Strana 1 z 1

E46 náprava

Napísané: Utorok, 20. Februára 2018, 07:58
od Dan346
Zdravím mám problém s nápravou na e46 318i sedan. Silentbloky ramien vymenené. Čapy, tyčky riadenia a stabilizátora nemajú vôľu. No auto stále pri prejazde cez norovnosť búcha (Nieje to kovový zvuk) a odskakuje. Ked stojím na mieste a vytočím do prava volant sa zasekne a pri návrate musím prekonať odpor(trhnuť volantom).Nerobí to stále. Na druhej strane ked idem cca od 80-90km/h volant strašne trasie. Viac som neskúšal ísť lebo volant mám problém udržať. Pod 80km/h auto nebucha, nehadže ide bez problémov. Môžu to byt uloženia tlmičov? Alebo úplne niečo iné? Za odpovede ďakujem.

Re: E46 náprava

Napísané: Utorok, 20. Februára 2018, 09:18
od janest
Geometria ak je zlá nevracia sa riadenie a ostáva visieť v krajnej polohe. Pre úplnosť dodávam, že po výmene ktoréhokoľvek dielu je vhodné urobiť geometriu Prednej aj Zadnej nápravy a búchanie spôsobuje stabilizátor - najčastejšia možná príčina, je vymlátené uloženie čapu. Povoľ jeden a uvidíš ako to bude hrkať, torzna tyč to napružuje do dorazu - preto musia kolesá voľne visieť. Odskakovanie nápravy spôsobujú staré nefunkčné tlmiče. A teraz k vibráciam: máš vôbec vyvážené kolesá, nestratil si závažie ???

Re: E46 náprava

Napísané: Utorok, 20. Februára 2018, 10:01
od Dan346
Kolesa sa 2x prevážovali. Ale žiadna zmena. Skúsim pozrieť aj na horné uloženie, poprípade vymeniť tie tlmiče, tyčky a dúfať, že to bolo to.

Re: E46 náprava

Napísané: Utorok, 20. Februára 2018, 16:53
od janest
Pokiaľ odmontuješ jedno predné koleso a vymontuješ jednú maticu zo stabilizátora ( myslím tým stabilizačnú tyčku pri pružine ) hneď ti bude jasné kde je pes zakopaný. Tie čapy pomerne rýchlo odchádzajú a pokiaľ sú nové idú len ztuha pohnúť prstami. Treba sa s tým pohrať a vypružiť nápravnicu aby ostala šrouba bez namáhania a vybrať ju. Potom keď s ňou zahrkáš zistíš že ti klepe aj na druhej strane. Je dobre zároveň vymeniť gumy čo sú na stabilizátore medzi nápravou. Je to minimálna položka. Videí je kopec na youtube. Dá sa to urobiť aj na parkovisku bez jamy ale je to horšie prístupne. Samozrejme ideálny ja zdvihák na celé auto. Do pol hoďky fičíš ako na novom. Som si istý, že to bude tvoj problém ale na tú geometriu by som zašiel a dal urobiť kompletku a nie len predok. Výmena tlmičov je už trošku náročnejšia hlavne na poriadný sťahovák pružín. Už som videl roztrhnutý čínsky šmejd a ver mi, že prsty by si tam mať nechcel. Pripomínam , že stabilizátor spôsobuje búchanie. Trasenie a doraz na max. rejde je iný problém ktorý tam máš.

Re: E46 náprava

Napísané: Streda, 21. Februára 2018, 18:36
od Dan346
To odskakovanie nemôže robiť ten čap na ramene, čo je šrubovaný o nápravnicu ?

Re: E46 náprava

Napísané: Streda, 21. Februára 2018, 21:08
od janest
Zbytočne budeš klásť otázky kým nepovieš s akým výsledkom skončila geometria po výmene ramien.

Re: E46 náprava

Napísané: Streda, 21. Februára 2018, 22:34
od Iwe_sko
Mne e46 tiež sekla niekedy v krajnej polohe. To bude najskôr niečo s hydraolikou v riadení, lebo s vypnutým motorom sa mi to nepodarilo nasimulovať takže ozubenie hrebeňa by to nemalo spôsobiť. Možno už dobre nefuguje rozvádzací ventil alebo niečo také, ale každopádne nieje dobré používať krajné dorazy :-)
To vybrovanie volantu môže spôsobiť hocičo, od zlej vajcovitej gumy dokonca aj zapichnutá skrutka v kolese. Btw ale ako to popisuješ aj rýchlosť, aj prejav že sa to neobjaví v nízkej rýchlosti napr po meste mne to robil vymlátený čap v spodnom ramene pri náboji kolesa. Presne sa to objavilo pri cca 80až 90 kmh a mlátilo to do volantu. Keď som zhodil rameno tak som sa prežehnal lebo stačilo máličko a vypadol by. Pred tým nič a stačila jedna jazda po panelovke od kremnice do martina a bolo po ňom. Bolo to krásne cítiť keď som podvihol auto a potiahol k sebe koleso vôlu a buchotanie v tom čape.

Re: E46 náprava

Napísané: Piatok, 23. Februára 2018, 11:56
od filipe46
ak máš jamu k dispozícii tak auto daj na jamu a zahojdaj s prednou nápravou a počúvaj odkiaľ ide zvuk
Edit: plus to čo ti napísal iwesko