Strana 1 z 1

Čo znamená táto chyba

Napísané: Utorok, 18. Decembra 2018, 19:35
od peeppo21
sken chyby.png
INPA

Mam e46 328i a napojil som na Inpu a vypísalo mi chyby (foto v prílohe).
Niekedy pri teplom motore ak jazdím dlhšie a zastavím napr. pri semafore tak sa prepne ako by do núdzového režimu Ide nepravidelne ako by vynechavali válce
Váha nová, palivové čerpadlo nove, gumená hadica od klapky nová - bola prasknuta, sviečky majú rok ngk.
Iba pálivovy filter nieje meneny môže byť aj v tom chyba?

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Utorok, 18. Decembra 2018, 20:49
od PitBull88
Lambdy boli menené ?...Robí ti to aj pri studenom štarte či nie ?

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Streda, 19. Decembra 2018, 08:45
od peeppo21
O2 lambdy menené ale lambdy pri kat. nie sú menené

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Streda, 19. Decembra 2018, 09:01
od peeppo21
Za studena to nerobí až keď sa zohreje aj to po dlhšej dobe

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Streda, 19. Decembra 2018, 10:02
od PitBull88
Poradím ti do budúcna ked budeš menit lambdy tak rovno vymen pred aj za kat. V inom prípade môže medzi nimi nastať chaos :)... Čiže urcite vymeň aj za katalyzátorom...Presne mi robilo to čo aj tebe ked bol motor zohriaty (len mne už aj za studena) tak mal nepravidelný chod vymenil som lambdy a bolo po probléme...

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Streda, 19. Decembra 2018, 10:46
od peeppo21
Diky za radu. Budem si to pamätať 👍

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Štvrtok, 20. Decembra 2018, 21:04
od Piter
Akurat riešim ten isty problem, nove sviečky, nova vaha vzduchu, nove lambdy pred kat., za kat. som nemohol povolit tak som nechal stare. Po dlžšej jazde zastavim a na volnobehu mi zasvieti kontrloka motora, aj tak ako keby nepravidelny chod mal motor(vybracie). Asi budem musiet nejak povolit tie lambdy za katom.

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Piatok, 21. Decembra 2018, 18:20
od PitBull88
No to povol...A akú znacku lambd si daval ? Lebo ja som najskôr mal od Magneti Marelli (pred rokom menené) a absolútn nereagovali a cele ich odpalilo... dali mi BOSCH v druhom servise a už ide perfektne :) Nuž budes musiet to dako povolit a dat nové a myslim si že sa problem vyriesi mne vymenili lambdy a vahu vzduchu (ktorá bola tiez od magneti (cca pred 3 mesiacmi kupovana) že nereagovala vobec tak dali Siemens).

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Piatok, 21. Decembra 2018, 18:22
od PitBull88
Čiže ak lambdy tak zamna BOSCH jedine..A nikdy nemen len pred katom vzdy keď menis tak rovno vsetky lambdy

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Sobota, 22. Decembra 2018, 21:42
od peeppo21
Pred kat. som dal bosch a teraz budem dávať za kat. tiež bosch. Asi to bude pôrod vybrať ich von😂😂😂a váhu mam od NGK.

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Sobota, 22. Decembra 2018, 22:20
od PitBull88
Nooo ešteže tak :D Hej no to ti verím najedz sa cez sviatky poriadne rezňou a uvidíš ako jednoducho to pôjde povoliť :D :D....No neviem jedine čo by som odporučil je asi buď BOSCH alebo Siemens VDO lebo všetky ostatné alternatívy môžu robiť problém už sa to tu viac krát riešilo..Ale tak uvidíš sám skús najskôr tú lambdu vymeniť ak bude problém tak potom asi tá váha bude robiť problém..

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Sobota, 29. Decembra 2018, 21:47
od janest
L. sondy sa menia po 160 tis km, lebo tak to udáva výrobca. Niekomu "vydržia" viac inému menej. Pokiaľ sa menia tak všetky, lebo ani sviečky nenapadne nikoho meniť iba po jednej strane. Ale sú "mechanici" čo vám budú tvrdiť , že netreba a že zadná je iba monitorovacia na katalyzátor. Doporučujem zaradiť spiatočku a na plný plyn od takých ľudí !
(Prepis z iného článku )
ad 1., L.sonda za katalyzátorom je monitorovacia a ten názov mýli mnohých ktorí si myslia, že len na čosi dozerá a keďže sa im nechce študovať tak to hodia na katalyzátor. Je to omyl ! Sonda "za " monitoruje ako prebehol katalytický proces a koľko zvyškového kyslíka ostalo. Laický povedané predná tzv. riadiaca povie či pridať alebo ubrať a zadná tzv. monitorovacia povie ako veľmi. Sondy spolu s katalyzátorom tvoria jeden nedeliteľný diagnostický celok ! Závada na ktoromkoľvek z nich negatívne ovplyvní zvyšok celku.
ad 2., L.sondy sú konštrukčne rovnaké a líšia sa len dĺžkou kábla podľa toho kde sú inštalované. Ich životnosť je daná výrobcom na 160.000 km potom je ich vhodné vymeniť za nové - VŠETKY !
ad 3., L.sondy postupom času ako stárnu a zanášajú sa splodinami menia svoje charakteristiky. Ich pracovné napätie je od 0,1 do 1 V a rýchlosť skokovej zmeny s akou reagujú je 0,125 sek. Východzie napätie L.sondy ktoré sníma RJ je 0,45 V čo odpovedá ideálnej zmesi pre spaľovanie 14,7:1 ( vzduch / benzín ) Najčastejšími závadami sú tzv. zamrznutie - kedy sonda permanentne "ide" na rovnakom napätí v predpísanej tolerancii ( 0,1 až 1 V ) alebo reaguje pomaly a nespĺňa časový limit skokovej zmeny. V týchto prípadoch sa nerozsvieti kontrolka CHECK ENGINE !
L.sonda rozsvieti kontrolku iba v prípade, že presiahne limit pod 0,1V alebo prekročí 1 V !
ad 4., Jazdenie s vadnými alebo starými sondami má za následok nadmerné opotrebovanie katalyzátora a zvýšenie spotreby !

Tieto sondy zakapú keď nie sú vyhrievané to znamená skontrolovať ohrev ! Tie bielé kábliky napájajú topné teleso a pokiaľ nemajú šťávu tak nehrejú a keď nehrejú tak sondám skrátia životnosť 5 krát. Potom ich ešte zanáša jazda v nízkych otáčkach na ťažkom prevode. 5-ka v meste je zle pre nich. Občas ich treba prepáliť a vylešťiť na 3-ke po rovinke tak 80-90 km/h zo tri kilometre. Výrobca sondy je asi jedno aký lebo samotné teleso snímača vyrába asi jeden a ten istý dodávateľ a zvyšok je iba kabeláž a koncovky v krabičke od firmy a možno aj falošnej z Poľska. Falzifikáty ND v automobilovom priemysle je samostatné ekonomické odvetvie. Univerzálna sonda neexistuje je to len označenie výrobku na ktorý si môže zákazník namontovať príslušnú koncovku a prípadne skrátiť kabeláž podľa požiadavky. Tieto sondy regulujú napätie od 0,1 V do 1,0 V od "kľudovej polohy" 0,45 V na obe strany. Sú sondy aj s iným princípom merania ale tie vám RJ nespracuje. K výmene potrebujete 22-ku očkový kľúč ( sú poriadne zažraté ) a medenú vazelínu ( do 1200°C) na závit a nie čiernú grafitku. No a čas asi tak 5-10 min na jednu podľa zručnosti.

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Sobota, 29. Decembra 2018, 22:07
od janest
peeppo21 napísal:
Mam e46 328i a napojil som na Inpu a vypísalo mi chyby (foto v prílohe).
Niekedy pri teplom motore ak jazdím dlhšie a zastavím napr. pri semafore tak sa prepne ako by do núdzového režimu Ide nepravidelne ako by vynechavali válce
Váha nová, palivové čerpadlo nove, gumená hadica od klapky nová - bola prasknuta, sviečky majú rok ngk.
Iba pálivovy filter nieje meneny môže byť aj v tom chyba?

Dosť mi to pripomína problém s ABS. Ten nastáva vtedy ak dochádza k trvalej regulácií v obvode. Je to poznať podľa toho, že pred zastavením ako keby malo ABS snahu regulovať brzdenie ( jemne to zdrnčí a po zastavení prestane ) POZOR - žiadné kontrolky nesvietia ! Všetko sa zdá byť v poriadku. Vtedy si RJ myslí, že má brzdiť motorom ako keď ideš dole kopcom so zaradenou rýchlosťou bez plynu. Opätovné naštartovanie iba s pridaním plynu tak cca 1-2 cm lebo ináč nechce chytnúť. RJ totiž uzavrie vstreky a potom sa háda s reguláciou voľnobehu.

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Štvrtok, 3. Januára 2019, 18:39
od peeppo21
Lsondy vymenené bol som sa prejsť a asi tak po 20 min to isté zatiaľ som ešte chybu z RJ nevymazal 😔

Re: Čo znamená táto chyba

Napísané: Streda, 9. Januára 2019, 20:08
od PitBull88
Môže byť zlý aj ten palivový filter záleží natom kedy si ho menil...Skús prekontrolovať komplet všetky hadice..A nemáš príliš bohatú alebo chudobnú zmes ?