Strana 1 z 2

E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Pondelok, 9. Októbra 2017, 08:49
od blinky
Ahojte , nemal niekto podobný problém s nekľudným voľnobehom do prvej minúte pri štarte?
Sekundárna pumpa je odstavená, EGR zaslepené origo záslepkou BMW. Vymenená batéria no problém stále pretrváva.
Sem tam je tento jav sprevádzaný aj svietiacou kontrolkou motora. Diagnostika pri svietiacej kontrolke motora hlási 4 valec, vymenené medzi sebou cievky aj sviečky.
Vymenený je aj palivový filter...

Nemáte nápad čo to môže byť?

ďakujem

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Pondelok, 9. Októbra 2017, 13:10
od crumar
DISA klapku skontroluj.

blinky napísal:
Ahojte , nemal niekto podobný problém s nekľudným voľnobehom do prvej minúte pri štarte?
Sekundárna pumpa je odstavená, EGR zaslepené origo záslepkou BMW. Vymenená batéria no problém stále pretrváva.
Sem tam je tento jav sprevádzaný aj svietiacou kontrolkou motora. Diagnostika pri svietiacej kontrolke motora hlási 4 valec, vymenené medzi sebou cievky aj sviečky.
Vymenený je aj palivový filter...

Nemáte nápad čo to môže byť?

ďakujem

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Pondelok, 9. Októbra 2017, 14:56
od blinky
crumar : veľký respekt,diza klapka sa pretáča v oske ,ďakujem

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Streda, 11. Októbra 2017, 19:01
od blinky
Po výmene disa klapky ktorá sa pretáčala v oske ,opäť svieti kontrolka motora ,diagnostika (INPA) hlási burning fail cylinder 4 a 1 ,práve tieto cievky boli medzi sebou vymenené....otáčky voľnobehu okolo 700-720 ,stále trase len na studený motor ,podla diagnostiky (Carsoftu hlási chybu) c.236 a 162,
Prevodník chýb:
162 -Engine-Throttle position controller,sluggish ( poloha škrtiacej klapky, pomalá)
236 -Trimming ,oxygen sensor before catalytic converter,bank 2 ( lambda senzor bank 2)

skúsim vymeniť medzi sebou lamda sondy a skúsim opäť napichnúť diagnostiku a uvidím či bude chyba po vymenení aj v banke 1.

vymenený separátor oleja, prečistený voľnobežný snímač,vyčistená škrtiaca klapka
Otázka : pri výmene separátora oleja ,som zistil že miesto kde má ísť podtlaková hadica je záslepka,ale podľa ETK tam má byť hadica a nie záslepka vie niekdo poradiť?

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Piatok, 27. Októbra 2017, 08:59
od l_Kubko_l
Ta zaslepka tam pri M54 patri. Myslim ze pri starsich motoroch tam ide hadicka, ale neviem presne, aky ma ucel.
Vahu vzduchu si skusal odpojit/vymenit?
Hadica sania je OK? Nie je prasknuta? Netaha falosny vzduch?

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Sobota, 28. Októbra 2017, 08:56
od pelo
Pri M52TU ide zo separatora podtlakova hadicka do regulatora tlaku paliva na rampe. M54 ma tento port zaslepeny (pretoze ma regulator tlaku priamo v palivovom filtri) - ale oba motory pouzivaju rovnaky typ separatora.

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Sobota, 4. Novembra 2017, 22:46
od GT323
Pomocou hadičky reguluje tlak na palivovej lište, takže keď máme netesnost v sani tak máme to 2x v p...

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Pondelok, 6. Novembra 2017, 16:02
od blinky
Začínam už byť bezradný ,
skúšal som odpojiť aj lamdy sondy, prehodiť aj medzi sebou,aj pred aj za katalyzátorom ,aj po odpojení mal motor rovnaké príznaky a stále ako keby vypadával jeden valec, odpojil som aj váhu vzduchu no chod motora sa zase nezmenil, pozrel som MS43 či na koncových tranzistoroch nie je náhodou studený spoj no vyzerá ,že nie je .
V poslednom čase práve pri štarte vypadáva prvý valec( ale nie je to vždy práve on) sporadicky vypadne aj iný( najviac 4).

-vymenené sú 6x zapalovacie cievky(nové Bosch)
-vymenené 6x sviečky NGK BKR6EQUP
-všetky podtlakové hadice
-vyčistená škrtiaca klapka
-nahrané nové adaptačné hodnoty
-bola aj zaslepená Sekundárna pumpa (originál záslepkou) , zapojená späť
-vymenený palivový filter( žiadna lacná náhrada)
-tlak v rampe OK

Stále rovnaké príznaky, trase len do prvej minúte ako náhle auto postojí viac ako cca 20 hodín.
Štarty v priebehu dňa úplne v pohode,krásny chod motora.

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Štvrtok, 16. Novembra 2017, 10:20
od blinky
V okolí sania má byť počuť zvuk ako keby si motor prisával vzduch alebo už topiaci človek sa aj slamky chytá?

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Piatok, 17. Novembra 2017, 08:52
od GT323
6 podtlakovych hadic vidím, separator oleje nevidím. Tlak na rampe je len číslo ale musíš pozrieť či aj reguluje (reguluje podla podtlakov). Kabeláž motoru (od cievky). .... Ked ten zvuk počuť pri volnobehu - ani sa nedotkneš plynu - tak niekde je diera. Alebo: rychlo pustíš plyn a nasledne prisava(odfukuje), sto percent je niekde deravý. Napumpuj tam dym (pozor, neprehanať tlak) a uvidíš.

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Piatok, 17. Novembra 2017, 08:54
od GT323
Inak k tomu vypadavinou, raz 1, raz 4, a podobne: problém je celoplošný.

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Utorok, 21. Novembra 2017, 20:30
od blinky
Separator je vymenený no hadice k nemu a od neho nie... ,no na voľnobehu je počuť taký sičavý zvuk ,hlavne keď motor zhasneš je počuť jak si odfúkne ,tým dymom musím preveriť,veko ventilov je v poriadku to som dymom testoval

Po teste dymom v okruhu sania som našiel dve netesnosti, prvá netesnosť bola v spoji medzi kolenami hadíc pri škrtiacej klapky a váhy vzduchu, myslel som si ,že jedna s hadíc je deravá.
No po otestovaní oboch kolien samostatne sa nič neprejavilo .Zaujímavé bolo zistenie že si prisávalo v spoji kde sú spojené dve kolená sania a sú ešte stiahnuté šróbovacími páskami.
Daľšia netesnosť bola pri voľnobežnom ventile,v spoji kde páska nie je a kde sa voľnobežný ventil len vsúva do sania.

Po odstránení netesností, problém stále pretrváva , asi jednoduchší bude swap 3.0i ako hľadať chybu misfire :)

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Sobota, 2. Decembra 2017, 13:52
od janest
S tými Lambda sondami robíš chybu. Ak je jedná zlá ( a to je ešte otázne ako, či je mŕtva alebo zamrznutá ) bude celý systém riadenia zapaľovania rozhádzaný. Oni totiž majú obmedzenú životnosť a po cca 150 -160 000 km by sa mali vymeniť za nové. Pointa je v tom, že keď k starej dáš novú tak tá stará aj tak nebude stíhať. Je síce pravda, že do prvej minúty sa sondy aj tak iba zahrievajú ale vieš ty čo dávajú do RJ aký signál ? Normálne sonda v kľudovom stave dáva 0,45 V a až začne pracovať po zahriatí tak to napätie lieta medzi 0,1 až 0,9. Pokiaľ je jedna z nich mrtva alebo zamrznutá tak od štartu ti hádže napr. 0,2 V a podľa toho ktorá to je tak RJ sa snaží dať buď bohatú alebo chudobnú zmes. A bude ti vypisovť obskurnosti o váhe vzduchu a pomalej reakcií klapky. RJ nevie zdiagnostikovať Lambdu, pokiaľ je napätie kdekoľvek medzi 0,1 až 0,9 tak ju berie ako funčnú. Taktiež nemeria jej reakčný čas čo by malo byť 0,125 sec. Takže jedná hlási RJ daj zmes na chudobnú ( príp. bohatú ) no a druhá na to prdí a hlási že je ešte málo chudobná ( príp. bohatá ).Rj pokiaľ nevie vyhodnotiť čo tam má namiešať tak šupne pomer 1:14,7 a auto sa nahreje a potom mu to už stačí. Už som to písal na fóre, že na základnú diagnostiku stačí ELM 327 za pár šupov. A jednoducho aj tak tie Lambdy budeš musieť vymeniť, lebo je to spotrebná súčiastka. Takže aký máš kilometrový nábeh na nich ( Lambdách) ???

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Sobota, 2. Decembra 2017, 14:42
od ice.blade
Smutne ze v open loope RJ hodnotu lambd neberie do uvahy, azked sa zahreju

Daj nove sviecky cievky skontroluj kompresie, vstrekovace mas tiez ok? Snimac na skrtiacu uz nevyhadzuje na diag? Neunika ti na 100% nikde podtlak?

Re: E 46 2.2 i 125 kw nekľudný voľnobeh len pri studenom motore

Napísané: Sobota, 2. Decembra 2017, 17:25
od Jakub7
Tiež som mal takýto problém. + sa mi dostával benzín do oleja. Vymenil som separátor oleja a vyčistil som vstreky. Odvtedy je všetko v poriadku. Ešte sa chystám menit sviečky a servočerpadlo.