na stolicu na test. Oba testy ukazali ze turbo je ok. Neviem ci mam tomu verit. Povedali mi ze mozu byt chytene aj trysky od toho ako mi rozbilo stare turbo. Vraj ked to nasalo olej tak mohlo "zapiect" trysky.


Následne po založenií som vykonal nasledovné úkony:

  • skontroloval a vymenil podtlakové hadičky - tie sú OK



  • meral som podtlak, ten je OK



  • skontroloval pohyblivosť EGR - OK



  • tlak paliva je ok



  • vymený olejový separátor, olej, hadice k turbu, všetky filtre - žiadna zmena



  • výskúšal som regulačný ventil pre turbo z auta ktoré chodí ako má, žiadna zmena



  • vymenil som MAP seznor - zo staršieho BMW, originál, žiadna zmena



  • vymenil som MAF senzor - originál Bosch, žiadna zmena



  • testovacia jazda bez katov, žiadna zmena



  • zaslepiť EGR, žiadna zmena



  • prečistiť trysky silným aditívom, žiadna zmena

Ešte som si všimol, že nadmerne dymím pri všetkých prevodových stupňoch. Celé sa to správa náhodne/ variabilne. Neviete niekto čo to môže robiť ? Už som skúsil asi všetko. čo ma napadlo.

Auto pred výmenou tislo bez najmenších problémov už od 2000 a naozaj tlačilo do sedačky, teraz sa to tvári ako 80KW.

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Sobota, 8. Augusta 2020, 19:38
od PeqpeK
Nemas niekde unik tlaku/zle zapojenu hadicu?

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Pondelok, 10. Augusta 2020, 08:13
od aateac
To je určite v poriadku, kontroloval som to x-krát. Asi už len uprava softu pomôže.

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Pondelok, 10. Augusta 2020, 08:59
od PeqpeK
Skus sem hodit priebeh plnenia

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Nedeľa, 27. Septembra 2020, 11:43
od aateac
Dokladam viedo z INPA.
https://youtu.be/y0kzT6v667I

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Nedeľa, 27. Septembra 2020, 12:07
od PeqpeK
Trochu divne video...mohol si skusit aj dlhsie partial load. Skusil by som sa pohrat s nastavenim regulacie

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Nedeľa, 27. Septembra 2020, 12:24
od aateac
Dakujem za reakciu, pridam nove video aj so zvukom. A pod tym partial load myslis plynuly rozjazd od 0 povedzme cca po 120 a mat vkuse podlahu alebo ako ? Plus zachytit vsetky prevodove stupne od 1-6 ?


Este jedna dolezita vec ktoru som zabudol pridat do uvodneho popisu.
Staré turbo sa rozpadlo (https://ibb.co/8z9FTLk)
Bolo zalozene nove turbo original Garett avsak v hadici po vymene zostala skrutka (z povodneho turba) ktora sa dostala do noveho turba po par KM.
Sroba ktoru nasalo nove turbo (https://ibb.co/hHXFvzH)
Mechanik ju prostre prehliadol a tym padom rozbilo nove turbo.

Toto je "nove" turbo po par km.
https://ibb.co/4Rsg4Qf


V "novom "turbe sa vymenil turbo stred a nasledne slo 2x na stolicu na test. Oba testy ukazali ze turbo je ok. Neviem ci mam tomu verit. Povedali mi ze mozu byt chytene aj trysky od toho ako mi rozbilo stare turbo. Vraj ked to nasalo olej tak mohlo "zapiect" trysky.

Budem rad za kazdy nazor. Uz sa s tym babrem od marca.

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Nedeľa, 27. Septembra 2020, 16:53
od aateac
Prikladam este jedno video z INPA. Vopred sa ospravedlnujem za chrapstanie v pozadi.
Je tam zaznam mimo obce, dialnica (stred videa), rozjazd na 1. 2. stupni (koniec videa).
https://youtu.be/OW8anBQWmAo

Pozrite si hlavne prosim zaver videa kde som natocil rozjazd na 1 a 2. Plus je tam plna akceleracia z 3.

To auto ma problem s plniacim tlakom hlavne v nizsich prevodovych stupnoch (najma 1 a 2), potom to uz ako tak ide ale aj tak to nie je ono.

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Nedeľa, 27. Septembra 2020, 18:49
od ALAS
Ved to turbo je zase nasrot, minimalne turbina, co ale cakat ked zozere srubku...
A uz z prveho zaznamu je vidno ze nedosahuje pozadovany tlak, resp. plni s velkym oneskorenim.
Turbo zrele zase na vymenu alebo repas.

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Nedeľa, 27. Septembra 2020, 19:01
od aateac
Ano turbina bola na srot ale menil sa turbo stred a nasledne to slo na stolicu 2X na test.
Myslis ze moze byt problem to ze sa menil iba turbo stred a nie cele turbo ? Resp. neviem co na to povedat kedze vysledky z testu na stolici boli OK.

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Nedeľa, 27. Septembra 2020, 19:14
od ALAS
Takze potom co zozralo ten srob uz bolo na repas hej?
Moze byt aj zle nastavena regulacia ako pisal Peqpek, neviem teraz ci mas elektronicke alebo vakuove turbo.
Z vakuovym by si mozno vedel trocha postelovat ale elektonicke uz nie.

Dalsia vec, po tom jak sa ti rozletelo povodne turbo a nasledne aj to druhe co zozralo srob, kontroloval si intercooler ci v nom je bordel po turbinach?
Ked sa rozleti turbina tak IC zvykne byt zajebane ulomkami, v horsom pripade nieco mensie mohlo prejst az do sania a poskodit ventily alebo sedla ventilov.

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Nedeľa, 27. Septembra 2020, 19:25
od aateac
Ano po tom ako zozralo srob slo na repas. Je to vakuove turbo.
IC bol precisteny cistiacim rozokom, bol tam nafrezovany material z turbiny.

Mne skor nejde do hlavy preco to tak neskoro zabera hlavne pri nizsich prevovych stupnoch a potom sa to ako tak pozbiera. Najma ked test na stolici vykazal ze turbo je okej. Myslis ze znova nove original turbo by mohlo vyriesit tento problem, alebo moze toto sposobovat aj vadna tryska ?

Re: E46 110KW - nemá pôvodný výkon po výmene turba

Napísané: Pondelok, 28. Septembra 2020, 08:58
od ALAS
Skus este skontrolovat kompresie, ci ti fakt nenasalo nejake ulomky z turbiny a neposkodilo vnutro.
Este ma napada teplotne cidlo na trubke medzi intercoolerom a sanim, ked je poskodene a hlasi vysoku teplotu tak bude obmedzovat tlak v sani.
Alebo mas zajebany IC zvnutra koly tomu bordelu z turbiny tym padom obmedzuje prietok, alebo zvonka a nechladi tak ako ma.