Strana 1 z 1

N42 B20 smrad fridexu v kabine

Napísané: Nedeľa, 21. Januára 2018, 13:51
od martiner18
Ahojte

Potrebujem surne poradit ...
Rano ked nastartujem tak zhruba po 5 min jazdy ako zacne prudit prvy teply vzduch do kabiny tak citit fridex asi tak 2 min a potom ta spalenina prestane. Pripada mi to ako keby tieklo na zvody ale pri tomto motore podla mna nema kde tiect na zvody.

Prikladam obrazok ktore vsetky hadice sú nove a ORIGO BMW ine nekupujem nikdy: zakruzkovane znamena nove hadice cca 4 mesiace, okrem toho som menil expansku + domec a termostat

Jedina hadica kt je povodna je este ta 8 ale ta je uplne sucha Mate nejake napady kde sa este pozerat ??
Zacalo to tym ze mi svietila voda a dolial som 1 l odvtedy to smrdi

Ďakujem

Obrázok

Re: N42 B20 smrad fridexu v kabine

Napísané: Nedeľa, 21. Januára 2018, 14:59
od janest
1.Odvzdušnenie - nebolo zapnuté zapaľovanie.
2. Elektrický ventil kúrenia slzí keď sa otvára.
3. Veľa chladiacej zmesi.
4. Nemusí to byť fridex. Niektoré zmesi do ostrekovačov tiež smrdia ako glykol.

Re: N42 B20 smrad fridexu v kabine

Napísané: Nedeľa, 21. Januára 2018, 15:07
od martiner18
janest napísal:
1.Odvzdušnenie - nebolo zapnuté zapaľovanie.
2. Elektrický ventil kúrenia slzí keď sa otvára.
3. Veľa chladiacej zmesi.
4. Nemusí to byť fridex. Niektoré zmesi do ostrekovačov tiež smrdia ako glykol.
Dakujem za dobry prispevok :
Odvzdusnene to bolo so zapalovanim
Vela chladiacej - moze byt pockam tyzden a uvidim ci bude treba dolievat pripadne smrdiet
Ventil kurenia? Mrknem nan ci bude poteceny

Dakujem

Re: N42 B20 smrad fridexu v kabine

Napísané: Nedeľa, 21. Januára 2018, 17:40
od braňo
Ahoj,
mám v e46 ten istý motor. Podobný problém. Nie som si istý či je smrad z vody. Ja mám pocit že to môže byť aj spálenina oleja. Voda sa nestráca, resp nie tak aby som musel dolievať. Dolievam olej. Okrem toho, že ho žerie tak aj tiekol olej. A vraj preto bol ten smrad. Od leta mám vymenený separátor s hadicami a pretesnenú olejovú vaňu, Pod autom už ani kvapka. Olej dolievam stále. A smrad podstatne menej, len krátko po naštartovaní (max. 2 min). Ja mám pocit ako keby bola kvapka oleja povedzme na výfukovom potrubí a tá sa pri zahriatí odparí a dostane do nasávania kúrenia...

Re: N42 B20 smrad fridexu v kabine

Napísané: Nedeľa, 21. Januára 2018, 19:05
od martiner18
braňo napísal:
Ahoj,
mám v e46 ten istý motor. Podobný problém. Nie som si istý či je smrad z vody. Ja mám pocit že to môže byť aj spálenina oleja. Voda sa nestráca, resp nie tak aby som musel dolievať. Dolievam olej. Okrem toho, že ho žerie tak aj tiekol olej. A vraj preto bol ten smrad. Od leta mám vymenený separátor s hadicami a pretesnenú olejovú vaňu, Pod autom už ani kvapka. Olej dolievam stále. A smrad podstatne menej, len krátko po naštartovaní (max. 2 min). Ja mám pocit ako keby bola kvapka oleja povedzme na výfukovom potrubí a tá sa pri zahriatí odparí a dostane do nasávania kúrenia...
V tvojom pripade to bude vakuova pumpa tam tecie na zvody toto ja už mam vyriešene , material 2 okruzky opravna sada = 10€. Ja viem ako smrdi fridex kedze toto nie je moja prva oprava chladiacej sustavy. Horsie je ze uz vsetko mam nove okrem spominaneho ventila kurenia .... o to je to horšie. V živote som nepočul aby sa tolko stracala voda ako na tychto autach .... Ludia jazdia 400-500 tisic a toto neriesia ja mam iba 220 tisic a komplet hadice pomenene ...

Re: N42 B20 smrad fridexu v kabine

Napísané: Pondelok, 22. Januára 2018, 01:30
od Zeky3
Martiner18:220 tis je hodnota na budíkoch alebo skutočný nájazd? A tie hadice na E46 moc nevydržia to je fakt aj expanzka je dosť slabá mne tiež 2 roky dozadu praskla, musel som ju meniť.
Este by som ma zaujímalo že prečo myslíš že ľudia pri nájazde 400-500 tis. také veci neriešia.
Ja poznám xy ľudí že aj keby neviem koľko € dali do auta a menili bohvie čo tak budú ukrutne všade vravieť aké majú super auto, žiadne problémy, atď.... :D
Takže never všetkému čo Ti kto povie resp. niekde čítaš. 8)

Re: N42 B20 smrad fridexu v kabine

Napísané: Štvrtok, 25. Januára 2018, 10:40
od martiner18
OK takže tečie toto:
Neviete niekto aky je postup a čo všetko musí ísť von ? Musí ísť von celý chladič?

Obrázok

Re: N42 B20 smrad fridexu v kabine

Napísané: Pondelok, 19. Februára 2018, 12:46
od janest
Dole sú dva výpustné šrouby, výrobca doporučuje meniť tesnenia ( gumové O krúžky ) po ich opätovnom namontovaní po vypustení chladiacej zmesi. Nemôže to byť len tým, že sú zostarnuté gumičky ? Alebo ten čo je na nádržke by mal mať vývod hadicou k ĽP kolesu do spoilera a nie je dostatočne dotiahnutý. Je pravda , že nádržky zvyknú prasknúť ako aj iné plastové diely , najmä príruby. Dobre popozeraj aby si to nepreplatil zbytočne. V tvojom prípade diel č. 2 !