Strana 1 z 5

Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 19:22
od Johnny_R6
Čaute ministri,

nedávno som sa stal hrdým majitelom E38. Je to 728iA M52TU. Má však zopár múch ktoré sa budem snažiť v čo najkratšom čase vychytať. Preto mám na vás skúsenejších zopár otázok. Dopredu sa ospravedlnujem za možno banálne otázky. Doteraz som vlastnil len chrochtajúce vrtule, toto je moj prvý benal.

Prvou vecou sú rozsvietené kontrolky DSC/ABS a ešte toto (!). Keď chyby vymažem cez inpu tak kontrolky zhasnu a zostanú zhasnuté. Ako náhle natočím motor pohodička no stačí sa pohnúť a milimeter potočiť volantom a kontrolky znovu svietia. Napadol ma snímač uhlu natočenia volantu. Volant ide trošku na krivo, pomohla by tomu geometria?

Druhá vec ktorá ma štve je nefungujúci šiber, pri otváraní sa zasekáva a odmieta sa vyklopiť. Skúšal som vymeniť tlačítko a nepomohlo. Keď bude teplejšie pozriem sa na to lepšie, ja len že či náhodou nemal niekto z vás podobný problém. Dosť sa bojím auto aj umyť aby doňho nenatieklo pretože je to dovreté len tak od oka.

Tretia vec, z motora trošku hučí olej, trošku širinou. Dnes budem objednávať diely na pretesnenie, chcel by som riešiť rovno aj VANOS, stačia tesnenia alebo ešte treba niečo? Vanos sa aj nejak nastavuje alebo ho stači zhodiť pretesniť a nahodiť na5? Ďalej sviečky, vedeli by ste mi poradiť typ značku ? Budem riešiť aj výmenu oleja v prevodovke hned jak budú tabule, písal som už s Jararakom a poradil mi ZP AUTOMATIC v ČR.

Mám ešte vyhliadnuté disky na leto, chcem len 16" nech je auto ako v bavlnke. Neviem sa rozhodnúť medzi STYL 4 / 8 / 15 / 61

Vopred dik :thumbup:

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 20:25
od ViktorDDD
keď si sa pýtal jara na automat tak si sa mohol rovno opýtať na vanos že čo ti k tomu treba

sviečky ti poradia chalani so 6valcami, ale myslím že by tam mali ísť NGK BKR6EQUP :-k

kola ak 16tky na e38, tak by som volil st.61, tie jej seknú :wink:

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 20:52
od atc
Daj uz nejake fotky a nenapinaj nas,inak style 61 mam v krasnom stave za super cenu :wink: .

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Pondelok, 3. Marca 2014, 23:20
od Johnny_R6
chlapi, keby ju vidíte boli by ste zhrozený :mrgreen: ... tak špinavého bayera som ešte nemal. Nemám ani žiadne fotky, auto zostalo cez noc na stanici KO .. zajtra bude hotové a potom porobím nejaké fotočky. Dnes mi prepadli prevozky, tak nasledujú dva nekonečné týždne čakania na ŠPZ.

atc kludne mi môžeš hodiť cenu do PM. Styl61 boli najprv v pláne ale potom ma chytilo old school v podobe Styl4, Styl8 a teda hlavne Styl8 z e31, len nikde nemožem naisť foto ako to vyzerá na E38

Viktor, diky pozrem či ich má jaro v ponuke. Na ten vanos ma vôbec nenapadlo opýtať sa :-k , ale tiež poriešim. Je na nej ešte roboty ako na kostole, ale verím že sa mi to podarí dotiahnuť minimálne k ako takej dokonalosti.

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Utorok, 4. Marca 2014, 06:33
od ViktorDDD
myslel som to tak opýtať sa na to jararaka, on robieva vanosy na 6valce

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Utorok, 4. Marca 2014, 14:50
od Lopo
Johnny_R6 napísal:
Prvou vecou sú rozsvietené kontrolky DSC/ABS a ešte toto (!). Keď chyby vymažem cez inpu tak kontrolky zhasnu a zostanú zhasnuté. Ako náhle natočím motor pohodička no stačí sa pohnúť a milimeter potočiť volantom a kontrolky znovu svietia. Napadol ma snímač uhlu natočenia volantu. Volant ide trošku na krivo, pomohla by tomu geometria?

Isiel by som postupne... DSC/ABS - skontroloval by som snimac. (!) spolu s hlaskou na BC by mala byt dost vystizna - napr Check brake linings - kontrola platniciek

Johnny_R6 napísal:
Druhá vec ktorá ma štve je nefungujúci šiber, pri otváraní sa zasekáva a odmieta sa vyklopiť. Skúšal som vymeniť tlačítko a nepomohlo. Keď bude teplejšie pozriem sa na to lepšie, ja len že či náhodou nemal niekto z vás podobný problém. Dosť sa bojím auto aj umyť aby doňho nenatieklo pretože je to dovreté len tak od oka.

Siber vie zacat blbnut po odpojeni baterky - treba ho zase nakalibrovat. Nepamatam si uplne na sto percent ako sa to robilo (nasiel som to tusim aj v obyc. manuale ku akejkolvek e38), ale bolo to nejak tak, ze sa zatlaci "otvorenie" sibra a drzi sa, aj ked uz sa siber nehybe (nejakych 5 az 10 sekund), potom sa stlaci "pootvorenie" sibra (to ked sa da siber do vrchu) a zase sa drzi, a potom sa da zatvorenie a zase sa zrzi... nejaka takato kombinacia to bola

Johnny_R6 napísal:
Budem riešiť aj výmenu oleja v prevodovke hned jak budú tabule, písal som už s Jararakom a poradil mi ZP AUTOMATIC v ČR.

Ja som bol tri krat tu a zatial ziadny problem http://www.kaps.cz/

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Utorok, 4. Marca 2014, 15:01
od MensahService
Johnny_R6 napísal:
Prvou vecou sú rozsvietené kontrolky DSC/ABS a ešte toto (!). Keď chyby vymažem cez inpu tak kontrolky zhasnu a zostanú zhasnuté. Ako náhle natočím motor pohodička no stačí sa pohnúť a milimeter potočiť volantom a kontrolky znovu svietia. Napadol ma snímač uhlu natočenia volantu. Volant ide trošku na krivo, pomohla by tomu geometria?


tak toto sa stalo mne nedavno, ked som menil na E39 axialne tiahla ( tycky riadenia ) auto slo rovno, volant troska vytoceny a DSC svietilo a nie a nie zhasnut, po spraveni geometrie ( zbiehavosti ) a tym padom vratenia volantu do rovnej polohy zhaslo a problem vyrieseny....môze to byt tvoj pripad, skus to :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Streda, 5. Marca 2014, 19:54
od Johnny_R6
diky za rady chlapi, takže svietiace kontrolky budú pravdepodobne vyriešené. Už mi viacero ludí povedalo že to má na svedomí geometria kedže po zmazaní cez diagnostiku zhasnú a rozožnú sa až po nasledovnom otočení volantu.

Ten šíber ja nevim čo mu je. Ale keď hovoríš že stačí odpojiť baterku a prepne mu tak na tom niečo môže byť. Lebo keď sme prišli pri auto nešlo odomknuť ani naštartovať, baterka bola KO. Pomohol až štartovací vozík. Šíber ide a vyzerá to tak že motorček ide, ale pri otváraní posekáva a nejde vyklopiť, ani sa nevie poriadne zavreť, musím ho zavreť tak od oka.

Ešte mám otázku, je tam 10W-40 volaky SHELL .. chcel by som tam naliať najlepšie MOBIL1, ale našiel som len 0W-40, viete poradiť ?

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Streda, 5. Marca 2014, 22:48
od Lopo
Johnny_R6 napísal:
Ten šíber ja nevim čo mu je. Ale keď hovoríš že stačí odpojiť baterku a prepne mu tak na tom niečo môže byť. Lebo keď sme prišli pri auto nešlo odomknuť ani naštartovať, baterka bola KO. Pomohol až štartovací vozík. Šíber ide a vyzerá to tak že motorček ide, ale pri otváraní posekáva a nejde vyklopiť, ani sa nevie poriadne zavreť, musím ho zavreť tak od oka.

to posekavanie je divne, ale inak to je presne ono, on ma rozhadzane polohy a nevie kde je, len si tak mysli, treba ho skusit nakalibrovat ako som popisal

Johnny_R6 napísal:
Ešte mám otázku, je tam 10W-40 volaky SHELL .. chcel by som tam naliať najlepšie MOBIL1, ale našiel som len 0W-40, viete poradiť ?

0W-40 je "lepsi" ako 10W-40... tuhne pri nizsich minusovych teplotach oproti 10W (na nete su tabulky)... daj ale bacha aby mal specifilaciu min. LL-01 alebo LL-04 - to su longlife oleje... ja osobne davam rovno BMW olej, dnes ho uz nie je problem zohnat http://olejcentrum.sk/bmw-original-0w-40-1l

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Streda, 5. Marca 2014, 22:52
od ViktorDDD
keď už mobil tak by som šiel buď do 0W40 alebo 5W50, keďže tie sú mobil1, a čo ja viem tak je tam rozdiel v kvalite medzi mobil a mobil1
inak aj shell je kvalita
len neviem prečo tam liali 10W40, po studenom štarte sa ten motor určite chvílku trápi, aj keď to nedáva najavo, ja by som volil taký kompromis 5W40 (napr. shell helix ultra)

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2014, 12:05
od Johnny_R6
chlapi a neublíži zmena viskozity tomu motoru ? Kedže tam bol asi dlhodobo lievaný ten 10W-40

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2014, 12:42
od Lopo
Johnny_R6 napísal:
chlapi a neublíži zmena viskozity tomu motoru ? Kedže tam bol asi dlhodobo lievaný ten 10W-40

ale ved 40tka ti ostava rovnaka... menis len cislo pred W a to oznacuje viskozitu oleja za studena (cize pri akej minusovej teplote zacne tuhnut a nie je dostatocne riedky)

keby si menil 5W-30 za 5W-40 tak potom menis viskozitu z hustejsieho oleja na redsi a mozes mat problem

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Štvrtok, 6. Marca 2014, 20:51
od Valiant
Tak si už konečne teda predsa presedlal do 728i :thumbup:

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Piatok, 7. Marca 2014, 22:28
od Johnny_R6
ahá, už rozumiem .. takže kludne tam môžem naliať MOBIL1 0W-40 a nemal by byť problém .. diky :thumbup:

to mathewiq: no veru konečne, hladal som dlho a predsa nakoniec som sa rozhodol pre povoz z nemecka .. niekedy môžme dať taký mini meet only E38 \:D/

Re: Zopár otázok ohladom E38

Napísané: Sobota, 8. Marca 2014, 11:19
od 100RM
Ten siber, to je klasika. Mne po vybiti baterky vzdy pomohlo mackat tlacitka kym sa to neupravi :-D Otvorit, zavriet par krat, potom vysunut, zaklopit. Zamknut auto, odomknut, zase znovu. Nakoniec raz pomohlo otvorit siber klucom a zase zavriet klucom a odvtedy facha v pohode. Pravda je, ze si nepamata open-close pozicie.