Strana 1 z 1
po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Štvrtok, 17. Decembra 2015, 23:52
od Mi ky
Nikde som podobný problém nenašiel tak zakladám tému, každá rada dobrá, diskusia tiež.
Serva, serva. 46, kupo, 2171, 125kw, m54b22, potrebujem poradiť. Auto origo 150000km, na 99% je na aute všetko origo z výroby. Pred asi mesiacom som menil chladič + nová nemrznúca, origo bmw. Mesiac ok. Týždeň dozadu mi zasvietila kontrolka chladiacej, kukol som, tieklo čidlo termostatu, kúpil som a vymenil celý termostat. Znova kontrolka, tiekla hadica čo ide z termostatu, vymenil som ju. Začalo na tej istej hadici tiecť to spodné čidlo pri chladiči, vymenené. Keď som to poskladal, všimol som si, že pod motor stále kvapká chladiaca, ďalšia prehliadka aaa tečie zas vodná pumpa. Už som ju objednal.
Mali ste niekto podobný problém?? Mám sa ešte na niečo pripraviť?? Može to byť tou bmw chladiacou, že to všetko tečie??
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Piatok, 18. Decembra 2015, 01:03
od sandrito
Tie hadice sú staré a jednoducho to odchádza. Veľa majiteľov e46, únik chladiacej tekutiny trápy...Ber to tak, že to pomeníš a máš kľud a sucho...
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Piatok, 18. Decembra 2015, 08:14
od k33p
Slabosť BMW, chladenie. A síce zamrzi že všetko odišlo naraz, ale hádam to bude potom v poriadku.
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Nedeľa, 20. Decembra 2015, 12:15
od Mi ky
Takže, chalani, vodná pumpa vymenená + ešte nejaké tesnenia. Zatiaľ mám v nádržke plno, po výmene bolo treba raz doliať, tak asi 1 dcl, po prejdených 20 km, ale to sa asi ešte niečo odvzdušnilo. Moja skúsenosť po tomto a po tom, čo som prehodil pár slov s odborníkmi:
- keď kompletná výmena chladiacej, tak určite nie origo bmw (je dosť agresívna na staré tesnenia) a keď už, tak vôbec nie nejaký silný koncentrát do -40, úplne vraj stačí do - 25 až 20
- ak to ide do auta, ktoré je v takom stave, ako zliezlo z výrobnej linky, a tieto veci tam neboli robené, a už sa na výmenu chladiacej odhodláte ako na základnú údržbu, kúpte rovno termostat, vodnú pumpu a tesniace gumičky do všetkých hadíc a na čidlá (investícia približne 100e spolu).
- určite sa to oplatí ako investícia a do budúcna a máteaspoň na pár rokov pokoj
Ďakujem za rady všetkým chalanom z klubu, či už tu alebo cez facebook.
Možno sa odhodlám nafotím a dám príbeh.
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2016, 11:33
od duko008
Cau miky.reagujem na tvoju temu,lebo tiez mam problem,ze sa mi trati voda v e46 318i.Som trochu prekvapeny,ze 100e,lebo mne jeden mechnik hovoril,ze len termostat stoji cca 200e,vraj preto,lebo je dvojcestny.Nevies ty,alebo niekto z vas,ako by sa dalo zistit presnejsie kadial to moze unikat,kedze za chodu motora nic unikajuce nevidim a olej mam cisty tak hlava by to tiez nemala byt.Diki.
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2016, 12:15
od quattro
duko008 napísal:Cau miky.reagujem na tvoju temu,lebo tiez mam problem,ze sa mi trati voda v e46 318i.Som trochu prekvapeny,ze 100e,lebo mne jeden mechnik hovoril,ze len termostat stoji cca 200e,vraj preto,lebo je dvojcestny.Nevies ty,alebo niekto z vas,ako by sa dalo zistit presnejsie kadial to moze unikat,kedze za chodu motora nic unikajuce nevidim a olej mam cisty tak hlava by to tiez nemala byt.Diki.
Termostat Febi 98€. Zoženieš aj lacnejšie. Takže mechanik má na tom asi 100% a to som len tak kuk očkom po hneď prvom. Nebudem sa k tomu mechanikovi vyjadrovať.
Na obrázkoch je označené kde mne to všade tieklo. Je toho dosť

Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2016, 12:36
od ice.blade
co si tam nalial fridex namiesto antifreeze?
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Pondelok, 18. Januára 2016, 13:36
od duko008
Fridex urcite nie.Je tam klasicka G11.
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Nedeľa, 21. Februára 2016, 01:13
od Mi ky
No ako si dopadol s tým termostatom? Tečie ti to ešte?
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Utorok, 23. Februára 2016, 21:54
od duko008
Cau miky.No este som nic nevyriesil,len so zistil,ze termostatom to nieje.Neviem este co s tym,kryt od motora na spodu pod remenmi som vysusil a po cca 100 km,pozeram a zase natecena voda po pod remene.Mal som nakopnuty motor,zohriaty na prevadzkovu a pol hodiny som hladal pozeral vsade baterkov ci nieco neuvidim a nic,sakra.Este to budem musiet zdvihnut,dat dole kryt a pozriet tak ci nieco neuvidim,kde to moze kvapkat,lebo ma ide slak trafit.Ty si mal nakoniec problem v tej vodnej pumpe?Alebo daj vediet ak nieco blizsie vies.
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Štvrtok, 25. Februára 2016, 00:40
od Mi ky
Áno ja som menil aj vodnú pumpu. Tiež som mal vždy natecenu nemrznucu na krite motora. Vodná pumpa stojí pár eur a vymeniš ju v pohode doma sám. Ak je to teda tvoj prípad. Veď vyber von saharu, budeš mať lepší pohľad na remene a vodnú pumpu. Ak ti tečie vodná tak zo spolu pod pumpou bude mokrá. A keď tak kľudne zlož remeň a skús či nemá vôľu. Ak s ňou pôjde do strán čo len trošku pohybat je ko. Ale najskôr teda pozri pod ňu. Daj vedieť. Ja mám od vtedy pokoj s chladením.
Re: po výmene chladiacej kvapaliny začína všetko tiecť
Napísané: Štvrtok, 25. Februára 2016, 20:18
od duko008
Cau miki a vsetci.Tak dik za radu,budem to urcite v najblisej dobe riesit.Len este mi par veci neni jasnych,predsa len som do motorov trochu laik,tak este zistujem podrobnosti,a iste uznas,ze nikto moc nerad dava svoje auto k hoc akemu,mechnikovi alebo do hocakeho servisu,hlavne ked ho nepozna,a vies ako to potom bezi,kazdy si prirata za to,co aj nemusel.Takze nie som si isty co si myslel tou saharov,a este,kebyze ten unik vody sposobuje isto ta vodna pumpa,znamena to ze ta voda kvapka priamo z nej??? okolo remenice??? ci kadial,ako to je? A kde presnejsie sa nachadza v motore? Diki,cau.