Strana 1 z 2

"Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapaliny?

Napísané: Sobota, 3. Októbra 2015, 12:57
od StorM3
Ahojte,

uz dlhsie mi hadze tuto hlasku (330d 135kw). Dole komplet chyba z diagnostiky. Ide o nejaky pridavny prihrev chladiacej kvapaliny? O aky diel ide? Neviem to najst v katalogu. Odisiel priamo ten prihrev?...lebo pise "Over temperature detection / Open circuit or short circiut to B-", takze ci skor len nejaky skrat alebo problem s nejakym senzorom. Nejake konkretne skusenosti s touto chybou ? Ako realne to funguje a pomaha v ohreve? Kde sa to presne v motorovom priestore nachadza?

Dakujem

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Nedeľa, 4. Októbra 2015, 09:23
od starML
Umístění bylo různé, někdy na hadicích v motorovém prostoru, někdy ve schránce pod oknem.
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 4/64_1090/

Obrázok

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Pondelok, 5. Októbra 2015, 10:20
od StorM3
Diky, uz som to nasiel aj u seba. V pripade 330d 135kw je to cca v oblasti palivoveho filtra. Dole lepsi obrazok. Je to priamo pod tou 7dmickou "Water valve with additional water pump". Moc som o tom na internete nenasiel. Akurat dedukujem ze ten prihrev je vyslovene len pre okruh kurenia ? Cize pripadne jeho nefunkcnost by nemala mat extra dopad na teplotu motora a jeho zohriatie?

Docital som sa aj ze pri jeho funkcnosti stupnu otacky cca o 50 na volnobehu co mi aj robi v pripade ze zapnem kurenie, takze teraz neviem ako si vysvetlit tu hlasku, ci je to realne nefunkcne alebo aky je tam problem... :-k

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Pondelok, 5. Októbra 2015, 10:43
od k33p
vraj sa to da rozobrat a opravit / vymenit uhliky, je tu o tom tema DIY, respektive nova stoji cca 130eur

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Pondelok, 5. Októbra 2015, 11:01
od fox1k
uhlíky sa menia len v samotnej prídavnej vodnej pumpe, nie v ohrevnom telese, tam sú špirály ;-)

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Pondelok, 5. Októbra 2015, 11:41
od starML
Dříve bylo k rychlejšímu ohřevu chladící kapaliny pro motor i topení vozu používáno naftové nebo benzínové Webasto. Fungovalo to celkem spolehlivě, mělo to i výkon. Ale vypouštělo to exhalace a to je dnesk FUJ. Proto byl pro rychlejším dosažení pracovní teploty použit "flow coolant heater", který pracuje na principu průtokového ohřívače s topnou spirálou na 12 Voltů a nějakým termostatem.

Obrázok
Obrázok

K ohřevu chladící kapaliny dochází elektricky prakticky ihned po startu motoru. Proto i dojde ke zvýšení otáček motoru, aby tato zvýšená spotřeba elektrické energie nebyla odebírána z baterie, ale pokud možno vyráběna alternátorem. V případě nízkého palubního napětí by mělo dojít o odpojení takto náročného spotřebiče.

Podle hlášení "Over temperature detection / Open circuit or short circiut to B-" asi zblbnul termostat, možná krátkodobě došlo k přerušení jeho regulačního obvodu nebo ke zkratu, jak správně píšeš. Chce to zkontrolovat celou elektrickou instalaci okolo počínaje silovým přívodem +12V a tím konektorem, který uvnitř spíná příkon do topné spirály. Ta závada je sporadická (občasná), ale už se vyskytuje dost často. Kupovat někde použitý kus je loterie http://www.ebay.ie/sch/sis.html?_nkw=BM ... 0633575829 , kolik stojí nový kus už napsal kolega. Podle mne se oprava nebo nový díl na spotřebě a tepelné pohodě vyplatí. Jen jsem žádný návod na opravu (DIY) na tomto fóru nenašel navody-a-manualy/ . k33p - můžeš dát odkaz?

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Pondelok, 5. Októbra 2015, 16:04
od StorM3
Tak ako pise fox1k... k33p si to zmylil s pridavnou vodnou pumpou ktora lezi na tomto ohreve. Samotny ohrev stoji v internetovom katalogu 288e cize realne nacenenie v BMW vidim cez 300e co je uz celkom dost. Urcite to nebudem menit za novy diel pokym neviem co tomu presne je. Ako som pisal otacky stupnu takze fungovat by mal. Skor to vidim na obcasny skrat. Jedine co mi vylucuje skrat je hlaska "Over temperature detection". Vsimol som si ze chyba vyskoci par minut po nastartovni. Ako nahle chybu vymazem a pokracujem v jazde tak uz nevyskoci, takze by som bol ochotny ako prve riesenie ist do vymeny tej pripojky 7 dole na obrazku.

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Pondelok, 5. Októbra 2015, 16:12
od starML
StorM3 napísal:
..... co mi vylucuje skrat je hlaska "Over temperature detection".
Ten zkrat naopak znamená klamnou hlášku o přehřátí. V současné době se v 90% používají termistory se zápornou charakteristikou - NTC = negative temperature koeficient. Takže když to čidlo, zpravidla termistor, dosáhne na okamžik velmi malý odpor, je to vyhodnoceno jako velmi vysoká teplota viz graf níže. Ale takový zkrat může vzniknout i v tom konektoru (7) nebo na přívodních drátech kdekoliv, s důrazem na průchodky. Ten termistor stojí pár korun, jen ho najít a zjistit jeho nominální hodnotu.

Obrázok

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Streda, 7. Októbra 2015, 09:06
od StorM3
...ten termistor je vo vnutri toho prihrevu ci kde asi?..ked ten prihrev odmontujem da sa nejako otestovat ci je po elektrickej stranke v poriadku ?

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Streda, 7. Októbra 2015, 12:34
od starML
Budeš to muset rozebrat a ten termistor hledat někde uvnitř vodní komory, kde hlídá pracovní teplotu média a umí odpojit těch 12 Voltů na topnou spirálu, tj. nějak ovládá to spínání. To zařízení se dá odmontovat a dočasně ty hadice propojit trubkou + sponky, aby jsi mohl dále jezdit. Dále bych zkontroloval izolační stav obvodů 12V ohmetrem. Více si nedovolím napsat, protože to nemám doma rozebrané.

Obrázok

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Pondelok, 12. Októbra 2015, 13:02
od StorM3
Kazdopadne dokaze to mat relevantny dosah na to ako rychlo sa zahreje chladiaca kvapalina v celom systeme a motor ? Podla toho obrazku to ma relevantny dosah najme na okruh kurenia.

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapal

Napísané: Pondelok, 12. Októbra 2015, 13:23
od starML
Podle obrázku to má vliv na ohřev okruhu topení. Ale topení je napojeno na tzv. malý chladící okruh (motor-termostat-čerpadlo-motor) a z toho je udělána odbočka pro topení do interiéru. Navíc to dělali ekologové, kterým jsou bližší exhalace tj. hlavně motor - člověk je až v druhé řadě. :D

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapaliny?

Napísané: Štvrtok, 12. Januára 2017, 15:11
od johnyfly1
chalani cim je zopinany tento pridavny ohrievac? podla wds je to napojene na trvaly plus a minus, potom este cez nejaku poistku a potom vyzera ze to spina riadiaca jednotka motora ktora vyhodnocuje teplotu, ci je auto nastartovane a ci nieje slaba bateria...ale mna skor zaujima akym signalom to je zopinane...ci len riadiaca jednotka to zopne privedenim 12v resp minus, alebo je ten signal zlozitejsi?

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapaliny?

Napísané: Piatok, 20. Januára 2017, 23:09
od starML
Něco najdeš tady http://www.e46-forum.de/e46-how-to-do/3 ... -zuheizer/ a dále si přečti odstavec od kolegy "Francis" zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 5&start=10

Re: "Coolant temperature heater"-->prihrev chladiacej kvapaliny?

Napísané: Utorok, 14. Februára 2017, 17:29
od johnyfly1
ano cital som dik, takze to funguje ako pwm coz by nebol az taky problem ale neviem ci sa mi s tym az tak moc chce hrat a ani neviem ci to alternator na 1,6tke zvladne...asi dorobim len pridavne cerpadlo a budem dufat ze to bude stacit :)