Strana 1 z 2

e38 EDC + NIVO

Napísané: Pondelok, 25. Augusta 2014, 13:41
od TheStig
Mam ponuku na 740i s cca 240tis km (overene). Auto ma edc a nivo, trochu sa toho obavam. Ma s tym niekto skusenosti? Ak sa nieco poserie da sa to dat dokopy za rozumne peniaze? Pripadne zmena za klasicky "podvozok" je mozna?
Vdaka.

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Pondelok, 25. Augusta 2014, 18:18
od Rottwa
Vsetko sa da. najdi si pribeh pouzivatela "korado".

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Štvrtok, 28. Augusta 2014, 08:21
od 100RM
Boze, co ja by som dal za EDC ...

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Štvrtok, 28. Augusta 2014, 08:38
od Belial
100RM : na tych nasich uzasnych cestach by si EDC moc casto nezapinal ;)

Akoze, je to super vec o to pokoj , ale opodstatnenie to ma na klukatych okreskach, ktore su vacsinou v zalostnom stave , tym padom klesa rapidne komfort co je u 7er zakladny parameter .


Pokial je momentalne to EDC v poriadku a tie KM su naozaj origo, nebal by som sa toho . :-k

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Štvrtok, 28. Augusta 2014, 09:07
od Lopo
Belial napísal:
100RM : na tych nasich uzasnych cestach by si EDC moc casto nezapinal ;)

ty myslis zapinanie sportoveho rezimu, ale ony uz v normalnom rezime su komfortnejsie

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Štvrtok, 28. Augusta 2014, 09:15
od Belial
Ano,sorry, myslel som pochopitelne "S EDC" kde je podla mna najviac namahane . Ale len polemizujem, nic overene . :-k

Nemal som moznost porovnat verzie s EDC a bez .

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Nedeľa, 31. Augusta 2014, 11:38
od 100RM
Ja som mal a ver mi, ze aj na rozbitych cestach je to sakra rozdiel ...

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Nedeľa, 31. Augusta 2014, 15:28
od Rottwa
EDC zapinam minimalne. Ked je to zapnute, sedma stvdne ako okruhac. Ale ak idem na dialnici rychlo (rozumej velmi rychlo), tak ho je takmer potrebne zapinat, aby sa nerozhupavala. Sedma je naladena tak, ze sa ide ako na oblaciku a to prave dokaze sposobit typicke "rozhupavanie" na dialnici. Na takej tiahlej ako je napriklad na Poprad sa mozte zrazu ocitnut v druhom pruhu, ak cestujete prilis rychlo. Obcas to zapinam este ked som sam, a nejaka trojka, alebo Golf GTi si mysli, ze na klukatych cestach mi zdrhne :lol: NIVO nemam, zatial som nemal moznost to ocenit, kedze do kufra nalozim vzddy menej ako pol tony.

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Nedeľa, 31. Augusta 2014, 16:34
od VaNoS
V prvom rade, žiadne zapnuté, vypnuté, EDC je stále aktívne, Electronic Damper Control, je to iný drahý typ tlmičov, s elektroventilmy riadený riadiacou jednotkou s premenlivou zmenou tuhosti v závislosti od veľa faktorov ako cestovná rýchlosť, zaťaženie, priečne zrýchlenie, zrýchlenie v smere jazdy a vertikálne zrýchlenie vozidla. EDC je aktívne v základnom režime Comfort žiže mäkké nastavenie a už tam je obrovský rozdiel oproti klasickým tlmičom, pretože ak zrýchlite ihneď sa prepnú do stredne tvrdého až tvrdého režimu, čiže prituhujú v zákrutách, kde by malo prísť k náklonu vozidla, tlačítko S-EDC, SPORT zmení naladenie podvozku k ešte tvrdšiemu a stále ho udržuje a sedme to prepožičiava neuveriteľné jazdné vlastnosti, keď som sa naháňal s Porterom na 740i s mojou bývalou 540i, nemohol som si ani zdaľeka dovoliť to čo on, tam kde som v zákrute išiel sedemdesiatkou, on mal vyše deväťdesiat. Lenže až takéto tlmiče doslúžia môžte si nachystať 2x720€ za predné a ak máte NIVO tak 2x1170€ zadné. Väčšina sedmičiek ak mala EDC, už má zbastlený podvozok, s NoName poľskými dielmy a tie čo ho ešte majú je už dávno po smrti. Prerábať ale EDC na klasiku je taká sprostosť ako M5ke s S62 motorom po smrti namontovať klasickú M62.

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Nedeľa, 31. Augusta 2014, 16:47
od Rottwa
Ja mam nastastie nove, ale vraj sa daju zrepasovat pomerne jednoducho = olej + tesnenia za cca 300,- Eur. Robota asi raz tolko.

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Nedeľa, 31. Augusta 2014, 17:15
od TheStig
Aku ma asi zivotnost cely system, tlmice, nivo atd pri prevadzke na cz/sk cestach? Ono je to urcite super komfortne vozenie atd, no ale ked sa to vyserie tak davat tie prachy za to mi pride dost divne kedze len tlmice stoja tolko co auto. Takze otazka znie, repasovat? Kto to vie zrepasovat? Na nete su aj nejake navody ako to spravit doma a co k tomu treba. Ale ja by som sa nepustal do toho sam. Odpojit a dat klasiku? Da sa to jednoducho?

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Pondelok, 1. Septembra 2014, 09:23
od Lopo
ak davas standardne tak iba vymenis tlmice a nic viac... nikde sa mi nepodarilo zistit kto by vedel zrepasovat EDC tlmice, takze neviem ci sa to da (navod na internete by som si rad pozrel, ci to nie je nejaka blbost)

co sa tyka vydrze, tak vydrzia ovela viac ako normalne tlmice (preto ta cena nemusi byt az taka zavratna v porovnani cena/vykon oproti obyc tlmicom, ako sa na prvy pohlad zda), ja mam 220 tis a stale su ok, Porter ma cez 300 tis a tiez su ok...

TheStig napísal:
no ale ked sa to vyserie tak davat tie prachy za to mi pride dost divne kedze len tlmice stoja tolko co auto.

otazka je co s tym autom chces... uz teraz najdes sedmy, kde sada zimnych a letnych pneu je 3/4 ceny celeho auta, takze tato logika uz sa tu neda moc uplatnovat, inak budes musiet za par rokov obuvat Goodride pneu ;) ak chces mat dobre presuvadlo, tak si nasetri a kup nieco novsie a "seriovejsie", aby ta taketo diely netahali ku dnu... ak chces mat dobru limuzinu (a na novsiu sedmu nemas) tak sa o tuto tak staraj, inak to nebude mat vyznam

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Pondelok, 1. Septembra 2014, 19:49
od VaNoS

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Pondelok, 1. Septembra 2014, 21:58
od Wanted
Nivo mava problem vacsinou s trubkami to sa este prezit da a pokial su EDC v zlom ale nie uplne zalostnom stave daju sa zrepasovat za cenu nizsiu ako je sada non EDC novych tlmicov. Tieto info mam zo 7er.cz kde som tuto otazku riesil rok dozadu udajne tie repasy robia v Polsku ale myslim si ze sikovny clovek by sa nasiel aj u nas alebo v CR a o komforte EDC a non-EDC sa ani bavit nemusim.

Re: e38 EDC + NIVO

Napísané: Utorok, 2. Septembra 2014, 11:40
od 100RM
Tym ze EDC vydrzi podstatne, PODSTATNE dlhsie ako obycajne tlmice (teraz nemyslim vytecene a vydechle tlmice minimalne polovice majitelov), tak rozdiel v cene neni nijako kruty.