Strana 1 z 2

M43 318i disa klapka

Napísané: Streda, 23. Marca 2016, 18:36
od Michal641
Zdravim pani viem ze sa vela krat pisalo o dise ale ma niekto skusenost s odstranenim klapky na e46 318i m43?a jazdeni bez lopatky?

Pripadne lopatku zhodit dole, disu nasrobovat spat a nechat kabel odpojeny. Ja tieto k...vitka
Nemam rad :?
Moc by ste mi pomohli.
Bolo mi povedane ze zaslepka na benzinaky neni.

Dakujem

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2016, 00:05
od SurrendeR
nieje to kurvitko. disa sa otvara a zatvara podla otacok a stlaceneho plynu.. je to na prepinanie kratkeho a dlheho sania.
takze narusis krivku priebehu krutiaku/vykonu.. nakolko default poloha je otvorena = dlhe sanie = normalny vykon v nizsich a strednych otackach ale horsi vo vysokych..

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2016, 07:43
od Michal641
ano jasne ja chapem ze na nieco to tam davali.. keby to bolo vyrobene z normalnych materialov a nie z plastu ktory sa casom dosere a zacne sa ulamovat a co ja viem co tak by som to kurvitkom nenazval... a hlavne diel ktory ti odsere motor.. ja uz som osobne v zivote o 2 motory prisiel a nie mojou vinou.. kvalita dielov a rozumny ludia "automechanici".. vzdy som si na autach robil veci sam a chodili ako hodinky, ked na to sahne druhy tak to stoji vela krat za hovno... samozrejme cest vinimkam!

je mi jasne ako som sa podocitaval o tom ze do 2000 je zavreta a potom sa otvara podla potreby. neviem presne pri kolkych otackach uz je otvorena na plno.?.

niekde som sa docital ale za boha to neviem najst ze to na benzinaku niekto odstranil, respektive ju lopatkovo odzbrojil a jazdil bez problemov
dokonca tvrdil ze je to poznat ale neni to ziadna katastrofa, myslim co sa tyka nizkych otacok..

ja sam jazdim dlhe trate a denne 100 aj viac km a riesit v hlave uleti neuleti je blbe .... pozrem teraz cez víkend ako je na tom...
ci nema volu atd..

alebo je mozne nasimulovať stav akoby sa spravala bez lopatiek teda stale plny priechod..

ked ju odpojim od konektora ostane stale zavreta alebo ju daky podtlak stale otvara.

alebo ju po dopojeni otvori na plno a tak ostane ked ze nema impulz od toho elektromagnetu ci obvodu co ju riadi...?

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2016, 07:47
od Michal641
SurrendeR napísal:
nieje to kurvitko. disa sa otvara a zatvara podla otacok a stlaceneho plynu.. je to na prepinanie kratkeho a dlheho sania.
takze narusis krivku priebehu krutiaku/vykonu.. nakolko default poloha je otvorena = dlhe sanie = normalny vykon v nizsich a strednych otackach ale horsi vo vysokych..



ale ak by bola otvorena tak prave v nizkych otackach by mal mat horsi vykon a vo vyssich normalny nie? ked ze sa pri vyssiych otackach otvara na plno

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2016, 08:27
od SurrendeR
vychadzal som z informacie ze default stav je otvoreny = dlhe sanie = lepsi krutiak odspodu / stabilnejsi volnobeh.
mozno to je ale opacne, ja som len pozeral zahranicne fora.. nestudoval som to na konkretnom aute takze sa mozem mylit

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2016, 09:00
od Michal641
jasne chapem.. ja sam som sa sanzil docitat co a ako a vsade mam pocit ze iny nazor atd...
nasiel som vsak jeden prispevok na bmwklub.eu
toto:

Bavíte se o elektroventilu ovládající tu DISA klapku nebo o vlastní DISA klapce? Hodinky nebo holinky?

- když ho (ten elektroventil) dáš pryč, tak DISA klapka zůstane otevřená (ve výchozí poloze jako při poruše), sání bude fungovat jako krátké a výkon ve vysokých otáčkách se dostaví. Akorát to chvilku bude trvat, než se tam z těch středních otáček z důvodu nižšího točivého momentu dostaneš. Tedy přijdeš o točivej moment ve středních otáčkách.

- když ho (ten elektroventil) zaslepíš, tak zase ta DISA klapka zůstane otevřená a zbytek jako výše.

- když odstraníš tu klapku (nebo Ti ji sežere motor), zase dojde k propojení sacího potrubí 1 a 2. skupiny válců a zase přijdeš o točivej moment ve středních otáčkách, ale "nahoře" Ti to pojede.

- jedině když tu klapku zablokuješ v zavřené poloze, tak to pojede "odspoda", ale výkon "nahoře" bude bídný.


Cize ak som to spravne pochopil ak sa DISA klapka odpoji od konektora cize ziaden el. impulz , klapka ostane otvorena ako pri "poruche"
tak ze by sa to malo spravat ako by tam klapka nebola (sanie otvorene komplet) ako by to bolo bez lopatiek alebo zaslepene..

vo vysokych otackach vykon OK, v strednych horsie, v nizkych ??

ma pri benzinoch s tymto niekto skusenost?

Alebo jednoduchsie este kto ma benzin kde odstranil disa klapku a jazdi bez nej alebo pozna niekoho kto tak funguje :D

Dik

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Štvrtok, 24. Marca 2016, 13:37
od SurrendeR
neviem kto by ju odstranoval, skor kto by ju repasoval.. to mi pride zmyselnejsie..
nakolko ako vidis, tak bez funkcnej klapky proste vzdy o nieco prides.

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Streda, 30. Marca 2016, 07:31
od Michal641
minimalne viem ze by som prisiel o diel ktory dokaze narobit s motorom peknu sarapatu..
ci su diely origo alebo druho vyroba. zial mam take skusenosti ze to co sa k nam vozi
je to snad 10trieda kvality.

a zas neverim tomu ze ked niekomu ta klapka odide ze uteka do BMW si kupit novu ked
vela ludi vie ze bez nej sa jazdit da... ver ze keby som vedel kde kupit za 10€ tu zaslepku
tak uz davno s tym jazdim a porovnavam ako sa to sprava. no bolo mi povedane ze len na
diesle sa zaslepky vyrabaju :?

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Streda, 30. Marca 2016, 07:35
od PeqpeK
Preco ju nezrepasujes alebo nekupis pre pokoj duse novu?

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Streda, 30. Marca 2016, 17:25
od SurrendeR
lebo nova sa da kupit iba v BMW a stoji 230e
za to kupi cely motor druhy :mrgreen:

ak chces zaslepku, tak vyber disu, daj prec klapku a mas zaslepku :thumbup:

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Streda, 30. Marca 2016, 23:52
od PeqpeK
Celkom palka, pozeram, ze m43 sa neda opravit ako 6valce....tak teda beriem spat.
Kazdopadne nechcel by som sa pripravit o vykon

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Sobota, 2. Apríla 2016, 07:29
od Michal641
1. Motor slape ako hodinky, nezere vodu ani olej, krasne tesni tak ze tak. Neni to ziadny 500 000km vergel.

2. Evidentne nechapete ze tu vobec nejde o to ci stoji 230 alebo 500€ ked raz bude nutne ju vymenit tak ju objednam a vymenim, nepatrim k ludom co maju auto na to aby im nalestene stalo a balili baby na znak BMW.Auto su moje "nohy" pointa je v tom aky je rozdiel v jazdnych vlastnostiach s nou ci bez nej. A ked je ta klapka este dobra nechcem ju davat prec alebo vylamovat len aby som to skusal.

Preto som tu a pytam sa ci s tym niekto skusenosti ma.

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Pondelok, 11. Apríla 2016, 21:16
od stanco1
Ja som mal klapku jak sa hovori v rici, vykon ma ani tak netrapil lebo je to lemra hnila s klapkou aj bez nej.
Hnevali ma ale kolisajuce otacky ktorymi je tento podtlakovy nezmysel legendarny a ostavala mi uz len disa.
Klapku som kupil ako spominal Surender za 200oci origo, pouzita nema zmysel, vsetko je to uz za zenitom...
Otacky to po vymene celkom drzi aj ked uplne ono to stale nieje, Za seba poviem, ze disu by som kupil znovu, nie je to
zbytocny balast...

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Pondelok, 11. Apríla 2016, 21:19
od stanco1
SurrendeR napísal:
lebo nova sa da kupit iba v BMW a stoji 230e
za to kupi cely motor druhy :mrgreen:

ak chces zaslepku, tak vyber disu, daj prec klapku a mas zaslepku :thumbup:


Problem je, ze aj v tom druhom motore bude ta klapka uz na kasu

Re: M43 318i disa klapka

Napísané: Streda, 19. Apríla 2017, 21:39
od bogdos
Chalani čaute :) ...dúfam že táto téma ešte ožije :D ....mám presne ten motor ako Mišo ...no Klapka mi vydáva škaredé zvuky...také škrípanie ....neviete čo presne je na nej zlé ? ked som ju vybral tak klapka sa hýbe pekne ...ten zvuk ako keby vychádzal z toho pneumatického ventilu alebo čo to je ....ale teraz hlavne prosba....má ju niekto doma ? kludne aj pokazenú :)