Niektori ma poznaju, rypem sa vo VW vacsinu casu, tam som doma. BMW mi neni technicky blizke ale mam jedno 318i kupatko ktore v poslednom case zacalo trocha strajkovat. Zvlastne zvuky ma viedli ku kontrole prevodovky, zohnal som aj druhu, pol dna som tomu venoval a skoncilo to zistenim ze prevodovka je ok (okrem toho druha prevodovka nesedela, asi bola z m10). Kopa roboty a nulovy vysledok. Este v ten den sa zvuky zhorsili a po rozobrani rozvodov som zistil ze jedna vodiaca kladka bola uplne mimo svoju os a druha mala polovicu guliciek loziska uz mimo. Auto ma najazdene poctivych 105 000 km a rozvody boli menene pri 73 000 km. Docital som sa na forach ze pri m40 sa odporucaju menit rozvody kazdych 40 000 km co ma trocha prekvapilo. Kazdopadne bolo velke stastie ze sa v motore nic nestretlo lebo remen bol dost volny. Momentalne ma auto namontovane kompletne nove rozvody, vymeneny olej, filtre atd. Tiez som cital o klepani ventilov u m40 ako vrodenej chorobe, mazani sprchov atd. Ja neviem ale zda sa mi ze tie ventily pocut az moc. Oleja je dost, vsetko ostatne funguje ako ma. Po vymene rozvodov som to bol odskusat, mam stale pocit ze je to nedostatocne mazane v oblasti vacky a po vypnuti motora bolo pocut od motora zvlastne klepave/pukave zvuky... neviem ci si bavorak pyta 3,5L swap ale nezda sa mi to vporiadku...
predpokladam ze su tu ludia co maju v malicku tento motor, rad by som prisiel k nejakym rieseniam nech nemusim zbytocne skusat rozoberat a tak dalej...
foto pre zvedavcov:

a motorek:
