Strana 1 z 3
Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 11:30
od zofredepeyrac69
zdravím, mam takúto otázočku, zaujima ma rozdiel hlavne v tom výkone aky by bol cítelny pri motore 4.0l 400nm v papieroch sa uvadza rozdiel iba v krutiacom momente a rozdiel je aj v tom ,že do 4.0 sa daval ešte stary typ prevodovky , do 4,4l 420nm už davali steptronic... mna zaujima realny rozdiel v pocite jazdi, akceleracie, pružnom zrychlení,, napr rozdiel v zrychleni z 0-100 a podobne,, je medzi týmito motormi velky rozdiel? , ide o to ,že momentalne nevidim nikde v ponuke 4,4 liter v rozumnej cene , no 4,0 ano,, tak zaujíma ma , či sa oplati počkat, resp došporit,, alebo mám kupit motor 4,0 , a rozdiel tam až tak viditelny cítelny , nebude,,, dakujem za odpovede
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 12:11
od Lopo
citelny je prave v tom krutaku, cize motor lepsie taha odspodu ale v plnych otackach je to papierovo rovnake... v reali ale 4,4ky mavaju trosku vacsi vykon nez ten papierovy, kazdopadne to nebyva diametralny rozdiel a kvoli tomuto by som to nejako nerozsekaval, co je lepsie a co horsie
skor by som sa ale rozhodoval pre 4,4 nie kvoli motoru ako takemu, ale kvoli prevodovke, pretoze ten steptronic povazujem za lepsiu prevodovku, lepsie pracuje s motorom, otackami a vykonom, reaguje rychlejsie, ma manualny rezim, proste lepsie pasuje k tej sedme a pridava dalsiu davku "luxusu"
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 12:25
od zofredepeyrac69
čiže keby ho nachipujem malo by to byt teoreticky to iste ano,, možno ,že aj lepšie po chipnuti,, čo sa tyka toho steptronicu, vraj sa aj z tych starych to da neako upgradnut a urobit z toho steptronic a nieje to vobec zložite,, meni sa iba riadiaca jednotka a ten mechanizmus,.. prevodovka je prakticky ta ista..
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 12:27
od ViktorDDD
reálne majú dobré 4,4ky cez 300ps, teda o dobrých 10-15viac ako na papieri
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 13:54
od Lopo
zofredepeyrac69 napísal:čiže keby ho nachipujem malo by to byt teoreticky to iste ano,, možno ,že aj lepšie po chipnuti,, čo sa tyka toho steptronicu, vraj sa aj z tych starych to da neako upgradnut a urobit z toho steptronic a nieje to vobec zložite,, meni sa iba riadiaca jednotka a ten mechanizmus,.. prevodovka je prakticky ta ista..
co chces cipovat? ten 4 liter? a naco? a ako chces dostat cipom vacsi krutak nez z motora s vacsim objemom?
A steptronic je pat stupnovy, ta stara, ktora sa davala do prvych e38 so 4,0 je stvorstupnova, cize to urcite nebude "len" upgrade a nic zlozite....
jedno info pre teba... prosim ta, nedaj na vselijake "vraj", nepocuvaj kade koho kto sa tvari ze tomu rozumie... radsej hladaj auto ktore sa najviac priblizuje tvojim predstavam a dorabaj uz len blbinky ak to bude potrebne, nie ze este nemas kupene ani auto a uz ho chipujes a prerabas automat...
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 14:24
od zofredepeyrac69
No teraz som telefonoval s tym typkom co predava 4.0 liter a jednoznacne povedal ze je tam urcite 5 stupniva precodovka.. aj rok vyroby tam pise 1997.. no riadiaca paka je tam P R N D. 2 3 4 .. je mozne ze. Sa vyrabali aj motory 4,4 litre s. Touto riadiacou pakou?? Ono ten rok vyroby moze znamenat nie rok vyroby iba prve pruhlasenie motora no.. dik za odpoved
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 14:31
od ViktorDDD
podľa mojich vedomostí, k M62 sa dodával steptronic 5HP24 (5stupňový A5S 440Z), a ku starším M60 sa dával silný robustný 5HP30 (5stupňový A5S 560Z), takže žiaden 4st. sa do toho nedával

Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 15:38
od Lopo
ViktorDDD napísal:takže žiaden 4st. sa do toho nedával

ano, moj omyl, ja som si pamatal iba 2,3 na tom volici prevodovky...
kazdopadne by som a riesil budto 4,4 a steptronic alebo 4,0 bez steptronicu nez chciet z jednoho urobit druhe a potom chipovat a bastlit prevodovku aby som mal auto, ktore pritom mozem kupit normalne cele ako ma byt
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 16:08
od zofredepeyrac69
jasne ale tak nachipovat ho chcem tak či tak,, či už kupim 4.0 alebo 4,4 liter ... a ked to už nachipujem, hadam by sa to mohlo rovnat určite aj tej 4,4,,, ide o to ,že na nete je 4,0 omnoho viac ako 4,4 ., a ja som našiel konkretne jednu v slušnom stave do ktorej by sa oplatilo íst...
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 17:40
od ViktorDDD
načo chceš načipovať? oplatí sa ti tých pár stoviek € za tých 10koní a 10nm navyše ktoré ajtak nepocítiš?
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 17:45
od Jannci
naco to chces cipovat? kriste to auto ma vykonu az az... a to nieje ziadna driftkara, ked tym preledis zakrutu smykom, a budes mat nivo, tak budes len nadavat, ze ako to nachuj ide... rovnako aj na gumovacky zapudni ked zoslapnes brzdu, a das plyn, tak to auto tie brzdy pretlaci

Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 18:00
od zofredepeyrac69
chip da hore 20 HP a 40 Nm

,,, a o gumovačky mi nejde, nesom hovado aby som si kupoval sedmicu na blaznenie sa

, to som si užil dost na mojej Trojke... jednoducho, chcem aby sa to pružne zrýchlenie zlepšilo ešte o niečo,, čo by aj mohlo nie ? ,,
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 18:21
od ViktorDDD
tých 20hp a 40nm máš odskúšaných? alebo máš o tom nejaké odbrzdené grafy pred/po? len aby si nebol sklamaný
a pri 290-300koňoch si myslíš že tých +20 pocítiš?
740i je silné auto nie preto aby to lietalo vždy v obmedzovači, to si kúp saxo vts a race zážitok zaručený, tá sedma je dobrá preto, lebo výkonu má toľko, že v bežnej premávke sa motor prevaľuje na 1200-2000 otáčkach a neni potreba to ďalej točiť, pohodlné luxusné auto, s ktorým či ideš 50 alebo 90 alebo 130, má v rezerve 2/3 výkonu
keď chceš výkon, tak ber M62tu, 286koní a 440Nm položených o niečo nižšie vďaka vanosu ako predchodca, vyhodíš katy, dáš tam sanie z predvanosovej verzie, a máš pod kapotou cca 320koníkov, ale tam je zas ten servis o niečo drahší

Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 19:48
od VaNoS
Z tvojho čítania súdim, že absolútne nevieš do čoho ideš a zrejme kruto narazíš. Údržba Ťa rozdrtí a sen o čipe sa Ti rozplynie ako dymový oblak za každým načipovaným 530d. Inak tiež sa radšej prikláňam ku generačne novšiemu M62B44 než M60B40, to nie je len o výkone, ale aj o novšom a modernejšom motore. Ak chceš super výkon, tak M62TUB44 + sacie potrubie M62B44, nejaký ten K&N a výfukový systém M60B40 s Eisenman Race a dostaneš tých 320PS a zvuk, po ktorom sa každý otočí.
PS: Prečítaj si aj toto:
bmw-nakupna-poradna/rady-pri-kupe-e39-540i-t84050.html aby si vedel o čom 40i je, potrebuješ to.
Re: Rozdiel medzi 740i 4.0 l a 4,4 l
Napísané: Utorok, 8. Októbra 2013, 21:11
od zofredepeyrac69
vdaka pekne, vela veci som vedel ale aj niečo sa dozvedel, čo sa investícií týka, resp nahradních dielov... vidím ,že na servis to najlacnejšie nebude, no to auto je môj sen, tak sa budem snažit mu dat všetko... inak povedal by si mi ešte o rozdieloch medzi M62B44 než M60B40, ? ,, teda rozdiel v servise,a rozdiel vo výkone,,, m60 ma určite len ten písaný 286koni no ten ,m62 môže mat až cez 300? alebo to plati o oboch? ,, a sanie z m62 do n60 sa prehodit dat už asi nebude však,, jedine z m62 do m62tu
edit :
http://bmw-rad-7.autobazar.eu/740-il-at-id4644036.html čo to ma znamenat? prečo je toto bmw rok vyroby 10 mesiac 2000 rok a ma tam paku P R N D 4 3 2 teda tá čo bola v m60 ??? davali sa tie paky aj do motorizacii m62?