Strana 1 z 8

e46 330i M54B30 - klepanie za tepla - stale aktuálne - ale už prihorieva

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 12:35
od Bruti
Ahojte,

má niekto nejaké riešenie pre toto? - klepe to len keď je motor úplne zohriaty...za studena všetko OK. Motor ide hladko, netrhá, žiadne chyby nehlási...



Vanos to nebude na 99%...olej je na max, sviečky sú nové, a riadne utiahnuté...
Kukol som snáď všetky videá podobné tomuto, aj 530i aj *25i s *28i...niekomu stačilo doliať olej, niekomu sviečky, niekomu zas EVAP ventil..

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 13:12
od Speed320i
A aký olej v ňom maš? Znie to ako "nedostatočne mazanie". Nie je to náhodou 5W30?

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 13:24
od Bruti
Vyzera ze ano...ja som tam chcel dat mobil 1 5w40 LL01 ale reku kym neodstranim tuto zavadu, nejdem na aute robit nic...

Predosly majtel tam dal shell...

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 16:50
od matu_ch
Ja som mal toto iste ked som mal hladinu oleja blizko minima a isiel som na pezinsku babu trochu prebehnut motor tak to zacalo klepat. Asi vyhadzalo olej vsade kde sa dalo, po nejakej chvili stiekol olej a prestalo to klepat

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 17:04
od Bruti
No ja mam olej na maxime...☹

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 17:09
od Speed320i
Výmena oleja/filtra by mala pomôcť.. 5w40 je good a pokiaľ ho aj vytoviš sem-tam, tak 5w50 je tiež dobrý 8-[

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 17:13
od Bruti
Pod videami na yt uz pisu kadeco...vraj motory maju problem aj s olejovym cerpadlom....a vsimol som si ze ked startujem tak zhasne kontrolka po nastartovani az...po sekunde cca...na x5 3.0d a 320d mi zhasinali este pri startovani...

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:43
od Metro
Ked som mal stary seat cordoba 1999 benzin tak presne tento problem som mal ze za studena nic a za tepla taketo blbe klepanie a podla jedneho videa co mal clovek ten isty problem tak to bolo ojnicne lozisko (rod bearing) postnem ti sem nejake vidka


Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:49
od Bruti
Fuck....snad to nebude ten pripad...☹

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:51
od Metro
upravil som ten post pozri si to prve video je tam e39 s tym klepanim to je ten isty zvuk, hadam nebude aj ked to tak dost isto vyzera, ale to neni zlozita oprava aj tak :D

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 18:57
od Bruti
Tak to sme na tom pekne...vymenil som sviecky, pred tym volnobeh 600, teraz 500 a klepanie nepocut...ale od 600hore do nejakych 1500 ano..aj pri zaradenej trojke...kurnik sopa...robota je to dost hnusna...vana dole cerpadlo dole..a ked uz menis loziska, je hivadina nevymenit vsetky..a uz je po tom hovadina nevymenit kruzky...jedno s druhym ☹

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 19:55
od Bruti
neviem nájsť nič na nete ohľadom toho...skôr to trápi asi M3ky ako obyčajné m54b30 motory...okrem toho, toe ojničné ložiská by mali klepať aj za studena nie len za tepla...nie? predsa ten olej nie je taký hustý, aby dokázal tlmiť ten klepot...

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 21:34
od fafa111
Bruti, zmen znacku oleja. To je cele.

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 21:43
od Bruti
No..asi to bude tak...za pokus to stoji...

Re: e46 330i M54B30 - klepanie po úplnom zohriatí motora

Napísané: Nedeľa, 28. Januára 2018, 22:06
od janest
Bruti napísal:
Pod videami na yt uz pisu kadeco...vraj motory maju problem aj s olejovym cerpadlom....a vsimol som si ze ked startujem tak zhasne kontrolka po nastartovani az...po sekunde cca...na x5 3.0d a 320d mi zhasinali este pri startovani...

Evidentne nízky tlak oleja, takže pokiaľ je čerpadlo, tesnenie a rozvod oleja OK, tak už len sací kôš a nasávanie oleja. Najvhodnejším riešením hľadania závady je namontovať tlakomer miesto snímača a vidieť priebeh tlaku v závislosti na otáčkach. Tento motor nepoznám ale v olejovej tlačnej vetve zvykne bývať rovnotlaký ventil , nastavuje sa na cca 3,5 - 4 kp/cm². Je to spravidla gulička s pružinkou dotiahnutá nastavovacím šroubom. Pokiaľ z nejakého dôvodu gulička nedosadla do lôžka alebo praskla pružina ( prípadne je zle nastavený tlak šroubom ) ventil prepúšťa olej do spätnej vetvy ( už pri nižšom tlaku ) a nedá sa dosiahnúť pracovný tlak v systéme. Je to tak preto lebo bez toho by tlak kolísal podľa otáčiek motora a prudké zníženie tlaku by malo za následok dosiahnutia bodu varu oleja a následne jeho spenenie čo by zhoršilo jeho mazacie schopnosti ako aj skrátilo životnosť. To je v stručnosti z teórie a tak dúfam, že to súdruhovia zo západného nemecka nejako podobne poriešili.

Diel č. 12 http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E46-Cabrio/Europe/330Ci-M54/L-N/feb2000/browse/engine/lubrication_system_oil_pump_with_drive/