Strana 1 z 1

BMW E46 330D 150kw záhada  Topic is solved

Napísané: Piatok, 15. Júna 2018, 09:36
od Martin1189
Nazdar chalani,

Snáď mi budete vediet pomôct kde treba hladat závadu. Prehladal som fórum no bohužial som nenašiel adekvátnu odpvoveď.
Auto ma najazdených 140tis km. 2004 rok výroby.

Ku Problému:

Stráca sa mi malé množstvo vody pokiaľ auto kúri tj. zapnem si kúrenie na 25Stupnov - Teplný vzduch. Palička padne cca. o 1cm dole.

- voda v oleji ani olej vo vode nie je - všetko čisté
- z výfuku dym neide
- pri jazde s vypnutým kúrenim ani kvapka vody neunika - resp. so zapnutou klímou - studený vzduch.
- Auto sa neprehrieva, teplota klaciscky štandart po 7-8km zahriate.
- Auto kúri klasicky, nie je problém ho vykúriť.
- Auto ma plný výkon. Žiadne klepanie motoru, źiadne kolísanie otáčok.

Viem, že takýto malý únik sa bude ťažko hladať, no bol by som rád keby ste ma vedeli aspoň trochu usmerniť.

Ano, je leto netreba kúriť ale chcem si to dať radšej hneď naporiadok ako problém odkladať na zimu.

Budem vďačný za každú radu :)

Re: BMW E46 330D 150kw záhada

Napísané: Piatok, 15. Júna 2018, 12:11
od janest
Chladiaca zmes sa vplyvom tepla rozpína a teda záleží či to kontroluješ pri rovnakej teplote.
Potom je na rade odvzdušnenie a jeho správny postup. Len tak pre istotu kľúč musí byť v spínačke v polohe II. a kúrenie na max.
Rozdiel 1 cm by som asi neriešil a tipol by som si to na tepelné rozpínanie chladiacej zmesi, čím viac nemrznúcej tým väčší pokles po ochladnutí na teplotu okolitého prostredia.

Re: BMW E46 330D 150kw záhada

Napísané: Utorok, 5. Februára 2019, 10:26
od Martin1189
Sorry trosku som zaspal, ale uz dlhodobo vyriesene. Zacalo slzzit cez vodnu pumpu, co bolo krasne vidiet ked sa auto dalo na zdyvhak. Takze hned aj novy termostat. Odvtedy ani naznak straty vody. :) :-({|=