318d 85kW FL, vynechavanie/zhasínanie motora.
Napísané: Piatok, 29. Septembra 2017, 23:16
Čaute klubáci,
mám taký tažko špecifikovateľný problém, takže možno aj pomenovanie témy nebude úplne výstižne.
Mám E46 318d, M47N, najazdené 255 000 km. Autičko si uživam už niečo cez dva roky a doteraz bez važnej poruchy.
Avšak, asi pred dvoma tyždňami začalo auto za studena (7 až 10°C) pri rozbehu na dvojke, trojke trhať. Tak ako keby nestihála dotekať nafta.
Keď sa motor zohrial išiel v pohode. To sa stalo asi 4-5 krát až motor ,zohriaty asi 60-70°C, zhasol počas jazdy. Vliekol som sa za nakladiakom 70-kou a viac menej
brzdil motorom nepridával a potom prídal plyn a nič. Motor išiel obratom naštartovať a na aute som došiel domov bez akehokoľvek negatívneho prejavu.
Potom auto dva dni stálo, kým sa sa odhodlal spraviť diagnostiku. Auto naštartovalo asi na 5-6-ty pokus. Prešiel som s autom asi 2 km zhasol, skusil naštartovať a zase naštartoval až na 4-ty krat.
Padanie alebo nedotekanie nafty by som vylúčil nakoľko nafta asi nemože padnuť za 3 sekundy po vypnuti motora. Pri štartovani nie su nejake náznaky že by chytal motor na menej valcov alebo podobne, proste buď po otočení klúča naštartuje alebo nie.
Výsledok diganostiky (INPA) je zlý žhavič na prvom valci.(4212) a ešte jedna chyba : 46D3 Steuergeraet intern 4, s ktorou ale jazdím asi rok a nepodarilo sa mi ešte prisť na to čo to je.
Okrem toho nesvieti žiadna kontrola ani diagnostika nehlási inú chybu. Po vymazaní sa chyby vrátia. Korekcie vstrekov pri voľnobehu vyzerajú nasledovne :

Taký postreh. Počas diagnostiky klesli otáčky a korekcia prvého vstreku vystrelila do plusu a korekcia tretieho klesla uplne do mínusu.
Ešte pridávam screenshot selective rotation conformity. Aj keď tomu trochu nechápem .Nemal by mať každý piest rovnaké otáčky ?
Takže ma niekto podobnú skúsenosť alebo vie mi poradiť na čo sa zamerať ? Myslím že by to skôr mohlo byť elektronického rázu.
Vopred ďakujem.
mám taký tažko špecifikovateľný problém, takže možno aj pomenovanie témy nebude úplne výstižne.
Mám E46 318d, M47N, najazdené 255 000 km. Autičko si uživam už niečo cez dva roky a doteraz bez važnej poruchy.
Avšak, asi pred dvoma tyždňami začalo auto za studena (7 až 10°C) pri rozbehu na dvojke, trojke trhať. Tak ako keby nestihála dotekať nafta.
Keď sa motor zohrial išiel v pohode. To sa stalo asi 4-5 krát až motor ,zohriaty asi 60-70°C, zhasol počas jazdy. Vliekol som sa za nakladiakom 70-kou a viac menej
brzdil motorom nepridával a potom prídal plyn a nič. Motor išiel obratom naštartovať a na aute som došiel domov bez akehokoľvek negatívneho prejavu.
Potom auto dva dni stálo, kým sa sa odhodlal spraviť diagnostiku. Auto naštartovalo asi na 5-6-ty pokus. Prešiel som s autom asi 2 km zhasol, skusil naštartovať a zase naštartoval až na 4-ty krat.
Padanie alebo nedotekanie nafty by som vylúčil nakoľko nafta asi nemože padnuť za 3 sekundy po vypnuti motora. Pri štartovani nie su nejake náznaky že by chytal motor na menej valcov alebo podobne, proste buď po otočení klúča naštartuje alebo nie.
Výsledok diganostiky (INPA) je zlý žhavič na prvom valci.(4212) a ešte jedna chyba : 46D3 Steuergeraet intern 4, s ktorou ale jazdím asi rok a nepodarilo sa mi ešte prisť na to čo to je.
Okrem toho nesvieti žiadna kontrola ani diagnostika nehlási inú chybu. Po vymazaní sa chyby vrátia. Korekcie vstrekov pri voľnobehu vyzerajú nasledovne :

Taký postreh. Počas diagnostiky klesli otáčky a korekcia prvého vstreku vystrelila do plusu a korekcia tretieho klesla uplne do mínusu.
Ešte pridávam screenshot selective rotation conformity. Aj keď tomu trochu nechápem .Nemal by mať každý piest rovnaké otáčky ?

Takže ma niekto podobnú skúsenosť alebo vie mi poradiť na čo sa zamerať ? Myslím že by to skôr mohlo byť elektronického rázu.
Vopred ďakujem.