Strana 1 z 2

Strata výkonu

Napísané: Nedeľa, 6. Decembra 2015, 01:23
od Stephen
Zdravím, mám určitý problém. Môj mechanik mi povedal, že to bude solenoid na turbe. Keďže sa do toho nerozumiem, rád by som si prečítal pár rád od skúsených. Mám e46 330Cd, 150kW, 2004 FL. Problém je tam taký, že niekedy (nerobí to vkuse), keď mu šliapem na krk pri preradení stratí auto výkon. Turbo pracuje, ale je tichšie. Kontrolky neukáže. Stačí ho vtedy preštartovať a auto ide ďalej ako hodinky. Zároveň mám aj otázku, ak je to samozrejme ten solenoid, či sa dá kúpiť len tá určitá súčiastka, alebo musím vymeniť celé turbo. Ďakujem za rady.

Re: Strata výkonu

Napísané: Štvrtok, 7. Apríla 2016, 17:04
od schtomi4
Ahoj. Prisli ste na to, co to bol za chybu?
Diky

Re: Strata výkonu

Napísané: Štvrtok, 7. Apríla 2016, 18:19
od Stephen
Vymenil som Aktivátor (solenoid) tlaku turba a vyzerá, že je v pohode. Nechýba mu nič teraz. Keď som sa bavil s jedným odborníkom na inej stránke tohto fóra on mi poradil, že ak to bude stále robiť bude to ulomený snímač tlaku sania. Ja som to ale vyriešil touto súčiastkou, vymenil mi ju mechanik za 15 minút, stála presne 67,14 éčok.

Re: Strata výkonu

Napísané: Štvrtok, 7. Apríla 2016, 19:50
od schtomi4
Ja mam tie iste priznaky, lenze len odvtedy, odkedy je teplejsie. :cry: tak isto ani ja nepocujem turbo vobec, ked mi to robi. Som zvedavy co to bude.

Re: Strata výkonu

Napísané: Štvrtok, 7. Apríla 2016, 20:01
od Stephen
Aký máš presne motor? Ja som o tom dosť čítal, napríklad tam môže byť problém ževraj (nie som automechanik) s vákuovými hadičkami, ak prepúšťajú nemusí pracovať správne aktivátor. Dal som si vymeniť aj tie za pancierové, chalan vzal odo mňa 50e, chvíľku to bolo lepšie ale vrátilo sa to. Znateľný rozdiel bol, keď som fakt vymenil ten aktivátor. a netreba podceňovať ani ten snímač. Nemusíš sa ničoho báť, ak máš dobrého mechanika, tak ti to aj s materiálom spraví za výbornú cenu.

Re: Strata výkonu

Napísané: Štvrtok, 7. Apríla 2016, 20:31
od schtomi4
Rocnik 2004, 330cd a tiez mam elektricky aktuator. Cez vikend ide na diagnostiku, dufam ze na nieco prideme. Diky zatial za info

Re: Strata výkonu

Napísané: Štvrtok, 7. Apríla 2016, 20:33
od Stephen
Nemáš za čo, držím palce, každopádne potom mi daj vedieť ako ste to vyriešili prosím ťa, som strašne zvedavý.

Re: Strata výkonu

Napísané: Nedeľa, 10. Apríla 2016, 09:11
od schtomi4
Ahoj. Vcera som bol na tej diagnostike, ale bohu žial auto nevykazovalo chybu, ani niak ho nevedel k tomu donútit, takže zatial nič, prvadepodobne bude ten aktuator, možno, že keď sa trošku viacej prehreje v teplom počasí, vtedy prestane fungovať :-k
Takže zatial nechám to tak a keď sa znovu objaví chyba, ešte raz na diag.
A ináč tebe funguje odvtedy v pohode?

Re: Strata výkonu

Napísané: Nedeľa, 10. Apríla 2016, 12:55
od Stephen
Toto som ti zabudol spomenúť. Ani mne to nevykazovalo chybu na diagnostike, len hádzalo auto do úsporného režimu. Musím zaklepať už ide v poriadku auto. Uvidím, ako ty vravíš, keď prídu najväčšie teplá, čo to bude robiť.

Re: Strata výkonu

Napísané: Nedeľa, 10. Apríla 2016, 18:44
od starynovy
Usporny rezim. :lol: Tie HELLA aktuatory odchadzaju prave teplom, a nie naraz takze to moze byt. Auto potom pozaduje urcity tlak ale ten sa nedostavi tak sa prepne do nudzoveho rezimu ktory trva do dalsieho startu pokial sa chyba znovu neobjavi. Najlepsie to nasimulujes pri plnom tlaku, tj. nejake tie podlahy do kopca.

Re: Strata výkonu

Napísané: Nedeľa, 10. Apríla 2016, 23:17
od PeqpeK
Lenze tuto panovi staci ubrat a znovu pridat, bez restartu...a auto ide dalej...teda podla popisu...

Re: Strata výkonu

Napísané: Pondelok, 11. Apríla 2016, 07:44
od schtomi4
Hej, presne tak. Auto som nemusel znovu naštartovať, len stačilo buď ubrať plyn, alebo preradiť rýchlosť. Ináč ako si mi odporúčal peqpek zaslepiť EGR, som to včera urobil a auto je neporovnateľne svižnejšie. Akože výkonvý rozdiel moc necítím pri plnom kotoli, ale keď pridávam plyn primerane, alebo pri preradení, akoby auto mal ovela menšiu turobodieru. Skratka, auto sa viacej podoba na benzín. A zaujímavé je, že to trhanie okolo tých 1800 otáčok pri pridaní plynu zmizlo. Bohvie, či naozaj EGR mi robil problémy. Dneska idem kúpiť ešte raz čistič na EGR, rozoberem, dôkladne prečistím a dám to dokopy, bez zaslepenia. A ako si spomenul, kontralka sa mi rozsvietila po 5 min. :o Takže teraz mám dilemu, zaslepiť EGR, a odkódovať, alebo nechať všetko v pôvodnom stave.

Re: Strata výkonu

Napísané: Pondelok, 8. Augusta 2016, 17:09
od schtomi4
Ahojte. Vyzerá to tak, že problém nájdený. Lenže nie som si istý, takže obrátím sa na Vás. Je možné, že samotný ventil EGR odišiel? Myslím nezavre vtedy, keby mal, ostane otvorený. Vtedy, keď ostane otvorený, je príliš malý tlak výfukových plynov, turbo sa netočí ako má, preto nie je dostatočný výkon. Nemáte náhodou nejaký nápad, ako odskúšať EGR ventil? Teraz som prečistil ešte raz, síce keď som kúpil auto, EGR bol vo veľmi dobrom stave, nato, že predtým ešte nikdy nebol rozobratý, skoro žiadne usadeniny. Ale ja napriek tomu som radšej prečistil. Obávam sa, že som vtedy niečo v samotnom ventile pokazil. Cez víkend som nastriekal ventil s WD40, odvtedy je to lepšie, ale nie na 100percent, niekedy ešte auto netaha, hlavne ked chcem zrýchliť napr. pri výjazde z mesta. Takže tolko asi teraz, všetky Vaše nápady vítam... Dakujem :)

Re: Strata výkonu

Napísané: Pondelok, 8. Augusta 2016, 18:35
od viktor31
Niečo som k tomu našiel. Pošlem ti to do správy ok?

Re: Strata výkonu

Napísané: Pondelok, 8. Augusta 2016, 18:40
od schtomi4
Super. Dakujem