Strana 1 z 1
E30 PREHRIEVANIE M40B18
Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 21:57
od Tupac
Ahojte, tak mám ďalší problém, týka sa to toho že včera som nechal ísť cca 10 minút auto na volnobehu na mieste a začala sa prehrievať,teplota pomaly až v červenom a v systéme bolo aj dosť vzduchu začalo tlačiť paru cez bočnú prírubu chladiča, odpustil som paru nechal ochladnúť potom už cez chladič nesyčalo ale stále sa na mieste prehrieva, keď sledujem ručičku tak pomaly stúpa, ale keď pridám na cca 1200ot. tak sa schladí do normálu ani za jazdy sa neprehreje vtedy ju chladí náporovo...na čo to typujte je to visco alebo vodná pumpa? auto kúri ako bláznivé voda nemyzne. Vsico som zastavil za chodu motoru čiže tá to už má za sebou može to sposobovať ona že nedokáže chladiť na mieste??? chladič by zapchatý byť nemal zohrieva sa po celej ploche rovnomerne.
M40B18
Vopred Ďakujem za každú radu

Re: E30 PREHRIEVANIE M40B18
Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 23:11
od pegass325
Ešte to skús riadne odvzdušniť. Z toho čo píšeš by som skontroloval najprv vodnú pumou, či sú lopatky ok. Vyzerá to, že pri voľnobežných otáčkach to nemá dostatočný tlak, aby to hnalo aj cez chladič. Odsleduj či sa pri zohrievaní, zohrieva tá hrubá hadica čo ide do chladiča. Ja ju mám horúcu, že tam po chvíli neudržím ruku. Ak by bola len teplá a teplota motora je v strede, tak tam máš vzduch.
Re: E30 PREHRIEVANIE M40B18
Napísané: Utorok, 12. Marca 2013, 23:28
od Tupac
Ahoj, horná hadica je horúca ako píšeš že na nej ledva udržím ruku.
Re: E30 PREHRIEVANIE M40B18
Napísané: Streda, 13. Marca 2013, 10:24
od pegass325
Tak v tom prípade voda ide aj veľkým okruhom, cez chladič. No neviem, prehrievať sa to može len z niekoľkých dôvodov: málo vody, zavzdušnený systém, čerpadlo na odchode, termostat neotvára, alebo je to niekde ucpaté.
Ako vieš, že máš dosť vody? Lebo v expanzke ti može ukazovať dosť, ale niekde v systéme je miesto vody vzduch. Ja som mal niečo podobné, teplota mi skákala medzi prvou čiarkou za polku a polkou. Mal som tam moc vzduchu a tlačilo mi vodu do expanzky, potom ju vcuclo, vtedy sa ochladilo a za moment sa to začalo zas prehrievať. Studený motor mi sa mi vtedy zohrial na polku za cca 2km. Nechal som to celé vychladnúť, povolil som odvzdušňovák na chladiči a div sa svetu, nalial som tam 2,5l vody. Tak skús vo vychladnutom stave skontrolovať, prípadne doliať.