Chyby lambd a olej tečúci cez senzor
Napísané: Štvrtok, 29. Októbra 2015, 18:39
Čavte, pred mesiacom som si kúpil toto fáro (facelift Touring 2002, 318i N42 105kW, manual, 244000km) so zopár nedostatkami. Bol som upozornený že niekde tečie olej a zčasu na čas vyhodí diagnostika nejakú chybu s lambdou. Tak som si to pekne vyčistil aby som prišiel na to kde tečie a čakal na chybu.
Vyzerá to, že jediné miesto z ktorého tečie je tesnenie okolo "Eccentric Cam Sensor" (to je táto sranda) alebo priamo zo senzoru - neskúšal som to pre istotu odpájať.
Foto ako to vyzerá u mňa:
https://www.dropbox.com/s/41rcaozulmybc ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/3fk3b6rw8q6pw ... 3.jpg?dl=0
(Ak to nejak pomôže pri hľadaní chyby, tak aj foto celého bloku motora)
Zasvietilo aj svetlo motora a diagnostika ukázala 4 chyby:
(detailnejší screenshot sem)
Zaujímava je chyba lambda ageing - tesne pred tým ako som auto kúpil bola lambda za katalizátorom vymenená.
Podarilo sa mi nájsť dokonca aj jeden veľmi podobný prípad. Tiež, ako opsiuje típek, pri nižších rýchlostiach je to trochu lenivejšie, na dialnici v 130km/h je spotreba okolo 6,5l / 100km, po meste je to ale skoro dvojnásobok (priemerne medzi 11,5 - 12l / 100km). Akurát beh na voľnobehu je v mojom prípade kultivovaný - za studena začína na cca 1100rpm a klesá na cca 600rpm kde stojí pevne a nekolíše sa.
Teda moje otázky:
Sú to príznaky na výmenu tesnenia alebo celého senzoru? (V chybových hláškach sa nachádzajú aj chyby s Valvetronic Eccentric Shaft Sensor ale diagnostika to nehlásila)
Môže toto spôsobiť chyby z oboch lambd? - Usudzujem podľa toho, že tesnenie prepúšťa olej a vpúšťa vzduch do motora.
Viete poradiť kde zoženiem to tesnenie? Mal by to byť diel č.11377502022 s cenou okolo 5€, lenže som našiel iba celú sadu.
Vďaka za každú odpoveď.
Vyzerá to, že jediné miesto z ktorého tečie je tesnenie okolo "Eccentric Cam Sensor" (to je táto sranda) alebo priamo zo senzoru - neskúšal som to pre istotu odpájať.
Foto ako to vyzerá u mňa:
https://www.dropbox.com/s/41rcaozulmybc ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/3fk3b6rw8q6pw ... 3.jpg?dl=0
(Ak to nejak pomôže pri hľadaní chyby, tak aj foto celého bloku motora)
Zasvietilo aj svetlo motora a diagnostika ukázala 4 chyby:
Kód: Vybrať všetko
271C Oxygen sensor after cat.
2721 Lambda sensor ageing after cat.
2722 Oxygen sensor2 before cat.
271A Oxygen sensor before cat.
(detailnejší screenshot sem)
Zaujímava je chyba lambda ageing - tesne pred tým ako som auto kúpil bola lambda za katalizátorom vymenená.
Podarilo sa mi nájsť dokonca aj jeden veľmi podobný prípad. Tiež, ako opsiuje típek, pri nižších rýchlostiach je to trochu lenivejšie, na dialnici v 130km/h je spotreba okolo 6,5l / 100km, po meste je to ale skoro dvojnásobok (priemerne medzi 11,5 - 12l / 100km). Akurát beh na voľnobehu je v mojom prípade kultivovaný - za studena začína na cca 1100rpm a klesá na cca 600rpm kde stojí pevne a nekolíše sa.
Teda moje otázky:
Sú to príznaky na výmenu tesnenia alebo celého senzoru? (V chybových hláškach sa nachádzajú aj chyby s Valvetronic Eccentric Shaft Sensor ale diagnostika to nehlásila)
Môže toto spôsobiť chyby z oboch lambd? - Usudzujem podľa toho, že tesnenie prepúšťa olej a vpúšťa vzduch do motora.
Viete poradiť kde zoženiem to tesnenie? Mal by to byť diel č.11377502022 s cenou okolo 5€, lenže som našiel iba celú sadu.
Vďaka za každú odpoveď.