Strana 1 z 1

prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 20:28
od M@t0
zdravim. chcel by som zajtra kupit 323i rv. 2001 a predavajuci mi spomenul ze ked nastartuje tak mu preblikne na 5-10 sekund kontrolka oleja a potom zhasne ale nikto nenasiel na aute ziadnu chybu. robi to uz od kedy auto kupil ale vsetko funguje ako ma tak to neriesil. btw predava ho za cenu 4tisic a okrem tohto je auto v top stave..kupovane na slovensku a origo 226tisic km. ist do toho ?:D doteraz som mal Alfa romeo 159 a chcel by som konecne 6valec tak som sa rozhodol pre 323 :)

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 20:37
od PeqpeK
M@t0 napísal:
zdravim. chcel by som zajtra kupit 323i rv. 2001 a predavajuci mi spomenul ze ked nastartuje tak mu preblikne na 5-10 sekund kontrolka oleja a potom zhasne ale nikto nenasiel na aute ziadnu chybu. robi to uz od kedy auto kupil ale vsetko funguje ako ma tak to neriesil. btw predava ho za cenu 4tisic a okrem tohto je auto v top stave..kupovane na slovensku a origo 226tisic km. ist do toho ?:D doteraz som mal Alfa romeo 159 a chcel by som konecne 6valec tak som sa rozhodol pre 323 :)

no hlavne sa ho spytaj akou farbou preblikne, ked to pojdes skusat tak tomu daj riadnu nakladacku a potom sleduj co to robi na volnobehu

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 20:39
od M@t0
vytocil som ho parkrat do cervena ale motor isiel stale pekne aj na volnobehu..spytam sa ho zajtra akou farbou preblikne. ale blikne hned po nastartovani ci je motor teply alebo studeny

edit: takze ta kontrolka svieti na oranzovo a robi mu to iste na druhej e46 330d

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 20:46
od PeqpeK
M@t0 napísal:
vytocil som ho parkrat do cervena ale motor isiel stale pekne aj na volnobehu..spytam sa ho zajtra akou farbou preblikne. ale blikne hned po nastartovani ci je motor teply alebo studeny

podla mna to bude cidlo oleja, ale to by malo byt v pamati zavad

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 20:49
od M@t0
pisal som aj kolegovi co ma taku istu a ze tiez mu svieti na oranzovo par sekund po nastartovani

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 20:52
od PeqpeK
ako som napisal, cidlo...a malo by byt v pamati zavad

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 21:37
od TT-SIMIK
Dost casto odchadzaju konektory na cidle oleja vo vani,menili sme ich na desiatky...odhmite kable vedsinou,skontroluj najprv to....ak budu ok,tak cidlo...

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 17. Marca 2015, 22:08
od M@t0
vdaka chalani za rady :) zajtra ju pojdem dat preklepnut do servisu tak dufam ze to vyde :) uz mam dost turbodieslov a tisiceurovych investicii za kazdu prkotinu :D

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Streda, 18. Marca 2015, 21:36
od hpbaxxter
ja mám 320d a tiež preblikuje, nielen po naštartovaní, hocikedy...

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Streda, 1. Júna 2016, 21:12
od Bigy
TT-SIMIK napísal:
Dost casto odchadzaju konektory na cidle oleja vo vani,menili sme ich na desiatky...odhmite kable vedsinou,skontroluj najprv to....ak budu ok,tak cidlo...


Ahoj vieš mi povedať kde presnejšie hľadať tie konektory v olejovej vani? Nejaký obrazok alebo niečo? Dik

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Streda, 22. Júna 2016, 19:47
od Anzsuki
To isté robilo mne, poškodené kontakty na čidle ale nie pri olejovej vani ale pri olejovom filtry, volá sa snímač tlaku oleja

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Utorok, 30. Januára 2018, 00:02
od kingpyn
Mne menili olej a taktiež mi preblikavala kontrola na žlto po naštartovaní, vymenil som olejové čidlo a už nesvieti na žlto ale po zohriati svieti má červeno, len pri voľnobehu!!!! Olej dávam stále ten istý 5w30 castrol Edge bmw e46 320d 110kw

Re: prebliknutie kontrolky oleja

Napísané: Nedeľa, 18. Februára 2018, 05:17
od janest
Je lepšie poznať reálny tlak oleja ako spoliehať sa na snímač a kontrolku. Lebo keď je snímač v poriadku a preblikne na voľnobehu tak to už nie je v poriadku. Je to len prepínač ktorý zopne obvod pri tlaku nižšom než na ktorý je kalibrovaný a ten je sakra malý na spoľahlivé mazanie. V motoroch sa používa tlak na mazanie v rozsahu 3-4 kp/cm² pri prevádzkových otáčkach, na voľnobehu okolo 1-1,5 kp/cm² , snímače sú nastavené na 0,5 a menej. Výrobcovia spínacie tlaky znižujú lebo takto majú menej reklamácií. Preto pokiaľ neviete aký je spínací tlak vášho snímača neviete ani posúdiť ako veľmi zle je na tom váš agregát. Olejová sústava zároveň obsahuje rovnotlaký ventil, spravidla hneď za čerpadlom na tlačnej vetve. Je to válček s pružinkou ktorej predpätie určuje pri akom tlaku sa otvorí a vráti prebytočný olej do spätnej vetvy. Je to tak preto lebo čerpadlo ma priamy náhon a bez rovnotlakého ventilu by tlak oleja stúpal a klesal podľa otáčiek motora. Pri horúcom oleji je rizikom pokles tlaku lebo sa začnú vytvárať bubliny a olej sa dostáva do varu. Rovnotlaký ventil zabezpečí stály tlak od zvýšených voľnobežných otáčiek (cca 1500 ot/min.) do maximálnych a teda je otvorený takmer po celú dobu chodu motora. V úvode bol spomenutý agregát 323i preto do pozornosti dávam nasledujúci článok o palive v oleji : https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Palivo-v-oleji lebo to môže mať s tým súvis. Nakoľko zriedený olej nedosiahne tlak v zubovom čerpadle takým priebehom ako normálny a mazacími cestami unikne tlak rýchlejšie kým to čerpadlo nevyrovná čo by mohol byť aj tento prípad.
To by mohlo signalizovať netesnosť piestných krúžkov. Vhodné by bolo premerať kompresiu a tlak oleja. A samozrejme skontrolovať spínací tlak snímača. Pre motorové oleje platí : pracovný tlak 3-4 kp/cm², tlak na voľnobehu 1 kp kp/cm², pracovná teplota 120°C ,maximálna teplota 150°C, nevratné zmeny oleja viac ako 180°C. Teplota oleja pre prechod na zvýšenú záťaž motora 30-40 °C, pre prechod na maximálnu záťaž motora 80°C.