Množství paliva do přepadu u injektorů v dobrém stavu je při volnoběhu je velmi nízká, cca 1-2 ml za minutu.
Pokud má injektor přepad větší než 10 ml za minutu, je vadný a musí být nahrazen.
Měření korekčních hodnot vstřikovačů nebo podílu práce jednotlivých válců je velmi zavádějící. Může být prováděno pouze při volnoběhu (do 1200rpm), kdy DDE korekční hodnoty počítá. Ale už není možno zjistit stav při normálním provozu. Nejde o množství do přepadu a zhoršenou startovatelnost. Jde o to, že injektor může ukapávat nerozprášené palivo přímo na píst nebo směr rozprášení paliva směřuje na stěnu válce atp. Toto vždy po nějaké době vede k havárii motoru, protože dojde k propálení čela pístu nebo jeho okraje. Pokud se dá "airbone" fotku pístu z jeho 530d, tak tomu možná budete věřit více. Proto je toto měření přepadů velmi dobrou pomocnou metodou zjištění stavu vstřikovačů - já tomu říkám flaštičkový test. Navíc je možné udělat test i při zvýšených otáčkách. Ale velmi se mi líbí výše uvedené řešení pomocí injekčních stříkaček. Ale pořád to nic neříká o tom, jak ten vstřikovač stříká a rozprašuje. Jediná správná metoda je vymontovat vstřikovače a odnést do BOSCHe na test na stolici.
Podle mne nějaký vstřikovač propouští v klidovém stavu tolik, že uniká tlak z railu, který se marně pokouší vytvořit vysokotlaké čerpadlo. Pokud chceš zjistit, který vstřikovač propouští, odpoj všechny kabely od všech vstřikovačů, připoj si ty hadičky k přepadům do flaštiček nebo injekčních stříkaček a protoč starterem motor po dobu asi 10 sekund. Protože jsou odpojené kabely, žádný vstřikovač nemá možnost otevřít a motor nechytne. Který vstřikovač proteče nejvíce, ten musíš vyměnit.
