Strana 1 z 1
Predvstrek
Napísané: Štvrtok, 6. Apríla 2017, 08:52
od Iwe_sko
Čauko. Dnes som mrkol motor cez Inpu. Robí mi problémy z núdzovým režimom pri záťaži napríklad na diaľnici na 5 stupni pri 3000ot. Je to 320d 100kw.
Našlo mi túto chybu okrem egr a žhaviča. Čo by to mohlo spôsobovať. Ďakujem za radu.

- Chyba.png (8.09 KiB) 1456 zobrazení
Re: Najdená chyba cez inpu
Napísané: Štvrtok, 6. Apríla 2017, 08:56
od PetoK
Zle nastavene cerpadlo, vytahana retaz...
Re: Najdená chyba cez inpu
Napísané: Štvrtok, 6. Apríla 2017, 09:14
od Iwe_sko
Oukej ta reťaz by nebola až taká tragédia. Je pravdepodobné že by bolo ods.até aj niečo v čerpadle?
Re: Najdená chyba cez inpu
Napísané: Štvrtok, 6. Apríla 2017, 12:11
od Iwe_sko
Volal som s mechanikom a spomenul snímače polohy kľuky alebo vačky. Mohla by byť taká hláška aj kvôli tomu?
Re: Najdená chyba cez inpu
Napísané: Piatok, 7. Apríla 2017, 14:50
od Iwe_sko
Dnes som sa bol povoziť s napichnutým počítačom a sledoval som hodnoty. A pri väčšiom zaťažení motora napr 4ty alebo 5ty stupeň a plyn na podlahe po dosiahnutí skoro 3000ot mi nesedela hodnota spritzbeginn medzi soll a ist. Soll požadoval napr 13 a ist hodnota nestúpla nad 7,8 a potom po chviločke nasledovalo zníženie dávky paliva. Ale nebol to núdzový režim, lebo po 2 až 3 sekundách sa znova zvíšila a zase začalo ťahať nachviľku a nasledovalo znova to isté. Reťaz mi nehrkoce vraj znie dobre. Napadol ma predsuvník vstrekovania alebo riadiaci vstrek. Dá sa niečo z toho overiť aj nejak presnejšie?
Re: Predvstrek
Napísané: Nedeľa, 9. Apríla 2017, 19:11
od Iwe_sko
Chcem sa aj opýtať na to že niekedy pri nízkej požiadavke na výkon mi tam zbehla hodnota predvstreku aj do minusový hodnôt. Má to tak byť? Alebo môže byť len rozštelované čerpadlo a proste nedokáže sa nastaviť na viac ako 8 stupňov lebo ho posuvník mechanicky nepustí?
Re: Predvstrek
Napísané: Pondelok, 10. Apríla 2017, 11:31
od Iwe_sko
Po odpojení riadiaceho vstreku, vypíše už len chybu ihly a auto ide normálne. Diagnostika potom ukazuje hodnotu 0 takže si myslím že čerpadlo sa riadi nejakými prednastavenými hodnotami. Ale stejne si myslím že to nieje vo vstrekovači ale je nanič presuvník na čerpadle, len riadiaca motora o tom nevie keďže nemá údaj od vstrekovača. Vedel by mi ho niekto napichnúť na diag?
Re: Predvstrek
Napísané: Utorok, 11. Apríla 2017, 22:53
od starynovy
Chyba v cerpadle, mozno sa len rozpadol regulator tlaku a staci ho dat dokopy. Potom to nevie dosiahnut poziadavku.
Re: Predvstrek
Napísané: Piatok, 14. Apríla 2017, 16:48
od Iwe_sko
Tak teraz neviem. Možno je to len náhoda, zhodil som sanie, aby som sa dostal na hadičky prepadov ktoré som vymenil až po čerpadlo, boli úplne zvetrané. Pri tom som zaslepil aj prívod spalín cez EGR. Čo to som pri tom po odpájal, keď som poskladal nazad a to som zapojil aj riadiaci vstrek zase to funguje. Aj koriguje predvstrek podľa diag tak ako potrebuje. Ďalšiu vec čo som ešte urobil, ("neukameňujte ma") dolial som do nafty pri tankovaní trochu aditíva a oleja. Odvtedy nech robím čo chcem ide to. Pred tým to blbo aj s odpojeným vstrekom ale menej. Už malo ísť čerpadlo na repas, ale kámoš čo ho mal vybrať musel ísť niekde preč na mesiac, tak uvidím či aspoň tento stav vydrží do mája.
Re: Predvstrek
Napísané: Streda, 19. Apríla 2017, 20:19
od Iwe_sko
Tu je nejaký záznam z inpy čo sa deje pri tom probléme.
https://youtu.be/hcFiecEyxZk. Od 20 sec do ubratia plynu idem do kopca na podlahu pri zaradenej trojke.
Re: Predvstrek
Napísané: Štvrtok, 27. Apríla 2017, 10:33
od Iwe_sko
Neviem či to bola len náhoda ale odpojil som váhu vzduchu na skúšku a nahradil som ju 2 diódami bav 21 ktoré dávali zhruba takú hodnotu prietoku ako motor na plný výkon pri 3800 otáčkach. Napadlo ma to hlavne pre to že sa objavovala chyba EGR že váha vzduchu hlási nesprávne hodnory prietoku pri otvorenom ventile. Malo by to fungovať asi tak že, keď sa otvorí EGR nahradí časť vzduchu recirkuláciou plynov z motora. Keďže egr fungovalo správne vyblokoval som váhu. Je to už niekoľko dní, najazdil som niekoľko stovák kilometrov po diaľnici v rámci testovania a chyba ani zaváhanie výkonu sa už neobjavili. Keď sa mi vráti kamarát čo mi kupuje diely objednám si novú váhu. Auto má 280k kilometrov, netuším kedy a či vôbec bolo vp44 repasované alebo vymenené, ale rád by som dal mechaniku čerpadla repasnúť aj so vstrekovačmi. A keďže ešte vpohode jazdí nechám to na vhodnú príležitosť.