Strana 1 z 2

E30/320 - Hadzanie volantu

Napísané: Pondelok, 1. Septembra 2008, 19:58
od k33p
Na aute hádže volant, môže to byť vplivom vymlátených guľových čapov ?
širka pneumatik je 215/40/16
a do istej miery boli stáčané kotúče - ale s brzdami nieje problém
čo mi poradíte, čím to môže byť?

Napísané: Pondelok, 1. Septembra 2008, 20:03
od BMino
ako hadze volantom?

Napísané: Pondelok, 1. Septembra 2008, 23:35
od Helldiver
Vymlatene gulove capy hlavne jasne buchaju pri prejazde nerovnosti... Pri hadzani volantom typujem skor tie silentbloky vzadu na ramenach....

Napísané: Utorok, 2. Septembra 2008, 07:53
od Kraken
A má to auto podložky pod kolesami?

Myslím že keby to hádzanie spôsobovali kotúče tak sa to hádzanie prejavovalo hlavne pri brzdení.

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 19:40
od tito_mt
mne zacne triast volantom vzdy ked dosiahnem rychlost 90 km/h.....a to je jedno si idem po rovnom povrchu a ci ne...a vsetko je vymenene...aj te capy...jednoducho zacne triast...a potom ked sa znizi alebo prekroci rychlost tak prestane...

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 19:54
od Kraken
tito_mt napísal:
mne zacne triast volantom vzdy ked dosiahnem rychlost 90 km/h.....a to je jedno si idem po rovnom povrchu a ci ne...a vsetko je vymenene...aj te capy...jednoducho zacne triast...a potom ked sa znizi alebo prekroci rychlost tak prestane...


Máš rozširovacie podložky? A si si istý že máš rovné kolesá? Robí ti to aj keď nahodíš iné kolesá?

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 20:45
od bawor
nemas rozsusene-zostarnute alebo nadmerne ojazdene pneu? vies take rozdrbane gumy? prejavuje sa to hlavne pri nizsich rychlostiach........

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 20:47
od Rimi
mal som podobny problem.. Ak nemas prekorodovanu prednu napravu tzn. hlavne ramena si pozri a ak su v prdeli radim ti vymen ramena,silentblocky a tycky stabilizatora cim skor, teraz mi ide auto o 100% lepsie ..

Napísané: Streda, 10. Septembra 2008, 00:01
od Max-Max
rimuald napísal:
mal som podobny problem.. Ak nemas prekorodovanu prednu napravu tzn. hlavne ramena si pozri a ak su v prdeli radim ti vymen ramena,silentblocky a tycky stabilizatora cim skor, teraz mi ide auto o 100% lepsie ..


mam dojem ze skor mne na hlave narastu zelene tykadla ako keby mali zhnit kovane ramena ..to nie je favorit, toto je kus zeleza

Napísané: Streda, 10. Septembra 2008, 18:09
od Rimi
Max-Max napísal:
mam dojem ze skor mne na hlave narastu zelene tykadla ako keby mali zhnit kovane ramena ..to nie je favorit, toto je kus zeleza


to je sice pekne ale ak tam je velka vola tak si mozes hovorit,ze je to ok ale volant ti aj tak bude triast..riesil som to 2 mesiace..rameno moze byt sice ok,ale mas tam manzety a dalsie veci ktore mozu byt vybuxane a nemusi ix byt vidno.. vravim podla seba..

Napísané: Streda, 10. Septembra 2008, 21:31
od Max-Max
rimuald napísal:
to je sice pekne ale ak tam je velka vola tak si mozes hovorit,ze je to ok ale volant ti aj tak bude triast..riesil som to 2 mesiace..rameno moze byt sice ok,ale mas tam manzety a dalsie veci ktore mozu byt vybuxane a nemusi ix byt vidno.. vravim podla seba..


jedina manzeta na prednej naprave u zadokolky bmw je manzeta na tycke riadenia.. aby tato dokazala triast volantom, musela by byt ocelova.... na to, aby som zistil vole na naprave staci pajser a laicka kontrola, nemusi menit vsetko.

mozno by bolo vhodne, aby sa ten, co tento topic zalozil, sem obcas aj pozrel a definoval kedy trasie, ako trasie a podobne, do tej doby je to debata o hovne.

Napísané: Štvrtok, 11. Septembra 2008, 00:58
od Helldiver
Rimuald: tie "tycky"o ktorych hovoris su capy, konkretne E30, E36 a E46 ma v kazdom prednom ramene 2, jeden ide do napravnice, druhy na spodok McPhersonu a vzadu je rameno uchytene cez silentblok, ktory je vlozeny v kovovom srobovatelnom oku, ktore je 2 srobami prichytene k nosniku kasne.
Na capoch sa moze poskodit prachovka, vtedy z nich unikne mazivo a rychlo sa znicia, pripadne sa stane prechovka poreznou, iba tak sa vybuchaju, atd...
Capy su spotrebny material, daju sa v ramene prelisovat a ich vymena je pri jazdeni na nasich cestach bezna vec, bohuzial aj opakovana pri vyssich najazdoch, zadny silentblok takisto. Kazdopadne neexistuje ze by nejak prekorodovalo rameno aj po 20-30 rokoch, to by to auto muselo stat ponorene v kyslej kaluzi cely cas, a ci uz sa to tyka prednych alebo zadnych ramien, rameno moze odist (ohnut sa) len ked dostane poriadne supu... Moja skusenost s kontrolou capov je taka, ze ked rameno zvesis (tak aby ostalo visiet len na kontrolovanom cape, pri E34, E39, E38 atd. je to jednoduche, kedze staci odsrobovat silac ramena, pri E36 to je trocha komplikovanejsie) tak musi ist "ztuha" nesmie visiet navolno a nemat v cape ziadny odpor - aj ked este volu nezistis a cap pri mikslovani ramenom nebucha, na aute sa to uz sprava horsie a je ho pocut, pripadne prenasa vybracie do riadenia... Capy musia byt vsetky tuhe, to je zaklad, jedine vtedy auto jazdi ako ma a clovek si jazdu s nim moze naozaj vychutnat.

Napísané: Štvrtok, 11. Septembra 2008, 08:38
od Rimi
No keby si videl v akom stave boli moje ramena uveris mi.. Vsetky 3 tycky ktore z neho idu mali taku volu ze 2 prstami si ich mohol vytiahnut z toho loziska..

Napísané: Štvrtok, 11. Septembra 2008, 09:48
od Helldiver
Ale tie "tycky" co z toho idu su capy, to sa bezne stava ze sa natrhne prachovka a su zrazu na sracky, z ramena sa daju vylisovat a nahradit novymi, so samotnym ramenom nemaju v podstate nic spolocne, tomu urcite nic nebolo:))).

Napísané: Piatok, 12. Septembra 2008, 00:01
od k33p
max-max napísal:
mozno by bolo vhodne, aby sa ten, co tento topic zalozil, sem obcas aj pozrel a definoval kedy trasie, ako trasie a podobne, do tej doby je to debata o hovne.
No trasie pri brzdení pri vyššej rýchlosti, takže to bude spôsobené pravdepodobne kotúčmi, treba ich stočiť.