E32 730i R6 - nepravidelny chod + zdochynanie
Napísané: Piatok, 28. Februára 2014, 00:42
Zdravim Vas klubaci.
Mam dost velky problem s motorom a ziadam vas o nejake skusenosti pripadne rady o co sa moze konkretne jednat.
Zacalo sa to nepravidelnym chodom motora zaciatkom zimy. Motor zacal akoby vynechavat jeden valec a auto sa pri urcitiych otackach najma pri volnobehu trase.
Po diagnostike som zistil ze je vadna lambda sonda a vaha vzduchu.
dva mesiace na to mi auto za studena po starte zdochlo.dva tri krat som ho nastartoval a na treti krat uz nezdochlo ale aj tak malo mensie otacky ako by malo mat.motor trhal a siel nepravidelne.ked sa zohrial bolo to lepsie ale nie idealne.stale vynechaval akoby jeden valec a triaslo s nim.
o par tyzdnov sa pridal dalsi problem. pokial som autu pridal nad 3-3500 otacok, motor nasledne neklesol na normalnych 700 otacok ale drzal sa pod 500 az nasledne zdochol. toto sa deje aj ked stojim a pridam mu v P ale takisto ked napriklad niekoho predbehnem a nasledne zastavim napriklad na cervenej auto zhasne. Palivovy filter som vymenil, no bez zmeny.
Nechcel som hned vysolit tazke eura u nas na svk tak som si zistil vyrobne cisla dielov a lambdu som objednal z anglicka.
Vahu vzduchu som kupil pouzitu, kedze som ju zohnal za priaznivu cenu. no samozrejme bez istoty ze je funkcna.
po vymeneni vahy vzduchu sa nic nezmenilo.Ked vahu odpojim, motor je stale nepravidelny, no ked mu pridam viac otacok tak nasledne nezdochne ale drzi si volnobeh.Takisto som postrehol, ze plynovy pedal ma vysoku odozvu na pridanie plynu.Dokonca pri rychlom stlaceni pedalu akoby motor pridusilo a nasledne mu prida.
Aj moju aj "novu" vahu vzduchu som nasledne "opravil" podla navodu tu vo fore tym, ze som posunul tu platnicku na ktorej sa posuva ten odporovy senzor alebo co to je, no tiez bez vysledku.
Mam sa pustat aj do kupy novej vahy ? Lambda sonda sa objednava.
Sviecky som vymenil, rozdelovac mi v servise precistili aj skontrolovali vraj je neposkodeny a funkcny. sviecky vraj tiez zapaluju vo vsetkych 6 valcoch a preto nechapu preco sa zda ze jeden nejde. Jedine mi povedali ze kompresia v poslednom valci je mensia. Ze teoreticky moze byt chyba aj tam. Auto mam z Nemecka po prvom majitelovi ktory sa o auto staral. Motor nevytacam ked je studeny olej som menil zatial 2 krat aj s filtrom po 15 000 km. ma nabehanych 260 000km a len tazko sa mi chce verit, ze je chyba v nejakej kompresii vo valci kedze tieto auta su stavane v trosku inej kvalite ako tie dnesne.
Tymto by som sa chcel spytat ci niekto nevie v com konkretne moze byt chyba. Moze za tym byt aj nieco ine ako lambda a vaha? Mam ist aj do kupy novej vahy? mozu to byt vstreky?
Budem vdacny za kazdu radu.
Mam dost velky problem s motorom a ziadam vas o nejake skusenosti pripadne rady o co sa moze konkretne jednat.
Zacalo sa to nepravidelnym chodom motora zaciatkom zimy. Motor zacal akoby vynechavat jeden valec a auto sa pri urcitiych otackach najma pri volnobehu trase.
Po diagnostike som zistil ze je vadna lambda sonda a vaha vzduchu.
dva mesiace na to mi auto za studena po starte zdochlo.dva tri krat som ho nastartoval a na treti krat uz nezdochlo ale aj tak malo mensie otacky ako by malo mat.motor trhal a siel nepravidelne.ked sa zohrial bolo to lepsie ale nie idealne.stale vynechaval akoby jeden valec a triaslo s nim.
o par tyzdnov sa pridal dalsi problem. pokial som autu pridal nad 3-3500 otacok, motor nasledne neklesol na normalnych 700 otacok ale drzal sa pod 500 az nasledne zdochol. toto sa deje aj ked stojim a pridam mu v P ale takisto ked napriklad niekoho predbehnem a nasledne zastavim napriklad na cervenej auto zhasne. Palivovy filter som vymenil, no bez zmeny.
Nechcel som hned vysolit tazke eura u nas na svk tak som si zistil vyrobne cisla dielov a lambdu som objednal z anglicka.
Vahu vzduchu som kupil pouzitu, kedze som ju zohnal za priaznivu cenu. no samozrejme bez istoty ze je funkcna.
po vymeneni vahy vzduchu sa nic nezmenilo.Ked vahu odpojim, motor je stale nepravidelny, no ked mu pridam viac otacok tak nasledne nezdochne ale drzi si volnobeh.Takisto som postrehol, ze plynovy pedal ma vysoku odozvu na pridanie plynu.Dokonca pri rychlom stlaceni pedalu akoby motor pridusilo a nasledne mu prida.
Aj moju aj "novu" vahu vzduchu som nasledne "opravil" podla navodu tu vo fore tym, ze som posunul tu platnicku na ktorej sa posuva ten odporovy senzor alebo co to je, no tiez bez vysledku.
Mam sa pustat aj do kupy novej vahy ? Lambda sonda sa objednava.
Sviecky som vymenil, rozdelovac mi v servise precistili aj skontrolovali vraj je neposkodeny a funkcny. sviecky vraj tiez zapaluju vo vsetkych 6 valcoch a preto nechapu preco sa zda ze jeden nejde. Jedine mi povedali ze kompresia v poslednom valci je mensia. Ze teoreticky moze byt chyba aj tam. Auto mam z Nemecka po prvom majitelovi ktory sa o auto staral. Motor nevytacam ked je studeny olej som menil zatial 2 krat aj s filtrom po 15 000 km. ma nabehanych 260 000km a len tazko sa mi chce verit, ze je chyba v nejakej kompresii vo valci kedze tieto auta su stavane v trosku inej kvalite ako tie dnesne.
Tymto by som sa chcel spytat ci niekto nevie v com konkretne moze byt chyba. Moze za tym byt aj nieco ine ako lambda a vaha? Mam ist aj do kupy novej vahy? mozu to byt vstreky?
Budem vdacny za kazdu radu.