Strana 1 z 6

E46/320D - Jemné trhanie pri otáčkach okolo 2000

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 10:49
od bmw299
Ahojte.

Potreboval by som poradit s mensim problemom na aute BMW 320D, 110kW, diesel E46, r.v2004.

Problem:
Ked nie je auto v tahu, cize mam zlahka pridany plyn, je citit jemne trhanie motora. Robi to okolo 1800 az 2100 otacok a je jedno aka je tam rychlost. Motor nesmie byt vobec zatazeny!
Viete niekto cim by to mohlo byt? Filtre, naplne vymene.

Diky za radu

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 17:28
od alfi666
...ziadne problemy na volnobehu? absolutne stabilne otacky?

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 19:55
od solo
Prepáč že sa sem vsuniem, ale presne to isté mi robí 530d. Niekde tu na fóre som už tento problém videl, ale konkrétne riešenie som nenašiel. Možno niekto poradí #-o

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 20:23
od luky2208
a diagnostyka vam neukazala nič chlapci ? podla mna to môže byť chyba vo vstrekovačoch.trebalo by to napojiť na PC a posledovať trochu priebeh skutočních hodnôt poprýpade trošku sa pohrať z osciloskopom. tento typ vstrekovania vstrekuje na 2vstreknutia paliva(pylotný a hlavný vstrek) pry 1800-2100 ot sa pylotný vstrek vypýna a ide to už len na hlavný vstrek. :roll: . :idea: myslým si že bude problem vtom že bud su vstrekovače už opotrebené a len pylotny vstrek pry tych otáčkach už nieje taký dokonalý alebo dokonca u niektorého valca už nieje vôbec,a to spôsobuje to jemné trhanie :idea: Pylotný vstrek slúži na kultyvovanejší chod motora pry volnobehu a nižších otáčkach,a na lepšie zapalenie hlavneho vstreku :wink: .dufam že kusok pomohlo :wink:

hnmm

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 20:38
od TT-SIMIK
presne toto robi aj mne v tych otáčkach......ale len ked je motor studeny.....ked je v prevadzkovj tak to nerobi...... 8) 8)


Ps. na margo tych vadnych vstrekov...neviem ako ostatny ale moj motor ma nejakych 60 000. menil osm ho a daval z roku 2005,tak tym to nebude podla mna..:-))

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 20:48
od luky2208
na margo tych vstrekov :arrow: tie vstreky su tak citlivé že par krát trafíš humus naftu,a dosť dlho sa stoho spametavaju ak sa im to vôbec podarý. U CRvstrehoch je uplne normál že su po 120000-150000km fuč na slovensu naftu. :roll: PS:ja osobne by som vážne uvažoval o CR diesli aute v SR.

hmm

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 20:50
od TT-SIMIK
Jasne neni nafta ako nafta......len vravim že mne to nerobí stale tiež.....ale šak pozistujeme a poriešime....je to len male rozmedie otačok...je to divne,ale je to tak..:_)) 8) 8)

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 21:01
od luky2208
by som skusil naliať do nafty niečo na zlepšenie mazivosti či sa to nestratí :wink:

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 21:03
od solo
No ja mám tam skoro 170 000km, jazdené v Nemecku a tankujem power diesel. Z času na čas pridám niečo na prečistenie trysiek (nie som si istý či to pomáha), ale je možné že trysky už tak dobre nefachčia. Ale motor beží super. Ako sa dá posúdiť reálny stav trysiek, a je to možné aj bez demontáže z motora? A ak už zomierajú, čo sa s nimi dá ešte urobiť mimo výmeny za nové? Cena novej je vraj vražebná! Prepáč že som sa ti tu tak rozpísal, ale myslím že to s tvojou témou súvisí.

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 21:14
od luky2208
solo napísal:
No ja mám tam skoro 170 000km, jazdené v Nemecku a tankujem power diesel. Z času na čas pridám niečo na prečistenie trysiek (nie som si istý či to pomáha), ale je možné že trysky už tak dobre nefachčia. Ale motor beží super. Ako sa dá posúdiť reálny stav trysiek, a je to možné aj bez demontáže z motora? A ak už zomierajú, čo sa s nimi dá ešte urobiť mimo výmeny za nové? Cena novej je vraj vražebná! Prepáč že som sa ti tu tak rozpísal, ale myslím že to s tvojou témou súvisí.
to že maš na tom 170000 a ešte žiadne problemy svečí o tom že ta nemecka nafta je určite lepšia,a ta prýsada ktoru tam davaš určite pomáha.Stav vstrekov sa da zistiť tak okrajovo cez PC a to tak že v porovnaní davky na volnobeh nesmie byť rozdiel v ávke viac ako 2mg/zdvyh medzi vstrekmy.alebo presne tak že ich vyberieš a daš preskušať na stolyci(dieslovej) :lol: :lol:

hmmm

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 21:33
od TT-SIMIK
Viem že sa dali stare vztreky kontrolovat na stolici,tie sa štelovali vypodložkovávanim,ale ako je to z novymi commonovymi,tak to neviem....je to iny princip.......ale nie to som chcel...na margo tych vstrekov.....ak niekto meni vstreky,tak sa daju tieto commonove menit len čisto triska a je to podstatne lacnejšie, než cely strek ako celok z držiakom...prave tieto veci teraz riešim,lebo potrebujem vymeniť emisnu normu,kedže mi zohnali inu ako som mal....... 8) 8) :? :?

Napísané: Streda, 19. Novembra 2008, 23:52
od bmw299
Takze v utorok idem do autorizovaneho servisu BA Lamac, tak som zvedavy co na to povedia a aku diagnostikuju chybu. Potom sem napisem co a ako. Dufam, ze to nebudu uz spominane trysky. Ja mam skorej pocit, ze by to mohla byt lamba sonda na vyfukovom potruby. Uvidime :-(

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 07:05
od luky2208
DIESEL ma aj Lambda sondu? tak to si ma teraz normalne odrovnal :shock: :shock: :shock: ak tam máš neakú sondu tak je to NOX-sonda a to je odrovský rozdiel :!: Ale v tom servise im to nehovor aspoň uvydýš ako su na tom :-$

hmm

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 08:39
od TT-SIMIK
luky2208 napísal:
DIESEL ma aj Lambda sondu? tak to si ma teraz normalne odrovnal :shock: :shock: :shock: ak tam máš neakú sondu tak je to NOX-sonda a to je odrovský rozdiel :!: Ale v tom servise im to nehovor aspoň uvydýš ako su na tom :-$



Tak to si píš že má!!!!!!Emisna norma 4 má lamda sondu...... :shock: 8) 8)

Napísané: Štvrtok, 20. Novembra 2008, 08:46
od luky2208
ospravedlnujem sa :oops: máš pravdu 320D ma aj regulačnú sondu :wink: